بهترین کارهای جذاب در هوشی مین (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین کارهای جذاب در هوشی مین (قسمت دوم)

تور هوشی مین که قبلا به سایگون شناخته می‌شد از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ویتنام است که هر گوشه و کنار خیابان‌هایش جایی برای کشف و دیدن دارد. از بناهای تاریخی، موزه‌ها و مکان‌هایی که در طول جنگ ویتنام مانند تونل‌های کو چی استفاده می‌شد بازدید کنید، اما در عین حال، جنبه مدرن پر جنب و جوشی را نیز در شهر از قلم نیندازید. در ادامه قسمت اول به بررسی فعالیت‌های سرگرم کننده در اینجا می‌پردازیم.

 

در تور غذایی شرکت کنید

نکته جالب در مورد تور ویتنام این است که شرایط بسته به منطقه‌ای که در آن هستید، تغییر می‌کند. اغلب غذاهایی را در یک قسمت از کشور پیدا می‌کنید که در قسمت دیگر نمی‌توانید ببینید. غذای ویتنام جنوبی پررنگ، طعم قوی است و به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی غذاهای دریایی است. تور غذای خیابانی راهی حماسی برای تجربه صحنه پررونق غذاهای خیابانی هوشی مین است. کوچه‌های زیادی مملو از فروشندگان کوچک محلی، غرفه‌های کناری و رستوران‌های محلی وجود دارد که کاوش بین همه این‌ها می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. تور پیاده‌روی غذا یا تور غذایی با موتور سیکلت را انتخاب کنید و اجازه دهید تا راهنمای شما غذاهای محلی با مواد اولیه مناسب را برای امتحان کردن به شما پیشنهاد دهد. اگرچه می‌توانید روز تا شب می‌توانید در این تورها شرکت کنید اما عصر با روشن شدن چراغ‌ها و شروع همهمه و عطر خوش غذاها از محبوب‌ترین زمان برای این تورهاست.

در پارک آبی دام سن خنک شوید

به دنبال کارهایی برای انجام در شهر هوشی مین با بچه ها هستید؟ دام سن یک پارک آبی گرمسیری با جذابیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی است و فرصتی عالی برای غلبه بر گرمای جنوب را ارائه می‌دهد. پارک‌های آبی برای همه سنین عالی بوده می‌توانید روز را با آب‌بازی در استخر بگذرانید یا از سرسره‌های آبی مرتفع پایین بیایید.

 

بهترین سواحل جزیره فو کوک در ویتنام

با قایق به معبد شناور Phu Chau بروید

این معبد که فقط با قایق در دسترس قرار دارد در جزیره کوچکی در رودخانه Vam Thuat در داخل محله منطقه ۵ هوشی مین واقع شده است. این معبد به معبد شناور اژدها نیز معروف است زیرا سقف‌های معبد قوسی شکل آن با مجسمه‌های اژدها با اندازه‌های متفاوت پوشیده شده است. داستان پشت این معبد این است که ماهیگیری محلی جسد زنی را در رودخانه پیدا کرد و به افتخار او بر روی آب معبدی ساخت. از آن زمان زندگی مرد تغییر کرد و به سمت بهتر شدن رفت. در طول سال‌ها، مردم محلی معبد را حفظ کردند که بعدا به پنج عنصر طبیعی چوب، آب، آتش، خاک و فلز اختصاص داده شد. این بخشی از نظریه پنج عنصر است که معتقد است اساس همه تعاملات جهانی شامل عناصر است. برای رسیدن به معبد شناور Ph Chau، یک قایق تندرو سریع در امتداد رودخانه سایگون سوار شوید و همزمان از مناظر زیبا دیدن کنید!

با بازدید از اداره پست مرکزی سایگون به دهه 1900 اروپا سفر کنید

برای گرفتن عکس "گرند سنترال" نیازی به سفر به شهر نیویورک نیست اگر چه اداره پست مرکزی سایگون تنها اداره پست است و نه بیشتر اما  همان تاثیر الهام بخش را از خود بر جای می‌گذارد. این ساختمان ترکیبی از معماری فرانسوی، رنسانس و گوتیک ارائه می‌دهد و به شدت فتوژنیک است. این بنا که بین سال‌های ۱۸۸۶ و ۱۸۹۱ ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر هوشی مین است و در نزدیکی کلیسای جامع نوتردام سایگون قرار دارد. از بیرون ساختمان زرد رنگ بزرگ که با کرکره‌های سبز پوشانده شده است عکس و در داخل سالن با پشت بام منحنی آن پرسه بزنید. همچنین باجه‌های تلفن قدیمی برای عکس گرفتن در کنار آن وجود دارد.

 

آشنایی با فرهنگ و سنت ویتنام در سفر

برای خرید به بازار آن دونگ بروید

این بازار هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است، و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده شهر محسوب می‌شود که باید از آن بازدید کنید. این بازار از سال ۱۹۵۱ فعال بوده و برای مردم محلی از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است که البته پس از تخریب، در سال ۱۹۹۱ توسط جامعه چینی ویتنامی در سایگون بازسازی شد. این ساختمان ترکیبی از طراحی محلی ویتنامی دارد و همچنین یادآور معماری هنگ کنگ در طول دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ است. این بازار متشکل از چهار سطح است که هر چیزی و همه چیز را با قیمت‌های واقعا مقرون به صرفه خریداری ارائه می‌دهد. از مارک‌های بی نظیر تا لوازم جانبی، لوازم آرایش، اکسسوری گوشی، هنر ناخن، گل‌های مصنوعی هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

با یک قایق تندرو به جنگل‌های مانگرو در ذخیره‌گاه  Can Giờ بروید

با ۹۰ دقیقه سفر از هوشی مین، از یک سفر یک روزه با طراوت به ذخیره‌گاه Can Gio لذت ببرید و با قایق جت در جنگل‌های مانگرو گردش کنید! چند عکس دوست‌داشتنی در میان درختان، حیات‌وحش و تالاب‌ها بگیرید و در بازار کوچک محلی Cần Giờ توقف کنید. در اینجا غذاهای دریایی تازه و خوشمزه را بچشید و امتحان کنید. همانطور که از میان جنگل‌های انبوه مانگرو عبور می‌کنید، سعی کنید گونه‌های مختلف گیاهی، ماهی‌ها، صدف‌ها و بی‌مهرگانی را که فقط در مانگروهای این منطقه زندگی می‌کنند، مشاهده کنید. همچنین جزیره معروف میمون‌ها در داخل منطقه حفاظت شده Can Gio واقع شده که نام خود را از ساکنان محلی، میمون‌هایی که در این جزیره زندگی می‌کنند، به دست آورده است. به کروکوها در مزرعه کروکودیل Hoa Ca که در داخل این ذخیره‌گاه زیست‌کره حماسی در فهرست یونسکو قرار دارد بروید و خلاصه سفری تکرارنشدنی را برای خودتان رقم بزنید.

 

معرفی ۱۵ جاذبه‌ گردشگری در ویتنام

در رودخانه سایگون سفر کنید

۸۰ کیلومتر از رودخانه سایگون که در مجموع ۲۵۶ کیلومتر جریان دارد، مستقیما از شهر هوشی مین می‌گذرد. از نقاط مختلف شهر می‌توانید به رودخانه دسترسی داشته باشید. رودخانه در این مناطق توسط ساختمان‌ها، رستوران‌ها و پارک‌ها احاطه شده است. به عنوان مثال در امتداد سواحل رودخانه در منطقه ۲ قدم بزنید. جدای از فعالیت‌های زمینی، چیزی آبی را مانند پارو ایستاده را که به نام SUPing نیز شناخته می‌شود امتحان کنید.

در بندر نها رونگ توقف کنید

هوشی مین به لطف موقعیت جغرافیایی خود یک شهر بندری تجاری نیز هست و بندر Nha Rong بندر تجاری اولیه سایگون بود. این بندر در زمان حکومت فرانسه بر ویتنام ساخته شد، اما ویتنام آن را در سال ۱۹۹۷ به موزه تبدیل کرد. این ساختمان تاریخی مکان جالبی برای دیدن است و تلفیقی از طرح‌های فرانسوی و ویتنام را می‌توان مشاهده کرد. ساختمان اصلی الهام گرفته از هنرهای فرانسوی است، در حالی که عناصر سنتی مانند سقف مجسمه اژدهای منحنی آن به آن اضافه شده که امروزه نام مستعار آن «اسکله اژدها» است. اگر به عکسی از ۱۰۰ سال پیش نگاه کنید، چیز زیادی از بیرون به جز سقف تغییر نکرده است.

 

بازدید از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام

احساس کنید در ژاپن و در توکیو کوچک هستید

آیا می‌دانستید که در میان شلوغی منطقه ۱، یک محله کامل به نام توکیو کوچک وجود دارد؟ مجموعه‌ای از رستوران‌های ژاپنی، از جمله باربیکیو ژاپنی، میخانه‌ها و فروشگاه‌های اطراف را پیدا کنید، و خیابان‌ها به‌خوبی با فانوس‌ها و تابلوهایی به زبان ژاپنی پوشیده شده‌اند. در اوایل دهه ۱۹۹۰، هجوم مهاجران ژاپنی به ویتنام وجود داشت و جامعه بزرگ ژاپنی هنوز در این منطقه زندگی می‌کنند. سوشی شگفت‌انگیزی را امتحان کنید، یا چند عکس خیابانی حماسی در کنار آثار هنری گرافیتی یا جلوی مغازه‌های ژاپنی بگیرید. محله ژاپنی، همانطور که گاهی اوقات نیز نامیده می‌شود، در نزدیکی خیابان تای وان لونگ و خیابان Le Thanh Ton قرار دارد.

از آبشار Giang Dien دیدن کنید

به دنبال یک ماجراجویی روزانه حماسی هستید؟ با تاکسی، ماشین شخصی یا دوچرخه کرایه‌ای سفر کنید و به آبشار عظیم Giang Dien بروید. این آبشار دارای چندین آبشار است، اما همه آن‌ها از یک قسمت پایین می‌ریزند، بنابراین Giang Dien از نظر حجم و اندازه چشمگیر است. این آبشار استخری طبیعی و عظیم ایجاد کرده که سپس توسط صخره‌ها از هم جدا می شود و منطقه بزرگی برای شنا ایجاد می‌کنند. در اطراف دریاچه‌های آبشار، کلبه‌های سایه‌دار و سازه‌هایی مانند صندلی برای عکس‌برداری ساخته شده‌اند و همچنین مسیرهای پیاده‌روی در اطراف منطقه و همچنین رستوران‌های محلی برای توقف وجود دارد. حدود یک تا ۱.۵ ساعت طول می‌کشد تا از شهر هوشی مین به آبشار Giang Dien برسید.

 

راهنمای بهترین کارها در ویتنام

در بهترین پارک‌های شهر استراحت کنید

یکی از زیبایی‌های شهر هوشی مین این است که پر از پارک‌های بزرگ، از مناظر پوشیده از درختان گرفته تا مناطق سبز شهری است. پارک تائو دان که دارای بیش از ۱۰۰۰ درخت است، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر است و در منطقه ۱ واقع شده است. پارک جیا دین یک منطقه بازی عالی برای کودکان دارد و مناطق مختلف بازی متناسب با سنین مختلف از ۳ سالگی تا ۱۵ سالگی تقسیم شده است. پارک ۲۳ سپتامبر که از قسمت‌های چمن کاری شده تشکیل شده است، با نیمکت‌ها و درختان بلند در مسیرهای عبوری، مکانی ایده‌آل برای پیک نیک است. پارک Hoang Van Thu یک پارک شهری باشکوه مملو از گل‌های رنگارنگ است و برای ورزش و همچنین برای کسانی که می‌خواهند روز را در طبیعت خنک کنند، محبوب است. در این پارک کلبه‌های مشخصی وجود دارد که از نور خورشید سایه می‌اندازند.

با یک تور دوچرخه سواری، همزمان به ورزش و گشت و گذار بپردازید

دوچرخه‌سواری یک وسیله حمل‌ونقل محبوب در ویتنام است و با پیوستن به مردم محلی، فرصتی فوق‌العاده برای دیدن شهر هوشی مین خواهید داشت. با حضور در خیابان‌ها و کوچه‌ها، شهر را با با دوچرخه بگردید و در معابد نمادین، موزه‌های معروف، بازارهای حماسی، فروشگاه‌های مدرن توقف کنید و همچنین  بین غذاخوری‌ها بچرخید و از میان‌وعده و غذاهای خیابانی در طول سفر امتحان کنید.

 

بهترین زمان برای سفر با تور ویتنام

۱۵ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران