بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

در هر مسافرتی قطعا تاریخ و زمان سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصا اگر گردشگران تصمیم به یک سفر خارجی داشته باشند این تاریخ اهمیتی بیشتری پیدا می‌کند. چرا که در هر سفر خارجی قطعا قرار است هزینه بیشتری صرف شود. در این مقاله گردشگرانی که شهر هانوی ویتنام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند هدف قرار داده‌ایم. و بهترین زمان سفر به هانوی با تور ویتنام را بررسی می‌کنیم.

شهر هانوی یکی از بزرگترین شهرها و پایتخت ویتنام است. ویتنام با فراز و نشیب‌هایی که در طول تاریخ داشته است معروف است. به همین دلیل سالانه مسافران زیادی برای دیدن بناهای تاریخی، موزه‌ها، فرهنگ و آداب و سنت مردمانش راهی هانوی پایتخت ویتنام می‌شوند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا در مورد بهترین زمان سفر به هانوی صحبت کنیم.

 

بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی

درست است که تمامی فصل‌ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. اما شرایط نامناسب هوایی ناشی از فصل می‌تواند مانع از گشت و گذار در طول سفر باشد. در اینجا سعی کرده‌ایم تا تمامی فصل‌ها را در هانوی ویتنام بررسی کنیم. سپس به پاسخ سوال خود در مورد بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی برسیم. البته در انتخاب بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی دو معیار دما و رطوبت در ویتنام تاثیر بسیار زیادی دارد که تک تک بررسی می‌شوند.

البته بهتر است به این نکته اشاره کنیم که هانوی از نظر آب و هوایی رتبه ۳۹ از ۴۰ را در بین مقصدهای گردشگری دیگر دارد. در کل اکثر مسافران برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ این کشور سفر می‌کنند. آب و هوا جذابیت خاصی در هانوی ندارد.

 

 هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟ 

هانوی

 

  • فصل بهار در هانوی

فصل بهار در هانوی با بارش باران شدیدی همراه نیست. حداقل و حداکثر دما در این فصل حدودا ۲۲ درجه سانتی‌گراد و ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. روزهای اولیه بهار به نسبت سردتر هستند. با نزدیک شدن به تابستان هوا نیز گرم‌تر می‌شود. برخی از روزهای بهاری هانوی آب و هوایی شرجی و گرم دارد. آب و هوای گرم و شرجی باعث می‌شود که گردشگران فصل بهار را برای سفر به هانوی ترجیح ندهند. گردشگران معمولا فصل بهار را به عنوان بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی انتخاب نمی‌کنند. در نتیجه شهر خالی از مسافران است. به همین دلیل در فصل بهار هزینه‌های بلیط هواپیما و هتل به نسبت کمتر است. اگر دوست دارید در این فصل به هانوی سفر کنید ۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد بهترین زمان است.

 

 هانوی

 

  • فصل تابستان در هانوی

جالب است بدانید که بیشترین بارش‌های سال در هانوی در فصل تابستان رخ می‌دهد. بارندگی در این فصل از بارندگی در بهار و پاییز بیشتر است. آب و هوا ملایم و به نسبت گرم می‌باشد. اما این گرما باعث اذیت گردشگران نمی‌شود. به همین دلیل اکثر مسافرانی که از کشورهای دیگر به دیدن هانوی ویتنام می‌روند بازه زمانی ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور را ترجیح می‌دهند. از نظر مسافران فصل تابستان از جمله بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی می‌باشد. باید در نظر داشت که به دلیل ازدحام مسافران قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما به نسبت گران‌تر خواهد بود.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی

 هانوی

 

  • فصل پاییز در هانوی

هانوی در تاریخ‌های ۱۰ شهریور تا ۱۰ آذر آب و هوایی پاییزی دارد. دمای هوا در پاییز مثل بهار حدود ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. البته طول روز با وزش باد همراه است. این بادهای ملایم آب و هوای خوشی به شهر می‌خشد. در این ماه‌های پاییزی چند روزی بارش برف مشاهده خواهید کرد. گردشگران زیادی دوست دارند تا در فصل پاییز به شهر هانوی سفر کنند. فصل پاییز نیز سهم کمی در بین بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی ندارد. از این رو بازار گردشگری در فصل پاییز نیز داغ است.

 

 هانوی

 

  • فصل زمستان در هانوی

ما فصل زمستان را به عنوان بهترین زمان سفر به هانوی از لحاظ فصلی تایید نمی‌کنیم. حداقل دما در فصل زمستان ۱۷ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما در حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. گردشگران شاهد افت دمای بسیار شدید و سرد در زمستان‌های هانوی نخواهند بود. بارش برف در زمستان کمتر از پاییز اتفاق می‌افتد. هانوی ۱۰ آذر تا ۱۰ اسفند آب و هوای زمستانی دارد. در فصل زمستان تعداد گردشگران کمتری دیده می‌شود. از این رو می‌توان گفت فصلی ارزان برای سفر با تور ویتنام است.

 

 بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام 

هانوی

۲۴ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران

مینا

ویتنام کشور تمیزی نیست وغذای ان با ذایق ما جور نیست کلا خیلی دروغ نوشتید تازه از انجا برگشتم