آشنایی با خاص‌ترین معابد ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
آشنایی با خاص‌ترین معابد ویتنام

ویتنام معابد زیبا و باشکوه متعددی را در خود جای داده که بازدید از آن‌ها به یکی از ضروریات هر مسافری در سفر به این کشور تبدیل شده است. به طوری که در تور ویتنام فرصت گشت و گذار در انواع معابد از بودایی گرفته تا هندو را خواهید داشت. این مکان‌ها علاوه بر اینکه از نظر مذهبی دارای ارزش و اهمیت بالایی هستند، یکی از گزینه‌های عالی برای آشنایی با تاریخ غنی و میراث فرهنگی ویتنام به حساب می‌آیند. پس چنانچه در حال برنامه‌ریزی برای سفر به کشور ویتنام هستید هرگز نباید بدون بازدید از معابد منحصر به فرد آن این مقصد گردشگری را ترک کنید. ما نیز در این مقاله چند مورد از خاص‌ترین و همچنین باستانی‌ترین معابد ویتنام را برای معرفی به شما عزیزان انتخاب کرده‌ایم. پس همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در خصوص این بت‌کده‌ها را قبل از آغاز سفر خود به دست آورید.

 

معبد تران کوئوک هانوی، ویتنام (Tran Quoc Pagoda Hanoi, Vietnam)

معبد تران کوئوک به شکلی فوق‌العاده زیبا در ساحل جنوب شرقی دریاچه غربی هانوی قرار گرفته و قدیمی‌ترین معبد بودایی این شهر است. این بنا که توسط امپراتور لی نام دی در قرن ششم ساخته شد، بیش از ۱۴۰۰ سال است که توسط مردم ویتنام در هانوی مورد بازدید قرار می‌گیرد. بارزترین ویژگی معبد تران کوئوک، بتکده اصلی آن است که ۱۱ طبقه ارتفاع دارد و با خانه‌ای برای انجام اعمال مذهبی و موزه‌ای مملو از آثار تاریخی احاطه شده است. از دیگر جذابیت‌های حضور در محوطه این معبد می‌توان به وجود درخت بودی در آن اشاره کرد. گفته می‌شود که این از برش درخت اصلی در هند که بودا زیر آن نشست و به روشنگری رسید، رشد کرده است. از همین رو بودایی‌های ویتنام این درخت را مقدس می‌دانند و گاهی در زیر آن عبادت می‌کنند.

 

بازدید از تونل‌های زیرزمینی کوچی ویتنام

معبد کائو دای لانگ هوآ، ویتنام (Cao Dai Temple Long Hoa, Vietnam)

از دیگر معابد جذاب و دیدنی در ویتنام، معبد کائو دای لانگ هوآ نام دارد که در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی شهر هوشی مین واقع شده است. این معبد بی‌نظیر مجموعه‌ای از رنگ‌ها و نمادها را به نمایش گذاشته و مقر اصلی مذهب کائو دای در کشور ویتنام است. جالب است بدانید که دائیست‌های کائو در سال ۱۹۲۱ شکل گرفتند و بر اساس عقیده آن‌ها همه ادیان از هندوئیسم، یهودیت، زرتشتی، بودیسم، تائوئیسم، کنفوسیوس گرفته تا مسیحیت و اسلام پایه‌ای یکسان دارند. در نتیجه تمامی این مذهب‌ها را در یک قالب جمع‌آوری کرده و یک دین توحیدی ترکیبی را ارائه داده‌اند. در بازدید از این معبد شاهد زائرانی خواهید بود که لباس‌های سفید و بلندی را بر تن کرده و در حال عبادت هستند. در عوض کشیش‌ها لباس آبی یا قرمز بر تن دارند. همچنین اسقف‌ها در این عبادتگاه چشم الهی که مهمترین نماد این دین است را روی سرشان گلدوزی کرده‌اند. بازدید از تک تک این جزئیات تجربه جالبی در سفر به ویتنام برای شما خواهند بود.

معبد تین مو هوئه، ویتنام (Thien Mu Pagoda Hue, Vietnam)

تین مو که به عنوان معبد بانوی آسمانی نیز شناخته می‌شود، در بالای تپه‌ای درست خارج از مرکز شهر هوئه قرار دارد و از جمله بی‌نظیرترین معابدی است که در سفر با تور ویتنام فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. این معبد به شکل برج هشت ضلعی با ارتفاع ۲۱ متر طراحی شده و مناظر خیره‌کننده‌ای از رودخانه اطراف و شهر ارائه می‌دهد. از نظر بسیاری از گردشگران این معبد به قدری حائز اهمیت است که آن را نمادی از شهر هوئه در ویتنام می‌دانند. در اوایل دهه ۶۰، معبد تین مو به کانون اعتراضات سیاسی تبدیل شده بود و این موضوع اهمیت آن را دوچندان کرده است.

 

بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

معبد پرفیوم هونگ سان، ویتنام (Perfume Pagoda Huong Son, Vietnam)

از دیگر معابد جذابی که توصیه می‌کنیم در سفر به ویتنام فرصت بازدید از آن را از دست ندهید، معبد پرفیوم است. این مکان مقدس بودایی مجموعه وسیعی از اشیا ارزشمند مذهبی را در خود جای داده است. همچنین محل برگزاری یک جشنواره مذهبی سالانه است که تعداد زیادی از زائران را از سراسر ویتنام به خود جذب می‌کند. بنابراین اگر علاقه دارید تا در یکی از مراسم مذهبی باشکوه بودایی‌ها در تور ویتنام شرکت کنید بهتر است از قبل در مورد برنامه‌های این معبد اطلاعات لازم را کسب کنید.

شواهد تاریخی نشان می‌دهند که این بتکده در قرن پانزدهم ساخته شده و به دلیل موقعیت مکانی خود توسط جنگل‌های انبوه و نهرهای پر جریان احاطه شده است. توصیه می‌کنیم در بازدید از معبد پرفیوم حتماً از غار Huong Tich نیز دیدن کنید که معبد کوچک دیگری را در خود جای داده و یک مکان زیارتی جالب برای توریست‌ها و محبوب برای بودایی‌ها است. ورودی این غار شبیه به دهان اژدها بوده و جلوه خاصی به آن بخشیده است.

معبد جیاک لام هوشی مین، ویتنام (Giac Lam Pagoda Ho Chi Minh, Vietnam)

معبد جیاک لام در سال ۱۷۴۴ ساخته شده و قدیمی‌ترین معبد بودایی در شهر هوشی مین به حساب می‌آید. نکته جالب دیگر اینکه بسیاری این مکان را نورانی‌ترین معبد ویتنام می‌دانند. چرا که با چراغ‌های زرد رنگ پر زرق و برق تزیین شده است. به طوری که به هر دیوار آن نگاه کنید شاهد چراغ‌های نورانی بر روی آن خواهید بود. از دیگر قسمت‌های جذاب و دیدنی این معبد می‌توان به قرار گرفتن یک درخت بودی در آن اشاره کرد. علاوه بر آن یادگارهایی از بودا در این معبد وجود دارند که در طبقه بالای آن نگهداری می‌شوند. چنانچه در بازدید از معبد جیاک لام سری به تالار تشریفات بزنید، مجسمه بزرگی از آمیتابا بودا را در آن مشاهده خواهید کرد که با پنج مجسمه کوچک با حکاکی‌های ظریف احاطه شده است. در همین مکان یک زنگ برنجی نیز وجود دارد که مردم محلی اعتقاد دارند که با به صدا در آوردن آن دعایشان مستجاب خواهد شد.

 

معرفی هتل‌های لاکچری در ویتنام

معبد بای دین نین بین، ویتنام (Bai Dinh Pagoda Ninh Binh, Vietnam)

معبد بای دین بزرگترین مجتمع بودایی واقع در جنوب شرق آسیا است. به طوری که در این مکان مجموعه‌ای از معابد، بتکده‌ها و ۵۰۰ مجسمه بودا قرار داشته و درست در مرکز استان نین بین ویتنام قرار دارد. ساختمان‌هایی که در این معبد فرصت بازدید از‌ آن‌ها را خواهید داشت ترکیبی جذاب از بناهای قدیمی و جدید بوده و برخی از معابد باستانی در غارهای آن پنهان شده‌اند. البته که ساختمان اصلی معبد پاگودایی ارتفاعی در حدود ۳۲ متر داشته و از بالای آن می‌توان نظاره‌گر منظره‌ای فوق‌العاده از دره‌ها و کوه‌های اطراف بود. مجسمه برنزی بودا با ارتفاعی در حدود ۱۰ متر و وزن ۱۰۰ تن از دیگر چیزهای جالبی است که در این معبد فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. این به عنوان بزرگترین مجسمه بودای ویتنام شناخته می‌شود.

معبد لیترچور هانوی، ویتنام (Temple of Literature Hanoi, Vietnam)

اگر قصد بازدید از معابد زیبا و خاص بیشتری را در ویتنام دارید، توصیه می‌کنیم معبد لیترچور را از دست ندهید. این معبد زیبا در سال ۱۰۷۰ در شهر هانوی برای ادای احترام به کنفوسیوس ساخته شد و همچنین خانه آکادمی امپراتوری و اولین دانشگاه ملی ویتنام است. این بنا به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری سنتی ویتنامی در نظر گرفته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هانوی است. در کنار سبک معماری قابل توجهی که این بنا دارد، محوطه آن دارای دریاچه‌ای زیبا، چاه و کتابخانه‌هایی با قفسه‌هایی مملو از کتاب‌های باستانی به قدمت خود معبد است. بسیاری از مردم محلی هانوی فضای این معبد را برای گرفتن عکس‌های عروسی و فارغ‌التحصیلی خود انتخاب می‌کنند. برای اینکه در خلوت‌ترین زمان ممکن از این معبد دیدن کنید بهتر است تا در ساعات صبح در آنجا حضور داشته باشید.

 

برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟

معبد امپراتور جید هوشی مین، ویتنام (Emperor Jade Pagoda Ho Chi Minh, Vietnam)

قطعا نام معبد امپراتور جید هوشی مین در لیست خاص‌ترین معابد ویتنام خالی است. جالب اینجا است که بنای این معبد بسیار قدیمی به نظر می‌رسد. در حالی که تاریخ ساخت آن به اواخر قرن بیستم تعلق دارد. این بنا که بتکده لاک پشت نیز شناخته می‌شود، توسط جامعه مهاجر محلی کانتونی که شاخه بودیسم ماهایانا را می‌پرستند، ساخته شده است. این به عنوان یکی از پنج معبد مهم شهر هوشی مین در نظر گرفته می‌شود و بازدید از آن یکی از واجبات هر گردشگری در تور ویتنام است. به همین دلیل در اکثر روزها و ساعت‌ها شلوغ بوده و نمی‌توان انتظار مکانی آرام را از آن داشت.

معبد وان ثوی تو فان تیئت، ویتنام (Van Thuy Tu Temple Phan Thiet, Vietnam)

آخرین گزینه پیشنهادی ما برای بازدید در ویتنام معبد وان ثوی تو است که قدیمی‌ترین و البته دیدنی‌ترین معبد فان تیئت است. آنچه این معبد را خاص‌تر کرده قرار گرفتن بقایای اسکلت بیش از ۵۰۰ نهنگ در آن است که طی سال‌ها توسط ماهیگیران محلی شکار و به این مکان تقدیم شده‌اند. یکی از دیدنی‌ترین این اسکلت‌ها به نهنگی با ۲۲ متر طول تعلق دارد که گفته می‌شود بزرگترین اسکلت در جنوب شرقی آسیا است. همچنین در آنجا می‌توانید از قایق‌های ماهیگیری، کلاه‌های مخروطی شکل و آثار باستانی متنوع به جا مانده از سلسله نگوین دیدن کنید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی ویتنام

 

منبع

۲۹ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران