جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

ویتنام از کشورهای بسیار زیبای جنوب شرقی آسیاست که به لحاظ زیبایی کم از جاهای شناخته شده‌تر منطقه ندارد. سراسر این کشور را کوه‌های سرسبز، تراس‌های برنج، سواحل زیبا و دیدنی و معابد باشکوه پوشانده‌اند. بسیاری از گردشگرانی که با تور ویتنام سفر می‌کنند تنها قصد تماشای فرهنگ عامیانه را ندارند. بلکه دوست دارند طبیعت بکر آن را کاوش کرده و ماجراجویی خودشان را دنبال کنند. اگر از این دسته از گردشگران هستید پس مطالب زیر می‌توانند برای شما مفید باشند.

 

 

ساپا

بسیاری از مناطق ساپا مورد ساخت و ساز قرار گرفته و دیگر حالت اولیه خود را ندارد اما هنوز هم تعداد زیادی روستا و دهکده باقی مانده که مناظر فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با یک ماجراجویی ده روزه واقعا جذاب، از زیباترین مناظر این منطقه دیدن کنید و در مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و کوه پیمایی به کاوش بپردازید. مسیرتان را از Muong Hum آغاز کنید و بعد آن را به مناطق کاملا بومی مثل White Hmong، Dao و Giay عمق ببخشید. در این راه پیمایی شما با برخی از دره‌های افسانه‌ای، کوه‌هایی با نمای شگفت انگیز و جریانات آبی و کریستالی روبرو می‌شوید که عظمت خالق را پیش چشمان‌تان صد چندان می‌کند. تا روستای نام پونگ پیاده روی کنید و بعد کاوش‌تان را برای ۶ روز دیگر و بازدید از قبیله‌های بومی منطقه ادامه دهید. از پستی و بلندی‌های مسیر عبور کنید و تا دل‌تان می‌خواهد عکاسی کنید. البته باید در حفظ و ذخیره باتری دوربین مدیریت داشته باشید و باتری اضافه هم همراه داشته باشید. برجسته‌ترین ویژگی این سفر برای ماجراجویان، آشنایی با فرهنگ و سنت مردم بومی و کشف غذاهای خوشمزه ناشناخته در کنار مناظر دیدنی است.

 

۱۵ آبشار شگفت‌انگیز که در سفر به ویتنام می‌توانید از آنها دیدن کنید

 

 

ساپا ویتنام

 

 

کائو بانگ

۴ روز گشت و گذار در بهترین و زیباترین تپه‌های ویتنام می‌تواند برای شکار مناظر نفسگیرش کافی باشد. شما در این گردش شانس تماشای بزرگ‌ترین آبشار ویتنام یعنی Ban Gioc را دارید که یکی از باشکوه‌ترین آبشارهای جنوب شرقی آسیا نیز شناخته می‌شود. در این سفر شما می‌توانید از آخرین بازمانده‌های قبیله‌های بومی و سنتی نظیر Tay، Hmong، Nung و Dao بازدید کنید قبل از این که به روستای Pac Bo برسید. همچنین در این منطقه غار Coc Bo هم قرار دارد که توسط رهبر آزادی‌خواهان برای انجام فعالیت‌های آزادی‌خواهانه در اوایل ۱۹۴۱ مورد استفاده قرار می‌گرفت. این پیاده روی نسبتا ساده مناظر شگفت‌انگیزی از پارک ملی Ba Be که میزبان طیف وسیعی از غارها، دریاچه‌ها و آبگیرها است ارائه می‌دهد که تا عمر دارید از خاطرتان نمی‌رود. لباس شنایتان را به تن کنید در این دریاچه‌ها آبتنی کنید.

 

 

کائو بانگ ویتنام

 

 

Ha Giang

صعود به ها گیانگ در واقع صعود به بالاترین قله‌های دونگ وان، شهری مرزی با مجموعه‌ای از گذرگاه‌های کوهستانی و دره‌های هیجان‌انگیز است. چندین مسیر مختلف از بین کوه‌های دونگ وان و شهر مئو واک می‌گذرد که همگی آن‌ها می‌توانند به خاطر گذرگاه‌های بیشماری ک ارائه می‌دهند نوعی چالش برانگیز باشند. به طور خلاصه مناظر دیدنی بسیارند و شما از هر مسیری که بروید چیزهایی برای دیدن پیدا می‌کنید. بنابراین اصلا نگران از دست دادن مناظر دیگر مسیرها نباشید. شما در این مسیر شاهد پانارومایی از قله‌های سنگی و صخره‌های عظیم، و شیب‌های تندی که به دره‌ها می‌رسند باشید. حتما از کاخ همونگ در سال ۱۹۰۲2 توسط بازرگانان چینی ساخته شد دیدن کنید.

 

 

Ha Giang

 

 

کوه Bach Moc Luong Tu

باچ موک با ارتفاعی به اندازه ۳۰۴۶ متر چهارمین کوه بلند ویتنام است که کم‌تر گردشگری نامش را شنیده است. پیاده‌روی و کاوش در این کوه ۳ روز طول می‌کشد و تنها برای کسانی توصیه می‌شود که می‌توانند از مسیرهای سنگی، جنگلی و صخره‌ای بالا بروند و از این صعود لذت لذت ببرند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم مسیری که قصد رفتنش را دارید ساده و یک نواخت است. با این همه باچ موک به خاطر طلوع و غروب زیبا و منحصر به فردش بین کوه نوردان حرفه‌ای به شدت شناخته شده و محبوب است. برای رفتن به کوه روزتان را از سپیده دم آغاز کنید. در مسیر پیش بروید و از تماشای نمای اقیانوس شگفت‌زده شوید. سپس غروب را بر فراز کوه به تماشا بنشینید و بعد به دامنه بازگردید.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام با چشم‌اندازی دلفریب

 

 

کوه Bach Moc Luong Tu

 

 

پارک ملی Nam Cat Tien

یکی از اصلی‌ترین اهداف سفر به ویتنام تماشای طبیعت بکر و زیبای آن و دیدن حیوانات دوست داشتنی و زیبایی مثل میمون‌ها، گوزن، گرازهای وحشی و انواع گونه‌های عجیب گیاهی است. خوشبختانه شما با رفتن به پارک ملی نام کات می‌توانید از همه این موارد در یک قالب دیدن کنید. شما می‌توانید با گشت و گذاری سه روزه زندگی روزانه میمون‌ها، گوزن‌ها و دیگر حیوانات پارک را از نظر بگذرانید و شاهد صحنه‌های زیبایی باشید که مثالش را تنها در مستندهای راز بقا دیده‌اید.

 

 

Nam Cat Tien

۱۶ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران