بهترین سفرهای روزانه از هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین سفرهای روزانه از هانوی

هانوی از آن دسته مقاصد زیبا و پر جاذبه است که روزها طول می‌کشد تا تمام جاذبه‌های آن را مورد بازدید قرار دهید. این شهر جذاب ویتنامی از مقاصد اصلی این کشور بوده و در تمام طول سال میزبان گردشکران سراسر دنیا است. با تمام زیبایی‌هایی که این شهر گرمسیری و پرجاذبه در دسترس قرار می‌دهد اما گاهی لازم است برای فرار از ترافیک و شلوغی به جای آرام‌تری رفت. در تور ویتنام و در سفر به هانوی می‌توانید سفرهای روزانه به یادماندنی و روح‌نوازی را تجربه کنید.

 

روستای تاریخی Duong Lam

برای این که بتوانید نگاهی اجمالی به زندگی گذشته هانوی بیاندازید به روستای تاریخی دونگ لام بروید. در واقع این روستا موزه زنده‌ای است که مردم در آن زندگی می‌کنند و سنت‌های خود را همچنان حفظ کرده‌اند. شما در اینجا می‌توانید مزارع گروهی، خانه‌های قدیمی، معابد و چیزهای جذاب سنتی دیگر را پیدا کنید. این روستا در نزدیکی پارک ملی باوی (Ba Vi) واقع شده و عموما از طرف تورهای هدایت شده گردشی در مسیر رفتن به پارک مورد بازدید قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با شرکت در تور پارک ملی باوی با یک تیر دو نشان بزنید.

 

بازدید از اینستاگرامی‌ترین نقاط هانوی

Duong Lam

پایتخت باستانی Hoa Lu

از آنجا که ترانگ آن و تام کوک بسیار نزدیک به هم هستند تورهای گردشی بازدید از پایتخت قدیمی هوا لو با بازدید از این دو در یک پیج ارائه داده می‌شود. همانطور که پیداست هوا لو پایتخت باستانی ویتنام در قرن‌های ۱۰ و ۱۱ بوده است. با این که بناهای خیلی قدیمی و اصلی از بین رفته‌اند اما معابد و بناهای جدیدتری وجود دارند که در تورهای گردشی مورد بازدید قرار می‌گیرند. از این‌ها گذشته هوا لو در منطقه‌ای بین تپه‌های شیب‌دار قرار گرفته که فرصت عکس‌برداری‌های فوق‌العاده‌ای را برای عکاسان حرفه‌ای و اینستاگرامرها به وجود می‌آورد.

Hoa Lu

ترانگ آن و تام کوک

این یکی از سفرهای روزانه از هانوی است که به خاطر مناظر فوق‌العاده زیبا و بهشتی‌اش بسیار مورد علاقه بازدیدکنندگان قرار دارد. با ۲ ساعت رانندگی از هانوی به استان نین بین می‌رسید و سپس ماجراجویی با قایق سواری ادامه پیدا می‌کند. در ترانگ آن شما به بازدید از غارها و دیوارهای سنگ‌های آهکی خواهید رفت که مناظری شگفت‌انگیز و فراموش نشدنی را مقابل چشمان‌تان گسترده می‌کنند. بعد از بازدید از ترانگ آن سفری کوتاهی به تام کوک خواهید داشت. این دو نقطه محبوب فقط به فاصله ۱۰ دقیقه با هم فاصله دارند. در تام کوک حتی سازه‌های آهکی شگفت‌انگیزتری را پیدا خواهید کرد. در تور گردشی این که به قایق سواری بروید و یا دوچرخه سواری کنید به تصمیم گروهی بستگی دارد. هر کدام که باشد تا ابد خاطره آن در ذهن‌تان خواهد ماند. با این که پکیج‌های گردشی به این دو مقصد انجام می‌شود اما واقعا رفتن به آن‌ها دشوار نیست.

 

بهترین زمان برای سفر به ویتنام (بخش اول)

ترانگ آن

پارک ملی باوی

برای غرق شدن در طبیعت فقط کافی است که از سمت غرب هانوی دو ساعت سفر کنید تا به پارک ملی باوی برسید. سه قله در این پارک وجود دارد که بر روی دومین قله بلند معبد قرن ۱۱امی خدای کوه قرار دارد. شما در این پارک می‌توانید کارهای مختلفی مثل پیاده‌روی در مسیرهای سرسبز، شنا در آب‌های زلال و کاوش برای تماشای حیوانات بومی انجام دهید و وقتی که خسته شدید برای استراحت به آبگرم بروید.

پارک ملی باوی

آدرس: Vườn quốc gia Ba Vì, Hanoi, Vietnam, Vietnam

 

کلیسای جامع Phat Diem

مسیحیت برای بار اول در قرن ۴ام میلادی توسط مبلغان مسیحی به ویتنام آورده شد حالا حدود ۶ میلیون مسیحی در این کشور زندگی می‌کنند. کلیسای جامع Phat Diem که در سال ۱۸۹۲ ساخته شده، تا به امروز یک کلیسای کاربردی بوده است. این یکی از مکان‌های منحصر به فرد اطراف هانوی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

 

نکات مهم امنیتی برای بانوان در سفر به ویتنام

Phat Diem

آدرس: Kim Sơn District, Vietnam

 

معبد پرفیوم

این معبد یکی از مکان‌های شلوغ توریستی منطقه است زیرا بیشتر بودایی‌های ویتنام برای زیارت به این معبد می‌روند. از فوریه تا آوریل این معبد میزبان سیل جمعیت بازدیدکنندگان می‌شود بنابراین اگر نمی‌خواهید با تور به بازدید بروید بهتر است تمامی جوانب را در نظر بگیرید. اما حتی در شلوغ‌ترین حالت، ترکیب زیبایی‌های طبیعی و میراث فرهنگی غنی این سفر را ارزشمند می‌کند. اصلا سفر آبی با قایق به حدی کافی ماجرایی است که انجام آن را توجیه کند.

معبد پرفیوم

آدرس: Hương Sơn, Mỹ Đức, Hanoi, Vietnam

 

معبد تای

معبد تای (Thay) در قرن ۱۱ام توسط Nhân Tông از سلسله Lý ساخته شد. این معبد یکی از قدیمی‌ترین‌های ویتنام است. هنوز هم راهبانی در این معبد زندگی و آن را حفظ می‌کنند و برخی از جشنواره‌های مذهبی را در آن برگزار می‌کنند. این معبد خود برخی از بهترین نمونه‌های معماری بودایی ویتنامی را در خود جای داده است. از آنجا که معبد تنها ۳۰ کیلومتر با هانوی فاصله دارد، سفر یک روزه آسانی محسوب می‌شود.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

معبد تای

۲۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران