معرفی زیباترین معابد ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی زیباترین معابد ویتنام

جدا از جاذبه‌های طبیعی ویتنام که به خوبی به مردم دنیا شناسانده شده، معابد زیبای این کشور، از دیگر جاذبه‌های مهم آن‌جا به حساب می‌آید. این سازه‌های زیبا و اسرار آمیز، بخش مهمی از فرهنگ مردم ویتنام را به دوش می‌کشند و بازدید از آن‌ها حتما به هر گردشگری که به این سرزمین زیبا سفر می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد رفتن به تور ویتنام را دارید، این لیست از زیباترین معابد ویتنام را به خاطر بسپارید تا در سفر خود، سری به این امکان زیبا بزنید.

 

Tran Quoc Pagoda (هانوی)

Tran Quoc Pagoda قدیمی‌ترین معبد در نوع خودش در هانوی است که ساخت آن به قرن ششم میلادی بر می‌گردد. این معبد بودایی چندین بار در طول تاریخ تغییراتی به خود دیده است و یک بار نیز در قرن ۱۷ میلادی اسم آن تغییر کرده. بنای اصلی معبد ۱۵ متر بلندی دارد و در مکانی فوق‌العاده جذاب بنا شده که به زیبایی آن می‌افزاید.

 

گشت و گذار هنری در هانوی، ویتنام

Cao Dai (هوشی مین)

این معبد البته در خود هوشی مین نیست و حدودا ۱ ساعت و نیم از مرکز شهر فاصله دارد. البته معبد Cao Dai با رنگ‌های شاد و معماری خاصش، یکی از متفاوت‌ترین معابد در ویتنام به شمار می‌رود. البته ساخت آن خیلی به گذشته بر نمی‌گردد و در دهه ۱۹۳۰ میلادی ساخته شده است. این مکان در ۶ ساعت در روز برای عبادتکنندگان باز است و گردشگران حتی در آن ساعات نیز می‌توانند از این محل بازدید کنند.

Bai Dinh Pagoda (نین بین)

Bai Dinh در واقع مجموعه‌ای از چند مبد کوچک و بزرگ است که در آن می‌توانید بیش از ۵۰۰ تندیس از بودا را ببینید. یکی از جاذبه‌های این مکان  نیز تندیس ۱۰ متری و برنزی بودا است که از جمله زیباترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید. نه تنها خود این مجموعه زیباست، بلکه طبیعت اطراف آن نیز معرکه بوده و در کنار هم یک منظره‌ی فوق‌العاده دیدنی را پدید می‌آورند.

 

آشنایی با معبد امپراطور جید، هوشی مین

Temple of Literature (هانوی)

از "معبد ادبیات" همیشه به عنوان یکی از زیباترین بخش‌های هانوی قید شده که گردشگران عکس‌های زیادی در این محل می‌گیرند. بنایی که به شکل کامل معماری سنتی ویتنام را به رخ می‌کشد و در سال ۱۰۷۰ به پاس کنفوسیوس بنا شده است. جدا از معنی و مفهومی که هر بخش از این مجموعه دارد، برای بازدید کنندگان، ستون‌های سنگی زیبا، بنای اصلی، برکه‌ای زیبا و باغ جذاب این مکان مهم است که همگی زیبایی خود را حفظ کرده و جذابیتشان را از همان بدو ورود، به رختان می‌کشند.

Thien Mu Pagoda (هیو)

این معبد جذاب کمی از شهر هیو دور است، اما هم خود بنا و هم منظره‌ای فراموش نشدنی که از رودخانه "عطر" می‌بینید، کاملا ارزش مسافتی که طی می‌کنید را دارد. یکی از جاذبه‌های مجموعه، بنای اصلی ۲۱ متری آن است که در سال ۱۸۴۴ میلادی ساخته شده و در اطراف آن، خانه‌ها و تندیس‌های چوبی می‌درخشند که همگی از طراحی جذاب و درخشانی بهره می‌برند.

 

بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

Van Thuy Tu (موی نه)

معبد Van Thuy Tu در سال ۱۷۶۲ میلادی ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین معابد منطقه محسوب می‌شود که در بخشی از آن یک نمایشگاه جالب از چیزهای مختلف تعبیه شده که خود یکی از جذابیت‌های مهم این مجموعه به حساب می‌آید. مردم محلی عقیده دارند، وال‌ها موجوداتی هستند که ماهیگیران را از دریای طوفانی در امان نگه می‌دارند و به همین دلیل آن‌ها را مهم بر می‌شمارند. از همین رو، شما بقایای بیش از ۵۰۰ وال را در این مکان می‌بینید که شامل یک اسکلت کامل ۲۲ متری نیز می‌شود.

Jade Emperor Pagoda (هوشی مین)

این مکان را با نام Tortoise Pagoda نیز می‌شناسند. بنایی که نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر مذهبی نیز برای مردم محلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مکان یکی از معدود معابد لیست ماست که در قرن بیشتم ساخته شده و شما تاثیر معماری چینی را به وضوع در آن مشاهده خواهید کرد.

Perfume Pagoda (هانوی)

محققان بر این باورند که مجموعه "عطر" در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. این مکان شامل چندین معبد بودایی در بالای کوهستان می‌شود که یک هزار توی زیبا در میان صخره‌ها را به وجود آورده و دورتادور آن را جنگلی زیبا فرا گرفته است. این مکان حدود ۶۰ کیلومتر از جنوب هانوی فاصله دارد، اما گر به تور ویتنام رفتید و هانوی را برای اقامت انتخاب کردید، به شما این اطمینان را می‌دهیم که رفتن به این مکان، صد در صد ارزش این سفر برون شهری را خواهد داشت.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در ویتنام

۲۴ آذر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران