۹ تجربه شگفت‌انگیز و متفاوت که در ویتنام نباید از دست بدهید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۹ تجربه شگفت‌انگیز و متفاوت که در ویتنام نباید از دست بدهید

از ماجراجویی در بزرگ‌ترین غار جان تا دیدن فرهنگ متفاوت مردم این کشور، تور ویتنام چیزهای زیادی برای عرضه دارد، چیزهایی که بعضا مثالش را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد. به هر سمت این سرزمین زیبا که نگاه بندازید، نقطه‌ای فوق‌العاده خواهید یافت، به همین خاطر بر آن شدیم، تا گوشه‌ای از ویتنام و گزیده‌ای از فعالیت‌های متفاوتی که باید در این کشور تجربه کنید را برای شما گرد آوری کنیم.

 


۱- روشن کردن فانوس در هوی آن


هر ساله در روز تِت یا همان سال نوی ویتنامی‌ها، هوی آن تبدیل به یک سرزمین رنگارنگ از انواع فانوس‌ها در می‌آید. این جشن حدود ۷ روز به طول می‌کشد و تمام شهر از جمله پل معروف این شهر مملو از چراغانی‌های مختلف و البته این فانوس‌های سنتی می‌شود. با توجه به اینکه نسل جوان دوست دارند با هنر ساخت این فانوس‌ها آشنا شوند و همچنین گردشگران زیادی ابراز علاقه می‌کنند تا به این هنر واقف شوند، بیش از ۵۰ کارگاه یک روزه برای نقاشی و رنگ آمیزی فانوس‌ها در هوی آن برگزار می‌شود. اما اگر در آن‌ها شرکت نکردید هم مهم نیست، کافی است در زمان سال نو وقتی همه فانوس‌های سبک را به پرواز در می‌آورند، شما هم در این همایش بزرگ شرکت کرده و فانوس آرزو‌های خود را به پرواز در بیاورید.

 

معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

 

 

سال نوی ویتنامی

 


۲- دیدن خلیج بی‌نظیر هالونگ


بیش از ۱۶۰۰ برج طبیعی آهکی در آب‌های این خلیج زیبا، منظره‌ای شگرف ایجاد کرده است. یکی از زیباترین نقاط ویتنام و یکی از نمادهای طبیعی آسیای شرقی که باعث می‌شود سالانه میلیون‌ها گردشگر به این نقطه از تایلند سفر کنند. با سوار شدن بر قایق‌های چوبی سنتی، به دل آب‌های آرام این خلیج بزنید و از دیدن طبیعت شگرف و چشم‌تواز خلیج هالونگ دیدن کنید تا تجربه واقعی سفر به ویتنام را از سر گذرانده باشید.

 

 

 خلیج بی‌نظیر هالونگ

 


۳- وود به بزرگ‌ترین غار جهان


کوانگ بین با جنگل‌های انبوه معروفش در نزدیکی مرز لائوس، یکی دیگر از نقاط مهم این کشور برای علاقه‌مندان به طبیعت است. این جنگل‌های مجموعه‌ای بزرگ از صدها غار را در دل خود جای داده‌اند، اما چیزی که بیش از همه مهم است، دیدن از بزرگ‌ترین غار جهان با نام هانگ سون دونگ در این منطقه محسوب می‌شود. این غار اینقدر بزرگ است که یک آسمان‌خراش نیز در مساحت آن جا می‌شود. از مسیری که به این غار منتهی می‌شود، تا زیبایی و متفاوت بودن آن، همه چیز شگفت‌انگیز است و این گردش، یکی از روزهای رویایی شما در زندگی را خواهد ساخت.

 

 

کوانگ بین

 


۴- نوشیدن‌ قهوه‌های خوش طعم اما خاص منطقه بون ما توت


این منطقه را طبیعت دوستان بیشتر به بلندی‌های سرسبز و البته چندین آبشار و دهکده‌های سنتی‌اش می‌شناسند. اما در این منطقه نوعی قهوه درست می‌شود که می‌توانید همانجا طعم فوق‌العاده‌یشان را بچشید. البته این قهوه‌ها به شکلی که در چند کشور دیگر دیده‌ایم تولید می‌شوند و دانه‌های قهوه به خورد حیواناتی می‌دهند که این فعل و انفعال در طعم آن‌ها تفاوتی بسیار ایجاد می‌کند. در این مکان البته از حیوانات کوچکی از دست راسوها استفاده می‌شود، اما اگر بدون این پیش‌زمینه به نوشیدن این قهوه‌ها بنشینید، طعم بسیار متفاوتی را خواهید چشید!

 

 

بون ما توت

 


۵- به دنبال بهترین "فو" در هانویی باشید


اگر به دنبال یک غذای خوشمزه‌ی ویتنامی هستید، باید حتما در شهر بگردید و بهترین جای ممکن را برای سفارش یک کاسه فو پیدا کنید. این غذا ترکیبی از گوشت، آب گوشت، نودل برنج و پیازچه است که با ادویه‌جات طعم بسیار خوشمزه‌ای به خود می‌گیرد. تقریبا تمامی رستوران‌های شهر و بسیاری اغذیه فروشی‌های خیابانی این غذا را سرو می‌کنند و تقریبا هر آشپزی تغییری در دستور کلی آن می‌دهد، به همین دلیل بد نیست چند جای مختلف آن را سفارش دهید تا بهترین را در هانوی امتحان کرده باشید.

 

با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

 

 

هانوی

 


۶- درک تاریخ خونبار ویتنام


همه از اتفاقات خونبار ویتنام در جنگش مقابل آمریکا چیزهایی شنیده‌ام، اما تاریخ این کشور یکی از مهم‌ترین برگ‌های تاریخ مدرن دنیاست و چه بهتر که در هنگام سفر با تور ویتنام، کمی از این پیشینه‌ی مهم بدانیم. برای این کار موزه‌های بسیاری در سطح کشور وجود دارد، مخصوصا اگر در هوشی‌ مین باشید. در واقع با توجه به اهمیت این جنگ در ویتنام و تولد بیش از ۶۰ درصد جمعیت این کشور بعد از جنگ، این موزه‌ها و مناطق جنگی و تاریخی که به کشور گذشته از اهمیت زیادی برای مسئولین این کشور برخوردار است.

 

 

ویتنام

 


۷- دیدار از معابد متفاوت ویتنام


وقتی در خیابان‌های شلوغ تای نین راه می‌روید، چندین معبد همچون کائو دای خواهید دید. معابدی متفاوت از آنچه در تایلند یا مالزی دیده‌اید، مراکزی بسیار زیبا با رنگ‌آمیزی متنوع و شاد که چشم هر بیننده‌ای را معطوف خود می‌کند. البته این تنها معابد نیستند که زیبایی منحصر به فردی دارند، کلیساها نیز سر و شکل و طراحی متفاوتی در ویتنام نسبت به جاهای دیگر دارند. در واقع به طور کلی ویتنامی‌ها آیین‌ها و مذاهب مختلفی دارند، از مسیحی و بودایی تا پیروان مذهب تائو و بخش زیادی از مردم که مسلمان هستند.

 

 

معابد ویتنام

 


۸- دوچرخه سواری اطراف هو


درست بین دو شهر هوشی مین و هانویی، هو مکانی زیباست که در واقع مرز بین شمال و جنوب ویتنام در زمان جنگ محسوب می‌شده است. شهری بسیار زیبا که رود "عطر" در میانش جریان دارد و شما می‌توانید سوار بر دوچرخه‌های معروفی که جلویش می‌نشینید شده و کسی شما را در جاده‌های جذاب این شهر بگرداند. در این گردش‌ها که بعضا به صورت گروهی انجام می‌شود، شما فرصت دیدن از نقاط تاریخی، رودخانه‌ی گفته شده و چند بخش مهم شهر را خواهید داشت. سازه‌ی مبارزه‌ی ببرها که به نوعی نسخه ویتنامی کولوسئوم به شمار می‌رود، به یکی جذاب‌ترین بخش‌های گردش شما بدل خواهد شد.

 

۱۰ مکان جادویی و رویایی در ویتنام برای کمپ زدن و پناه بردن به دل طبیعت

 

 

ویتنام

 


۹- عاشق بازارعشق ساپا شوید


در آخر پیشنهاد ویژه‌ی ما به شما رفتن به دهکده ساپا در بلندی‌های ویتنام است. جایی که به واسطه ایستگاه کوهستانی فرانسوی‌ها در ۱۹۳۰ معروف شد و در ارتفاع ۱۶۵۰ متری قرار گرفته است. نقطه‌ای بسیار زیبا که از مهم‌ترین جذابیت‌هایش، فارغ از زیبایی‌های طبیعی باید به مردم فوق‌العاده آن اشاره کرد. مردمی که در بازار خواهید دید و می‌توانید از هر کدامشان بافتنی‌ها و صنایع دستی خریداری کنید. این بازار که سه شنبه‌ها برگزار می‌شود، قدیم‌تر به بازار عشق معروف بود. جایی که مردان و زنان در آن برای هم آهنگ‌های عاشقانه می‌خواندند. اما بعد از جمعیت گردشگری که به این مکان آمد و کمی از خلوص موضوع کم شد، بازار پابرجا ماند اما این داستان عاشقانه به نقطه‌ای نامعلوم منتقل گردید.

 

 

بازارعشق ساپا

۱۷ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران