بازدید از تونل‌های زیرزمینی کوچی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از تونل‌های زیرزمینی کوچی ویتنام

کشور ویتنام از جمله مقصدهای گردشگری پرطرفدار در بین گردشگران می‌باشد. از این رو امروزه آژانس‌های مسافرتی تور ویتنام را تدارک می‌بینند. از جمله معروف‌ترین و جالب‌ترین مکانی که در این سفر می‌توانید بازدید کنید تونل‌های زیرزمینی می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز مقصد مسافرت‌های نوروزی خود را انتخاب نکرده‌اید در مورد تور ویتنام نوروز 99 بیشتر فکر کنید. در این مقاله نیز مطالبی در مورد تونل‌های زیرزمینی کوچی جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

تونل‌های زیرزمینی کوچی

یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در سفر به ویتنام تونل‌های زیرزمینی کوچی می‌باشد. این تونل‌ها در منطقه‌ای به نام کوچی در شهر هوشی مین واقع شده است. قدمت این تونل‌ها به دوران جنگ در ویتنام برمی‌گردد. این تونل‌ها به عنوان یک پناهگاه و مکانی امن در دوران پر از هراس و وحشت جنگ استفاده می‌شدند.

 

 بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام 

 تونل‌های زیرزمینی کوچی

 

تاریخچه تونل‌های زیرزمینی هوشی مین

در دوران استعمار ویتنام توسط فرانسه دولت تصمیم به ساخت این تونل‌ها می‌گیرد. آنچه با دیدن این تونل‌ها تعجب مخاطبان را به خود جلب می‌کند این است که کل تونل‌ها با دست و بدون ابزارهای مخصوص کنده شده است. اصلی‌ترین هدف از حفر کردن این تونل‌ها این بود که در دست دشمنان در امان بمانند. البته با گسترده شدن جنگ و ناامنی‌ها در کشور تعداد این تونل‌ها نیز افزایش یافت. گفته می‌شود تونل‌های زیرزمینی کوچی در اعماق ده متری از زمین واقع شده‌اند و تقریبا ۲۵۰ کیلومتر طول دارند.

 

 

این تونل‌ها اصلی‌ترین سنگر و پناهگاهی بود که سربازان ویتنامی ساخته بودند. به همین دلیل تله‌های زیادی در ورودی‌های آن به کار می‌گذاشتند تا از هر گونه خطر احتمالی از آن‌ها محافظت کند. البته ناگفته نماند که تونل‌های زیرزمینی کوچی فقط یک تونل ساده نبود. بلکه در آن مراکز آموزشی و درمانگاه‌های ابتدایی نیز تعبیه شده بود. این مکان‌ بارها مورد تجاوز دشمن قرار گرفته بود ولی هرگز نتوانستند آن را تخریب یا آسیبی به آن وارد کنند.

 

طراحی تونل‌های زیرزمینی کوچی

تونل‌های زیرزمینی کوچی با توجه به اینکه با حداقل امکانات و نیروی دست ساخته شده‌اند ولی با این حال از پیچیدگی زیادی برخوردار هستند. چرا که برای ساخت آن برنامه‌ریزی‌های زیادی شده بود و مسیرهای آن به صورت گمراه کننده و کاملا پیچ در پیچ ساخته شده‌اند. همچنین در جاهای مختلف تونل می‌توان شاهد عمق‌های مختلفی بود که هر یک از آن‌ها با هدف خاصی تعبیه شده است. به عنوان مثال طبقه‌های اول برای تامین هوا و کارگذاری تله‌ها تعبیه شده و طبقه‌های عمیق‌تر به کارهای حساس‌تر مثل درمانگاه و انبار تجهیزات نظامی اختصاص داده شده بود. سیستم تهویه هوا در این تونل‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که دشمنان بارها اقدام به پرتاب گازهای شیمیایی به درون آن کرده‌اند ولی در هر بار با شکست مواجه شده‌اند و نتوانسته‌اند به هدف خود برسند.

 

 انواع ویزای ویتنام و راهنمای اخذ آن 

تونل‌های زیرزمینی کوچی

 

علاوه بر تمامی موارد مسیر این تونل‌ها به رودخانه سایگون در شهر هوشی مین ختم می‌شود. دلیل این کار برای فرار کردن در مواقع ضروری و اضطراری بود. همچنین این تونل‌ها فقط یک در ورودی نداشتند و از مکان‌های مختلفی می‌توان وارد آن شد. البته از آنجایی که تونل‌های زیرزمینی کوچی یک مخفی‌گاه بوده درهای ورودی آن به صورت کاملا نامحسوس تعبیه شده است. به این صورت که فقط از نزدیک و با دقت کردن می‌توان متوجه درهای ورودی شد.

 

طریقه ساخت تونل‌های زیرزمینی کوچی

سربازان ویتنامی برای ساخت تونل‌های زیرزمینی کوچی از هیچ ابزار و تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده نکرده‌اند. چرا که در آن زمان دسترسی به ابزارهای لازم را نداشتند. به همین دلیل از ابتدای‌ترین وسیله‌ها نظیر شاخه درختان و بیل و کلنگ اقدام به ساخت این تونل‌های پیچ‌درپیچ و گمراه کننده کردند. همین امر از جمله یکی از دلایل مشهور شدن این تونل‌ها در طول تاریخ شده است. چرا که ساخت چنین مکانی صرفا با نیروی دست غیر ممکن به نظر می‌رسد.

 

 مقرون به صرفه ترین هتل‌های هوشی مین 

 تونل‌های زیرزمینی کوچی

 

تونل‌های زیرزمینی کوچی چه کاربردی داشتند؟

تونل‌های زیرزمینی کوچی در یک کلام برای دفاع از کشور ویتنام در برابر جنگ و دشمن ساخته شده بود. اما جزئیات کاربرد آن استفاده به عنوان پناهگاه، تشکیل جلسه‌های مخفیانه در آن، مخفی کردن و نگه‌داری از اسلحه‌ها و سایر مهمات جنگی، استفاده به عنوان مراکز آموزشی و درمانگاه و ... . البته امروزه این تونل‌ها صرفا به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است و سالانه گردشگران زیادی از جاهای مختلف برای گردش از آن دیدن می‌کنند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران