آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام

یکی از مواردی که باید همیشه در سفر به جایی در نظر گرفت بحث حمل و نقل، قوانین و مقررات جاده‌ای و همچنین روش‌های حمل و نقل است. در سفر تور ویتنام نیز مانند کشورهای جنوب شرقی آسیا راه‌های مختلفی برای سفر در شهر و گشت و گذار بین شهری وجود دارد. از لوازم و وسایل سنتی و بومی گرفته تا امکانات مدرن. دولت ویتنام نیز با طرح توسعه شهری برای هانوی و شهر هوشی مین ساخت مترو را آغاز کرد.

 

اتوبوس

اگرچه اتوبوس‌ها در شهرهای بزرگ ناخوشایند به نظر می‌رسند اما در عوض سریع و ارزان هم هستند. به عبارتی شما بین ۳ تا ۵ دلار می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف بروید. در بیشتر مواقع آنان شلوغ و پرهرج و مرج به نظر می‌رسند. اما گول نخورید اتوبوس‌های ویتنام از داخل ساکت هستند و به جز زمان اوج ترافیک می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. به علاوه بهتر است به خوبی حواس‌تان جمع به وسایل و کیف‌تان باشد زیرا شلوغی اتوبوس‌ها برای جیب‌برها فرصت‌های خوبی فراهم می‌آورد. در ضمن بهتر است سریع باشید و در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید زیرا رانندگان این اتوبوس‌ها به سختی در جایی دیگر توقف می‌کنند. خدمات مسافربری در هانوی بیشتر از هوشی مین است.

 

بهترین سوغاتی‌های ویتنام

 

 

حمل و نقل عمومی در ویتنام

 

 

تاکسی

اگر می‌خواهید براساس توصیه‌ها عمل کنید به نظر می‌رسد تاکسی‌ها راحت‌ترین گزینه پیش روی شما هستند. قبل از این که بخواهید در مورد کرایه تاکسی چانه بزنید بهتر است در نظر بگیرید که سوار شدن در تاکسی‌های دارای کیلومترشمار بهترین گزینه برای شما است. زیرا راننده‌های تاکسی در سراسر دنیا همیشه سعی می‌کنند بیشترین پول را از شما بگیرند در حالی که با سوار شدن در تاکسی‌های کیلومترانداز راه بر روی کلاهبرداری از شما بسته خواهد شد و شما با مبلغی منصفانه به مقصد منظرتان می‌رسید.

 

 

 حمل و نقل عمومی در ویتنام

 

 

موتورسیکلت‌ها

به نظر می‌رسد موتورسیکلت‌ها به عنوان وسلیه نقلیه عمومی در ویتنام جا باز کرده‌اند. به طوری که در هانوی به تنهایی دو میلیون نفر با موتورسیکلت‌ها فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید موتور اجاره کنید و یا سوار تاکسی-‌موتورسیکلت‌ها (xe om) شوید. اما توجه داشته باشید که برای اینکار در درجه اول باید مهارت کافی و در درجه دوم با ترافیک و مسیرهای محلی آشنایی کمی داشته باشید. در غیر این صورت از آنجایی که قانون جنگل در خیابان‌های ویتنام حکمفرماست، شما به مشکل برخواهید خورد. xe om نیز به نظر تجربه‌ای هیجان‌انگیز می‌رسد اما همانند تاکسی گرفتن از قبل باید بر سر قیمت توافق کنید. به علاوه مطمئن شوید که کلاه ایمنی برای شما وجود داشته باشد. جدا از نگرانی‌هایی که ممکن است در این روش حمل و نقل داشته باشید موتورسواری می‌تواند تور گردشی جذابی در شهر محسوب شود.

 

۱۰ دلیل برای اینکه ویتنام باید مقصد بعدی سفر شما باشد

 

 

حمل و نقل عمومی در ویتنام

 

 

سه چرخه‌های پدالی

سیکلو یا سه‌چرخه‌های پدالی که به ریچشاو شناخته می‌شود یکی از وسایل حمل و نقل ارزان در ویتنام است که در برخی از شهرها یافت می‌شود. گروهی از رانندگان این وسیله همیشه در اطراف هتل‌ها و جلوی بازارها پرسه می‌زنند. توجه داشته باشید که قبل از سوار شدن حتما بر سر قیمت توافق کنید. قیمت دو یورو برای یک ساعت گردش در شهر به نظر منصفانه و معقول می‌رسد. برخی از شرکت‌های گردشی تور دوچرخه‌سواری به دیدنی‌های اطراف شهر هم برگزار می‌کنند.

 

 

حمل و نقل عمومی در ویتنام

 

 

برنامه سفر

وب سایت www.baolau.vn دارای ویژگی بسیار کارآو مفیدی برای شما است که می‌توانید از طریق آن مقایسه‌ای کلی بین قطار، هواپیما با اتوبوس در مسیرها و هزینه داشته باشید و بهترین گزینه برای خودتان را انتخاب کنید.

 

۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن که در سفر به ویتنام باید از آنها بازدید کنید

 

مقایسه قیمت‌های حمل و نقل عمومی

مسیرهای هوایی: بسته به این که چه زمانی به ویتنام سفر می‌کنید قیمت‌ها می‌تواند متفاوت باشد. جدا از این قیمت بلیط هواپیما برای خارجی‌ها ویتنامی‌ها هیچ فرقی نداشته و همه بلیطی به یک میزان خریداری می‌کنند.

قایق و کشتی‌ها: با این که قایق‌ها دارای صنف خودشان هستند و قیمت‌ها با مصوبه به همه یکسان ابلاغ می‌شود اما با این همه انتظار می‌رود قایق‌سواری در اطراف جزایر برای خارجی‌ها کمی گران‌تر باشد.

کرایه راه آهن: راهن آهن نیز همچون شرکت‌های هواپیمایی بین مسافران خارجی و ویتنامی‌ها فرقی نمی‌گذارد و قیمت بلیط‌ها را برای همه به یک میزان در نظر می‌گیرید. با این همه قیمت بین کلاس‌های مختلف قطارها با هم متفاوت هستند.

 

 

حمل و نقل عمومی در ویتنام

 

 

تاکسی: تاکسی‌های دارای کیلومترشمار معمولا ارزن‌تر هستن زیرا در بهترین مسیر می‌رانند و جایی برای تقلب هم نمی‌ماند.

Xe Oms: این وسیله نقلیه غیرمتعارف هیچ قانون و نظم خاصی ندارد و کاملا بر مبنای معامله انجام می‌پذیرد یعنی شما باید از قبل بر روی قیمت توافق کنید که به نظر کاری سخت می‌رسد.

۰۲ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران