زیباترین پارک‌های ملی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
زیباترین پارک‌های ملی ویتنام

وقتی حرف سفر با تور ویتنام می‌شود، بسیاری سریعا به فکر هانویی، سواحل زیبا یا خلیج چشم نواز هالونگ می‌افتند. با تمام زیبایی‌هایی که در مورد ویتنام وجود دارد، با این حال پارک‌های ملی این کشور ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که برای عاشقانه طبیعت مناطقی ایده‌آل برای سفر و گشتن هستند.

 


۱- پارک ملی Phong Nha-Ke Bang


این پارک ملی در ویتنام را باید در صدر همه‌ی لیست‌های طبیعت گردی در این کشور آورد. جایی که مرز‌هایش به بزرگ‌ترین غار جهان پیوند می‌خورد، غاری بسیار بزرگ که خاطره‌ی دیدنش برای همیشه در ذهن هر بیننده‌ای ثبت می‌شود. با این حال پارک ملی Phong Nha-Ke Bang تنها به همین غار ختم نشده و جنگلی بزرگ و اکوسیستمی کاملی در خود دارد که قدمتش به ۴۰۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد. بیش از ۳۰۰ غار، چندین آبشار که در دل کوهستان نهفته‌اند و نقاط ریز و درشت زیادی که هر کدامشان از محبوب‌ترین‌ محل‌ها نزد گردشگران محسوب می‌شوند.

 

۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

 

 

Phong Nha-Ke Bang

 


۲- پارک ملی Pu Mat


از نظر زیبایی، این پارک ملی در باور نمی‌گنجند. جایی که هر سال میلیون‌ها گردشگر را به خود می‌بیند تا بتوانند از نزدیک این جاذبه‌های حیرت‌انگیز را ببینند. جنگل‌های این پارک ملی که در بالای کوهستان جا خوش کرده‌اند، در منظره‌ی آسمان آبی خوش درخشیده و رودهایی که از میان آن‌ها جاری هستند به واسطه آبشارهای زیبا به آبگیرهایی فوق‌العاده می‌ریزند. همین دنیای سبز و زیبا مامن زندگی جانوران زیادی است که از جمله دیدنی‌ترین آن‌ها می‌توان به فیل‌های هندی اشاره کرد که تعداد زیادی از آن‌ها اینجا زندگی می‌کنند. بیش از ۲۴۰۰ گونه مختلف از گیاهان و درختان در این مکان روییده است که خود باعث زیبایی‌های منحصر به فردی در این پارک ملی شده‌اند.

 

 

پارک ملی Pu Mat

 


۳- پارک ملی Cat Ba


اگر به خلیج هالونگ سفر کرده باشید، به راحتی می‌توانید به سراغ این پارک ملی زیبا رفته و از مسیرهای مختلفی که برای پیاده‌روی دارد لذت ببرید. از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این مکان گردشگران به انجام می‌رسانند، قایق سواری در میان دره‌های زیبا و سرسبز این منطقه و دیدار از جنگل‌های مانگرو، آبشارهای دیدنی و ... است. حیوانات زیادی در این مکان زندگی می‌کنند، اما از مهم‌ترینشان باید به نوع خاصی از میمون‌ها با سرهای سفید اشاره کرد که در میان جنگل‌ها به زیستن ادامه می‌دهند.

 

۱۰ مکان جادویی و رویایی در ویتنام برای کمپ زدن و پناه بردن به دل طبیعت

 

 

پارک ملی Cat Ba

 


۴- پارک ملی Yok Don


یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشور که به واسطه رودهای پرآبش نقش پررنگی در زندگی مردم ویتنام دارد. همین رودهای پر آب مثل رود سِرِپوک هستند که باعث به وجود آمدن مناظر طبیعی زیبا، آبشارهای دیدنی و دشت‌های سرسبز شده، زیستگاه حیوانات مختلفی از جمله ببرها و پلنگ‌ها هستند. یکی دیگر از مهم‌ترین دیدنی‌های این پارک ملی بیش از ۴۵۰ گونه پرنده‌ای هستند که در مجاورت آب به سر می‌برند. در این مکان نیز فیل‌های زیادی زندگی می‌کنند که متاسفانه به همین واسطه بعضی محلی‌ها تورهای سواری روی فیل برگزار می‌کنند که با توجه به اعتراضات مردمی، کم کم این کار رو به افول گذاشته است.

 

 

پارک ملی Yok Don

 


۵- پارک ملی Cuc Phuong


برای آن‌هایی که می‌خواهند از مسیرهای ساده به دل طبیعت ویتنام بزنند، پارک ملی Cuc Phuong گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. مخصوصا اینکه در طول راه نمایی زیبا از کوهستانی سرسبز با جنگل‌های انبوه را مشاهده کرده، درختان متنوع و متفاوتی را می‌بینند، و در کنار برکه‌های مختلف آن حیوانات و پرندگان بسیار زیبایی را مشاهده خواهند کرد. یکی از نکات بارز این مکان، تنوع مراکز دیدنی آن است که باعث شده تورهای مختلفی به صورت دوره‌ای به نقاط متفاوتی برگزار شود.

 

 

پارک ملی Cuc Phuong

 


۶- پارک ملی Cat Tien


این پارک ملی خیلی از هوشی مین دور نیست و به راحتی وقتی به تور ویتنام می‌روید می‌توانید زمانی را خالی کرده و به دیدن این مکان بروید. جایی با مسیرهای پیادهروی بسیار خوب در جنگل‌های فوق‌العاده‌ی این مکان که تصاویری فراموش نشدنی را در ذهن بینندگانش ثبت می‌کند.تورهایی که به این مسیر انجام می‌شود، عموما صبح زود آغاز شده و شما از میان برگ‌ها، صدای پرندگان را می‌شنوید که در این زیستگاه ایده‌آل به زدگی مشغولند. مکان‌هایی نیز تدارک دیده شده تا آن‌ها که به این مکان می‌آیند بتوانند در محیطی امن با امکانات مناسب کمپ زده و شب را در این مکان بگذرانند. اگر به این پارک ملی رفتید، حتما سری به مرکز نجات حیوانات Cat Tien Bear زده و در محیطی مناسب به تماشای حیوانات زیبایی بنشینید که در آن مکان به زندگی مشغولند.

 

جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

 

 

پارک ملی Cat Tien

 


۷- پارک ملی Ba Be


یکی دیگر از پارک‌های ملی مهم ویتنام که همه چیز در خود دارد، از رودخانه و آبشار تا کوهستان و غار و هر چیزی که فکرش را کنید. اما چیزی که این پارک ملی را در میان جمعیت عادی گردشگران معروف کرده، برکه‌های بزرگ آن است که مردم در آن با قایق‌های مختلف به گردش مشغول شده و از جنگل‌های مانگرو و دره‌های سرسبز دیدن می‌کنند. در این سفرهای دریایی، گردشگران به سراغ جزایر کوچک می‌روند و از آن‌ها نیز دیدن می‌کنند. این جزایر کوچک پوشیده از جنگل بوده و در آن‌ها آبگیرهای زیبایی به چشم خواهند خورد. در بعضی جاها نیز می‌توانید دهکده‌های کوچکی را ببینید که هنوز به سبک و سیاق قدیمی زندگی کرده و زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشند.

 

 

پارک ملی Ba Be

 


۸- پارک ملی Con Dao


این پارک ملی هم از نظر محیط زیست آبی و هم جنگلی کاملا محافظت شده است و به همین دلیل شما بسیار زیبا با دو وجه مختلف مواجهید که از همه نظر سعی شده تا جاذبه‌های طبیعی‌اش به شکلی مناسب حفظ شود. در پارک ملی Con Dao شما با جنگل‌های مختلفی از جمله جنگل‌های مانگرو و جنگل‌های بارانی مواجهید و در دریا نیز سواحل مرجانی با تنوع زیستی بسیار عالی انتظار شما را می‌کشند. اگر به این محل می‌روید باید از همه جا دیدن کنید، زیرا هر جا که سر بگردانید، منظره‌ای زیبا و متفاوت خواهید دید.

 

 

پارک ملی Con Dao

۲۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران