بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

آب درخشانی که از میان صخره‌های آهکی سبز در جریانند و قایق‌هایی که در میان آن‌ها به پیش می‌روند، خلیجی در ویتنام به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است و سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از آن دیدن کرده یا یک روز کامل را در کشتی‌های کروز روی آب سر می‌کنند. اگرشما هم می‌خواهید در سفر با تور ویتنام از خلیج هالونگ دیدن کنید، مقاله‌ی ما را بخوانید که در مورد موارد مختلفی از این سفر توضیحاتی را برایتان آماده کرده‌ایم.

 

کمی در مورد رفتن و بودن در خلیج هالونگ

خلیج هالونگ با آب زمردین و عمیقی که دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام به حساب می‌آید، همین باعث شده تا جمعیت این خلیج و گردشگران آن در سال‌های اخیر به شدت زیاد شود. به همین دلیل قایق‌ها و کشتی‌هایی که گردشگران را در این خلیج به گردش می‌برند، باید در ۵ مسیر اصلی حرکت کنند و مسیرهای شبانه نیز تنها یک مسیر بوده و به همین خاطر شما اگر با شرکت‌های مختلف بخواهید در این خلیج شب را روی آب سر کنید، در هر صورت در یک مسیر خواهید بود. خوشبختانه با توجه به مسیر ریلی بسیار خوب، رفت و آمد به خلیج هالونگ از هانوی عالی و راحت است و هیچ مشکلی برای مسافرت به این منطقه نخواهید داشت.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی 

 

 خلیج هالونگ ویتنام

 

کروزهای لاکچری

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای سنگین حسابی به خودتان خوش بگذرانید، حتما از این کروزهای لاکچری استفاده کنید که در واقع هتل‌هایی لوکس و ۵ ستاره بر روی آب این خلیج هستند. برای چنین کشتی‌های خاصی شما باید کابین‌هایی در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار تهیه کرده و در روز به تماشای جنگل‌های زیبای سرسبز از روی کشتی بپردازید و شب را به خوردن غذاهایی عالی و همچنین شرکت در برنامه‌های تفریحی که برایتان در نظر گرفته شده مشغول شوید. خوبی چنین کاری امکانات عالی و داشتن تمامی چیزهایی است که به آن احتیاج دارید، اما از طفی بسیار گران بوده و اگر می‌خواهید هزینه کم‌تری کنید بهتر است دنبال انتخاب‌های دیگر باشید.

 

 ۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

 

 خلیج هالونگ ویتنام

 

 

انتخاب‌های مرقون به صرفه

خیال نکنید اگر قرار است شب را روی آب خلیج هالونگ بگذرانید حتما باید هزینه‌ای سنگین کنید. کشتی‌های کروز مختلفی هستند که بر اساس تجهیزات و امکاناتی که دارند و همچنین غذایی که سرو می‌کنند، حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ دلار برایتان هزینه در پی خواهند داشت. این‌ها به هیچ وجه کشتی‌های بدی نیستند و در واقع انتخاب‌های متوسط هستند. انتخاب‌های زیادی در بین کشتی‌ها دارید و برنامه‌های متنوع و رایگانی از جمله کایاک سواری، سرویس رایگان از هانوی و کارهایی این چنینی برایتان در نظر گرفته می‌شود. البته همین انتخاب‌های زیاد نیز ممکن است شما را در انتخاب کمی گیج کند.

 

 

 خلیج هالونگ ویتنام

 

کروزهای گشت روزانه

این قایق‌های کوچک و جذاب به جای اینکه شب شما را در آب نگه دارند، یک روز شما را در این خلیج زیبا گردانده و سپس به خشکی باز می‌گرداندند. گشت‌های یک ساعته عموما حدود ۳۰ دلار هستند و در هر قایق حدود ۲۰ نفر جا می‌شود اما شما می‌توانید با پرداخت ۵۰ دلار قایق‌هایی را انتخاب کنید که گشتشان ۴ تا ۶ ساعت به طول انجامیده و با کمی هزینه اضافی غذا را نیز در همان‌ها میل کنید. گشت‌های روزانه بد نیستند و برای کسانی که می‌خواهند یک روزه از خلیج هالونگ باز گردند یا اینکه خودشان به بخش‌های مختلف رفته و از آن‌ها دیدن کنند، عالی‌اند، با این حال باید در انتخاب خود تامل کنید تا قایق‌های شلوغ که بیش از حد مسافر می‌گیرند را سوار نشوید. در نظر داشته باشید که این قایق‌ها نیز برنامه‌های تفریحی برای مسافرانشان دارند.

 

 نها ترانگ ، مروارید کم‌تر شناخته شده ویتنام

 

 خلیج هالونگ ویتنام

 

 

کایاک سواری

یکی از تفریحات پرطرفداری که در خلیج هالونگ حتما باید امتحان کنید، کایاک سواری است. این قایق‌ها عموما به صورت یک ساعته کرایه داده می‌شوند که برای ساعات بیشتر باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید. قایق‌های پدالی یا مدل‌های دیگری نیز هستند که در نهایت هدف همه‌ی آن‌ها ساخت ساعتی خوش در آب و زیر پای تپه‌های زیبای آهکی است. حتی تورهای کایاک سواری هم وجود دارند که می‌توانید در جاهای مختلف به صورت گروهی و با یک راهنما از آن‌ها استفاده کرده و به شکلی متفاوت از زیبایی‌های این منطقه بهره ببرید. هزینه این فریح به ازای هر ساعت حدود ۲۵ تا ۳۰ دلار است که بستگی به قایق و شکل گردشی که در آن شرکت می‌کنید متفاوت است. اگر اهل ماجراجویی هستید کایاک را شخصی اجاره کنید و اگر می‌خواهید به صورت دسته جمعی از جاهای پرطرفدار بازدید کنید در تورها شرکت نمایید.

 

 با این تفریح‌های هیجان‌انگیز در ویتنام آدرنالین خونتان را بالا ببرید 

 

 خلیج هالونگ ویتنام

 

امنیت

بعد از غرق شدن یک قایق در سال ۲۰۱۱، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با کشتی‌های کروز در نظر گرفته شد که از بسیاری از جهات خیال شما را از لحاظ این مورد راحت می‌کند به طوری که سال‌هاست هیچ اتفاقی در این مورد در خلیج هالونگ رخ نداده است. اگر شما از راهنمای مناسب بهره ببرید و خیلی خیال ماجراجویی نداشته باشید، در مورد قایق‌های کایاک و پدالی نیز مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید. از نظر امنیت محیطی نیز ویتنام جایی عالی بوده و خلیج هالونگ نیز از این نظر کاملا امن و عالی است.

 

 

 خلیج هالونگ ویتنام

 

 

نکاتی در مورد سفر به خلیج هالونگ

  • ورودی خلیج ۱۳ دلار به ازای هر نفر است و اگر تور کشتی کروز رزرو کرده باشید، عموما بلیط شما این مورد را پوشش می‌دهد
  • در موقع گرفتن بلیط کشتی کروز حتما به هزینه‌ی جابه‌جایی از هانوی دقت کنید که در این صورت برایتان مرقون به صرفه خواهد بود
  • اگر تنها سفر می‌کنید، بدانید که تقریبا باید تمامی هزینه‌ی حداقل کابین‌های دو نفره را برای کروزها پرداخت کنید

  آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام

 

خلیج هالونگ ویتنام

 

چه زمانی به خلیج هالونگ بروید؟

یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به خلیج هالونگ ماه نوامبر است. آسمان آبی بیشتر این ماه را در بر گرفته و دما نیز متعادل است و شانس اینکه با دریایی آرام روبرو شوید بسیار بالا خواهد بود. ماه‌های مِی و سپتامبر به واسطه طوفان‌های دوره‌ای عموما باعث بسته شدن خلیج می‌شود اما در مجموع بین ماه‌های جون تا اواسط آگوست مهلتی عالی برای سفر به خلیج هالونگ است.

۱۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران