بهترین رستوران‌های محله ژاپنی هوشی‌مین در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین رستوران‌های محله ژاپنی هوشی‌مین در ویتنام

پیدا کردن فرهنگ ژاپنی در همه جا کار آسانی نیست. مخصوصا وقتی حرف از غذا و زندگی روزمره باشد. اما وقتی حرف از جمعیت مهاجران ژاپنی در هوشی مین به میان می‌آید یعنی جذابیت منحصر به فردی در این شهر انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشد. هوشی مین تا حدی خاص و یونیک است که در خود دو محله ژاپنی جای داده است. تور ویتنام در نوروز فرصت شگفت‌انگیزی برای کاوش در این دو محله دیدنی است. ما در این مقاله به معرفی این دو محله و دیدنی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

محله ژاپنی – منطقه ۱

قدیمی‌ترین شهر ژاپنی هوشی مین در انتهای منطقه ۱ (D1) قرار دارد که در یک سری از خیابان‌های پیچ در پیچ شهر گسترده شده است. این بخش از شهر به خوبی یادآور خیابان‌های قدیمی توکیو و کیوتو هستند. در این قسمت از شهر بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارد که نمایشی زنده و جاری از فرهنگ ژاپنی در ویتنام را به نمایش می‌گذارد.

 

هشت هاستل برتر شهر هوشی مین

 

Robata Dining An

 این یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های محله ژاپنی است که به رباتا یعنی غذاهای کبابی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا همه چیز گریل شده است. از یاکیتوری (مرغ سوخاری) گرفته تا دیس‌های گوشت گاو همگی کبابی هستند. البته منوی آن شامل طیف جذابی از سوشی‌ها و رامن هم هستند که هر کدام‌شان به تنهایی امضای غذایی ژاپنی محسوب می‌شوند. در طی سالیان دراز و به دست آوردن اعتماد میهمانان به افتتاح شعبه‌های دیگر هم پرداخته است. برای افرادی که سطح توقع‌شان از غذا و سرویس‌دهی بالاست و دوست دارند بهترین‌ها را امتحان کنند این رستوران از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

 

 

آدرس: 15c Lê Thánh Tôn, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

فوجیرو

اگر به دنبال Tonkatsu (کتلت گوشت سرخ شده) هستید باید به فوجیرو بروید. این یکی از برجسته‌ترین جاهایی است که می‌توانید در آن بهترین غذاهای ژاپنی را در آن پیدا کنید. گوشت‌هایی که وقتی در دهان می‌گذارید آب می‌شوند، سوپ میسو و کوفته‌های چسبناک برنج همگی در این رستوران سرو می‌شوند. فوجیرو را بیشتر برای ناهار در نظر می‌گیرند به همین دلیل نیم روز شلوغ‌ترین حالت این رستوران را خواهید دید و حتی احتمال دارد به سختی جایی برای نشستن پیدا شود. رستوران ظاهری ساده و دکوراسیونی چوبی و ژاپنی دارد و به راحتی حال و هوای ژاپن را منتقل می‌کند.

 

کلیسای نوتردام سایگون در هوشی مین ویتنام

 

گیوزا چیکارا (Gyoza Chikara)

این رستوران توسط سرآشپزی از ناگازاکی کسی که همیشه پشت پیشخوان ایستاده است اداره می‌شود. گیوزا چیکارا کمی حالت ایزاکایا (کافه ژاپنی همراه با سرو نوشیدنی و میان وعده) دارد که در آن غذاهای بومی ناگازاکی همچون گیوزا (دامبلینگ‌های سرخ شده) و karaage (مرغ سرخ شده) سرو می‌شود. به علاوه سرآشپز روحیه بسیار دوستانه‌ای دارد و برای گفتگو و معاشرت با مهممانان همیشه در دسترس است. شما می‌توانید از غذاهای سرخ کرده و لذیذ اینجا سفارش دهید و در کنار نوشیدنی‌های ژاپنی میل کنید.

 

 

آدرس: 8a/h1 Thái Văn Lung, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

Ginza Umemoto

شما می‌توانید خوراک خوشمزه ماهی روز را در Ginza Umemoto در قلب محله ژاپنی پیدا کنید. به علاوه در اینجا همه روزه از ماهی‌هایی استفاده می‌شود که مستقیما از طریق دریا و از خود ژاپن وارد ویتنام می‌شوند. ماهی‌هایی مثل سالمون، ماهی خال مخالی، مارماهی از جمله این‌ها هستند. خیلی از مواد مورد استفاده دیگر هم هست که برای تهیه غذا از ژاپن وارد می‌شوند. به این ترتیب شما می‌توانید در اینجا غذاهایی را برای خوردن سفارش دهید که اصیل‌ترین طعم ممکن را ارائه می‌دهند. در کنار خوراک‌های دریایی لذیذ انواع سبزیجات و توفو به طور سخاوتمندانه‌ای سرو می‌شوند که کاملا شما را سیر می‌کنند. این رستوران تا زمانی فعالیت می‌کند که غذا برای سرو داشته باشد. بنابراین خیلی دیر نکنید.

 

رستوران‌های ارزان‌قیمت آخرشبی در هوشی مین

 

آدرس: 8a/a1bis Thái Văn Lung, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

موتاهیرو (Mutahiro)

موتاهیرو که در پشت محله ژاپنی واقع شده است جایی برای لذت بردن از نودل مرغ است. به همان سادگی که به نظر می‌رسد در اینجا به غیر از نودل هیچ چیز دیگری سرو نمی‌شود. با این همه با آب گوشت غلیظ و نودل خانگی این کاسه‌های وسوسه‌انگیز غوغا به پا می‌کنند. در نودل‌های اینجا از جلبک دریایی و تخم مرغ، همراه با کلی مزه دهنده سرو می‌شوند که باعث می‌شود یکی از بهترین نودل‌های عمرتان را خورده باشید.

 

 

آدرس: 8A/G8b Thái Văn Lung, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

Blues Bar and Sushi Hung

این دو سالن مفهومی از ژاپن کلاسیک را ارائه می‌دهند. طبقه زیرپله Blues Bar، با فضای الهام‌بخش جاز به شما انتخاب از بین چند سبک نوشیدنی مختلف را می‌دهد. در طبقه بالای آن یک رستوران کوچک سوشی است که سرآشپز آن غذاهای فوق‌العاده‌ای را با ماهی و برنج تهیه و تدارک می‌بیند. در واقع با رفتن به این غذاخوری دو طبقه می‌توانید از شام و شب نشینی بعد آن با هم در یک جا استفاده کنید.

 

مقرون به صرفه ترین هتل‌های هوشی مین

 

آدرس: 15, 14 Lê Thánh Tôn, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

Pizza 4P’s

این رستوران که در گوشه محله ژاپنی قرار گرفته در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده و از آن زمان پنیرهای خانگی مثل موزارلا ساخته شده از شیر ارتفاعات دالات را با مخلوطی از بهترین دستورهای پخت سرو می‌کند. این رستوران با این که کوچک است اما در سراسر ویتنام ۱۵ شعبه فعال دارد و به خوبی هدف خود را دنبال می‌کند.

 

 

آدرس: 8 Đường Hoàng Văn Thụ, Đà Nẵng, 550000, Vietnam

۲۱ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران