فعالیت‌های جذابی که نباید در هانویی از دست بدهید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
فعالیت‌های جذابی که نباید در هانویی از دست بدهید

هانوی، پایتخت ویتنام، دومین شهر بزرگ این کشور ترکیب جالبی از شرق و غرب با نشانه‌های قابل توجهی از نفوذ کمونیست و همچنین تهاجم فرانسه را به نمایش می‌گذارد. این شهر یکی از مقاصد ایده‌آل گردشگران بوده و به عنوان یکی از ۸ مقصد محبوب‌ دنیا در سال ۲۰۱۶ توسط سایت تریپ‌ادویزور معرفی شد. ویتنام سال‌ها تحت نفوذ کشورهایی مثل چین، فرانسه و آمریکا بود. اما حالا به عنوان کشوری مستقل پر از جذابه است که گردشگران زیادی با تور ویتنام هر ساله به آن سفر می کنند و طبیعت بکر آن را از دست نمی‌دهند.

 

 

از قلعه امپراتوری تانگ لانگ دیدن کنید

این سازه تاریخی که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده به قلعه هانویی شناخته می‌شود. قلعه تانگ لانگ در مرکز هانویی باستانی قرار دارد. این مکان تاریخی مرکز سیاسی قرن ۱۳ام بود و برای ۸ قرن به عنوان پایتخت ویتنام فعالیت کرد. برج اصلی پرچم ۴۰ متر ارتفاع دارد و به عنوان نماد هانویی به شدت معروف است. شما می‌توانید هر روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۷:۳۰ عصر برای بازدید این قلعه بروید.

 

 بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

 

 

قلعه امپراتوری تانگ لانگ

 

 

در کلاس آشپزی شرکت کنید

غذاهای ویتنامی به شدت خوشمزه و وسوسه‌انگیز هستند. شما می‌توانید با یادگیری برخی از این غذاها همیشه و همه جا آن‌ها را بپزید و از خوردشان لذت ببرید. به علاوه شرکت در کلاس‌های آشپزی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران در این شهر است. اکثر این کلاس‌ها با تورهای بازارگردی همراه هستند که شما را باز ندگی مردم بومی آشنا می‌کنند. اگر واقعا علاقه به انجام این کار دارید به وبسایت Cookly سر بزنید و کلاس‌های آشپزی را بررسی کنید و هر کدام را که خواستید رزرو کنید.

 

 

ویتنام

 

 

نگاهی به اطراف مقبره هوشی مین بیاندازید

در نزدیکی قلعه امپراتوری شما می‌توانید از مقبره خانواده هوشی مین دیدن کنید. هوشی مین اولین رهبر کمونیستی ویتنام بود که در سال ۱۹۵۴ فرانسه را شکست داد. او یک رهبر محترم است که مردم محلی آن را به "عمو هو" می‌شناسند. بعد از طراحی قابل توجه لنین در مسکو با تابوتی شیشه‌ای، حالا بدن هوشی مین در محفظه‌ای شیشه‌ای برای بازدید قرار دارد. توجه داشته باشید که این مکان روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل می‌باشد.

 

 

مقبره هوشی مین

 

 

پیاده‌روی اطراف دریاچه Hoan Kiem و Ngoc Son

دریاچه Hoan Kiem که به عنوان دریاچه لاک‌پشت شناخته می‌شود در مرکز شهر واقع شده و مکانی مهمی برای مردم محلی و گردشگران شمرده می‌شود. شما می‌توانید از طریق پل به وسط دریاچه بروید و از معبدSon Ngoc Son دیدن کنید. تماشای غروب آفتاب از این مقبره به شدت دیدنی و زیباست به طوری که مردم زیادی به این دریاچه می‌آیند تا شاهد منظره زیبای غروب آفتاب باشند. به همین ترتیب شما می‌توانید با دوچرخه‌های کرایه‌ای به این دریاچه بیایید و اطراف آن را بگردید و از هوا لذت ببرید.

 

 بهترین نقاط اطراف هانویی برای کمپینگ و طبیعت‌گردی

 

 

دریاچه Hoan Kiem

 

 

از معبد ادبیات بازدید کنید

این مجتمع زیبا که در مرکز هانویی واقع شده روزگاری برای تدریس تاریخ چین و دروس کنفسیوس ساخته شده بود. در طول هزار سال ساختمان‌های دیگری به این منطقه اضافه شد تا این که امروزه پارکی زیبا با عمارت کلاه فرنگی، معابد و زیارتگاه برای بازدید شما در دسترس قرار گرفته است. به عنوان یک سنت، همیشه فارغ‌التحصیلان پزشکی بعد از جشن فارغ‌التحصیلی برای بازدید از معبد ادبیات به این پارک زیبا می‌روند. معبد همه روزه به جز دوشنبه‌ها تا ساعت ۴:۳۰ عصر باز است.

 

 

معبد ادبیات

 

 

در اطراف میدان قدیمی هانویی گشت‌زنی کنید

شما با گشت‌زنی در این منطقه شانس تماشای معماری دوران استعمار فرانسه را خواید داشت. این میدان در بلوک Ba Dinh و در نزدیکی منطقه تجاری و جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته است. در این قسمت شهر می‌توانید در خیابان‌های باریک پر از مغازه بگردید و از دست فروش‌ها، سوغاتی فروشی‌ها و غذاهای خیابانی متنوعی که در دسترس‌تان قرار دارند خرید کنید. معمولا این خیابان‌ها پر دوچرخه‌سواران و اسکوتربازها است و تصویر شفاف‌تری از زندگی مردم بومی ارائه می‌دهد.

 

 

میدان قدیمی هانویی

 

 

از بازار Dong Xuan خرید کنید

یکی از نقاط تجارت محلی مردم و یکی از متنوع‌‌ترین بازارهای هانویی است که همه جور جنسی را می‌توانید در آن بیابید. این بازار سرپوشیده در ساختمانی به سبک شوروی سابق مستقراست و طبقه اول آن منحصرا به بازار ماهی اختصاص داده شده است. معمولا افرادی که به بوی ماهی حساسیت دارند از این طبقه دوری می‌کنند. اما در طبقات دیگر شما می‌توانید انواع لباس‌های روز، سوغاتی، اجناس متنوع و تی‌شرت‌های چاپی را به قیمت‌های کاملا مناسب خریداری کنید. این بازار تنها تا ساعت ۷ عصر باز است.

 

 

Dong Xuan

 

 

برای بازدید پارک ملی  بروید

این پارک ملی فوق‌العاده زیبا که در ۵۸ کیلومتری شهر واقع شده است مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی روی تپه‌ها و فرار از شلوغی شهر است. سه کوه حماسی و چشمگیر در پارک قرار دارند که معمولا قله‌های آن‌ها در میان ابرها پنهان است. شما می‌توانید در طی بازدید از این پارک ملی زیبا از انواع گیاهان و حیوانات دوست داشتنی زیبا دیدن کنید و به کشف چشمه‌های آب گرم اعماق جنگل بروید. بر روی قله بلندترین کوه پارک معبد شگفت‌انگیز قرن ۱۱امی هم وجود دارد که گردشگران ماجراجو و کوهنورد به قصد بازدید از آن به این پارک می‌آیند. شما می‌توانید از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید و روزی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

 

 

پارک ملی

۳۰ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران