آشنایی با معبد امپراطور جید، هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
آشنایی با معبد امپراطور جید، هوشی مین

شهر هوشی مین به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری سالانه شاهد تعداد بسیاری از گردشگران است. جذابیت‌های تاریخی و طبیعی این شهر زیبا دلیل اصلی جذب توریست‌های داخلی و خارجیست. همچنین یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسافران تور ویتنام که شهر هوشی مین را برای سفر انتخاب کرده‌اند، بازدید از معابد است. پس اگر به این شهر سفر کردید هرگز بازدید از بهترین‌ و مهم‌ترین معبدهای این شهر را از دست ندهید. یکی از این معبدها که جز ۵ معبد مهم در شهر هوشی مین است معبد امپراطور جید نام دارد. با ما باشید تا با این معبد زیبا بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی معبد امپراطور جید

معبد امپراطور جید از جمله مهم‌ترین معابد واقع در هوشی مین است که به شکل پاگودا طراحی شده است. این بتکده در قرن بیستم توسط چینی‌هایی که به این شهر مهاجرت کرده‌اند ساخته شده است. این معبد بودایی از همان روزهای اولیه برای مردم هوشی مین بسیار مقدس بود و اهمیت زیادی داشت. از جمله ویژگی‌های قابل توجه این معبد باشکوه مجسمه‌های خدایان و قهرمانان بودایی است که در جای جای معبد دیده می‌شوند. همچنین در این بازدید می‌توانید منبت کاری‌های ظریف و زیبایی را که توسط کاشی‌کاری‌های پیچیده تزیین شده‌اند را مشاهده کنید، بنابراین سفر به هوشی مین برای هنردوستان خالی از لطف نیست. اگر بازدید از معبدها همیشه برای شما جذاب بوده توصیه می‌کنیم حتما رفتن به سمت معبد امپراطور جید در سفر خود به هوشی مین را جز الویت‌های خود قرار دهید.

 ویژگی‌های معبد امپراطور جید

مهم‌ترین بخش معبد امپراطور جید مربوط به ساختمان اصلی‌ آن است. بازدیدکننده‌ها به محض ورود به ساختمان اصلی در سمت راست با مجسمه‌ اژدهایی به ارتفاع 4 متر روبرو خواهند شد. علاوه بر آن در سمت چپ مجسمه عظیم دیگری را مشاهده خواهید کرد. درون معبد کائنانی که لباس‌های یک شکل و یک رنگ ردا مانندی پوشیده‌اند را مشاهده خواهید کرد. همچنین دود بخور و گل‌های طبیعی بارزترین چیزهایی هستند که در این معبد دیده می‌شوند. در سمت درب خروجی نیز مجسمه‌هایی برای نگهبانی از معبد قرار داده‌اند. آنچه بیشتر از هر چیزی توجه بیننده‌ها را به خود جلب می‌کند مجسمه‌های خدایان است که به اعتقاد بودایی‌ها این مجسمه‌ها ناظر بر اعمال خوب و بد انسان‌ها بوده و آن‌ها را ثبت می‌کند.

در یکی از اتاق‌های تالار اصلی تابلوهای چوبی حک شده است که عذاب‌های متنوع الهی را که در انتظار افراد شیطانی و گناهکار است را نشان می‌دهد. در طرف دیگر اتاق کوچک و جذابی دیده می‌شود که در آن چهره‌های سرامیکی 12 زن با لباس‌های رنگارنگ در کنار کودکان وجود دارد. هر یک از این زنان یک ویژگی خوب یا بد را نشان می‌دهد. بعد از بازدید از تالار اصلی در طبقه پایین به طبقه بالا رفته و در آنجا از الهه رحمت دیدن کنید.

البته بازدید از معبد امپراطور جید فقط محدود به بنای ساختمان آن نمی‌شود. بلکه گردشگران از تماشای محوطه اطراف آن نیز بسیار لذت می‌برند. در حیاط این معبد حوضچه کوچکی قرار گرفته است که لاک‌پشت‌هایی درون این حوضچه زندگی می‌کنند. بسیاری از بومیان این معبد را با نام پاگودای لاک‌پشتی نیز می‌شناسند که علت آن می‌تواند به دلیل همین لاک‌پشت‌ها باشد. غذا دادن به این حیوانات در این معبد یکی از کارهایی است که عبادت کننده‌ها اهمیت بسیار زیادی به آن می‌دهند.

 

۹ هتل برتر هوشی مین را بشناسید

ساعات بازدید از معبد امپراطور جید

معبد امپراطور جید یک پاگودای بسیار مهم و مقدس در شهر هوشی مین در بین بودایی‌ها محسوب می‌شود. به طوری که اکثرا اهالی محلی برای عبادت به اینجا آمده و با خدایان خود راز و نیاز می‌کنند. البته مثل هر دین دیگری عبادت در این معبد اصول و قوانین خاص خود را دارد. به این صورت که گل‌های طبیعی و روشن کردن شمع‌های خوشبو از جمله مهم‌ترین کارها در این معبد است. امکان ندارد وارد معبد امپراطور جید شوید و بوی دودهای مخصوص که از روشن کردن شمع‌ها حس می‌شوند تا متوجه نشوید. البته شاید در ورود اول احساس خفگی بابت شمع‌های خوشبو زیادی که در آن روشن می‌شود به شما دست دهد اما در حالت کلی جذابیت زیادی به فضای معبد می‌بخشند. از دیگر کارهای جالب عبادت کننده‌ها غذا دادن به لاک پشت‌های وحشی است که درون یک حوضچه در محوطه معبد زندگی می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید بازدید از این بنای مذهبی برای شما بسیار جذاب است باید در ساعات بین ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر در آن حضور داشته باشید. درهای معبد همه روزه به روی علاقه‌مندان باز است.

 

هشت هاستل برتر شهر هوشی مین

۰۱ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران