بهترین فعالیت‌ها در هوی آن، ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین فعالیت‌ها در هوی آن، ویتنام

هوی آن بندر تجاری زیبایی است که در حاشیه رودخانه واقع شده و چیزهای زیادی برای مسافران کنجکاو فراهم می‌آورد. متاسفانه اغلب مسافران تور ویتنام هرگز جوهر واقعی این بندر تاریخی را پیدا نمی‌کنند و تنها با چند ساعت پیاده‌روی بین ساختمان‌های تاریخی سریع به هتل خود پناه می‌برند در حالی که این شهر چیزهای بسیاری برای ارائه دارد که اگر کمی بهتر نگاه کنید می‌توانید چیزهای فوق‌العاده‌ای کشف کنید. هوی آن به لطف صحنه غذایی فوق‌العاده و سرعت زندگی آرام، فرصت‌های خرید شگفت‌انگیز و سواحل گرمسیری توانسته بیش از پیش توجه مسافران را به خود جلب کند. با این همه اگر ایده‌ای در گردش در اینجا ندارید ما آماده هستیم تا شما را در سفر به هوی آن همراهی کنیم.

 

برای خودتان تور دوچرخه سواری راه بیاندازید

شاید فکر کنید دوچرخه سواری به این طرف و آن طرف کسل کننده باشد اما بعد از این که پا به رکاب شدید حس می‌کنید پیش از این قبلا هرگز این شهر را ندیده‌اید. شهر قدیمی باشکوه که اغلب فاقد ترافیک موتوری است، مجموعه‌ای قابل توجه از ساختمان‌های باستانی، معابد و سالن‌های اجتماعات را در خود جای داده که به راحتی می‌توان آن‌ها را در یک سفر معمولی با دوچرخه ماوش کرد. در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید وارد دنیایی دیگر با مزرعه برنج، در میان اردک ها، خوک ها و پرندگان وحشی باشید. به علاوه کنتراست محیط اطراف جذاب و زیبا است و به لطف محیط صاف هوی آن و کمبود نسبی ترافیک در مقایسه با هانوی یا هوشی مین، کاوش در هوی آن با دوچرخه به شما امکان آزادی، انعطاف و فرار از "مسیر گردشگری" را می‌دهد.

 

تور یک روزه به مناظر زیبای trang an، ویتنام

به تور غذا ملحق شوید

این یک نظر جمعی است که می‌گوید اگر از علاقه مندان به کاوش و تجارب جدید هستید باید در همان اولین روز سفر به هوی آن به تور غذای این شهر ملحق شود. در سراسر دنیا و در شهرهای مهم تورهای غذا برگزار می‌شود، اما واقعا تیمی در حد Neville the Teacher با دانش زیاد، حرفه‌ای و با سطح مشارکت جمعی زیاد را به سختی می‌توان یافت. این تور به دو بخش تقسیم می‌شود، یکی کشف بازارها، غرفه‌های کنار خیابان و رستوران‌های کوچک یکی از محلات معتبر شهر  با نمونه‌های غذای فراوان و فرصت‌های عکس و قسمت دوم در کارگاه خانگی طراحی شده سفارشی نویل، او و تیمش سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است شما را با غذا و دانش پر کنند. این تور غذایی بسیار خوشمزه‌ای است که مزه‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد که شما یا آن‌ها را دوست دارید یا ندارید و این بسته به سلیقه شخصی برمی‌گردد.

در کافه‌ها و رستوران‌های ساحل آن بنگ استراحت کنید

شما می‌توانید یک روز جذاب ساحلی را در کافه‌ها و رستوران‌‌های ساحلی تجربه کنید و در حالی که روی صندلی با عرشه‌ای رو به ساحل لم داده‌اید از خوردن نوشیدنی و اسنک لذت ببرید. شنا کنید، کتاب بخوانید و چرت بزنید اما انتخاب جایی برای غذا خوردن می‌تواند با گزینه‌های بسیار دلهره‌آور باشد، بنابراین اجازه دهید کار را آسان‌تر کنیم و بگوییم که باید مستقیما به سراغ خانم Tuyet و رستوران غذاهای دریایی او با بهترین اسپرینگ رول‌های دنیا بروید. خدمات این رستوران عالی بوده و دارای چترهای بامزه و زیبا و موقعیت عالی تنها در 30 متری محل موج‌سواری آن را به جایی فوق‌العاده برای غذا و استراحت و تفریح بدل کرده است. اگر هنوز در ساحل هستید و انرژی کافی دارید برای نوشیدنی با منظره غروب آفتاب به Soul Kitchen بروید که با اجرای موسیقی زنده همه چیز را به سطح بالاتری هدایت می‌کند.

 

۵ باور غلط درباره ویتنام که نباید باور کنید

سفری یک روزه به پناهگاه My Son ترتیب دهید

قدمت ویرانه‌های پسر من (My Son) به قرن‌های اولیه پس از میلاد برمی‌گردد، زمانی که تمدن هندو Champa بر بیشتر ویتنام مرکزی حکومت می‌کرد. اما ویرانه‌های پسر من، تنها شاهد گذر زمان نبوده و در سال ۱۹۶۹، در طول جنگ آمریکا، دولت نیکسون پسر من را از هوا هدف قرار داد (زیرا پناهگاه ویت کنگ‌ها بود) و بیشتر آن را به قلع و قمع منفجر کرد. حدود ۷۰ برج و سازه‌های نگهبانی که به خوبی دوام آورده بودند هم مورد حمله با پتک و چکش قرار گرفتند اما با در نظر گرفتن همه این‌ها، برخی از ساختمان‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای دست نخورده در میان هجوم بمب‌ها باقی مانده‌اند.‌ امروزه، مانند بسیاری از مکان‌های معروف ویتنام، گردشگری رونق داشته و پناهگاه پسر من تا حد زیادی به لطف فهرست میراث جهانی یونسکو آسیب دیده است. این پناهگاه عموما مملو از گروه‌های تور و گردشگرانی است که در اطراف سرگردان هستند و نمی‌دانند چه خبر است. می‌توانید گرما را تحمل کنید و یک راننده خصوصی استخدام کنید تا بعدازظهر که جمعیت به شهر بازگشته‌اند (حدود ساعت ۱ بعد از ظهر ۹۹ درصد از گروه‌های تور رفته‌اند) شما را به My Son ببرد  یا در یکی از تورهای بزرگ ثبت‌نام کنید، اتوبوس‌های تور که گروه‌هایی را برای غروب آفتاب در یک تور نیم روزه می‌برند.

در بهترین رستوران‌های هوی آن غذا بخورید

اگر بخواهیم رک و پوست کنده بگوییم بهترین رستوران‌های هوی آن در شهر قدیمی واقع نشده‌اند. حداقل حدود ۲ تا ۳ برابر عرف هزینه می‌کنید و بعید است آنچنان تحت تاثیر قرار بگیرید. راهنمای هتل را هم فراموش کنید آن‌ها به ازای افرادی که می‌فرستند پورسانت دریافت می‌کنند در حالی که اگر نظرات تریپ‌ادویزور را بررسی کنید خیلی از آن‌ها را با امتیازات بسیار پایین توصیف کرده‌اند. البته به این معنی نیست که در اینجا رستوران خوب نیست اتفاقا هست فقط باید پرس و جو کنید. رستوران‌هایی مثل Am، Bep 1919، ANA 32، Son، Thuan Y و Pho Xua هستند. هم غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند و هم چیزی که می‌پردازید ارزش غذایی که سفارش دادید را دارد.

 

آشنایی با معبد امپراطور جید، هوشی مین

زنده شبانه هوی آن را تجربه کنید

این یکی از بهترین شهرهای ویتنام است که می‌توانید به راحتی توریست‌ها را هدایت به سمت جوی که می‌خواهد کند. یعنی در حالی که صبح‌ها بساز لمیدن در ساحل و کنار استخر به راه است اما شب‌ها حس و حال زنده‌ای به خود می‌گیرد. بسته به این که به دنبال چه چیزی هستید انتخاب شما می‌توانید متفاوت باشد مثلا برای مناظر زیبای بالکن طبقه دوم تام تام و برای جشن و موسیقی تایگر تایگر توصیه شده‌اند.

 

در جزیره چام غواصی کنید

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارید در سواحل شلوغ با بازدیدکنندگانی که نمی‌شناسید گیر بیافتید این جزیره بکر جایی آرام مناسب با سلیقه شماست که نسبت به دیگر جزایر کم‌تر توسعه یافته است. اگرچه اغلب مسافران یک روزه برای تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها به اینجا می‌روند اما شما می‌توانید وسط هفته روزی را انتخاب کنید تا به غیر از خودتان چند تن از مردم محلی کس دیگری آن اطراف نباشد. صخره‌های مرجانی جزیره غواصان را به خود جذب می‌کند و با توجه به گزینه‌های اقامت می‌توانید سفر یک روزه‌تان را به گردشی همراه با اقامت شبانه ترکیب کرده و بیشتر در این جزیره زیبا سر کنید. از هوی آن تا جزیره تنها ۹۰ دقیقه با کشتی فاصله است پس چرا به این زیست بوم ثبت شده در یونسکو نروید؟

Easyrider را در هوی آن امتحان کنید

یکی از کارهایی که می‌توان در سفر به هوی آن یا برعکس در سفر از آن انجام دهید سفر جاده‌ی با اتوبوس یا تاکسی دربست است. اما یکی از تجارب عجیب در اینجا موتورهای حمل مسافر هستند که شما را از مسیرها دور از ترافیک و از بیشه‌زارهای محلی عبور می‌دهند تا در زمانی کوتاه به مقصدتان برسید. نگران نباشید آن‌ها حتی در حمل چمدان‌های بزرگ هم متخصص هستند. شما می‌توانید در حین راه متوقف شوید، استراحت کنید، غذا بخورید و حتی در ساحل گشت بزنید. از آنجایی که امکان خوابیدن در طول مسیرها برایتان مقدور نیست باید به تماشای مناظر فوق‌العاده ویتنام بپردازید و غرق زیبایی‌های آن شوید.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در ویتنام

در آرامش پارک ملی باچ ما فرو بروید

در فاصله چند ساعت از هوی آن، این پارک ملی وسیع و آرام را خواهید دید که مساحتی معادل ۲۲۰۳۱ هکتار دارد. در داخل این هکتارها جنگل‌های بارانی استوایی، صخره‌ها و دامنه‌های صخره‌ای، قله‌ای با منظره پانوراما و چندین دریاچه زیبا را خواهید یافت که تجسمی از بهشت را مقابل چشمان‌تان به تصویر می‌کشند. قله باچ ما، ۱۴۵۰ متر بالاتر از سطح دریا، منظره خیره کننده‌ای از کوه‌های آبشاری به سمت دریا، پر از روستاها، دریاچه ها و جنگل‌ها را ارائه می‌دهد و وقتی در جنگل قدم می‌زنید و از دریاچه‌های آب شیرین آب می‌خورید تا بعد از پیاده‌روی خنک شوید، کاملا غرق در زیبایی‌های طبیعی هستید. این یک راه زیبا برای تجربه درست حومه ویتنام است و واقعا باعث می‌شود که بیشتر از قبل عاشق آن شوید، به خصوص اگر تا این لحظه فقط از شهرها دیدن کرده باشید. همچنین تعداد زیادی از حیوانات کمیاب در پارک ملی زندگی می‌کنند، بنابراین اگر خوش شانس باشید، تعدادی حیات وحش خارق‌العاده را مشاهده خواهید کرد.

از سفر یک روزه به پل طلایی باورنکردنی و تپه بانا لذت ببرید

در حالی که هوی آن کارهای باورنکردنی بسیاری برای انجام دارد همچنین جایی برای سفرهای یک روزه فوق‌العاده به برخی از چشمگیرترین نقاط ویتنام است. نمونه موردی دیدنی‌های تپه‌های بانا است که می‌توانید با شروع زودهنگام روز زمان زیادی برای کاوش در دامنه‌ها و دره‌های سرسبز اینجا داشته باشید. همچنین می‌توانید بر فراز مناظر در راه‌آهن فونیکولار Suoi Mo اوج بگیرید، سفری نفس‌گیر که در پل طلایی به اوج می‌رسد. بعد از پل طلایی، زمان بیشتری را در تپه‌ها بگذرانید و در باغ گل D’amour و غرفه‌های غذا قدم بزنید و تنقلاتی را بخورید که ذائقه‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

تجربه ۱۰ فعالیت جذاب در هانوی

۱۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران