بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

از شهرهای بزرگ و مدرن تا جزایر آرامش بخش و زیبا و پارک‌های ملی بزرگ، ویتنام هر چه که بخواهید را در خود دارد. در واقع زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این کشور آن‌قدر گسترده است که حتی برای دیدن مهم‌تری‌هایشان نیز باید بارها به تور ویتنام بروید تا از آن‌ها بازدید به عمل آورید. در نوشته‌ای که امروز برایتان ترتیب داده‌ایم نیز به مرور بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام می‌پردازیم که بازدید از آن‌ها واجب است و حتما در طول سفرهایتان به این سرزمین جذاب، باید از آن‌ها دیدن نمایید.

 

خلیج هالونگ (Halong Bay)، ویتنام

خلیج هالونگ از آن‌ جاهای خاص در ویتنام است که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای هر مسافری به همراه خواهد داشت. خلیجی بزرگ که چندین صخره‌ی آهکی سرسبز از دل آن بیرون زده و چند ساحل کوچک و زیبا در اطرافش شکل گرفته است. بیش از ۲ هزار جزیره‌ی کوچک در دل آب‌های خلیج شکل گرفته و دیدنی‌های این منطقه فوق‌العاده زیبا، تمامی ندارند. از همین رو هم تورهای دریایی زیادی به این محل برگزار می‌شوند و سالانه گردشگران بی‌شماری به دیدن اینمیراث جهانی یونسکو می‌روند.

از جمله فعالیت‌هایی که در خلیج هالونگ می‌توانید تجربه کنید، کایک سوار در این آب‌های آرام، بازدید از بخش‌های مختلف توسط این قایق‌ها و حتی شرکت در تورهای گروهی است که با قایق به دیدن غارهای آبی و جاهای از این دست می‌روید. البته جاهایی مثل خلیج لان ها نیز هستند که تجربه‌ای مشابه داشته و از شلوغی‌های معمول هالونگ در آن‌جا خبری نیست اما این مکان، با هر جای دیگری در جهان فرق می‌کند.

پارک ملی فونگ ناکه بانگ (Phong Nha–Kẻ Bàng National Park)، ویتنام

این پارک ملی جایی است که هانگ سون دونگ (Hang Son Doong) یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان در در قلب خود میزبانی می‌کند. این مکان رویایی شبیه غارهای معمولی نیست که از آن‌ها دیدن کرده‌اید و یک فضای بی‌همتا و عظیم است. البته برای دیدن این مکا زیر زمینی و حرکت در رودخانه‌های غاری  باید مبلغ بسیار زیادی را برای تورهای مخصوص هزینه کنید.

با این حال نگران نباشید، فعالیت‌های بسیار متنوع و غارهای دیدنی و بزرگ زیادی در پارک ملی فونگ ناکه بانگ وجود دارد که برای دیدن از آن‌ها، نیاز نیست هزاران دلار خرج کنید. جدا از طبیعت گردی، فعالیت‌های ماجراجویانه همچون سوار شدن بر زیپلاین، کوه‌پیمایی و ... از جمله این فعالیت‌ها هستند. همچنین این محل به خاطر داشتن فیل‌های آسیایی، ببرها و بیش از ۳۰۰ نوع پرنده هم معروف است.

 

۱۷ نوشیدنی معروف ویتنامی

هوشی مین (Ho Chi Minh)، ویتنام

تعریفی که می‌توان از هوشی مین داشت این است که آن‌جا اگر به یک کلان‌شهر مملو از فروشگاه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی بدل شده اما هنوز به شکل غیر قابل انکاری، یک شهر ویتنامی اصیل است و این را می‌توان در جزء جزء آن مشاهده کرد. شهری که خیلی‌ها آن را با نام سایگون می‌شناسند و جمعیت بالای آن، موتورسیکلت‌هایی که هر لحظه در حال عبور از خیابان‌ها هستند و دکه‌های غذاهای خیابانی هوشی مین که در همه جا هستند، از نشانه‌های این شهر است.

جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی همچون موزه جنگ که یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام است در این مکان وجود داشته و مراکز تفریحی متعددی هستند که در طول سفر می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. تفریحات شبانه نیز جایگاه ویژه‌ای در هوشی‌مین دارد و از هر نظر، سفر به این شهر در تور ویتنام، یک اتفاق ویژه برای هر گردشگری خواهد بود.

فو کوک (Phú Quốc)، ویتنام

آب‌های شفاف کریستالی و سواحل سفید رنگی که زیبایی کم‌نظیری به این جزیره زیبا داده، فو کوک را به یکی از بهترین مقاصد ساحلی ویتنام بدل کرده که خیلی از گردشگران برای تجربه‌ای به آن قسمت از کشور می‌روند. فو کوک در جنوب ویتنام قرار گرفته و دارای ریزورت‌ها و هتل‌های ساحلی معرکه‌ای است که تجربه‌ای عالی از سفر را برایتان به همراه خواهد داشت.

این سواحل زیبا، مکانی عالی برای آفتاب گرفتن، شنا، اسنورکلینگ، انجام انواع تفریحات آبی و نشستن زیر سایه درختان نخلی است که تا لب ساحل کشده‌ شده‌اند. البته طبیعت جذاب فو کوک یک بخش جنگلی هم دارد که کم از سواحل سفید این جزیره نداشته و می‌توانید تا ساعت‌ها در محیط این جنگل‌ها بگردید و از حیوانات و پرندگان مختلف دیدن کنید. قدم زدن در این جنگل گرم‌سیری، چیزی نزدیک به گشت و گذار در دل انیمیشن‌های دیزنی است!

 

استراحتی گرمسیری در سواحل نها ترانگ

هانوی (Hanoi)، ویتنام

بدون شک باید از پایتخت ویتنام نیز در لیستمان اسم ببریم. پایتختی زیبا که تاریخ پر داستان و جذاب آن را در جای جایش می‌بینید. هانوی را باید از آن پایتخت‌های باشکوهی به شمار آورد که هم زیبایی کلاسیک و تاریخی خود را در بخش قدیم شهر دارد و هم دارای مراکز مدرن و امروزی بوده و امکانات عالی برای شهروندان خود و توریست‌ها به تهیه دیده.

یکی از ویژگی‌های هانوی البته غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توانید در این شهر میل کنید. از بهترین رستوران‌های هانوی که غذاهای ویتنامی و بین‌المللی به فروش می‌رسانند تا دکه‌های غذاهای خیابانی، چیزهای بسیار زیادی برای تجربه کردن وجود دارند. هانوی جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که نمی‌توان از همه‌ی آن‌ها در این نوشته کوتاه اسم برد اما در این میان به هیچ وجه نباید بازدید از دریاچه هوان کین یا مقبری هوشی مین را از دست بدهید.

هوی آن (Hội An)، ویتنام

هوی آن شهری تاریخی و با اتمسفری گرم و دوست داشتنی است. این بندر بزرگ و ارزشمند برای ویتنام، خیابان‌هایی مملو از ساختمان‌های زیبا با معماری دیدنی داشته و چندین بنای تاریخی در نزدیکی دریا دارد که به زیبایی‌های این شهر می‌افزاید. از یک تاریخی به بعد سعی شده تا از ساختمان‌های شهر قدیم هوی‌ آن محافظت شود. بخشی از این خانه‌ها، فروشگاه‌های قدیمی ژاپنی هستند که حتما بهتر است در کنارشان چند عکس بگیرید.

از نظر گردشگری نیز هوی‌ آن در ویتنام یک مقصد ویژه و جذاب به حساب می‌آید. شهری مملو از بوتیک هتل‌های زیبا، بارهای متنوع، تفریحات مختلف و مراکز خرید هوی آن و بازارهایی شلوغ و بر رفت و آمد. اگر چه که همیشه کرایه کردن موتور در ویتنام را به هر گردشگری پیشنهاد می‌کنیم، اما این مهم در هوی آن بسیار ارزشمند است چون به وسیله‌ی این وسایل نقلیه ارزان قیمت، خیلی راحت می‌توانید به دیدنی‌های اطراف شهر بروید.

 

۱۴ فعالیت‌ جذاب در هوشی‌مین

پارک ملی با به (Ba Be National Park) ، ویتنام

یکی دیگر از پارک‌های ملی ویتنام که حتما یک بار هم که شده در سفرهایتان به این کشور باید به سراغش بروید، پارک ملی با به است. پارکی زیبا برای مسافران ماجراجو که جدا از تماشای مناظر زیبا، می‌توانند به ارتفاع ۱۵۵۴ متری از سطح دریا رفته و دشت‌های سرسبز و زیبا را از آن بالا تماشا کنند، به دیدن دریاچه‌ها بروند یا از کنار رودخانه‌هایی تماشا گذر کنند.

جنگل‌های سرسبز این پارک ملی بزرگ، شگفتی‌هایی جذاب را در دل خود جای داده‌اند که تنها به آبگیرها و رودخانه‌ها ختم نشده و مملو از پرندگان و حیوانات مختلف از جمله میمون‌ها، خرس و پانگولین‌ها و خیلی گونه‌های دیگر است. در این پارک ملی یک مهمان خانه روستایی قدیمی اما دنج هم وجود دارد تا اگر خواستید شب را در آن‌جا بمانید، گزینه‌ای پیش رو داشته باشید.

نا ترانگ (Nha Trang)، ویتنام

سواحل بزرگ و انرژی باور نکردی این شهر بندری باعث شده تا نا ترانگ جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام باشد. نا ترانگ البته تنها یک شهر ساحلی به حساب نمی‌آید، بلکه در دل آب نیز جزایر کوچکی نزدیک به خشکی دارد که رفت به آن‌جاها بسیار ساده بوده و دنیایی از جاذبه‌های گردشگری و سواحلی دیدنی نیز، آن‌جا انتظار شما را می‌کشند.

در کنار ساحل، هتل‌های بزرگ و ۵ ستاره و ۴ ستاره و حتی هتل‌های ارزان زیادی وجود دارد اما وقتی به جزایر نا ترانگ بروید، با بوتیک هتل‌ها، رستوران‌های دنج خاص و دیدنی‌های متفاوتی متوجه خواهید شد. نا ترانگ برای انجام تفریحات آبی نیز مکانی عالی به حساب می‌آید.

هوئه (Huế)، ویتنام

هوئه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، پایتخت ویتنام به حساب می‌آمد و زیبایی منحصر به فرد این شهر تاریخی، به راحتی شما را عاشق خود خواهد کرد. قرار گیری در نزدیکی رودخانه عطر (Perfume River) و وجود ساختمان‌های قدیمی و زیبا، این زیبایی را به وجود آورده و خیلی از خیابان‌های بزرگ آن نیز، ترافیک کمی نسبت به شهارهای بزرگ همچون هوشی مین را تجربه می‌کنند.

این شهر پادشاهی جدا از معابد زیبا و متعددی که در دل خود دارد، چندین کاخ تاریخی که اقامتگاه پادشاهان بوده را نیز میزبانی می‌کند. ای نساختمان‌ها در یک مجموعه تاریخی قرار گرفته که دور آن را دیواری به بلندی ۶ متر و طول ۲.۵ کیلومتر فرا گرفته است.

 

راهنمای بهترین کارها در ویتنام

ها گیانگ (Hà Giang)، ویتنام

این لیست بدون اشاره به استان ها گیانگ نمی‌توانست کامل باشد. استانی که کوان با پاس (Quan Ba Pass) یا دروازه بهشت را در خود دارد و امکان بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلف و مزارع بزرگ برنج را برای گردشگران ممکن می‌کند.

در گذشته کمی رفتن به ها گیانگ سخت بود اما حالا خیابان‌های بسیار خوبی به این مکان منتهی می‌شوند، هتل‌ها و مهمان خانه‌های متنوعی در آن‌جا ساخته شده و حتی وقتی به دهکده‌های زیبا در دل طبیعت می‌روید هم جایی برای ماندن و مکانی برای سفارش غذا پیدا خواهید کرد. این مکان از جمله جاهای پرطرفدار برای دوچرخه سواران و کوله‌گردها نیز به شمار می‌آید و از گذشته برای چنین منظوری معروف بوده است. اما در کل ها گیانگ استانی برای تمام سلیقه‌هاست و حتما گزینه‌ای مناسب برای تور ویتنام خواهد بود.

منبع

۲۶ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران