۹ فعالیت برتری که نباید در سفر به ویتنام از دست بدهید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۹ فعالیت برتری که نباید در سفر به ویتنام از دست بدهید

ویتنام شهرها و دیدنی‌های متنوعی دارد و هر گوشه از این کشور می‌تواند نقطه‌ای ایده‌آل برای سفر باشد. بسیاری از کسانی که برای اولین بار با تور ویتنام سفر می‌کنند با این سوال مواجهند که چه فعالیت‌هایی می‌توانند در ویتنام انجام دهند. جواب این سوال بسیار بیشتر از آن است که در قالب یک مقاله‌‌ی کوتاه نوشته شود، اما می‌توان ۱۰ مورد از برترین فعالیت‌هایی که باید در ویتنام تجربه کنید را به شما معرفی کنیم. 

 

بازدید از خلیج هالونگ و اطراف آن

خلیج هالونگ یکی از زیباترین نقاط ویتنام است که با داشتن بیش از ۱۶۰۰ صخره آهکی که همچون برج‌هایی از دل آب بیرون زده‌اند، منظره‌ای شگفت انگیز را در این بخش از ویتنام پدید آورده‌‌اند. سواری بر روی قایق در این خلیج و همچنین بازدید از نقاط بسیار دیدنی که در اطراف آن واقع شده است، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی خواهد بود که حتما باید در سفر به ویتنام به انجام برسانید.

 

 بهترین شهرهای ویتنام برای سفرهای خانوادگی

 

  خلیج هالونگ

 

 

قایق سواری در دلتای مکونگ

یکی دیگر از فعالیت‌های مهمی که باید در ویتنام انجام دهید، قایق سواری در یکی دیگر از زیباترین نقاط این کشور، یعنی دلتای مکونگ است.  این مکان دارای جزایر بسیار کوچک سرسبزی است که در میان آب آرام آن واقع شده و دهکده‌های بسیار جذابش دارای زمین‌های زراعی برنج هستند که به صورت پلکانی واقع شده و منظره‌ی بسیار عالی را به رخ می‌کشند.

 

 شهرهای مختلف ویتنام چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

 

دلتای مکونگ 

 

 

به سراغ بزرگ‌ترین غار جهان بروید

بزرگ‌ترین غار جهان در ویتنام واقع شده است پس نباید در سفر به این کشور دیدن آن را از دست داد. این غار با نام هانگ سون دونگ در استان کوانگ بین واقع شده و یکی از شگفتی‌های طبیعی در ویتنام به حساب می‌آید. اگر دوست داشتید می‌توانید با راهنماهایی که در آن محل حضور دارند تا عمق غار بروید یا اینکه اگر خیلی علاقه‌ای به این کار ندارید، در تورهای پیاده‌روی در سطح آن شرکت کنید.

 

 ۴ مکان فوق‌العاده در ویتنام برای تفریح‌های دریایی

 

 هانگ سون دونگ

 

 

بازدید از محیط شهری هانوی

هانوی شهری بسیار زیباست که نقاط دیدنی مختلفی در خود دارد. بسیاری از تورهای گردشگری برای ویتنام نیز به مقصد این شهر برگزار می‌شود. اگر به هانوی رفتید حتما در محیط شهری زیبایش قدم بزنید، از پارک‌هایش دیدن کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از نقاط مهم و رایگان شهر شرکت در تورهای گردش شهری هانوی است که نیمی از روز طول کشیده و شما را با بسیاری از ابنیه تاریخی شهر آشنا می‌کند.

 

 

هانوی 

 

 

خوردن غذاهای خوشمزه ویتنامی

غذاهای ویتنامی از نظر ظاهر در بسیاری از موارد شبیه به غذاهای دیگر کشورهای شرق آسیاست، اما همانطور که غذاهای تایلندی و مالزی با هم متفاوت هستند، غذاهای ویتنامی نیز تفاوت زیادی دارند. این غذاها خوشمزه و عالی بوده و هم نمونه‌های گوشتی زیادی دارند و هم غذاهای گیاهی بسیار خوبی در میانشان پیدا می‌شود تا سلیقه گیاه‌خواران نیز به خوبی پوشش داده شود.

 

 

غذاهای خوشمزه ویتنامی 

 

 

بازدید از دیگر نقاط طبیعی زیبای این کشور

مهم نیست به کجای ویتنام می‌روید، این کشور مملو از مناطق طبیعی زیباست که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. دشت‌های سرسبز، سواحل دیدنی و مهم‌تر از همه انواع و اقسام آبشارهایی که در گوشه و کنار ویتنام واقع شده‌اند، می‌توانند از جمله بهترین فعالیت‌ها در زمان سفر به این کشور باشد. از میان تمام آبشارها، اگر موقعیت آن را داشتید حتما از آبشار بان گیوک دیدن کنید که معروف‌ترین آبشار کشور است.

 

 آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام 

 

 ویتنام

 

 

از مراکز خرید و بازارهای هوشی مین خرید کنید

اگر چه در شهرهای بزرگ دیگر ویتنام نیز مراکز خرید خوبی پیدا می‌شوند، اما هوشی مین چندین مرکز خرید بسیار عالی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها خرید کنید، به تفریح درشان بپردازید و همچنین از سینماها و دیگر مراکزشان بهره ببرید. از طرفی نباید فراموش کرد که این شهر بزرگ مملو از بازارهای جالب هفته‌ای و شبانه است که بودن در آن‌ها نیز می‌‌تواند لذت بخش باشد.

 

 بهترین سوغاتی‌های ویتنام 

 

 بازارهای هوشی مین

 

 

از هانوی به شهرهای شمالی بروید

اگر مقصد سفر شما هانوی باشد و یک هفته‌ای در این شهر هستید، حتما سری به شهرهای شمالی این شهر بزنید. این بخش از ویتنام با داشتن مناطق سرسبز زیبا و نقاط کوهستانی دیدنی که پر از مزارع پلکانی برنج است، از جمله نقاط دیدنی ویتنام به حساب می‌آید که دیدن از آن را نباید از دست داد.

 

 بازار باک های ویتنام ؛ جذاب‌ترین یکشنبه بازار جهان

 

  ویتنام

 

 

قایق‌سواری بر روی خلیج بای تو لانگ

شکی نیست که خلیج هالونگ یکی از زیباترین نقاط ویتنام است، اما به این معنی نیست که شما دیدن از خلیج بای تو لانگ را نیز از دست بدهید. جایی که با داشتن بیش  از ۳ هزار صخره آهکی و بدون در لیست میراث فرهنگی یونسکی، مکانی بسیار پر اهمیت برای بازدید و گردش آبی در ویتنام به حساب می‌آید.

 

 

خلیج بای تو لانگ

۲۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران