آشنایی با بهترین سواحل آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
آشنایی با بهترین سواحل آلانیا

آلانیا واقع در استان آنتالیا از شهرستان‌های نزدیک شهر آنتالیا است که به خاطر داشتن پاک‌ترین سواحل ترکیه و رعایت استانداردهای زیستی معروف است. این شهر با سواحل تمیز و بدون آلودگی‌اش همیشه گواهینامه پرچم آبی دریافت می‌کند. تور آلانیا یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران عاشق ساحل است که در تمام طول سال آب و هوایی آفتابی و گرم دارد. تمام سواحل آلانیا متعلق به دولت بوده و ورودی آن‌ها رایگان است با این همه در جاهایی که به صورت خصوصی صندلی و چتر آفتابی گذاشته شده ممکن است مجبور شوید هزینه کمی بپردازید. اگر به دنبال بهترین سواحل آلانیا برای استراحت و تفریح در سفری آفتابی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا یکی از بهترین و معروف‌ترین سواحل آلانیا است که دارای شن و ماسه‌ای پودری و نرم، و آب‌های گرم و فوق العاده شفاف است و جای تعجب ندارد که این ساحل چندین جایزه پرچم آبی را در طول سال‌ها به دست آورده است. کارهایی که در این ساحل می‌توان انجام داد هم کم نیست. به پشتوانه این تفرجگاه محبوب و پربازدید طیف زیادی از رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی در اینجا در دسترس هستند. علاوه بر این، انواع ورزش‌ها از زمین‌های بسکتبال و تنیس، سالن‌های ورزشی و حتی یک استخر با اندازه کامل وجود دارد. مکان‌های فرهنگی از جمله موزه باستان‌شناسی شهر و غار شگفت‌انگیز داملاتاش در فاصله‌ای از ساحل در دسترس قرار دارند. در واقع رفتن به این ساحل خود به تنهایی دنیایی از کارها و جاذبه‌ها را در دسترس قرار قرار می‌دهد که عمرا بتوانید همه آن‌ها در یک روز انجام دهید. با وجود امکانات زیاد و رفاه کافی و قابل توجه خانواده‌های دارای فرزند از رفتن به ساحل استقبال زیادی می‌کنند.

 

بهترین تفریحات آلانیا برای گردشگران

ساحل آلانیا

ساحل شرقی آلانیا با وسعت وسیعی از ماسه‌های طلایی که به مدیترانه آبی دلپذیر می‌رسد، طولانی‌ترین ساحل شهر است که از بندر قدیمی آلانیا تا ساحل همسایه او را در بر می‌گیرد. این ساحل که درست بالای دماغه ساحل کلئوپاترا قرار دارد، کمتر مورد توجه و تحسین قرار می گیرد، اما به همان اندازه خوب است. از آنجایی که این ساحل وسعت زیادی دارد، اغلب آرام‌تر از همسایگی او ساحل کلئوپاترا به نظر می‌رسد. یکی از خوبی‌های این ساحل شیب ملایم آن در لبه دریا است که تا داخل ادامه ادامه پیدا کرده است به این ترتیب بچه‌ها می‌توانند در امنیت به بازی و شنا در ساحل بپردازند. همراه با این واقعیت که در ساحل شرقی آلانیا ناجیان غریق در حال انجام وظیفه هستند، این یک انتخاب خانوادگی عالی خواهد بود. مجموعه تمامی این ویژگی‌های عالی توضیح می‌دهد که چرا ساحل آلانیا دارای پرچم آبی است. این نه تنها کیفیت آب عالی را تایید می کند، بلکه امکانات عالی نیز وجود دارد. شما می‌توانید در سفری خانوادگی با بچه‌ها به این ساحل بروید و در حالی که در ساحل لم داده‌اید و حمام آفتاب می‌گیرید اجازه دهید تا بچه‌ها در آرامش در آب آب‌بازی کنند و احساس راحتی و آزادی داشته باشند در حالی که شما و چشمان مراقب غریق نجات مراقب آن‌ها است.

ساحل اینجکوم آلانیا

ساحل اینجکوم (Incekum) یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل آلانیا است که در قسمت غربی شهر واقع شده و به خاطر مناظر زیبا و خیره کننده‌اش در فصل تابستان و همچنین برای تعطلات رسمی مملو از بازدیدکنندگان عاشق ساحل می‌شود. اینجکوم در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده و با مناظری از جنگل‌های کوه پایه‌ای و آبی دریا به شدت دیدنی و فتوژنیک است. خانواده‌های دارای فرزند و تمامی دیگر گروه‌ها عاشق پیکنیک بر روی ماسه‌های نرم و تمیز این ساحل هستند. شاید از امکانات موارد بالا خیلی چیزها در این ساحل وجود نداشته باشد اما آب‌های آبی تمیز و جو آرام آن به شما فضای کافی می‌دهد تا حریم خودتان را داشته باشید. بنابراین بساط پیکنیک جمع کنید و برای روزی صمیمی همراه خانواده به این ساحل بروید. فراموش نکنید با وجود مناظر دیدنی ساحل دوربین ببرید و عکس‌های چشمگیری برای صفحه اینستاگرام‌تان بیندازید.

 

گشت و گذاری خانوادگی در تور آلانیا

ساحل داملاتاش

قسمتی از ساحل کلئوپاترا در قسمت شرقی آن ساحل کوچک داملاتاش است که به خاطر خدمات صندلی چرخ‌دار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا این از معدود جاهای ترکیه است که این ویژگی را برای تردد افراد ویلچری فراهم کرده است. این ساحل نه فقط برای افراد دارای ناتوانی جسمی مناسب است بلکه عاشقان غواصی به خاطر آب‌های شفاف و تمیز و زندگی دریایی این ساحل خودشان را به این قسمت از آلانیا می‌رسانند تا دنیای زیر آب را با وضوح تصویر بسیار بالایی کاوش کنند. در حالی که خدمات غواصی در این ساحل ارائه می‌شود شما می‌توانید به فعالیت‌های آبی دیگری همچون شنا و اسنورکلینگ هم بپردازید. برای تماشای دنیای زیر آب لازم نیست حتما خیلی حرفه‌ای باشید و به وسط دریا بروید در فاصله کمی از ساحل هم می‌توان از تماشای زیبایی‌های زیر آب لذت برد.

ساحل محمودلار آلانیا

این ساحل که در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق آلانیا و در منطقه ریوریا ترکیه واقع شده به خاطر دسترسی بسیار راحت از بزرگراه از طرف افرادی که ماشین مستقل دارند بسیار مورد بازدید قرار می‌گیرد. این ساحل ۵ کیلومتری از سواحل عمومی ترکیه بوده و ورودی آن رایگان است بنابراین می‌توانید با کم‌ترین هزینه بهترین پیکنیک خودتان را در این سفر داشته باشید. با وجود دسترسی شخصی راحت و سرویس حمل و نقل عمومی اما همچنان این ساحل دارای جوی آرام و به دور از شلوغی است و فضای راحت و بازی به بازدیدکنندگان خود هدیه می‌دهد. اگر از این ساحل آرام خوش‌تان آمد می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های شهرکی به همین نام در نزدیکی ساحل اقامت کنید. وجود شهرکت توریستی محمودلار امکان اقامتی به دور از شلوغی شهر اما با امکانات رفاهی مناسب را فراهم می‌آورد. در این شهرک چندین هتل مقرون به صرفه و مهمان خانه‌های خوب قرار دارد.

 

برای سفر آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

ساحل کی‌قباد

ساحل کی‌قباد با ۳ کیلومتر طول رقیب سرسخت ساحل توریستی کلئوپاترا محسوب می‌شود. این ساحل که در قسمت شرق آلانیا واقع شده دارای امکانات رفاهی مثل صندلی و چتر آفتابی و تعدادی ساحل خصوصی است. همچنین برخی از قسمت‌های آن برخلاف غالب سواحل که پودری و نرم هستند سنگی است. با این همه به خاطر وسعت آب کم عمقی که تا چند متر در دریا ادامه پیدا کرده این ساحل برای تفریح و گردش خانواده‌های دارای فرزند بسیار مناسب و مساعد شده به طوری که بچه‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی در آب‌های کم عمق آن بازی و شنا کنند. با بچه‌ها در ساحل قلعه شنی درست کنید و بادباک هوا ببرید یا فقط به آن‌ها موقع بازی نگاه کنید به هر حال هر بچه‌ای از بازی در این ساحل لذت خواهد برد.

ساحل سیده

سیده زمانی یک دهکده ماهیگیری کوچک با میراث غنی و باستانی بود. به معنای انار، در محل شهری باستانی پامفیلیایی واقع شده است که بر روی یک دماغه با دیوارهای باستانی قرار دارد. سواحل در هر دو جهت امتداد داشته و با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی پر شده است. این منطقه خانه گنجینه‌های باستان شناسی فراوانی است. از نیمه دهه ۱۹۵۰ سیده مورد توجه قرار گرفت و در طول سال‌های بعد، هتل‌های زیادی در امتداد ساحل ظاهر شدند و شهر قدیمی به مرکز توریستی با فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها تبدیل شد. دو سواحل ماسه‌ای در سیده وجود دارد. یکی در غرب ساحل که یک منطقه‌ای طولانی با هتل‌ ها و استراحتگاه‌های است و دیگری ساحل شرقی با حس و حالی بسیار متفاوت است. ساحل شرقی سیده هنوز تا حد زیادی در حالت طبیعی خود باقی مانده، این ساحل با پشتوانه تپه‌های شنی خرابه‌های معبد آپولونی درست در پشت ساحل، از دست سازندگان سرمایه گذار در امان مانده است.

ساحل اولاس

این ساحل که در نزدیکی خرابه‌های باستانی آلانیا قرار گرفته از سال‌ها پیش شناخته شده و مورد توجه بوده است. این ساحل که در فاصله ۶ کیلومتری غرب آلانیا واقع شده و با حمال و نقل عمومی در دسترس است برخلاف ۹۰ درصد دیگر سواحل ورودی ناچیزی دارد که هنگام بازدید از ساحل باید آن را بپردازید. این ساحل که با سنگ ریزه‌های کوچک تزئین شده دارای آبی شفاف و بسیار تمیز است که بستر دریا با آن سنگ‌های سفید دیدنی‌اش به خوبی قابل مشاهده است. اگرچه وردی کمی برای این ساحل در نظر گرفته شده اما همچنان قیمت‌ها در این ساحل به نسبت بسیاری از سواحل دیگر منطقه مقرون به صرفه است مخصوصا این که امکانات پارکینگ، کمپینگ و پیکنیک در اینجا ارائه شده است. اضافه کنیم که با وجود تمام این شرایط عالی اولاس همچنان فضایی آرام و به دور از شلوغی دارد.

 

اقامتی بیادماندنی در آلانیای ترکیه

ساحل پرتقال

ساحل پرتقال که از شرق ساحل کی‌قباد ادامه پیدا کرده، ساحلی ۱ کیلومتری و بسیار زیبا است که با ارائه پس زمینه‌ای از کوه‌های توروس مناظر به شدت جذابی را ارائه می‌دهد. ساحل پرتقال یکی از زیباترین چشم‌اندازهای کل آلانیا را ارائه می‌دهد که از طرف عکاسان و نقاشان مورد تمجید و تحسین و قرار می‌گیرد. یکی از بهترین زمان‌ها برای بودن در این ساحل هنگام طلوع و یا غروب آفتاب درست زمانی که خورشید با پرتویی کم رنگ در آسمان ظاهر می‌شود است. اگر در سفری رمانتیک هستید قدم زدن در غروبی صورتی در این ساحل را نباید به هیچ وجه از دست بدهید.

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران