بهترین مکان‌ها برای خرید در هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین مکان‌ها برای خرید در هانوی

وقتی صحبت از خرید در هانوی به میان می‌آید، بسیاری سریعا به فکر بازارهای سنتی و خیابان تنگ می‌افتند. با این که حتما باید چنین بازارهایی را در سفر به ویتنام تجربه کنید، اما رشد روزافزون هانوی باعث شده، حالا مرکز خرید بزرگ و بوتیک‌های مدرن زیادی در این شهر باز شود که برای خرید عالی هستند. در نوشته‌ی امروز، ما تلفیقی از هر دو را به شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین انتخاب‌ها برای خرید در هانوی را با هم مرور کرده باشیم.

 

خیابان هانگ گای (Hang Gai)، خیابان ابریشم

این مکان جایی معروف برای خرید پارچه و لباس با کیفیتی عالی، زیبا و با قیمتی مناسب است. اما خب این محل را با نام "خیابان ابریشم" می‌شناسند و شما در طول ۳۰۰ متری که این محل دارد، چندین و چند مغازه فروش پارچه‌های ابریشم را پیدا خواهید کرد. بدون شک خیابان هانگ گای یکی از بهترین جاها برای خرید در هانوی بوده که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

 

راهنمای خرید در هوی آن ویتنام

آدرس: Hang Gai Street, Hoan Kiem District

 

بازار شبانه آخر هفته‌های هانوی

این بازار شبانه بسیار محبوب، جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت ۷ غروب تا نیمه‌های شب به فعالیت در محله قدیم می‌پردازد. در این بازار هر چیزی که می‌خواهید، پیدا خواهید کرد. یکی از جاهای عالی برای خرید سوغات ارزان قیمت، لباس‌های متنوع و انواع چیزهای مختلف که البته نه تنها برای خرید، بلکه برای فضای خاص و جالبش و غذاهای خیابانی که در بازار به فروش می‌رسد، باید از آن‌جا دیدن کرد.

آدرس: Hang Dao Street, Old Quarter

 

بازار دونگ ژوان (Dong Xuan)

دونگ ژوان بزرگ‌ترین بازار در هانوی محسوب می‌شود و فروشگاه‌های آن در چهار طبقه قرار گرفته‌اند. این بازار محبوب را هم باید در محله قدیمی هانوی پیدا کنید، جایی که طراحی بنای آن کاملا در استایل بناهای شوروی و زمان کمونیسم است و هر چیزی که بخواهید در قیمت‌های پایین در آن‌جا یافت می‌شود.

 

تفریحات رایگان در هوشی مین ویتنام

آدرس: Dong Xuan Street, Hoan Kiem District

 

لوته سنتر هانوی (Lotte Center Hanoi)

اما برویم به سراغ مراکز خرید جذاب هانوی و در اولین گزینه، لوته سنتر را به شما معرفی کنیم که عمده تمرکز آن روی برندهای بین‌امللی و محصولات برتر آسیایی در زمینه مد است و شما بیش از ۲۵۰ برند مختلف در این دسته بندی را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. البته فروشگاه‌های خوب دیگری در زمینه جواهرات، ساعت، عینک، کتاب، لوازم ورزشی،  و لوازم شخصی نیز در لوته سنتر هستند و چندین رستوران نیز در آن‌جا وجود داشته که می‌توانید، غذاهای مختلف را در آن‌ها سفارش دهید.

آدرس: 54 Liễu Giai, Cống Vị, Ba Đình

 

ترانگ تین پلازا (Trang Tien Plaza)

ترانگ تین پلازا نه تنها یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در کل ویتنام محسوب می‌شود، بلکه یکی از لوکس‌ترین و زیباترین‌ها نیز هست. طراحی داخلی آن با رنگ طلایی، یکی از چشم‌گیرترین بناهای شهر محسوب می‌شود و تازه در بنایی ساخته شده که سرآغازش به سال ۱۹۰۱ می‌رسد. ترانگ تین پلازا در جایی قرار گرفته که دسترسی به آن ساده خواهد بود، بسیاری از برندهای معروف و عالی بین‌المللی در آن حضور دارند و در مجموع جایی فوق‌العاده برای خرید محصولات با کیفیت است.

آدرس: 24 Hai Ba Trung, Trang Tian, Hoan Kiem District

 

خیابان هانگ باک (Hang Bac)

اما برگردیم به سراغ بازارهای جذاب هانوی و این بار سری بزنیم به هانگ باک که به نام "خیابان نقره" معروف است و برای دهه‌هاست که فروشگاه‌های کوچک آن به فروش جواهرات نقره می‌پردازند. اگر طرفدار نقره‌جات هستید، بدون شک سری به این مکان بزنید که دنیایی از چیزهای مختلف را در آن‌جا پیدا خواهید کرد.

 

پیاده‌روی در هانوی پایتخت ویتنام

آدرس: Hang Bac Street, Hoan Kiem District

 

خیابان نا تو (Nha Tho)

بسیاری از فروشگاه‌های خوب شهر در این خیابان واقع شده‌اند. البته در مجموع این خیابان ۱۰۰ متر طول داشته اما انواع فروشگاه‌ها از جمله مغازه‌های پوشاک، زیورآلات، وسایل الکترونیک و .. در آن پیدا می‌شود. این مکان را نه جایی گران‌قیمت و نه جایی ارزان باید محسوب کرد و به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران که به دنبال خریدی خوب با قیمتی مناسب هستند، به این مکان مراجعه می‌نمایند.

آدرس: Nha Tho, Hoan Kiem District

 

بازار هانگ دا (Hang Da)

و در پایان بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به این بازار بزرگ در فضایی سرپوشیده که با سیستم تهویه هوای مطبوع، مکانی مناسب برای خرید در روزهای گرم سال خواهد بود. البته هانگ دا جایی برای خرید اجناس ارزان قیمت است و بسیاری از مشتریان نیزمردم محلی هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم، حتما به آن‌جا سری بزنید که بعضی اوقات با قیمت‌های بسیار پایین، جنس‌هایی عالی پیدا خواهید کرد.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام

آدرس: 1 Hang Da Street, Hoan Kiem District

۰۹ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران