بهترین تفریحات آلانیا برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
بهترین تفریحات آلانیا برای گردشگران

آلانیا سال‌ها بود که از چشم گردشگران دور مانده بود. اما در سال‌های اخیر توانسته با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و سواحل زیبا و بکر خود در لیست بهترین مقاصد برای سفر توریست‌ها قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که گردشگران قبل از سفر از خود می‌پرسند این است که از چه تفریحاتی می‌توان در این مکان لذت برد. در صورتی که احساس می‌کنید سفر با تور آلانیا می‌تواند گزینه جالبی برای شما باشد در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین تفریحات آلانیا آشنا کنیم.

 

تفریح در پارک‌های آبی آلانیا

اگر عاشق آب و هیجان هستید رفتن به پارک‌های آبی آلانیا می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. این شهر ساحلی و گردشگری ترکیه دارای دو پارک آبی مجهز است که با رفتن به آن روزی مملو از هیجان را پشت سر خواهید گذاشت. یکی از این پارک‌های آبی با نام آکوا پارک یا همان پارک آبی آلانیا شناخته می‌شود. این مکان بزرگترین پارک آبی در منطقه مدیترانه‌ای است. به طوری که دارای مساحتی در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع بوده و گردشگران می‌توانند از عنوان استخرهای سرپوشیده، سرباز، سرسره‌های متنوع با شیب‌های هیجان‌انگیز نهایت لذت را ببرند. علاوه بر تمامی این موارد در این پارک آبی می‌توانید تجربه تفریحاتی مثل بانجی جامپینگ و رفتینگ را نیز داشته باشید. پارک آبی آکوا در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ آماده ارائه خدمت به توریست‌ها است.

دومین مورد از پارک‌های آبی آلانیا، پارک دلفین سیلانیا نام داشته و از جمله بزرگترین پارک‌های دلفین در اروپا است. اگر دوست دارید تا تجربه شنا با دلفین‌ها را در سفر خود به آلانیا داشته باشید حتما رفتن به این مکان را در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید. علاوه بر دلفین‌ها شما فرصت شنا با شیر دریایی را نیز خواهید داشت.

 

تم پارک لند آو لجندز (Land Of Legands Them Park)

تم پارک لند آو لجندز به معنای سرزمین افسانه‌ها بزرگترین پارک آبی و تفریحی است که در کشور ترکیه می‌توانید پیدا کنید. این مکان بی‌نظیر در مکانی به نام بلک قرار دارد که برای دسترسی به آن کافی است تا مسافتی در حدود ۱ ساعت را با ماشین طی کنید. این تم پارک به قدری جذاب و خوب است که پیمودن مسیر یک ساعته برای رسیدن به آن قطعا ارزش خواهد داشت. این مکان با داشتن معماری فوق‌العاده جذاب و شگفت انگیز هر کسی را مجذوب خود خواهد کرد. به خصوص اگر به همراه کودکانتان قصد سفر به آلانیا را دارید رفتن به این تم پارک قطعا برای شما توصیه می‌شود. از جمله تفریحات هیجان‌انگیز که در این سرزمین افسانه‌های می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید عبارتند از:

قایق‌سواری، سرسره‌های آبی مهیج، تماشای پنگوئن‌های استوایی، شنا در استخر موج، سرسره‌های سرعتی با شیب زیاد، بازدید از قلعه مرموز به طول ۱۱۱ متر، انواع ورزش‌های آبی هیجانی، تجربه رفتینگ به همراه خانواده و بسیاری موارد دیگر از این قبیل.

برای وارد شدن به درون تم پارک اند آو لجنز باید بلیط ورودی تهیه کنید. هزینه بلیط ورودی این مجموعه به ازای بزرگسالان (افراد بالای ۱۲ سال) ۱۶۰ لیر ترکیه است. این مبلغ برای کودکان ۱۲۰ لیر بوده و بچه‌های زیر ۴ سال می‌توانند به صورت رایگان وارد شوند.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی آلانیا

 

بازدید از قلعه آلانیا و جاذبه‌های تاریخی شهر با تلفریک

یکی دیگر از تفریحات و تجربه‌های هیجان‌انگیزی که گردشگران در تور آلانیا می‌توانند داشته باشند سوار شدن به تلفریک است. این وسیله که با هدف تفریحی و حمل و نقل در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده ظرفیت جابجایی ۳۰۰ هزار مهمان را دارد. مسیری که می‌توان به کمک این تله‌کابین هوایی در شهر آلانیا طی کرد بین قلعه آلانیا و ساحل داملاتاش واقع شده است. بنابراین گردشگران می‌توانند با سوار شدن به تلفریک آنتالیا از چشم‌انداز زیبای شهر، ساحل داملاتاش و اغلب جاذبه‌های تاریخی شهر از فراز آسمان دیدن کنند.

آلانیا تلفریک طولی در حدود ۹۰۰ متر دارد. در این مسیر ۱۶ واگن ۸ نفره مدام در حال بالا و پایین رفتن هستند. تلفریک آلانیا همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب باز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیط‌های یک طرفه یا دوطرفه از مسیر تله‌کابین و منظره بانوراما شهر آلانیا نهایت لذت را ببرند. در صورتی که کودک شما کمتر از ۶ سال سن داشته باشد نیازی به تهیه بلیط برای او نخواهد بود.

 

اوج هیجان با جیپ سافاری در آلانیا 

این روزها سافاری با جیپ به یکی از تفریحات محبوب در بین اغلب گردشگران تبدیل شده است. خوشبختان مسافران تور آلانیا فرصت لذت بردن از این تفریح را در سفر خود خواهند داشت. پس اگر عاشق هیجان و افزایش آدرنالین هستید حتما جیپ سافاری در آلانیا را در لیست برنامه‌های تفریحی خود قرار دهید. مسیر سافاری در آلانیا از سمت کوه‌های توروس می‌باشد که مسیری پر پیچ و خم و باریکی را دارا است. رانندگی با جیپ در این مسیرهای صعب العبور قطعا شما را هیجان‌زده خواهد کرد. با توجه به استقبال اغلب توریست‌ها از این تفریح هیجان‌انگیز اکثر هتل‌های آلانیا تورهای سافاری با جیپ برگزار می‌کنند. پس تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به بخش اطلاعات هتل و دریافت راهنمایی‌های لازم از آن‌ها است. عموما تورهای جیپ سافاری به صورت یک روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح توسط جیپ‌های لندرور ۴×۴ برگزار می‌گردد.

توصیه می‌کنیم اگر قصد شرکت در تورهای سافاری را دارید حتما تجهیزات و لباس مناسب را با خود در سفر همراه داشته باشید. در صورتی که گواهینامه داشته باشید رانندگان به شما نیز اجازه رانندگی با ماشین‌های جیپ سافاری را خواهند داد. به منظور داشتن یک سافاری به یادماندنی و دور از هر گونه نارضایتی بهتر است مقداری آب و خوراکی نیز با خود داشته باشید. در طول سافاری وجود کودکان در کنار شما بلامانع بوده و در صورت تمایل شما و کودکان می‌توانید آن‌ها را نیز در این مسیر با خود همراه کنید. نکته مهم دیگر که می‌تواند برای علاقه‌مندان به سافاری در آلانیا مفید باشد اینکه برخی از تورها در شب نیز سافاری برگزار می‌کنند. هزینه تورهای شبانه در مقایسه با تورهای روزانه کمتر است.

 

گشت و گذاری خانوادگی در تور آلانیا

 

تجربه پرواز با پاراگلایدر 

آیا عاشق پرواز بوده و به دنبال فرصتی مناسب برای انجام این کار هستید؟ تور آلانیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه پاراگلایدر بوده و شما می‌توانید پروازی ایمن و هیجان‌انگیزی را در آن تجربه کنید. به دلیل موقعیت ساحلی آلانیا پاراگلایدر بر فراز دریا انجام شده و افراد می‌توانند در طول مسیر از چشم‌انداز زیبای طبیعت آلانیا نیز لذت ببرند. مدت زمان پاراگلایدر در آلانیا تقریبا ۲۰ دقیقه بوده و از ارتفاع ۸۰۰ متری تحت نظارت استادان این کار برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که برای این منظور باید شرایط آب و هوایی کاملا مساعد باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد پرواز با پاراگلایدر را در آلانیا دارید به محض فراهم شدن فرصت آن را انجام داده و به روزهای پایانی سفر خود موکول نکنید.

 

کشف حیات در اعماق آب با غواصی در آلانیا

کشف حیات در اعماق آب‌های آلانیا از جمله تفریحات محبوبی است که توریست‌ها می‌توانند فرصت انجام آن را در طول سفر خود داشته باشند. در آلانیا سایت‌های غواصی متعددی موجود دارند که تجهیزات مورد نیاز برای غواصی را در اختیار شما قرار داده و می‌توانید با دریافت آموزش‌های لازم تحت نظارت غواص‌های مجرب وارد دنیای زیر آب شوید. علت محبوبیت این تفریح در تور آلانیا وجود آب‌های زلال و شفاف در سواحل آن است. علاوه بر آن گونه‌های مختلف از موجودات دریایی و مرجان‌های زیبا در این مکان وجود دارند که تماشای آن‌ها قطعا برای شما جالب خواهد بود.

 

تجربه موج‌سواری در آلانیا

از دیگر تفریحات آلانیا موج سواری است. به خصوص در فصل تابستان شما شاهد افراد بسیاری خواهید بود که بر روی آب‌های آلانیا در حال موج‌سواری هستند. بهترین زمان برای موج‌سواری در آلانیا از لحاظ شرایط آب و هوایی و مواج بودن دریا ماه‌های بین دسامبر تا آوریل است. مناسب‌ترین ساحل‌های آلانیا برای موج‌سواری داملاتاش و کیقباد نام دارند. ارتفاع موج‌ها در ای ساحل‌ها عموما بین ۰.۶ الی ۳.۶ متر بوده که یک موج‌سواری فوق‌العاده هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

برای سفر آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

 

تجربه اسب‌سواری در آلانیا

اسب سواری در آلانیا طرفدارهای خاص خود را داشته و شما نیز اگر به این ورزش و تفریح علاقه داشته باشید می‌توانید در سفر به آلانیا از انجام آن لذت ببرید. چرا که در این شهر باشگاه‌های اسب‌سواری متعددی وجود دارد. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند تحت نظارت استادان باتجربه به اسب‌سواری در دل طبیعت آلانیا مشغول شوید. مسئولان در کل طول مسیر مراقب شما خواهند بود. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید به دور از تنش و استرس سوار بر اسب شده و از زیبایی‌های مسیر خود لذت ببرید.

 

یک روز آرامش‌بخش در حمام ترکی و اسپا در آلانیا 

آیا زندگی پر از استرس و تنشی داشته و اکنون به دنبال فرصتی برای ریلکس کردن هستید؟ رفتن به حمام ترکی و اسپا در تور آلانیا بهترین گزینه برای این دسته از افراد خواهد بود. حمام‌های سنتی ترکیه دارای سبک معماری بسیار جذاب و دیدنی هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتی اگر اهل چنین مکان‌هایی نیز نیستید برای یک بار هم که شده باشد رفتن به حمام‌های ترکی را در سفر خود به آلانیا تجربه کنید. در حمام‌های سنتی ترکیه می‌توانید وسط سنگی دایره‌ای شکل در میان حمام دراز کشیده و از کیسه‌کش‌های آنجا درخواست کنید تا بدن شما را ماساژ‌ داده و کیسه بکشند. مطمئن باشید با یک بار رفتن به حمام ترکی عاشق و شیفته آن خواهید شد. در شهر آلانیا اغلب هتل‌ها و مراکز آبگرم دارای حمام ترکی هستند.

 

تجربه تور یک روزه کشتی در آلانیا

نمی‌توان در مورد تفریحات آلانیا صحبت کرد اما از تور یکروزه کشتی در آن بی‌خیال شد. به خصوص در فصل تابستان برای فرار از گرمای هوا و لذت بردن از آب‌های خنک دریا تورهای کشتی محبوبیت بسیار بالایی را در این شهر ساحلی دارند. اگر شما نیز طرفدار تفریحات آبی بوده و دوست دارید روزی متفاوت را در آلانیا سپری کنید حتما یک روز از برنامه خود را به کشتی‌های تفریحی آلانیا اختصاص دهید. سفر با کشتی به وسط دریا فرصت مناسبی برای حمام آفتاب و تماشای چشم‌انداز منحصر به فرد آب‌های نیلگون آلانیا است. علاوه بر شنا و حمام آفتاب در تور کشتی فرصت بازدید از غارهای معروف آلانیا نظیر غار عشاق، غار دزدان دریاییو غار فسفر را خواهید داشت. همچنین این کشتی‌ها شما را به ساحل کلئوپاترا که از معروف‌ترین ساحل‌های ترکیه و حتی دنیا است خواهند برد. تورهای کشتی در آلانیا همراه با موسیقی‌های شاد هستند که لحظات به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

 

اقامتی بیادماندنی در آلانیای ترکیه

۲۱ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران