جذاب‌ترین بازارهای شناور ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
جذاب‌ترین بازارهای شناور ویتنام

یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌هایی که مسافران در سفر به ویتنام فرصت بازدید از آن را خواهند داشت، بازارهای محلی این کشور هستند. به طوری که بازدید از بازارهای شناور ویتنام نه صرفا برای خرید بلکه برای آشنایی با فرهنگ و این کشور نیز فوق‌العاده جذاب هستند. از همین رو توصیه می‌شود کسانی که قصد سفر به ویتنام را دارند، بازدید از آن را حتما در لیست برنامه‌های خود قرار دهند؛ اما جذاب‌ترین این بازارها کدام‌ها بوده‌ و با چه جذابیت‌هایی همراه هستند، موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا شما را با چند مورد پرشورترین این بازارها آشنا کنیم.

 

برترین بازارهای شناور ویتنام

گردشگرانی که علاقه زیادی به کشف فرهنگ ویتنامی دارند، باید حداقل یک بار در طول سفر خود از بازارهای شناور این کشور دیدن کنند. این بازارهای منحصر به فرد که قدمت برخی از آن‌ها به صدها سال پیش بازمی‌گردد اغلب در مسیر آبراه دلتای مکونگ قرار گرفته و امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیای جنوب شرقی تبدیل شده‌اند. در زیر به معرفی چند مورد از پرطرفدارترین بازارهایی که در تور ویتنام فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت، می‌پردازیم:

 

۱. بازار شناور Cai Be، ویتنام

بازار شناور Cai Be در منطقه‌ای با همین نام در ویتنام قرار گرفته و در مسیر رودخانه عظیم Tien یکی از دو جریان اصلی رودخانه Cuu Long واقع شده است. این بازار با فروش محصولاتی از قبیل انواع میوه‌ها و غذاهای دریایی و نزدیکی به شهر هوشی مین به یکی از برترین بازارهای شناور ویتنام در بین گردشگران خارجی تبدیل شده است. این بازار از صبح زود کار خود را آغاز کرده و زودتر از دیگر مکان‌های مشابه بسته می‌شوند و یکی از بهترین مراکز خرید ویتنام شناخته میشود.

  • نحوه دسترسی: این بازار در فاصله حدودا ۸۰ کیلومتری شهر هوشی مین قرار دارد. برای دسترسی به آن می‌توانید با تورهای گروهی همراه شده و یا خود تاکسی کرایه کنید.
  • هزینه اجاره قایق: گردشگران بازار Cai Rang می‌توانند برای گشت و گذار در آن قایق‌های گروهی را با هزینه نفری ۲ دلار کرایه کنند. این هزینه برای قایق‌های کوچکتر به ازای هر نفر حدود ۲۵ دلار است.

عکس: experiencetravelgroup.com

 

۲. بازار شناور Nga Bay، ویتنام

مورد بعدی از معروفترین بازارهای ویتنام، بازار Nga Bay نام دارد. تاریخ تاسیس این بازار به سال ۱۹۱۵ برگشته و با نام بازار شناور Phung Hiep نیز شناخته می‌شود. این بازار در میان گردشگرانی که دوست دارند از یکی از بازارهای محدوده دلتای مکونگ دیدن کنند، بسیار محبوب است. در این بازار می توان طیف گسترده‌ای از انواع محصولات را پیدا کرده و نکته جالب اینکه هر قایق فقط یک نوع محصول را به فروش می‌رساند. از دیگر جذابیت‌های این مکان می‌توان به فروش حیواناتی مانند لاک پشت، پرندگان و حتی مارمولک ها در آن اشاره کرد.

  • نحوه دسترسی: بازار شناور Nga Bay معمولاً از ساعت ۷ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند. این بازار در منطقه خلیج Nga و در فاصله ۶۰ کیلومتری Can Thoقرار دارد. توریست‌ها می‌توانند با اتوبوس‌ و یا تاکسی خود را به آن رسانده و دسترسی آسانی را تجربه کنند.
  • هزینه اجاره قایق: هزینه اجاره قایق پارویی بر اساس تعداد مسافران در این بازار متفاوت خواهد بود. البته هزینه‌ها زیر ۱۰ دلار بوده و با سوار شدن به قایق‌های پرجمعیت می‌توانید در هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.

 

نکات مهم امنیتی برای بانوان در سفر به ویتنام

عکس: asianwaytravel.com

 

۳. بازار شناور Nga Nam، ویتنام

یکی دیگر از بازارهای شناور ویتنام Nga Nam نام داشته و در شهری با همین نام قرار گرفته است. این بازار در مسیر تقاطع پنج رودخانه با نام‌های Ca Mau، Vinh Quoi، Long My، Thanh Tri و Phung Hiep واقع شده و این روزها مورد توجه بسیاری از توریست‌ها در سفر به ویتنام می‌باشد. به طوری که این بازار در تمامی طول سال فضایی بسیار شلوغ داشته و در بازدید از آن شاهد تعداد بسیار زیادی قایق سنتی شناور در آن خواهید بود. این به عنوان یکی از بازارهای اصلی منطقه شناخته می‌شود که از انواع میوه‌ها و سبزیجات محلی گرفته تا انواع غذاهای دریایی و غیره را می‌توانید در آن پیدا کنید.

  • نحوه دسترسی: بازار نگا نام از ساعت ۳ صبح فعالیت خود را آغاز کرده و تا ساعت ۵ صبح به اوج خود رسیده و در ساعت ۸ صبح بسته می‌شود. بنابراین برای بازدید از آن باید سحرخیز بوده و ترجیحا شب قبل در همین حوالی اقامت کنید. اتوبوس محبوب‌ترین و ساده‌ترین روش برای رسیدن به بازار نگا نام است. هر ۲۰ دقیقه یکبار سرویس‌های اتوبوس از ایستگاه‌های مربوطه منطقه به سمت این بازار حرکت می‌کنند.
  • هزینه اجاره قایق: به منظور گشت و گذار و خرید در این بازار باید قایق‌های کوچکی را اجاره کنید که تنها با پرداخت ۱ دلار فرصت این کار را خواهید داشت.

عکس: asianwaytravel.com

 

۴. بازار شناور Cai Rang، ویتنام

Cai Rang یکی از بزرگترین بازارهای شناور ویتنام است که در محدوده دلتای مکونگ ویتنام واقع شده است. این بازار دوست داشتنی بیش از ۳۵۰ قایق را در خود جای می‌دهد که همه آن‌ها به فروش انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات مشغول بوده و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند که اکثریت آنها خارجی هستند. بازار شناور Cai Rang که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری ویتنام تبدیل شده فعالیت خود را از ساعت ۵ صبح آغاز می‌کند. ناگفته نماند که این بازار به عنوان بزرگترین مرکز توزیع میوه در منطقه شهرت داشته و عجیب‌ترین میوه‌های استوایی را می‌توانید به راحتی در آن پیدا کنید. بدون اغراق هنگام بازدید از بازار Cai Rang، در جوهر فرهنگ بازارهای شناور ویتنام غرق خواهید شد که مطمئنا حس و حالی بسیار متفاوت برای شما به دنبال خواهد داشت.

  • نحوه دسترسی: راحت‌ترین روش برای رسیدن به بازار شناور Can Tho از طریق اتوبوس‌هایی است که از شهر هوشی مین حرکت می‌کنند. مسافران می‌توانند بلیط این اتوبوس‌ها را تنها با پرداخت ۵ دلار تهیه کنند. توجه داشته باشید که این بازار حدود ۶ کیلومتر از مرکز شهر Can Tho و ۳۰ دقیقه با قایق تا ایستگاه Ninh Kieu فاصله دارد.
  • هزینه اجاره قایق: هزینه کرایه قایق خصوصی برای حرکت در امتداد رودخانه و گشت و گذار در بازار حدود ۱۵ دلار است.

 

معرفی ۵ مرکز خرید برتر هوشی‌مین

عکس: bestpricetravel.com

 

۵. بازار شناور Long Xuyen، ویتنام

هر چند در میان دیگر بازارهای شناور ویتنام، Long Xuyen شهرت کمتری داشته و در بین توریست‌های خارجی کمتر شناخته شده است اما از آن به عنوان یک گنج پنهان یاد می‌شود. به خصوص اگر در میان بازارهای شناور در سفر به ویتنام به دنبال مکانی آرام‌تر هستید این مکان انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اغلب خریداران این بازار را مردم محلی منطقه تشکیل می‌دهد و فضایی کاملا متفاوت با دیگر بازارهای مشابه دارد.

  • نحوه دسترسی: بازار Long Xuyen همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر باز بوده و گردشگران فرصت گشت و گذار در مدت بیشتری را در آن خواهند داشت. از لحاظ مکانی نیز به منظور دسترسی به این بازار باید خود را به امتداد رودخانه آرام هاو در فاصله دو کیلومتری شهر لانگ شوین برسانید. مثل دیگر بازارهای شناور منطقه اتوبوس و تاکسی بهترین گزینه برای دسترسی به این بازار هستند.
  • هزینه اجاره قایق: اگر تصمیمی خود را برای بازدید از این مورد از بازارهای شناور ویتنام گرفتید با کمتر از ۱۰ دلار می‌توانید قایقی را اجاره کرده و به خرید و البته تماشای اطراف بپردازید.

عکس: holidify.com

 

منبع

۱۷ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران