بازدید از بهترین پارک‌های ملی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از بهترین پارک‌های ملی ویتنام

پارک‌های ملی ویتنام، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب آمده و تنوع کم‌نظیری دارند. در شمال این کشور، مزارع پلکانی برنج را می‌بینید که هر فصل شکل و شمایلشان تغییر پیدا کرده و جنگل های بارانی آن‌ها را احاطه کرده‌اند و در سمت دیگری از کشور، غارهای بزرگ و آبشارهای دیدنی را مشاهده می‌کنید که تصویری فوق‌العاده را پیش چشمان شما می‌سازند. اگر در تور ویتنام به دیدن این پارک‌های ملی بروید، جدا از تماشای زیبایی‌های طبیعت، حیوانات مختلفی را نیز مشاهده خواهید کرد. همراه ما باشید تا به مرور بعضی از مهم‌ترینِ این پارک‌های ملی و مسیر رسیدن به آن‌ها برایتان بگوییم.

 

پارک ملی با بی (Ba Be)

احتمالا نام این پارک ملی را از روی دریاچه‌ای به همین اسم در دل پارک انتخاب کرده‌اند. یک جنگل نیمه گرم‌سیری بی‌نهایت زیبا که در گوشه و کنارش، چندین غار بزرگ همچنین آبشارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد. خود دریاچه آنقدر جذاب است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در آن به قایق سواری بپردازید. همچنین در خیلی از ماه‌های سال امکان شنا در آب دریاچه را نیز خواهید داشت. در خشکی نیز، مسیرهای پیاده روی زیادی در دل جنگل وجود دارد و اگر به همراه سافاری به آن‌جا رفته باشید، مسئولان سافاری شما را به دیدن آبشارهای مختلف و غارهای مهم می‌برند. یکی از قدیمی‌ترین قبیله‌های ویتنامی در دل این جنگل زندگی می‌کنند که با رویی گشاده از توریست‌ها استقبال می‌کنند.

با بی حدودا ۶ ساعت از هانوی فاصله دارد و تورهای بسیار زیادی از هانوی و بعضی دیگر از شهرهای بزرگ ویتنام، به این محل برگزار می‌شود. پیشنهاد ما هم این است که به جای این که خودتان به این محل بروید، حتما همراه تور راهی آن‌جا شوید. جدا از زمستان‌های سرد و خشک، جنگل‌های با بی در دیگر روزهای سال، گرم و مرطوب بوده و تقریبا در تمام طول سال می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید. فقط بین ماه‌های جولای تا اکتبر به خاطر بارش‌های گاه و بی‌گاه، ممکن است برنامه‌ی بازدید شما به هم بریزد.

 

بهترین فعالیت‌ها در شمال ویتنام

پارک ملی فونگ نا-که بانگ (Phong Nha-Ke Bang)

فونگ نا-که بانگ برای آن‌ها که اهل ماجراجویی هستند، بهشتی زیباست. این پارک ملی در دل خود چندین رودخانه، جنگل‌های باستانی و غارهای بسیار بزرگ دارد. با توجه به وجود بزرگ‌ترین غارهای جهان در فونگ نا-که بانگ، این مکان جزو میراث جهانی یونسکو نیز برشمرده می‌شود. در واقع وقتی به این گوشه از ویتنام می‌روید، بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از جاهای مختلف پارک دیدن کنید و گوشه و کنار آن را گشت بزنید. این را هم در نظر بگیرید که بعضی از رودخانه‌های این محل برای کایاک سواری مناسب بوده و مسیرهایی نیز برای دوچرخه سواری در دل پارک وجود دارد.

برای یک بازدید کامل از پارک ملی فونگ نا-که بانگ شما به بیش از سه روز زمان نیاز دارید اما خب اکثر تورها برای دیدن بخشی از پارک در نظر گرفته می‌شوند و تنها در صورتی که به صورت شخصی به آن‌جا بروید، چنین امکانی را خواهید داشت. فونگ نا-که بانگ تنها چند کیلومتر از شهر محبوب فونگ نا (Phong Nha) فاصله دارد و اگر در این محل سکونت داشته باشید، هر زمان که خواستید با ماشین می‌توانید به آن‌جا بروید.  ماه‌های مارس و آوریل بهترین زمان برای بازدید از پارک است که از نظر سرسبزی و باز شدن گل‌ها این محل در بهترین شرایط خود قرار دارد و باران کمی نیز در طول این ماه‌ها می‌بارد.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط ویتنام

پارک ملی کوک فونگ (Cuc Phuong)

کوک فونگ قدیمی‌ترین پارک ملی ویتنام به حساب می‌آید. این محل میزبان درختانی باستانی است که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد. وجود غارهای بسیار قدیمی، باغ‌های گیاه شناسی و دو پناهگاه حیوانات و تنوع بالای پرندگانی که در میان درختان به این پارک ملی زندگی می‌کنند، آن‌جا را به مکانی رویایی بدل کرده که به هر توریستی که به تور ویتنام می‌رود، دیدنش را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از معروف‌ترین پناهگاه‌ها در این محل "مرکز نجات پستانداران در حال انقراض" است که این گونه حیوانات که به صورت غیر قانونی اسیر شده‌اند، بعد از بازپس گیری برای مداوا و آماده شدن برای رهایی در حیات وحش به آن‌جا آورده شده و گردشگران نیز می‌توانند از این روند دیدن نمایند.

خوشبختانه پارک ملی کوک فونگ تنها ۲ ساعت از هانوی فاصله داشته و یک ساعت از نین بین دور است و هر دوی این شهرها از محبوب‌ترین مقاصده در تور ویتنام به حساب می‌آیند. شما می‌توانید هم برای یک گردش نیم روزه به این محل بروید و هم یک شب را در محل اقامت خود پارک بمانید. بهار بهترین زمان برای بازدید از کوک فونگ است که هم دمای هوا خیلی خوب بوده، باران کمی می‌بارد و پروانه‌های معروف این پارک ملی نیز ا زپیله‌های خود بیرون آمده‌اند.

پارک ملی بچ ما (Bach Ma)

بچ ما از آن پارک‌های ملی زیباست که به هیچ وجه در طول سال به اندازه‌ی استحقاقش، بازدید کننده به خود نمی‌بیند. اگر به تور هوی آن می‌روید، خیلی راحت می‌توانید از این محل دیدن کنید چون پارک ملی بچ ما بین هوی آن و هوئه واقع شده و یکی از جدیدترین مناطق محافظت شده در لیست ما به حساب می‌آید. این منطقه سرسبز و بسیار زیبای کوهستانی، هنوز میزبان چندین ویلا از دوره استعمار است که حالا آن‌ها به صورت مهمانخانه‌هایی درآمده و شب را می‌توان در آن‌جاها سر کرد.

از ویژگی‌های بچ ما می‌توان به آبشارهای پرتعداد و دیدنی، جنگل‌های فوق‌العاده جذاب و همچنین منطقه ساحلی اشاره کرد. مناطق ساحلی این پارک ملی مناظر بی‌نهایت زیبا دارند که شامل کوهستانی سرسبز در پشت و پهنه‌ی آبی بی‌نظیری در مقابل شده و هنگام غروب آفتاب، تصویری دیدنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این محل دارای تنوع جانواری و پرندگان مختلفی بوده که به جذابیت‌های آن می‌افزاید. پارک ملی بچ ما از هوئه، هوی آن و دانانگ، ۲ ساعت فاصله داشته و خیلی راحت می‌توانید از همه‌ی این شهرها به آن‌جا بروید. همچنین تورهای محلی زیادی به این محل برگزار می‌شود. از ماه مارس تا سپتامبر، آب و هوای این منطقه عالی بوده و از طرفی به خاطر باران‌های فصلی، بهتر است بین اکتبر تا ژانویه به سراغ آن‌جا نروید.

 

تجربه ۱۰ فعالیت جذاب در هانوی

پارک ملی کت با (Cat Ba)

جزیره‌ای بزرگ در خلیج تونکین (Tonkin) که سواحل و جنگل‌ بارانی‌اش، هر دوست دار طبیعتی را عاشق خود خواهد کرد. کت با را می‌توان به عنوان یک مقصد اصلی برای سفر به ویتنام محسوب کرد چون با رفتن به آن‌جا، فعالیت‌های مختلفی را می‌توانید به انجام رسانده و روزها به تفریح و گردش در طبیعت بپردازید. بخش زیادی از سفر شما به کت با شامل گشت‌های دریایی، رفتن به غارهای آبی و البته پیاده روی یا دوچرخه سواری در مسیرهای جنگلی خواهد بود. این جنگل‌ها پر هستند از حیوانات مختلف مخصوصا چند نوع میمون بامزه و البته پرندگان مختلفی که در هر گوشه از جزیره صدایشان به گوش می‌سد. همچنین پارک ملی کت با میزبان لانگور کله سفید است که از جمله پستانداران در خطر انقراض به حساب می‌آید.

از هانوی، مسیری ۴ ساعته را باید طی کنید تا به کت با برسید و برای این محل نیز، تورهای مختلفی برگزار می‌شود که بعضی از آن‌ها حتی مسیرهای دریایی هستند. با این حال پیشنهاد ما این است که حداقل ۳ روز را برای ماجراجویی و گردش در کت با در نظر بگیرید تا موقع بازگشت از این مکان، حسرت دیدن زیبایی‌های آن‌جا را نخورید. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کت با بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است. ماه‌های مِی تا جولا هوا بسیار گرم است اما از طرفی احتمال بارندگی تقریبا صفر بوده و آسمان همیشه آفتابی‌ست.

 

بازدید از اینستاگرامی‌ترین نقاط هانوی

پارک ملی کت تیِن (Cat Tien)

کت تیِن از آن پارک‌های ملی خاصی است که آن قدر جاذبه‌ی گردشگری و دیدنی‌های متفاوت دارد که اگر یک هفته یا بیشتر هم در آن‌جا بمانید، حوصله‌تان سر نخواهد رفت. این محل برای آن‌هایی که عاشق جنگل‌های بارانی و دیدن حیوانات مختلف بوده عالی بوده و در آن‌جا می‌توانند، انواع میمون‌ها، خرس، کروکودیل، انواع پرنده و ... را دیده و در دل غارهای تاریک، خفاش‌ها را مشاهده کنند. سفرهای مختلفی به پارک ملی کت تیِن برگزار می‌شود اما در این میان، حتی سافاری‌های شبانه نیز به شدت محبوب به حساب می‌آید چون در این سفر، شما حشرات شب‌تاب و خزندگان رنگارنگ را دیده و تجربه‌ای کاملا متمایز از طبیعت‌گردی معمولی در ویتنام را تجربه خواهید کرد.

این پارک ملی بین هوشی مین (Ho Chi Minh) و دالات (Dalat) واقع شده و از هر کدام از این شهرها، ۳ ساعت فاصله دارد. تورهای بسیار زیادی از هوشی مین به آن‌جا برگزار می‌شود و با وسایل نقلیه عمومی نیز می‌توانید به محل پارک ملی بروید. بهترین زمان برای بازدید از این محل نیز بین ماه‌های دسامبر تا جولای بوده و در فصل بارانی نیز رفتن به این محل را پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

پیاده‌روی در بهترین خیابان‌‌های ویتنام

ذخیره‌گاه طبیعی پو لونگ (Pu Luong)

پو لونگ همچون جهانی کوچک در شمال ویتنام به حساب می‌آید که کوه‌های ساپا (Sapa) را با مزارع پلکانی مو کانگ چای (Mu Cang Chai,) و گنجینه‌های فرهنگی مای چائو (Mai Chau) را با هم ترکیب کرده است. طبیعت گردی در پول لونگ شما را به رودخانه‌های زیبا، دشت‌های بزرگ، مزارع برنج فوق‌العاده، دره‌های دیدنی و کوهستان‌هایی می‌رساند که از بالایشان، تصویری پانوراما و زیبا از منطقه را به نمایش می‌گذارد. در این میان دهکده‌های قدیمی زیادی هستند که می‌توانید در دل طبیعت آن‌ها را مشاهده کرده، آبشارهایی که در کنارشان عکس بگیرید و استخرهای طبیعی در دل صخره‌ها هستند که امکان آبتنی در آن‌ها را خواهید داشت.

این ذخیره‌گاه طبیعی حدودا یک ساعت ۱ ساعت از مای چو فاصله داشته و ۶ ساعت از هانوی دور است و بهترین راه برای بازدید از آن‌جا این بوده که یک شب اقامت در مای چو داشته و روز بعد برای بازدید از این محل اقدام کنید. بهترین زمان برای بازدید از این بهشت کوچک، اوایل اکتبر است که مزارع برنج در زیباترین حالت خود قرار داشته و هوا نیز دلپذیر است و باران کمی می‌بارد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران