بهترین مکان‌ها برای خرید در آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
بهترین مکان‌ها برای خرید در آلانیا

این روزها آلانیا به یکی از باارزش‌ترین مقاصد ساحلی ترکیه برای سفر و تفریح گردشگران تبدیل شده است. بنابراین سعی دارد تا به منظور رفاه و جذب بیشتر توریست به خود همواره امکانات بیشتری را در اختیار گردشگران تور ترکیه قرار دهد. از جمله این امکانات می‌توان به اقامتگاه‌های متنوع، مراکز خرید گوناگون، تفریحات ساحلی و بسیاری موارد دیگر از این قبیل اشاره کرد. در میان تمامی این موارد یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گشت و گذاری خانوادگی در آلانیا، مراکز خرید و بازارهای آن هستند. بنابراین سعی کرده‌ایم تا این مقاله را به معرفی چند مورد از بهترین مکان‌ها برای خرید در آلانیا اختصاص دهیم. چنانچه شما نیز قصد دارید تا بخشی از زمان خود را به ویترین‌گردی و خرید در تور آلانیا اختصاص دهید توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 

مرکز خرید آلانیوم آلانیا، ترکیه (Alanyum Shopping Center Alanya, Turkey)

مرکز خرید آلانیوم مکانی عالی برای یافتن گسترده‌ترین فروشگاه‌ها از برندهای مختلف در آلانیا است. برای خرید لباس، کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی، عینک، کتاب، اسباب بازی و هر چیز دیگری که ممکن است در طول بازدید از این شهر به آن نیاز داشته باشید را در مرکز خرید آلانیوم پیدا خواهید کرد. هزاران برند معتبر جهانی در کنار بوتیک‌های محلی در آلانیوم آن را به بهشتی برای عاشقان خرید تبدیل کرده است. به محض اینکه وارد مرکز خرید آلانیوم می‌شوید، یک سوپراستور کارفور را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید ماهی تازه، شیرینی‌های ترکی و انواع میوه‌های رنگارنگ و سبزیجات تازه را از آنجا خریداری کنید.

آلانیوم در امتداد جاده ایالتی D-400 و در سمت شرقی شهر آلانیا قرار دارد. بنابراین گردشگران تور آلانیا می‌توانند بدون دردسر و به کمک اتوبوس‌های درون شهری دسترسی مستقیمی به این مجموعه پیدا کنند. توجه داشته باشید که آلانیوم از بزرگترین مراکز خرید آلانیا بوده و در کنار مغازه‌های متنوع فرصت رفتن به فودکورت آن و لذت بردن از غذاهای محلی ترکیه و همچنین انواع فست فود را نیز خواهید داشت. همچنین آلانیوم دارای یک زمین بازی کوچک برای کودکان و یک سینما برای عاشقان فیلم است.

 

معرفی بهترین رستوران‌های آلانیا

  • آدرس: Cumhuriyet, Keykubat Blv. No. 219, 07400 Alanya, Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 

مرکز خرید کوناکلی تایم سنتر آلانیا، ترکیه (Konakli Time Center Alanya, Turkey)

Konakli Time Center در آلانیا دارای مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از طیف گسترده‌ای از برندها است و همین آن را به یک مکان عالی برای خرید تبدیل کرده است. در کوناکلی تایم سنتر برندهای محلی زیادی وجود دارند که با کیفیت عالی و قیمت منصفانه توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کنند. برخی از نکات برندهای برجسته‌ای که در کوناکلی تایم سنتر پیدا خواهید کرد، عبارتند از: LC Waikiki، DeFacto  و Lufian. در کنار بوتیک‌های متنوع لباس در این مجموعه می‌توانید سری به یک فروشگاه اسباب بازی فروشی زده و در آنجا هدیه‌های بسیار جذابی برای کودکان خود و دیگر آشنایان خریداری کنید.

حتی در این مکان یک مرکز خالکوبی نیز وجود دارد که حرفه‌ای‌ترین طرح‌ها و مدل‌ها را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. مرکز کوناکلی تایم سنتر تنها به اندازه یک پیاده‌روی کوتاه از اغلب هتل‌های ساحلی آلانیا فاصله دارد و گردشگران می‌توانند با چند قدم راه رفتن کوتاه به آن دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید با تهویه مطبوع و چیدمان دلپذیر مکانی عالی برای پناه بردن از دمای سوزان تابستان آلانیا در ساعات ظهر است.

  • آدرس: klı Mah, 100. Sokak 23/13, 07400 Alanya, Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰:۴۵ شب

 

مرکز خرید نوا اوتلِت آلانیا، ترکیه (Neva Outlet Shopping Center Alanya, Turkey)

مرکز خرید نوا اوتلِت با داشتن فضایی بسیار صمیمی و دوست داشتنی در سه طبقه مجموعه بزرگی از محصولات را برای خرید به مشتریان عرضه می‌کند.Neva Outlet مکانی عالی برای لذت بردن از خرید در میان تمام برندهای بزرگ بین‌المللی است. این فروشگاه یک شاتل رایگان از برخی هتل‌ها را نیز ارائه می‌دهد که دسترسی گردشگران به آن را بسیار آسان می‌کند. هر چند که در این مجموعه شاهد برندهای معروف گران خواهید بود اما این به معنای عدم وجود مغازه‌هایی از برندهای ارزان و باکیفیت نیست. حتی ممکن است در برخی از مناسبت‌ها تخفیف‌های بسیار خوبی از برندهای لاکچری را نیز در نوا اوتلت پیدا کنید. این مرکز خرید در منطقه کوناکلی آلانیا قرار داشته و شما می‌توانید با کمی قدم زدن به ساحل نیز دسترسی آسان و سریعی داشته باشید.

 

آشنایی با دیدنی‌ترین غارهای آلانیا

  • آدرس: Konaklı Mah. Saat Kulesi Karşısı, Çevre Yolu Cd. Üzeri, 07400 Alanya, Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

 

بونوآ بوتیک آلانیا، ترکیه (Bounoa Boutique Alanya, Turkey)

از دیگر مکان‌های دوست داشتنی برای خرید در آلانیا بونوآ بوتیک است. این مکان انتخابی بسیار مناسب برای خرید محصولات شیک و بی نظیر هم برای خود و هم به عنوان سوغاتی است. بونوآ بوتیک دارای برخی از شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین اقلامی است که در هر کجای آلانیا می‌توانید پیدا کنید. اما در این میان آنچه که مورد توجه بسیاری از گردشگران آلانیا است قرار گرفتن آن در کنار بستنی فروشی چاملیجا (Çamlıca Dondurma) است. از جمله اقلامی که در بونوآ بوتیک به فروش می‌رسند می‌توان به حوله، روسری ابریشمی، کیف دستی و سایر محصولات عالی که برای بازدید راحت از ساحل نیاز خواهید داشت، اشاره کرد. وسایل تزیینی برای اتاق نشیمن مانند جا شمعی، کوسن و گلدان از دیگر مواردی هستند که می‌توانید در این مکان پیدا کرده و خریداری کنید.

  • آدرس: Saray Mahallesi Yunus Emre Caddesi, Elite Marine Residence No: 26/E, 07400 Alanya, Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر (یکشنبه‌ها بسته است)

 

مغازه‌های بلوار آتاتورک آلانیا، ترکیه (Atatürk Boulevard Shops Alanya, Turkey)

بلوار آتاتورک، خیابان اصلی و بزرگترین خیابان خرید آلانیا است. در اینجا فرصت خرید از مغازه‌های بسیار زیادی را خواهید داشت که از برندهای بین‌المللی لاکچری و محلی قیمت مناسب تشکیل شده‌اند. البته در این میان برخی از مغازه‌ها کپی‌های بسیار دقیقی از برخی برندهای معروف و گران را می‌فروشند که توصیه می‌کنیم حتما مراقب آن‌ها باشید. مغازه‌های بلوار آتاتورک همه چیز از لباس و کفش گرفته تا خز و جواهرات را می‌فروشند.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در آلانیا

  • آدرس: Atatürk Blv, Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 

 مغازه‌های خیابان ۲۵ متری آلانیا، ترکیه (25 Meters Street Shops Alanya, Turkey)

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای خرید در آلانیا، خیابان ۲۵ متری است. علت نام‌گذاری آن به این اسم به این دلیل است که در ۲۵ متری خیابان اصلی آلانیا، بلوار آتاتورک، واقع شده است. این خیابان بسیار در اغلب روزها شلوغ بوده و مکانی بسیار ایده‌ال برای گشت و گذار و خرید کردن همچون مردم محلی آلانیا است. خیابان ۲۵ متری آلانیا جایی است که فروشگاه‌های محلی متنوعی را با قیمت‌های اغلب بسیار ارزان‌تر از بلوار آتاتورک پیدا خواهید کرد. همچنین اینجا جایی است که بزرگترین مرکز خرید آلانیا، آلانیوم را در آن پیدا خواهید کرد.

  • آدرس: 25 Meters Street, Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۸ شب

 

بازار آلانیا، ترکیه (Alanya Bazaar, Turkey)

چنانچه به دنبال مکانی متفاوت و سنتی‌تر در آلانیا برای خرید هستید، ما به شما بازار این شهر ساحلی و توریستی را پیشنهاد می‌دهیم. بازار آلانیا از حدود ۱۰۰ مغازه مختلف تشکیل شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در این شهر به شمار می‌رود. در اینجا انواع کالاهای تقلبی از لباس، کفش، کیف، لوازم الکترونیکی و ... که به تقلید از اصل آن‌ها طراحی و تولید شده‌اند، فروخته می‌شود. توجه داشته باشید که در این بازار بیشتر از دیگر مکان‌ها باید به کیفیت محصولات توجه داشته باشید؛ زیرا کیفیت‌ها و همچنین قیمت‌ها در هر مغازه‌ای بسیار متفاوت است. همچنین حتماً روی قیمت‌ها چانه بزنید! شما اغلب موفق خواهید شد تا مبلغ را تا نصف قیمت اولیه کاهش دهید.

 

سفر به ۱۳ جاذبه‌‌ی تاریخی آلانیا

  • آدرس: Şekerhane, Cafe opera karşısı, Müftüler Sk 27/A, 07400 Alanya/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: ۹ صبح تا ۱:۳۰ بامداد

 

مرکز خرید مگامال آلانیا، ترکیه (MegaMall Shopping Center Alanya, Turkey)

یکی دیگر از فرصت‌های عالی برای خرید در آلانیا، بازدید از مگامال است. این مجموعه در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده و جدیدترین مرکز خرید در آلانیا به شمار می‌رود. این مرکز خرید دارای دو طبقه بوده و محصولاتی از قبیل لباس، کفش، لوازم الکترونیکی و غیره را به فروش می‌رساند. هرچند که این یک مکان بسیار بزرگ و باشکوه برای گشت و گذار گردشگران نیست اما با رفتن به آن تجربه خریدهای بسیار مناسب و خوبی را خواهید داشت. توجه داشته باشید که مگامال در محدوده شهری آلانیا قرار نداشته اما دسترسی بسیار آسانی به کمک اتوبوس شاتل دارد که هر روز به سمت مرکز آلانیا رفت و آمد می‌کند.

  • آدرس: Konaklı Mah, 100. Sokak 23/13, 07400 Alanya/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۹ شب

 

استفانی دیاموند آلانیا، ترکیه (Steffany Diamond Alanya, Turkey)

استفانی دایموند یک جواهرفروشی بسیار معروف در آلانیا است که در مرکز بلوار آتاتورک قرار دارد. در اینجا می‌توانید جواهرات اصل را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. چنانچه به دنبال یک خرید فوق‌العاده لوکس و گران‌قیمت در سفر خود می‌گردید، استفانی دیاموند بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با رفتن به این فروشگاه از اصل بودن خرید‌های خود اطمینان داشته و از خدماتی نظیر ۵ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات تعمیر برخوردار خواهید شد.

 

بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در آلانیا

  • آدرس: Şekerhane, Atatürk Blv. No:31, 07400 Alanya/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: از ۹ صبح تا ۱۱ شب

 

 منبع ۱

منبع ۲

۱۱ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران