بهترین سواحل نزدیک به شهر هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین سواحل نزدیک به شهر هانوی

هانوی که به عنوان قطب سیاسی، فرهنگی و توریستی جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود، از شهرهای مهم کشور ویتنام به شمار می‌آید. این شهر دوست داشتنی با جاذبه‌های توریستی و جنبه‌های تفریحی متعدد خود توانسته مورد توجه توریست‌ها از سرتاسر دنیا قرار بگیرد. به طوری که در تمامی فصل‌های سال مملو از گردشگران بوده و آن‌ها را مجذوب خود می‌کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند در سفر به هانوی امکان لذت بردن از تفریحات ساحلی و آبی را نخواهند داشت. در حالی که چنین نبوده و گردشگران فرصت دسترسی به سواحل زیبای ویتنام را در فاصله کوتاهی از آن خواهند داشت. اگر شما نیز برنامه سفر به شهر هانوی را در سر دارید، برای آشنایی با بهترین سواحل ویتنام در نزدیکی شهر هانوی تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

 

معرفی ۶ ساحل نزدیک به شهر هانوی، ویتنام

برنامه‌ریزی برای بازدید از سواحل نزدیک به شهر هانوی تضمینی برای خلق اوقات خوش برای سفر با تور ویتنام است؛ چرا که سواحل ویتنام از زیبایی بسیار چشمگیری برخوردار بوده و اغلب آن‌ها با طبیعت زیبا و آب‌های نیلگون هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. با توجه به این گفته‌ها در ادامه به معرفی ۶ مورد از بهترین سواحل نزدیک به شهر هانوی در ویتنام می‌پردازیم:

 

سواحل جزیره کت با (Cat Ba Beach)

سواحل جزیره کت با از جمله بهترین سواحل ویتنام به شمار می‌آیند که در محدوده خلیج ها لونگ قرار گرفته و نام آن در فهرست یونسکو ثبت شده است. جزیره کت با که به عنوان مروارید خلیج شمالی نیز شناخته می‌شود، تقریباً هر گردشگری را که به کوانگ نین می‌آید جذب خود می‌کند. سواحل Cat Co One و Cat Co Three از جمله بهتربن گزینه‌ها برای آبتنی و لذت بردن از تفریحات آبی در این منطقه به شمار می‌آیند. همچنین ساحل سومی به نام Cat Co Two  وجود دارد که مملو از خانه‌های ییلاقی و کلبه‌هایی برای اقامت یک شبه بوده و بدون شک مورد پسند هر توریستی خواهد بود.

جالب است بدانید که جزیره Cat Ba به عنوان بزرگترین جزیره در میان ۱۹۶۹ جزیره در خلیج هالونگ شناخته می‌شود که ترکیب عالی از طبیعت زیبا اعم از جنگل‌ها، غارها، تپه‌ها، آبشارها، دره‌ها، دریا، رودخانه‌ها و چشمه‌ها را به صورت یکجا شامل می‌شود. شرایط آب و هوایی در این مکان در تمام طول سال دلپذیر بوده که علاوه بر سواحل زیبا فرصت بازدید از غار ترانگ ترانگ و لذت بردن از تفریحاتی نظیر قایق سواری را نیز به علاقه‌مندان در تور هانوی می‌دهد.

  • موقعیت مکانی: استان کوانگ نین، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری هانوی

عکس: localvietnam.com

 

ساحل بای چای (Bai Chay Beach)

خلیج هالونگ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام است که اصلی‌ترین مرکز برای فعالیت‌های ساحلی، گشت‌وگذار و تفریحات آبی به شمار می‌آید. بنابراین جای تعجب نخواهد بود اگر در میان بهترین سواحل ویتنام در نزدیکی هانوی نام سواحلی از این منطقه را نیز اشاره کنیم. نزدیک ترین ساحل به این مجموعه، ساحل بای چای نام دارد. علاقه‌مندان می‌توانند انواع مکان‌های توریستی نظیر استراحتگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های غذاهای دریایی و ... را در اینجا پیدا کرده و از آن‌ها لذت ببرند. از جمله تفریحات پرطرفدار در این منطقه می‌توان به گشت و گذار در اطراف خلیج ها لونگ، بازدید از پارک هوانگ جیا، پارک آبی سلطنتی، تئاتر فرهنگی ویتنام و بازار شبانه ها لونگ اشاره کرد.

نکته قابل توجه در مورد ساحل بای چای این است که این در اصل یک ساحل مصنوعی با ۵۰۰ متر طول و ۱۰۰۰ متر عرض است! همچنین این ساحل توسط مجموعه‌ای از تپه‌ها و درختان کاج احاطه شده و از زیبایی طبیعی بی‌نظیری برخوردار است. بای چای به خصوص در فصل تابستان موج‌های عظیمی از مردم محلی و گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند. در صورت تمایل توریست‌ها می‌توانند با یک تور کروز خلیج Ha Long همراه شده و لحظاتی خاص و به یادماندنی را برای خود در بازدید از این مکان رقم بزنند.

  • موقعیت مکانی: استان کوانگ نین، در ۱۰۰ کیلومتری هانوی

 

معروف‌ترین مزارع چای ویتنام

عکس: 63stravel.com

 

ساحل دو سان (Do Son Beach)

ساحل دو سان به عنوان یکی از نزدیک ترین سواحل به هانوی، موفق شده در دسته بهترین سواحل ویتنام برای بازدید هم بین مردم محلی و هم گردشگران خارجی قرار بگیرد. دو سان که در استان های فونگ واقع شده، هم نام یک منطقه و هم یک ساحل است. ساحل دو سان که دارای سواحل شنی، محیط زیبا و نسیم خنک است، در زمان استعمار یک شهر تفریحی برای فرانسوی‌ها به شمار می‌آمد. همچنین این شهر به دلیل مبارزات آیینی سالانه بوفالوها که در اواخر سپتامبر برگزار می شود، مشهور است. ناگفته نماند به عنوان یک جاذبه توریستی محبوب، Do Son  دارای تعدادی رستوران، هتل و استراحتگاه با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز ساحلی است. علاوه بر آن غذاهای ویتنامی به راحتی در دسترس هستند. این ساحل به سه بخش به صورت اولی در ورودی شهر، دومی مختص رستوران‌ها و هتل‌ها و بخش سوم برای کسانی که به دنبال آرامش هستند تقسیم می‌شود. این ساحل در فصل تابستان بسیار شلوغ و مملو از توریست خواهد بود. از همین رو اگر به دنبال مکانی خلوت برای تفریح و سفر هستید بهتر است از رفتن به آن در فصل تابستان خودداری کنید.

  • موقعیت مکانی: استان های فونگ، ۱۲۶ کیلومتری هانوی

عکس: beachsearcher.com

 

ساحل توآن چاو (Tuan Chau Beach)

مورد بعدی از برترین سواحل ویتنام که در حوالی شهر هانوی قرار گرفته، ساحل Tuan Chau واقع در جزیره‌ای با همین نام است. ساحل Tuan Chau یک ساحل برجسته در مجتمع تفریحی Tuan Chau بوده که اغلب گردشگران آن را یکی از ۷ شگفتی طبیعی دنیا می‌دانند. این ساحل دارای آب بسیار شفاف و آرام بوده و همین اصلی‌ترین دلیل جذب گردشگران به آن است. از جمله امکانات این ساحل می‌توان به رستوران‌های عالی، ویلاهای مجلل، نمایش‌های سرگرم‌کننده و غیره اشاره کرد که برجسته‌ترین آنها نمایش دلفین‌ها و فوک‌ها، نمایش‌های نور لیزری، نمایش‌های هنرهای رزمی و نمایش فیلم هستند. این نمایش‌ها روزانه با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ نفر در صحنه‌ای به شکل بادبان اجرا می‌شوند.

از دیگر جذابیت‌های این منطقه می‌توان به چشمه‌های مصنوعی، آبشارها، استخرها و حتی مراکز خرید واقع در همین حوالی اشاره کرد. همچنین توریست‌ها در صورت تمایل فرصت بازدید از باغ گیاه شناسی و مرکز حیات وحش دریایی را در همین حوالی خواهند داشت. جت اسکی، کایاک سواری و کوهنوردی نیز از جمله گزینه‌های تفریحی است که در این مورد از دوست داشتنی‌ترین سواحل ویتنام علاقه‌مندان امکان لذت بردن از آن‌ها را خواهند داشت.

  • موقعیت مکانی: استان کوانگ نین، ۱۶۰ کیلومتری هانوی

 

معرفی بازار بن تان در ویتنام

عکس: vinwonders.com

 

ساحل دونگ چاو (Dong Chau Beach)

ساحل دونگ چاو از جمله سواحل ویتنام به شمار می‌آید که زیبایی دست نخورده و فضایی آرام داشته و همین موضوع آن را در مقایسه با دیگر مکان‌ها متفاوت کرده است. این مجموعه در مکانی به دور از مرکز شهر قرار گرفته و از ویژگی‌های آن می‌توان به عدم وجود هیچ نمای ساختمانی و چراغ‌های پر برق درخشان اشاره کرد. از همین رو اگر به دنبال ساحلی دوست داشتنی در نزدیکی‌های شهر هانوی می‌گردید که به کلی از هیاهوی شهر دور باشید، Dong Chau گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. از جمله تفریحات این محدوده ساحلی می‌توان به ماهیگیری، استراحت در خلوت ساحل و لذت بردن از نسیم ملایم اقیانوس و آب‌های بکر آن اشاره کرد.

  • موقعیت مکانی: استان تای بین، ۱۴۵ کیلومتری هانوی

عکس: vietnam.vn

 

ساحل تین لانگ (Thinh Long Beach)

آخرین مورد از بهترین سواحل ویتنام که در حوالی شهر توریستی هانوی قرار گرفته، Thinh Long Beach  نام دارد. این محدوده ساحلی در استان Nam Dinh واقع شده و نقطه‌ای هیجان‌انگیز و کمتر توریستی برای همه علاقه مندان به ساحل‌گردی در مکان‌های خلوت است. این ساحل بیشتر در تعطیلات آخر هفته به مکانی بسیار شلوغ بین توریست‌ها و مردم محلی تبدیل می‌شود که علاقه‌مندان در آن فرصت لذت بردن از تفریحات آبی از قبیل موج سواری، شنا و قایق رانی را خواهند داشت.

همچنین جو آرام دریا اغلب زوج‌هایی را که به دنبال یک استراحت عاشقانه و رمانتیک هستند را در روزهای وسط هفته به خود جذب می‌کند. علاوه بر آن تین لانگ غذاخوری‌های محلی که غذاهای دریایی خوشمزه و تازه را سرو می‌کنند نیز در خود جای داده و چند دهکده ماهیگیری را نیز دارا است که هرگز از حضور در آن پشیمان نخواهید شد.

  • موقعیت مکانی: استان نام دین، ۱۳۸ کیلومتری هانوی

 

پارک های آبی ویتنام

عکس: tripadvisor.com

 

۱۹ تیر ۱۴۰۳

نظرات کاربران