بازدید از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام

کشور ویتنام تاریخچه‌ای بسیار پرفراز و نشیب و پیچیده دارد. چرا که در طول سال‌ها شاهد تهاجم‌های بسیار و تغییرات زیادی بوده است. همین موضوع سبب شده تا امروزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی متعددی در جای جای ویتنام به وجود آمده باشند. در میان تمامی این موارد، موزه‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشنایی با تاریخ غنی این کشور است. موزه‌های ویتنام نقطه شروعی عالی برای هر مسافری است که به دنبال درک بهتر این مقصد می‌باشد. به همین دلیل در اینجا لیستی از این موزه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما مسافران تور ویتنام بتوانید بدون سردرگمی و با آگاهی بیشتری به گشت و گذار و کشف این سرزمین رنگارنگ بپردازید.

 

موزه زنان ویتنامی (Vietnamese Women’s Museum)

تنها چند دقیقه در جنوب دریاچه شمشیر هانوی، موزه زنان ویتنامی قرار گرفته است. این موزه بی‌نظیر گواهی بر نقش حیاتی زنان در تاریخ و فرهنگ محلی ویتنام است. زنان ویتنامی سال‌ها است که جایگاه ویژه‌ای در جامعه این کشور دارند و موزه زنان این موضوع را با نمایشگاه‌های موضوعی و نمایش‌های تعاملی به وضوح نشان می‌دهد. از جمله ویژگی‌های برجسته موزه زنان ویتنام می‌توان به طبقه‌ای از لباس‌های سنتی از گروه‌های اقلیت قومی و داستان‌های زنان تاثیرگذار که برای ویتنام در داخل و خارج از میدان جنگ جنگیده‌اند، اشاره کرد. بازدید از موزه زنان ویتنام همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر امکان پذیر بوده و قیمت بلیط ورودی ۴۰۰۰۰ VND است.

 

بهترین زمان برای سفر با تور ویتنام

آدرس: 36 Ly Thuong Kiet, Hoan Kiem, Hanoi

 

موزه قوم شناسی (Museum of Ethnology)

موزه قوم شناسی کاوشی تازه و جامع از ۵۴ گروه قومی ویتنام را ارائه می‌دهد. به طوری که در سالن اصلی لباس‌های سنتی، خانوارها، آلات موسیقی، ابزار و آثار باستانی هر قومیت به نمایش گذاشته شده است. از طرفی نمایشگاه‌های بیرونی شامل کپی‌هایی از خانه‌های اقلیت‌های قومی در مقیاس کامل است. همچنین در بخشی از آن منحصراً به آثار هنری و فرهنگ‌های آسیای جنوب شرقی پرداخته‌اند. ناگفته نماند که در موزه قوم شناسی، دو بار در روز اجراهای رایگان نمایش‌های عروسکی مخصوص ویتنام برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. توجه داشته باشید که برای ورود به موزه قوم شناسی ویتنام باید هزینه ۴۰۰۰۰ VND را پرداخت کنید. همچنین ساعات کاری این مجموعه هر روز از ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر بوده و روزهای دوشنبه تعطیل است.

آدرس: Nguyen Van Huyen, Cau Giay, Hanoi

 

موزه هنرهای زیبای ملی ویتنام (Vietnam National Fine Arts Museum)

این ساختمان صورتی رنگ که در اصل مدرسه‌ای برای دختران مقامات هندو-چینی در دهه ۱۹۳۰ بود که امروزه به موزه هنرهای زیبای ملی ویتنام تبدیل شده است. این موزه که بیش از ۲۰۰۰ اثر در رسانه‌های مختلف را در خود جای داده، نگاهی زمانی به تکنیک‌ها و تصورات هنرمندان ویتنامی در سراسر قرن بیستم و سال‌های قبل آن دارد. این موزه در آن سوی خیابان معبد ادبیات هانوی قرار داشته و با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توان به قلعه تانگ لانگ واقع در همین نزدیکی‌ها دست یافت. بنابراین در این بازدید فرصت رفتن به دیگر جاذبه‌های گردشگری ویتنام را نیز خواهید داشت. ورودی موزه هنرهای زیبای ملی ویتنام ۴۰۰۰۰ VND بوده و ساعات کاری آن به جز دوشنبه‌ها که تعطیل می‌باشد از ۸:۳۰ صبح تا ۵:۰۰ بعدازظهر است.

 

خیره کننده‌ترین چشم اندازهای ویتنام

آدرس: 66 Nguyen Thai Hoc, Ba Dinh, Hanoi

 

موزه هوشی مین (Ho Chi Minh Museum)

از دیگر موزه‌ها که بازدید از آن برای گردشگران تور ویتنام جالب خواهد بود، موزه هوشی مین است. این موزه چشمگیر که در پشت آخرین محل استراحت قهرمان ملی هوشی مین واقع شده، به زندگی «عمو هو» اختصاص دارد. سالن اصلی نمایشگاه موزه توسط دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا در هانوی ساخته شده است و بازدیدکنندگان را به سفری در زندگی هوشی‌مین می‌برد. اینستالیشن‌های سورئال و آثار هنری استادانه، میراث او را، از روستایی ویتنام تا انقلاب، به تصویر می‌کشند. ورودی موزه هوشی‌مین ۴۰۰۰۰ VND بوده و ساعات کاری جهت بازدید سه شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ظهر، شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ است.

آدرس: 19 Ngoc Ha, Ba Dinh, Hanoi

 

موزه مجسمه‌سازی چم (Cham Museum of Sculpture)

موزه مجسمه چام در دا نانگ که در سال ۱۹۱۵ توسط مدرسه فرانسوی شرق دور ساخته شده است، بزرگترین مجموعه از مصنوعات چم در جهان را در خود جای داده است. بخش باستان شناسی مدرسه توسط دو معمار فرانسوی برای طراحی ساختمانی با الهام از امپراتوری قدرتمند آن سال‌ها در ویتنام طراحی و ساخته شد. مجسمه‌ها و کنده کاری‌های خدایان مقدس در همه جای این بنا وجود دارند. در ساخت این بنای باشکوه و زیبا از ماسه سنگ، سفالین و برنز استفاده شده است که می‌توانید در جای جای آن به تماشای زیبایی‌های آن بنشینید. ورودی موزه مجسمه‌سازی چم همانند اغلب موزه‌های ویتنام ۴۰۰۰۰ VND بوده و ساعت کاری مجاز برای ورود همه روزه از ۷:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعدازظهر می‌باشد.

 

۱۰ غذای محلی که باید در ویتنام امتحان کنید

آدرس: 1 Trung Nu Vuong، Hai Chau، Da Nang

 

موزه اقیانوس شناسی (Oceanographic Museum)

درست در خارج از شهر نها ترنگ (Nha Trang)، یک عمارت قدیمی استعماری بازسازی شده وجود دارند که امروزه به موزه اقیانوس شناسی در ویتنام تبدیل شده است. در این موزه مجموعه ملی گسترده‌ای از حیات دریایی حفظ و نگه‌داری می‌شوند. طبقه اول موزه اقیانوس شناسی مملو از آکواریوم‌های پر از موجودات باورنکردنی دریایی است و در طبقه بالا مجموعه‌ای حفظ شده با نمونه‌ها و اسکلت‌ها به چشم می‌خورند. همچنین نمایشگاه‌هایی در مورد توسعه فناوری تحقیقات دریایی، بلایای طبیعی ساحلی و همچنین فرهنگ ماهیگیری در ویتنام را خواهید دید. بلیط ورودی موزه اقیانوس شناسی ۳۰۰۰۰ VND می‌باشد. همچنین ساعت کاری مجموعه همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

آدرس: 1 Cau Da, Nha Trang

 

موزه جهانی قهوه (World Coffee Museum)

این روزها قهوه به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا در بین تمامی اقشار تبدیل شده است. بنابراین بازدید از موزه‌ای تحت این عنوان می‌تواند برای عاشقان قهوه بسیار جذاب باشد. ویتنام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکننده‌های قهوه در دنیا است. بنابراین وجود چنین موزه‌ای در آن طبیعی بوده و علاقه‌مندان در تور ویتنام می‌توانند به بازدید از آن بروند. این موزه که یکی از تولیدکنندگان پیشرو قهوه در ویتنام است، برای طراحی از خانه‌های نها دایی (Nha Dai) الهام گرفته شده است. این مجموعه دارای بیش از ۱۰۰۰۰ مصنوعات قهوه از سراسر جهان است که به نمایش عموم مردم گذاشته شده‌اند. ورودی این مجموعه ۷۵۰۰۰ VND تعیین شده . ساعات کاری آن همه روزه از ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعدازظهر می‌باشد. دوشنبه‌ها موزه تعطیل است.

 

معرفی ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری دا نانگ در ویتنام

آدرس: Nguyen Dinh Chieu, Tan Loi, Buon Ma Thuot

 

موزه قوم شناسی داک لک (Dak Lak Museum of Ethnology)

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام که در ارتفاعات مرکزی این سرزمین واقع شده، موزه قوم شناسی داک لک است که بازدید از آن توصیه می‌شود. این موزه نمایشگاه‌های چشمگیر در مورد مردم Ede، M'Nong و Jarai را ارائه می‌دهد. به طوری که می‌توانید از تماشای مدل‌های مقیاس معماری سنتی، طبیعت، فرهنگ و تاریخ آن‌ها لذت ببرید. این موزه که هزاران اثر و تصویر را به نمایش می‌گذارد، در محوطه یکی از کاخ‌های امپراتور بائو دای قرار دارد. ورودی موزه قوم شناسی داک لک ۳۰۰۰۰ VND است. ساعت کاری آن نیز هر روز از ۷:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر بوده و روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد.

آدرس: 12 Le Duan, Tu An, Buon Ma Thuot

 

موزه هنرهای زیبا هوشی مین (Ho Chi Minh Museum of Fine Arts)

موزه هنرهای زیبای هوشی مین که در خانه سابق یک خانواده تاجر ثروتمند چینی قرار دارد، نمونه‌ای خیره کننده از معماری دوران هندو-چین است. این موزه بی‌نظیر مجموعه وسیعی از آثار ارزشمند قدیمی را در خود جای داده است که قطعا ارزش بازدید را دارد. طبقه اول موزه دارای یک نمایشگاه چرخشی است. در حالی که در طبقه بالا بخش‌هایی برای مجسمه‌ها، ظروف لاکی، چاپ سنتی روی چوب و اتاق‌های متعدد در مورد هنرهای سنتی و معاصر ویتنامی اختصاص داده شده است. ورودی این مجموعه ۱۰۰۰۰ VND بوده و ساعت کاری آن همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌باشد. موزه هنرهای زیبای هوشی مین در روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام

آدرس: 97 A Duc Chinh, Nguyen Thai Binh, District 1, Ho Chi Minh City

 

موزه طب سنتی ویتنامی (Museum of Traditional Vietnamese Medicine)

موزه طب سنتی ویتنامی یک داروخانه باستانی با گیاهان دارویی است که مکانی متفاوت برای بازدید گردشگران است. طب سنتی ویتنام دارای تاریخچه گسترده‌ای بوده و وجود چنین موزه‌ای در آن چندان تعجب‌ برانگیز نخواهد بود. مجموعه موزه شامل بیش از ۳۰۰۰ اثر باستانی است که قدمت برخی از آنها به عصر حجر می‌رسد. پس حتما به این موزه بروید تا در آن بیاموزید که چگونه داروهای گیاهی به طور فعال در ویتنام برای هزاران سال استفاده شده و چگونه این سنت‌ها هنوز در زندگی روزمره ویتنامی‌ها به چشم می‌خورد. ورودی موزه طب سنتی ویتنام ۱۲۰۰۰ VND است. چنانچه قصد بازدید از آن را دارید باید در ساعات بین ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر در آن حضور داشته باشید.

آدرس: 41 Hoang Du Khuong, Ward 12, District 10, Ho Chi Minh City

 

موزه بقایای جنگ (War Remnants Museum)

موزه بقایای جنگ، پربازدیدترین موزه در شهر هوشی مین می‌باشد. چرا که این موزه آشفته‌ترین سال‌های ویتنام را با چشم‌اندازهایی از هر دو طرف جنگ بررسی می‌کند. نمایشگاه‌های این موزه واقعیت تاریخ جنگ‌زده ویتنام و پیامدهای آن را به نمایش می‌گذارد. این اطلاعات از طریق تفاسیر مدرن از جمله عکاسی خبری و مصنوعات دلخراش به دست آمده‌اند. ورودی موزه بقایای جنگ هوشی مین ۴۰۰۰۰ VND ورودیه دریافت می‌کند. ساعت کاری آن نیز برای بازدید همه روزه از ۷:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر است.

 

معرفی ۹ صبحانه اصلی ویتنام

آدرس: 28 Vo Van Tan Street, District 3, Ho Chi Minh City

۳۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران