۱۱ چیزی که باید درباره خلیج هالونگ بدانید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۱ چیزی که باید درباره خلیج هالونگ بدانید

اگر برنامه‌ی رفتن به تور ویتنام را دارید، احتمال این که سری به خلیج هالونگ بزنید، بسیار است. این شگفتی طبیعی، یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف جهانی به حساب می‌آید که جزو لیست میراث طبیعی یونسکو نیز محسوب می‌شود. برای رفتن به خلیج هالونگ باید در تورهای کشتی‌ کروز شرکت کنید و حداقل یک روز را در این خلیج باشید. البته عموما گردشگران با چشم بسته وارد این چنین تورهایی می‌شوند و خیلی از چند و چون آن‌ها با خبر نیستند. در این جا، ما ۱۱ مورد از چیزهایی که در هنگام رفتن به تور خلیج هالونگ به شما نمی‌گویند را لیست کرده‌ایم تا با دیدی باز به این مکان رویایی بروید.

 

همه‌ی کروز‌ها به خلیج هالونگ نمی‌روند

یک نکته خیلی مهم وجود دارد که بسیاری از آن‌ها که بدون شرکت در تور ویتنام به تنهایی به این کشور سفر می‌کنند باید در جریانش باشند. تمامی کشتی‌های کروز که به اسم تور خلیج هالونگ شما را به سفری دریایی می‌برند، به خود خلیج نمی‌روند. افراد بسیاری در طول سال نسبت به این موضوع اعتراض کرده و که کشتی‌ها به جای این که آن‌ها را به خلیج هالونگ ببرند، به مقاصدی همچون لان ها یا بای تو لانگ رفته و در اصل سر مسافران خود را کلاه می‌گذارند.

این مناطق شبیه به خلیج هالونگ هستند و دارای مناظری مشابهند و البته جمعیت کم‌تری به آن‌جاها می‌روند. بهتر است موقع ثبت نام تور و شرکت در سفرهای دریایی به خلیج هالونگ، به سراغ مراکز رسمی و اسم و رسم دار بروید تا مطمئن شوید، مقصد شما خلیج هالونگ است.

عکس: bestpricetravel.com

 

 

تنها خلیج هالونگ میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود

بسیاری بر این باورند که کل منطقه یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید اما تنها بخشی از آن و محدوده خلیج هالونگ در این لیست قرار گرفته است. در این گوشه از ویتنام سه خلیج وجود دارد که شامل خلیج هالونگ، خلیج بای تو و خلیج لان ها است که قبلا هم گفتیم که بعضی از تورها شما را به دیدن دو مورد دیگر می‌روند.

نکته مهم این است که اگر چه هیچ کدام از این محل‌ها به زیبایی خلیج هالونگ نیستند، با این حال جذابند و اگر وقت کافی داشته باشید، بد نیست سری به این مکان‌ها بزنید. همچنین مجمع‌الجزایر کت با که ترکیبی از چندین صخره و خشکی‌های کوچک و بزرگ است و در نزدیکی خلیج هالونگ قرار گرفته، در لیست تایید میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی

عکس: timbuktutravel.com

 

 

سفرهای دریایی کوتاه‌تر از آن هستند که فکرش را می‌کنید

متاسفانه شما یک روز کامل را در حال کشتی سوری در خلیج نخواهید بود. با این که تورها عموما به صورت دو روز و یک شب یا چیزی شبیه به این فروخته می‌شوند، اما شما یک بعد از ظهر وارد کشتی شده و حدودا ۱۰ صبح در بندر از کشتی پیاده می‌شوید. در واقع توری که به صورت یک شب و دو روز فروخته می‌شود، کم‌تر از یک شبانه‌ روز به طول خواهد انجامید.

البته با این حال، پیشنهاد ما این است که حتما در تورهایی شرکت کنید که شب را در این محل باقی می‌مانید. تماشای آسمان پر سرتاره در خلیج هالونگ و منظره‌ای که با وجود صخره‌های سنگی زیبا پدید می‌آورد، چشم‌اندازی بی‌بدیل است که هیچ گاه از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.

 

تعطیلاتی خانوادگی در هانوی با کودکان

عکس: swancruiseshalong.com

 

خلیج هالونگ، شلوغ خواهد بود

جاذبه‌های طبیعی ویتنام بسیارند که برای بازدید پیشنهاد می‌شوند و جدا از مراکز شهرها، احتمالا کم‌تر جایی را به شلوغی خلیج هالونگ پیدا خواهید کرد.‌ به همین دلیل است که خیلی‌ها در روزهایی که گردشگران کم‌تری سفر به ویتنام را انتخاب می‌کنند، به این محل می‌روند. در کل فصل بهار برای بازدید از این مکان انتخاب بهتری به نظر می‌آید.

اما در کل شما هیچ وقت خلیج هالونگ را بدون جمعیت گردشگران نخواهید دید و همیشه بین ۳۰ تا ۹۰ کشتی در آب‌های خلیج وجود دارند که بعضا شلوغی بیش از حد، لذت بردن از این مکان یا انجام بعضی تفریحات را سخت می‌کند. دیگر چیزی که ممکن است سفر شما را کمی دچرا مشکل کند، مه است. در بعضی روزها مه آن‌قدر شدید می‌شود که دیدن منظره را سخت می‌کند اما با توجه به ساعات زیادی که در آب هستید، احتمال این که در تمام طول روز مه وجود داشته باشد، سخت است.

عکس : blueswimmersailing.com

 

توقف‌های کوتاه‌ در مکان‌های مختلف

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که در مکان‌های مختلف توریستی و برای انجام فعالیت‌های متنوعی که توریست‌ها امکان انجام آن را دارند، زمان زیادی در نظر گرفته نمی‌شود. برای مثال در جاهایی که برای عکس گرفتن می‌روید یا انجام قایق سواری با کایاک، نهایتا ۴۵ دقیقه یا یک ساعت وقت خواهید داشت.

البته با توجه به مکان‌های متعددی که باید در این مسیر ببینید، این فرصت‌های کوتاه کمی قابل هضم است اما در کل تورهای یک شبه، کمی این احساس را در شما القا می‌کند که همه چیز سریع پیش می‌رود. همچنین وقتی که خلیج شلوغ باشد، این زمان کم و فعالیت‌های مختلف در کنار جمعیت زیاد توریست‌ها، احساس عجله داشتن برگزار کننده‌ تورها را بیشتر می‌کند.

 

۱۰ مورد از زیباترین سواحل دانانگ در ویتنام

عکس: saltinourhair.com

 

در تورهای ۳۹ دلاری از هانوی شرکت نکنید

وقتی در تور ویتنام در هانوی به سر می‌برید، احتمالا با پیشنهادهای معروف ۳۹ دلاری که برای خلیج هالونگ مواجه خواهید شد که شامل ترانسفر و غذا نیز می‌شوند. این تورها عموما با کشتی‌های بسیار بد یا حتی قایق‌های کوچک انجام شده و اصلا آن تجربه‌ای که باید را برایتان به ارمغان نمی‌آورند. به همین دلیل حتما پیشنهاد ما این است که به سراغ مراکز معتبر رفته و حتما قبل از انتخاب تور، در مورد آن‌ها تحقیق کنید. البته مجموعه مقتدرسیر تابان، برای تور ویتنام، از قبل برای بازدید از خلیج هالونگ برنامه‌ریزی‌هایی دارد تا در این زمینه نیز همراه شما باشد.

نکته دیگر این که اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های مربوط به خلیج هالونگ بر بیایید، پیشنهاد می‌کنیم به کت با یا دائو توان چون بروید که هر دو جاهای بسیار زیبایی بوده، چشم‌انداز‌هایی نزدیک به خلیج هالونگ دارند و از طرفی، هزینه‌ی بازدید از آن‌ها پایین‌تر است.

عکس: sidewalksafari.com

 

اگر قصد بازدید از خلیج بای تو لانگ را دارید، حتما از قبل با برگزار کننده هماهنگ کنید

بعضی از تورهای خلیج هالونگ، شما را به دیدن خلیج بای تو لانگ نیز می‌برند اما برخی دیگر نیز، به هیچ وجه به آن‌جا نمی‌روند. پس از قبل با خودتان فکر نکنید که چون در تور کشتی کروز خلیج هالونگ شرکت می‌کنید، حتما ایستگاهی در این محل نیز خواهید داشت.

اگر قصد جستجو در اینترنت را دارید، حتما به لیست کامل توقف‌ها نگاه کنید، چون بعضی از سایت‌ها اگر چه در صفحه اول از این مقصد نام بردن اما در اطلاعات و جزییات تور، توقفی در بای تو لانگ نخواهند داشت.

 

معرفی ۹ فعالیت جذاب در ساپا، برای کوله‌گردها

عکس: indochina-junk.com

 

قیمت‌های مختلف

این یک واقعیت است که اگر در تورهای ارزان شرکت کنید، مسلمان کشتی‌های معمولی و امکانات کم‌تری گیرتان می‌آید. کروزهای لاکچری قیمت بیشتری دارند اما امکانات و پذیرایی بهتری داشته و کشتی‌های جذاب مکان‌های خوبی نیز برای بازدید مناظر برایتان به ارمغان خواهند آورد.

البته شما می‌توانید قبل از سفر، از برگزار کننده تور باخبر شده و لیست کشتی‌ها و امکانات آن‌ها را در سایت‌هایشان ببینید اما در کل اگر از پس هزینه‌ی آن بر خواهید آمد، پیشنهاد ما این است که کشتی‌های کروز لوکس خلیج هالونگ، ارزش هزینه‌ای که برایشان می‌کنید را دارند.

عکس: orchidcruises.com

 

 

شرایط تور را کامل بخوانید

حتما قبل از سوار شدن به کشتی، از قوانین سفر خود به صورت کامل آگاهی پیدا کنید. برای مثال، در بعضی از تورهایی که به صورت دو شب برگزار می‌شود، شما باید در روز دوم کشتی خود را عوض کنید که این مورد دردسرهایی داشته و کی از زمان سفر شما را می‌گیرد.

در زمینه پذیرایی، هزینه‌های خورد و خوراک و بعضی از تفریحات نیست، بد نیست از قبل در مورد هزینه‌ها بدانید تا با خیال راحت‌تر بتوانید از تور خود لذت ببرید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی ویتنام

عکس: hotels.com

 

همه‌ی تورها شامل غذا نمی‌شوند

یکی دیگر از مواردی که باید حتما در نظر بگیرید این است که آیا پذیرایی جزو پکیج تور شما هست یا نه. حتی تورهایی که یک شب اقامت دارند نیز الزاما شامل غذا نبوده و گاهی نیاز است که شما برای وعده‌های غذایی در رستوران کشتی، هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما در تورهایی شرکت کنید که پذیرایی، تفریحات مختلف و ... را جزو پکیج به حساب می‌آورند زیرا اغلب مواقع، هزینه‌ی صرف غذا در رستوران کشتی‌ها بیشتر از حد معمول است و ممکن است هزینه‌های این تور را به طور کلی برای شما بیشتر کند. این موضوع مخصوصا در مورد کشتی‌های لوکس بیشتر صدق می‌کند.

عکس:lanhabaycruises.vn

 

بازدید از خلیج هالونگ بدوت تور

شما می‌توانید در اطراف خلیج هالونگ یا دیگر خلیج‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به صورت شخصی به یکی از محل‌های نزدیک رفته و بعضی تفریحات مختلف مثل کایاک سواری و گشت‌های کوتاه را به صورت شخصی تجربه کنید و با حوصله از دیدنی‌های این مناطق لذت ببرید.

شرکت در تورهای خلیج هالونگ اما این امکان را به شما می‌دهد تا به عمق این خلیج رفته و از صخره‌ها و چشم‌اندازهای معروف آن‌جا و در دل آب دیدن کنید. در کل این دو تجربه بسیار متفاوت از هم خواهد بود اما برای بعضی، اقامت چند روزه در نزدیکی خلیج گزینه‌ی مناسب‌تری به نظر می‌آید.

 

بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

عکس: holidify.com

 

منبع

 

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران