سواحل نزدیک به شهر هوشی مین در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
سواحل نزدیک به شهر هوشی مین در ویتنام

شهر هوشی مین دارای چندین سواحل زیبا در نزدیکی شهر بوده که هر کدام از آن‌ها دارای منظره‌ای زیبا و دیدنی هستند. البته بسیاری از افراد تور ویتنام را بیشتر با نقاط دیدنی تاریخی، بناهای مدرن و تفریحات شبانه پر جنب و جوش آن می‌شناسند. در حالی که جذابیت‌های هوشی مین به عنوان بزرگترین شهر ویتنام تنها محدود به این موارد نبوده و گردشگران می‌توانند از تفریحات ساحلی و تماشای چشم‌انداز زیبای آن‌ها نیز نهایت لذت را ببرند. اغلب این سواحل در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی سال شلوغ‌ شده و مورد بازدید بسیاری از مردم محلی و همچنین گردشگران خارجی قرار می‌گیرند. در ادامه همراه ما باشید تا شما مسافران تور ویتنام به مقصد هوشی مین را با برخی از بهترین سواحل را در نزدیکی این شهر آشنا کنیم.

 

ساحل وونگ تاو، ویتنام (Vung Tau Beach, Vietnam)

همان طور که گفته شد سواحل متعددی در اطراف شهر زیبای هوشی مین وجود دارند که گردشگران می‌توانند با کمی رانندگی به آن‌ها دست یابند. یکی از نزدیک‌ترین و البته زیباترین این موارد ساحل وونگ تاو نام دارد. وونگ تاو یک شهر ساحلی است که حدود ۲ ساعت با ماشین از شهر هوشی مین فاصله داشته و مکانی محبوب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته برای گردشگران بزرگترین شهر ویتنام است. این مکان که استعمارگران فرانسوی آن را Cap Saint-Jacques می‌نامند، دارای یک تفرجگاه ساحلی طولانی بوده دو ساحل زیبا و دیدنی را در خود جای می‌دهد. بناهایی که در این منطقه وجود دارند نشانگر سبک معماری دوران استعمار بوده و علاوه بر آن بارها، رستوران‌ها و همچنین چترهای ساحلی، صندلی‌های حمام آفتاب و کیوسک‌های اجاره کایاک را در خود جای داده است. تفریح از این مکان در تمامی ماه‌های سال ممکن بوده و برای اینکه به تفریح در محیط آرام‌تری بپردازید، بهتر است روزهای غیر اواخر هفته را برای رفتن به آن انتخاب کنید.

 

تفریحات خانوادگی با کودکان در ویتنام

آدرس: Ba Ria, Vung Tau Province, Vietnam

فاصله از شهر هوشی مین: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه

 

ساحل هو تراموا، ویتنام (Ho Tram Beach, Vietnam)

مورد بعدی از برترین سواحل نزدیک به شهر هوشی مین در ویتنام، ساحل هو تراموا نام دارد. این ساحل زیبا و دیدنی در استان با ریا – وونگ تائو قرار گرفته و دارای امتدادی در حدود ۱۰ کیلومتر است که به صورت کاملا دست نخورده تا به امروز باقی مانده است. شن‌های نرم سفید رنگ و درختان نخل از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این ساحل بوده که علاوه بر آن با در بر داشتن طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی با چشم‌انداز وسیع از دریای توانسته مورد توجه بسیاری از مردم محلی و همچنین گردشگران قرار بگیرد. البته که همه چیز در ساحل هو تراموا محدود به این موارد نبوده و گردشگران می‌توانند از رستوران‌های غذاهای دریایی کاهگلی نزدیک به دهکده ماهیگیری هو ترام و امکانات کمپینگ با قیمت‌های مقرون به صرفه در آنجا نهایت لذت را ببرند. در نهایت نیز موقعیت مکانی عالی با امکان دسترسی آسان ساحل هو تراموا را در بین علاقه‌مندان به تفریحات دریایی و ساحلی در هوشی مین محبوب‌تر کرده است.

آدرس: Ba Ria – Vung Tau Province, Vietnam

فاصله از شهر هوشی مین: ۲ ساعت ۳۰ دقیقه

 

ساحل هو کوک، ویتنام (Ho Coc Beach, Vietnam)

ساحل هو کوک، واقع در شمال هو ترام هملت، محلی دوست داشتنی برای لذت بردن از دریا و سواحل بکر ویتنام است که در فاصله کمی از شهر هوشی مین قرار گرفته است. این ساحل در کنار چشم‌انداز زیبایی که از دریا ارائه می‌دهد، هتل‌ها و استراحتگاه‌های متوسط و سطح بالایی را نیز در خود جای داده و یکی از بکرترین سواحل ویتنام به شمار می‌رود. این مکان که با حداکثر ۳ ساعت رانندگی آرام از مرکز شهر هوشی مین قابل دسترسی است، ساحلی به طول ۵ کیلومتر و متشکل از ماسه‌های سفید را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان به تفریحاتی از قبیل آفتاب گرفتن، شنا، بازی‌های ساحلی و همچنین خوردن غذاهای دریایی و محلی ویتنامی بپردازند.

توجه داشته باشید که آب‌ دریا در ساحل هو کوک می‌تواند بسته به فصل و شرایط آب و هوایی برای شنا مناسب یا نامناسب باشد. بنابراین حتما قبل از رفتن به آنجا شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و از مساعد بودن آب دریا برای شنا و تفریحات آبی مطمئن شوید. علاوه بر دریا، ساحل هو کوک فرصت بهره‌مندی از چشمه‌های آب گرمبین چائو (Binh Chau) را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

 

آشنایی با خاص‌ترین معابد ویتنام

آدرس: Ba Ria – Vung Tau Province, Vietnam

فاصله از شهر هوشی مین: ۲ ساعت ۳۰ دقیقه

 

ساحل لانگ های، ویتنام (Long Hai Beach, Vietnam)

از دیگر گزینه‌های زیبا و پرطرفداری که علاقه‌مندان به ساحل و تفریحات آبی می‌توانند در سفر خود به تور ویتنام از آن بازدید کنند، ساحل لانگ های است. ساحل لانگ های در تعطیلات آخر هفته بیشتر توسط ویتنامی‌های محلی رفت و آمد می‌شود و بارهای هیپی، رستوران‌های غذاهای دریایی و امکانات ورزش‌های آبی با قیمت‌های مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. این ساحل که تقریباً در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر هوشی مین قرار دارد، طیف گسترده‌ای از استراحتگاه‌ها را نیز در خود جای داده که علاقه‌مندان می‌توانند برای سفر یک روزه آن‌ها را رزرو کرده و تجربه اقامتی راحت را داشته باشند. اغلب این هتل‌ها دارای چشم‌اندازی مشرف به دریای شرقی بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. برخی از شرکت‌های مسافرتی سطح بالا برای گردشگرانی که دوست دارند از شهر هوشی مین به بازدید از ساحل لانگ های بروند، خدمات شاتل ارائه می‌دهند. خدمات ترانسفر از هوشی مین به لانگ های بیچ می‌تواند هم از طریق ماشین و هم از طریق کشتی صورت بگیرد.

 

۱۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی ویتنام

آدرس: Ba Ria – Vung Tau Province, Vietnam

فاصله از شهر هوشی مین: ۲ ساعت ۱۵ دقیقه

 

ساحل دوی دوونگ، ویتنام (Doi Duong Beach, Vietnam)

نمی‌توان در مورد برترین سواحل نزدیک به شهر هوشی مین در ویتنام صحبت کرد اما نامی از ساحل دوی دوونگ  به میان نیاورد. دوی دوونگ در خارج از Phan Thiet که یک شهر ساحلی برجسته در اطراف هوشی مین است قرار گرفته و بدون شک مورد پسند اغلب توریست‌ها واقع خواهد شد. این مکان بی‌نظیر در حدود ۴ ساعت رانندگی با ماشین از شهر هوشی مین قرار دارد. آنچه که بیش از هر چیز دیگری در ساحل دوی دوونگ طرفدار دارد ساحل شنی، بارهای ساحلی و همچنین استراحتگاه‌ها و هتل‌های ساحلی متنوعی هستند که در آنجا قرار گرفته‌اند. بنابراین گردشگران می‌توانند بسته به بودجه و سلیقه خود یکی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های منطقه را انتخاب کرده و شبی بی‌نظیر را با چشم‌اندازی از دریا و ساحل سپری کنند.

در فضای این ساحل زیبا و دیدنی تخت‌های مخصوصی برای استراحت اغلب گردشگران نیز تعبیه شده که مسافران می‌توانند یکی از آن‌ها را کرایه کرده و ساعت‌ها بر روی آن‌ها خوابیده و به استراحت بپردازند. همچنین ساحل دوی دوونگ تفریحات متنوع آبی را در خود جای داده و در کنار آن فرصت ریلکس کردن در اسپا منطقه را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. به عنوان نکته آخر نیز باشگاه گلف Ocean Dunes در فاصله تنها ۲۰ دقیقه پیاده از این ساحل قرار گرفته و فرصت بازی گلف بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. همچنین در صورت تمایل می‌توان اتومبیلی را کرایه کرده و به بازدید از تپه‌های شنی نمادین Mui Ne که در فاصله یک ساعته از ساحل قرار گرفته‌اند رفت.

آدرس: Le Loi, Hung Long, Mui Ne, Phan Thiet, Vietnam

فاصله از شهر هوشی مین: ۳ ساعت ۵۵ دقیقه

 

جزایر کون دائو، ویتنام (Con Dao Islands, Vietnam)

جا دارد مقاله خود را با معرفی سواحل جزایر کون دائو برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی در سفر با تور ویتنام به مقصد هوشی مین به اتمام برسانیم. البته دسترسی به این ساحل برای گردشگران آسان نبوده و برای رفتن به آن باید بلیط هواپیما به مقصد جزایر کون دائو تهیه کنند. اما زیبایی مسحور کننده و بی‌نظیر آن قطعا ارزش پیمودن این مسافت طولانی را خواهد داشت. به طوری که هرگز تمایل به ترک آن را نخواهید داشت. این مجموعه از جزیره‌ها در قسمت جنوبی ویتنام قرار دارد. جالب است بدانید که کون دائو متشکل از ۱۶ جزیره است که اغلب آن‌ها خالی از سکنه هستند. بنابراین هر کدام از آن‌ها دارای محیطی فوق‌العاده دنج و آرام بوده و به لطف درختان نخل سر به فلک کشیده و طبیعت دست نخورده مکانی بی‌نظیر برای بازدید، شنا، تفریح و استراحت هستند.

جزیره اصلی کون دائو با یک ساعت پرواز از شهر هوشی مین قابل دسترسی بوده و زمانی محل زندان فرانسوی‌ها برای ویتنامی‌هایی بود که در جنبش استقلال شرکت داشتند؛ اما امروزه مکانی محبوب برای غواصی، شنا و دیگر تفریحات آبی تبدیل شده است. جزایر دورافتاده‌تر برای میزبانی از سایت‌های پرورش لاک‌پشت شناخته می‌شوند. بنابراین اگر بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر به این جزیره سفر کنید فرصت تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها را نیز در کنار دیگر تفریحات این منطقه خواهید داشته باشید.

 

جذاب‌ترین بازارهای ویتنام

آدرس: Ba Ria – Vung Tau Province, Vietnam

فاصله از شهر هوشی مین: ۱ ساعت پرواز از شهر هوشی مین

 

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با برترین سواحلی که از شهر هوشی مین قابل دسترسی هستند آشنا شده‌اید. البته برخی از این سواحل ساعت‌ها از هوشی مین فاصله دارند؛ اما زیبایی بی‌همتای آن‌ها قطعا ارزش سفر و بازدید را دارا هستند. بنابراین بهترین کاری که می‌توان انجام داد انتخاب گزینه مناسب با توجه به مدت زمانی که برای سفر اختصاص داده‌اید است.

 

منبع

 

۰۸ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران