۵ باور غلط درباره ویتنام که نباید باور کنید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۵ باور غلط درباره ویتنام که نباید باور کنید

جنوب شرق آسیا خصلت‌های خاصی دارد که آن را کاملا متمایز با اروپا یا دیگر نقاط دنیا می‌کند. به همین دلیل است که اگر تمام دنیا را هم دیده باشید، باید کشورهای این منطقه و مردم خون گرم آن‌ها را نیز حتما ببینید. ویتنام یکی از این کشورهاست که نام آن به اشتباه با جنگ گره خورده است. کشوری که باید با زیبایی‌هایش، مردم فوق‌العاده و فرهنگ غنی شناخته شود.

نکات بسیار زیادی در مورد ویتنام وجود دارد که می‌توان آن‌ها را یک به یک برشمرد. مواردی که در اولین سفر آن‌ها را خواهید دید و در برخی موارد شاید شما را شگفت زده کند. ویتنام شهرهای مردن و جذابی دارد، جزایری سورئال و دیدنی که در کم‌تر از جایی دیده می‌شود و مهم‌تر این که فرهنگی خاص در میان مردم این منطقه به چشم می‌خورد که خود بخشی از جذابیت سفر به ویتنام است. اما ممکن است قبل از تور ویتنام، خیلی‌ها نکات اشتباهی در مورد این کشور به شما بگویند که نباید آن‌ها را باور کنید. در ادامه ما ۵ باور اشتباه در مورد ویتنام را بر شمرده‌ایم که امیدوارم به درک بهتر این کشور برایتان کمک کند.

 

۱- ویتنام برای مسافرین زن تنها امن نیستن

اگر اهل تنها سفر کردن هستید، بدانید که هیچ کدام از این گفته‌ها درست نیست و ویتنام یکی از امن‌ترین کشورها در تمام دنیاست. اگر چند بار به این کشور سفر کنید و در جاده‌های خلوت نین بین باشید یا در تپه‌های منطقه ساپا در ویتنام گردش کنید یا حتی در شلوغی‌های هانوی بگردید، این امنیت را بیشتر حس خواهید کرد. مخصوصا برای زن‌ها که خیلی از مشکلاتی که در کشورهای بزرگ دارند را به هیچ وجه در ویتنام تجربه نمی‌کنند.

حتی بسیاری از مسافرین زن تنها از این که در خیابان به آن‌ها خیره نمی‌شوند، خوشحال بوده و ویتنام را یکی از بهترین تجربه‌های خودشان در سفر بر می‌شمارند. البته همیشه رعایت نکات مهم ایمنی در سفر بر همه واجب است، اما به صورت کلی ویتنام مسلما یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست.

 

راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

۲- ترافیک هانوی خطرناک است!

ترافیک هانوی فوق‌العاده زیاده است! اما این دلیل نمی‌شود که خطرناک باشد. هانوی سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا خوبی دارد و دربخش‌های گردشگرپذیر همیشه پلیس راهنمایی رانندگی وجود دارد. چیزی که برایتان مشکل ساز خواهد بود، موتوری‌های زیادی هستند که مثل وضعیت تهران، همیشه در خیابان در حال رفت و آمد هستند. این مشکلات بیشتر در بخش قدیمی شهر مشخص است و در بخش‌های مدرن‌تر با تغییراتی که در شیوه‌ی شهرسازی انجام شده، وضعیت ترافیک بهبود یافته است. نمی‌توان ترافیک سنگین هانوی را نادیده گرفت، اما خطرناک؟ نه بیش از حد معمول یک شهر شلوغ. در این رابطه پینشهاد می‌کنیم سری به مقاله حمل و نقل عمومی در ویتنام بزنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۳- محلی‌ها همیشه قصد دارند کلاه سرتان بگذارند

این از آن چیزهایی است که قبل از سفر به خیلی کشورها به شما گفته می‌شود و مختص ویتنام نیست. اما در مورد ویتنام گفتن این مسئله واقعا خجالت آور است. مردم اکثر نقاط این کشور به گرمی از شما استقبال می‌کنند و اتفاقا فروشندگان خوبی هم هستند. حتی اگر موتور کرایه‌ای شما خراب شد، محلی‌ها تا شما را ببینند، برای کمک به سمتتان می‌آیند. از هتل‌دار و تاکسی دار و مغازه‌دارها، به ندرت می‌بینید که کسی قصد کلاه‌گذاشتن سرتان را دارد. فرهنگ خاص مردم ویتنام که نشان از عزت نفسشان دارد، در واقع چیزی است که جلوی این قضیه را گرفته. البته همیشه در هر کشوری استثنائاتی هم وجود خواهد داشت.

 

فعالیت‌های جذابی که نباید در هانویی از دست بدهید

۴- اتوبوس‌های ویتنام برای سفر امن نیستند

شاید در گذشته‌های دور وقتی تازه ویتنام شروع به رشد اقتصادی کرده بود، همچین چیزی وجود داشت، اما در حال حاضر به هیچ وجه در این کشور سوار اتوبوسی نمی‌شوید که احساس ناامنی در آن کنید. اتوبوس‌های بین شهری همگی از کیفیت خوبی بر خوردار هستند. یک قانون جالب در مورد اتوبوس‌های بین شهری که مسافت‌های طولانی طی می‌کنند وجود دارد و آن‌ هم قانون بدون کفش است. یعنی تا وقتی وارد اتوبوس می‌شوید باید کفش‌های خود را در بیاورید! این اتوبوس‌های عمومای تلوزیون، آب خوردن و اینترنت رایگان دارند.

۵- ویتنام فقیر، کثیف و فاقد جاذبه است

این که چطور چنین شایعه‌ای در مورد ویتنام به وجود آمده، خود خنده دار است. ویتنام با این که چندین سال جنگ نابرابری را متحمل شده، با این حال کشوری زیبا، فوق‌العاده و منظم است. کشوری که از نظر طبیعی جاذبه‌های شگفت‌انگیزی دارد، شهرهای مدرنی دارد که در آن‌ها مراکز خرید جذاب، برج‌های بلند و جاذبه‌های گردشگری متنوع مشاهده خواهید کرد. شهرهای مختلف ویتنام از نظر هتل‌های بزرگ و ۵ ستاره و انواع رستوران‌ها و حتی دسترسی به اینترنت رایگان، بسیار عالی و در سطح جهانی هستند.

 

بهترین نقاط اطراف هانویی برای کمپینگ و طبیعت‌گردی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران