آشنایی با کاخ استقلال هوشی مین در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
آشنایی با کاخ استقلال هوشی مین در ویتنام

شهر هوشی مین به عنوان دومین شهر مهم و زیبای ویتنام سالانه از توریست‌های بسیار زیادی پذیرایی می‌کند. گردشگران می‌توانند در طول سفر خود به این شهر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دیدن کنند و با فرهنگ و تاریخ این شهر قدیمی آشنا شوند. از جمله یکی از دیدنی‌ترین بناهای معروف هوشی مین در تور ویتنام کاخ استقلال (کاخ اتحاد) می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با این کاخ در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

کاخ استقلال هوشی مین(Independence Palace)

کاخ استقلال هوشی مین یا به عبارتی دیگر کاخ اتحاد در طول تاریخ ویتنام اهمیت بسیاری داشته است. به طوری که می‌توان گفت این بنا شاهد تاریخ پرتلاطم این کشور بوده است. هیجان انگیزترین و به یادماندنی‌ترین بخش تاریخ به شکسته شدن دروازه این کاخ توسط تانک‌های ارتش ویتنام در سال ۱۹۷۵ برمی‌گردد که باعث اتمام جنگ و پیروزی ویتنام شد. همچنین این کاخ زمانی محل زندگی ژنرال معروف ویتنام به نام نگو دین دیم بوده است. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به مکان‌هایی که در طول تاریخ نقش پررنگی داشته‌اند علاقه‌مندید در سفر خود با تور ویتنام بازدید از این کاخ مهم را هرگز از دست ندهید.

 

بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در هوشی مین ویتنام

Independence Palace

تاریخچه کاخ استقلال هوشی مین

تاریخ ساخت کاخ استقلال هوشی مین به سال ۱۸۶۸ برمی‌گردد. در آن سال این بنا با هدف ساخت مکانی برای زندگی فرماندار فرانسوی که ویتنام را به استعمار خود گرفته بود بنا گردید. البته در آن زمان‌ها کاخ شکل کنونی خود را نداشت. این بنا با گذشت زمان گسترش پیدا کرد و بزرگ‌تر و مجلل‌تر شد. به طوری که بعدها با نام کاخ نورودوم در میان مردم عنوان می‌شود. بعد از پایان استعمار فرماندار فرانسوی جای خود را به رئیس جمهور وقت ویتنام به نام نگو دین دیم داد. این شخص در بین ویتنامی‌ها محبوبیت زیادی نداشت. به طوری که کاخ در سال ۱۹۶۲ مورد حمله نیروی هوایی ویتنام قرار گرفت. اما این عملیات ناموفق بود و نگو دین دیم از این ماجرا جان سالم به در برد. بعد از آن دستور ساخت کاخی جدید و مستحکم‌تر که به پناهگاه ضد بمب مجهز شده بود صادر شد. اما وی قبل از اینکه این پروژه به اتمام برسد زندگی خود را از دست داد.

 

بهترین سواحل ویتنام که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید

Independence Palace

این کاخ جدید در واقع همان سازه‌ای است که امروزه گردشگران از آن با نام کاخ استقلال هوشی مین دیدن می‌کنند. هیجان انگیزترین بخش تاریخ در زمان ریاست جمهوری نگوین وان تیو در ویتنام بود. به طوری که در سال ۱۹۷۵ تانک‌های کومونیست‌ها به سمت کاخ حمله کردند. به طوری که توانستند آن را تصرف کنند و پرچم خود را بر فراز کاخ برافرازند. تصاویر و فیلم‌های این حادثه در کل خبرگزاری‌ها پخش شد و به شهرت این کاخ افزود. از آن حادثه به بعد این کاخ دستنخورده باقی ماند و درهای آن به روی گردشگران باز شد. به طوری که توریست‌ها می‌توانند تانک‌های وارد شده به این کاخ را در همان موقعیت مشاهده کنند.

Independence Palace

البته ناگفته نماند که امروزه برخی جلسات مهم دولتی و یا جلسات بین‌المللی در کاخ استقلال هوشی مین برگزار می‌شوند. با بازدید از این کاخ تمامی لحظات تاریخ جلو چشم مسافران زنده خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به تاریخ علاقه زیادی دارید بازدید از این جاذبه گردشگری در تور ویتنام را هرگز از دست ندهید.

 

بنای کاخ استقلال هوشی مین

کاخ استقلال هوشی مین از پنج طبقه تشکیل شده است. کل بنا ارتفاعی در حدود ۲۶ متر دارد. پایین‌ترین طبقه از جمله پرطرفدارترین و جالب‌ترین بخش‌های این بنا در بین گردشگران محسوب می‌شود. چرا که تونل‌های جنگی و مرکز ارتباط رادیویی دیدنی در آن قرار داده شده است. شما می‌توانید با ورود به این بخش یک پناهگاه مجهز و دیدنی را بازدید کنید. به طوری که نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به جنگ دست نخورده بر روی دیوارها قرار گرفته‌اند. بالاترین طبقه کاخ به باند فرود هلیکوپتر تجهیز شده است. تمامی علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیط در تمامی ایام هفته از این بنای تاریخی جذاب دیدن کنند.

 

بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

Independence Palace 

مسیر دسترسی به کاخ استقلال هوشی مین

دسترسی به کاخ استقلال هوشی مین چندان دشوار نیست. چرا که این بنا در یکی از محله‌های معروف هوشی مین و در نزدیکی بازار بن تان قرار گرفته است. اگر قصد بازدید از آن را دارید کافی است تا تاکسی را کرایه کرده و درخواست کنید تا شما را به سمت این کاخ ببرد. ساعات کاری این کاخ در روزهای مختلف سال متفاوت می‌باشد. بنابراین قبل از اینکه برای بازدید به سمت آن بروید بهتر است تا از ساعات کاری آن را مطلع شوید.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران