بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت دوم)

طبیعی است که در هر سفری روزها و ماه‌هایی که بازار گردشگری داغ است هزینه سفر نیز بیشتر خواهد شد. زیرا در این روزها بلیط هواپیما و هتل‌ها مشتری زیادی دارند. در نتیجه قیمت‌ها بالا می‌روند. با پایین آمدن تعداد مسافران این قیمت‌ها نیز شکسته می‌شوند. شهر هانوی ویتنام نیز از این قاعده مستثنا نیست. بهترین زمان سفر با تور ویتنام به هانوی از لحاظ تعداد گردشگران از لحاظ قیمتی و هزینه‌ها خلوت‌ترین ماه‌های سال می‌باشد.

شلوغ‌ترین و گران‌ترین ماه‌های سال برای سفر به هانوی اکتبر، ژانویه و ژوئن هستند. البته اگر از قبل برنامه سفر مشخصی داشته باشید و هتل خود را رزور بکنید قیمت‌ها به نسبت کاهش می‌یابند. از طرفی خلوت‌ترین ماه‌های سال برای سفر به هانوی فوریه است.

 

بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فستیوال‌ها

فستیوال‌های جالب و مهمی در شهر هانوی ویتنام برگزار می‌شوند. مسافران می‌توانند با تور ویتنامی که انتخاب می‌کنند در این فستیوال‌ها حضور داشته باشند. البته تاریخ و روز برگزاری این فستیوال‌ها مشخص نیست و هر ساله تغییر می‌کنند. گردشگرانی که تمایل به حضور در این فستیوال‌ها دارند باید از قبل در مورد تاریخ برگزاری اطلاعاتی کسب کنند. این فستیوال‌ها عبارتند از:

 

بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

۱- فستیوال له مت در هانوی (Le Mat festival)

فستیوال له مت در یکی از روستاهای نزدیک به هانوی به اسم له مت برگزار می‌شود. این فستیوال حالت جشن دارد و با رقص و پایکوبی‌های مخصوص ویتنامی‌ها همراه است. روز دقیق فستیوال له مت هر ساله تغییر می‌کند ولی در ماه مارس برگزار می‌کنند. این فستیوال می‌تواند در انتخاب بهترین زمان سفر به هانوی تاثیر زیادی بگذارد.

 

Le Mat festival 

 

۲- فستیوال معبد چم در هانوی (Chem temple festival)

فستیوال معبد چم در رود سرخ در شهر هانوی برگزار می‌شود. در این مراسم مردم سوار بر قایق‌هایی به شکل اژدها می‌شوند و بادبادک بازی می‌کنند. فستیوال معبد چم در یکی از روزهای ماه ژوئن به صورت سالیانه برگزار می‌شود. قطعا اگر گردشگری در این روز در هانوی حضور داشته باشد لحظات خوشی را سپری خواهد کرد. از این رو فستیوال معبد چم توانسته نام خود را در لیست بهترین زمان سفر به هانوی بگنجاند.

 

 هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

 Chem temple festival

 

۳- فستیوال دوسون بوفالو در هانوی (Do son buffalo festival)

فستیوال دوسون بوفالو یک فستیوال هیجان انگیز و خطرناکی است که در هانوی به صورت سالیانه برگزار می‌شود. این فستیوال در ویتنام و به خصوص شهر هانوی طرفداران زیادی دارد. بومی‌های هانوی شرط‌بندی‌های بزرگی در این فستیوال انجام می‌دهند. زمان برگزاری فستیوال دوسون بوفالو در روزهایی از ماه آگوست یا سپتامبر است. در این فستیوال بوفالوها به جنگ با هم درمی‌آیند. در خود ویتنام مردم از شهرهای دیگر برای دیدن این مراسم راهی هانوی می‌شوند. اگر به این گونه از سرگرمی‌ها علاقه دارید بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فستیوال برای شما در روزهای برگزاری دوسون بوفالو می‌باشد.

 

 Do son buffalo festival

 

۴- فستیوال میانه پاییز در هانوی

فستیوال میانه پاییز حدود ۱۰ روز طول می‌کشد و در ماه سپتامبر برگزار می‌کنند. در این مراسم که در یکی از محله‌های قدیمی هانوی برگزار می‌شود مردم هر روزه جشن و رقص و پایکوبی اجرا می‌کنند. علاوه بر رقص و آواز بومی‌های هانوی هنرهای دستی، نقاشی‌ها و مهارت‌های نوازندگی خود را در این فستیوال عرضه می‌کنند. بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فستیوال برای کسانی که عاشق رقص و پایکوبی هستند همین روز است.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی

 فستیوال میانه پاییز در هانوی

 

۵- کریسمس

درست است که مردم ویتنام جشن سال نو مخصوص خودشان را دارند ولی با این حال مثل تمامی کشورهای اروپایی و غربی تولد مسیح و سال نو میلادی را جشن می‌گیرند. این جشن به تقلید از اروپایی‌ها و همانند آداب و رسوم آن‌ها انجام می‌شود. همچنین در لحظه تحویل سال آتش‌بازی‌های زیبایی در آسمان دیده می‌شوند.

 

 حال و هوای شهرهای ویتنام در کریسمس

 کریسمس

 

۶- عید تت جشن سال نوی ویتنام (Tet)

ویتنامی‌ها در جشن گرفتن سال نو تقویم خاص خود را دارند. عید تت در اصل جشن تحویل سال نو در ویتنام است. از آنجایی که هانوی پایتخت این کشور است جشن عید تت با شور و شوق خاصی در آن برگزار می‌شود. عید تت بزرگترین و مهم‌ترین جشم مردم ویتنام است که هر ساله در تاریخ ۵ فوریه (در روز جشن سال نو چینی‌ها) با شکوه بسیار زیاد برگزار می‌شود.

 

جشن سال نوی ویتنام

 

عید تت به مدت سه روز جشن گرفته می‌شود. در این روز تمامی اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و به تفریح و خوشگذرانی می‌پردازند. مردم ویتنام اعتقاد دارند که روح نزدیکانشان که مرده‌اند در این روز به زمین برمی‌گردند و در عید تت کنار آن‌ها شرکت می‌کنند.

 

۷- فسیتوال دانگ دا  (Dong Da festival)

مردم ویتنام در شهر هانوی فستیوال دانگ دا را هر ساله در ماه فوریه یا مارس برگزار می‌کنند. این جشن به مناسبت بزرگداشت پیروزی امپراطور کوانگ ترانگ برگزار می‌شود. در این جشن نمایش‌های عروسکی، عبادت در معبدها و درقص و پایکوبی انجام می‌شود.

 

 بهترین شهرهای ویتنام برای سفرهای خانوادگی

 Dong Da festival

 

۸- فستیوال کو لوآ (Co Loa festival)

بعد از برگزاری جشن عید تت نوبت به فستیوال کو لوآ در هانوی می‌‌رسد. در این روز مردم با کارهایی مثل کشتی و جنگ خروس‌ها سرگرم می‌شوند. در انتخاب زمان سفر گردشگران این فستیوال را نباید در لیست بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فستیوال‌ها نادیده بگیرند.

 

 Co Loa festival

۰۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران