گشت و گذار هنری در هانوی، ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
گشت و گذار هنری در هانوی، ویتنام

تور ویتنام، کشور سبزی که جنگل‌هایش سال‌ها در آتش جنگ سوخته است، کشوری سنتی در شرق آسیا که مردمانش مدرن شده‌اند، کشوری که امروز یکی از توریستی‌ترین نقاط شرق آسیا به شمار می‌آید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در آسیاست. کشوری که شهرهای مختلف آن از جمله هانوی و هوشی مین امکانات لازم برای داشتن یک اقامت خاطره‌انگیز را در خود دارند. در سفرتان به این کشور و بازدیدتان از شهر هانوی اگر به دنبال یک گشت و گذار هنرمندانه هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا شما را برای بازدیدهای هنرمندانه در این شهر راهنمایی کنیم.


بازدید از Nha san

Nha san یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای هانوی بود که در سال ۱۹۹۸ میلادی در این شهر تاسیس شد و موسسان آن از هنرمندان و گالری‌دارهای مشهوری به شمار می‌آمدند که به دنبال تجربه‎‌های هنری نو بودند. تجربه‌هایی که از جوانان هنرمندان ویتنام برمی‌آمد. جوانانی که جنگ و نابه‌سامانی را تجربه کرده بودند و حالا می‌خواستند آنچه درون‌شان انباشته شده بود را بیرون بریزند. موسسان این گالری Tran Luong و Nguyen Manh نام داشتند که گالری‌شان در یک مکان استوار نبود و هرچند سال یک بار مکان‌شان در شهر عوض می‌شد. تا اینکه در سال ۲۰۱۱ از مکانی که در آن کار می‌کردند و آثارشان را به نمایش می‌گذاشتند نقل مکان کردند و این بار به هنرمندانی تبدیل شدند که کارهایشان را در محیط‌های نامتعارف ارائه می‌دادند. برای مثال در سال ۲۰۱۳ در Ba Dinh آثاری را به نمایش گذاشتند. در سفرتان به هانوی می‌توانید پیگیر کارهای آنها در Ba Dinh و دیگر مکان‌های هانوی باشید.

 

۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن

Manzi Art space

این مکان یکی از گالری‌های عالی و معتبر در هانوی به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید آثار هنرمندان جوان و استعدادهای نهفته‌ی ویتنام را به تماشا بروید. البته آثار این گالری فقط به هنرهای تجسمی محدود نمی‌شوند و شما می‌توانید آثار مربوط به هنرهای اجرایی را نیز در آن نظاره کنید. جاییکه یک مکان عالی و بین‌المللی برای رزیدنسی‌های هنرمندان نیز به شمار می‌آید. مکانی که کافه نیز در خود دارد و همین باعث شده است یکی از پاتوق‌های هنرمندانه و روشنفکری شهر به شمار می‌آید. بنابراین نه تنها برای تماشای آثار هنرمندان بلکه برای گپ و گفت‌های هنرمندانه نیز می‌توانید به این مکان تشریف ببرید. جاییکه فضای هنری آن شما را سر شوق می‌آورد و حال و هوایتان را عوض می‌کند. در سفر به هانوی اگر هنرمند هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این کافه گالری تشریف ببرید و برای حداقل یک ساعت در آن زمان سپری کنید.

QUA

این گالری یکی از گالری‌های تازه تاسیس در ویتنام است که در طبقه‌ی همکف Hanoi Rock City واقع شده است. جایی که با مراجعه به آن می‌توانید به دنیای کتاب‌ها و مجله‌های ویتنامی از گذشته تا به امروز بروید. کتاب‌هایی که برخی‌هاشان غیر ویتنامی زبان هستند و از این جهت برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد. این مکان جدای از اینکه یک مرکز کتاب عالی است، یک کلاس درس فوق‌العاده نیز به شمار می‌آید. چرا که در بیشتر روزهای سال ورکشاپ‌ها و کلاس‌های هنری زیادی در آن برگزار می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید به جهان کتاب‌ها و آموزش هنر در هانوی پا بگذارید و از نزدیک با آنها آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم به این گالری تشریف ببرید.

 

بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

Work Room Four

این گالری در سال ۲۰۱۳ توسط Dorian Gibb و Claire Driscoll تاسیس شد که در آن علاوه بر انجام کارهای هنری و مشاوره‌ای در زمینه‌های آرتیستی، به نمایش آثار هنری نیز پرداختند. این گالری یکی از معروف‌ترین استودیوهای هنری در هانوی به شمار می‌آید که با افراد دیگر همکاری انجام می‌دهد و اگر شما هنرمند هستید سر زدن به این گالری می‌تواند سبب رقم خوردن یک اتفاق جالب در زندگی‌تان شود.

 

۱۳ دلیل برای اینکه از Ninh Binh در ویتنام

Green Palm Gallery

این گالری در نزدیکی خانه‌ی اپرای شهر هانوی قرار دارد و یکی از مشهورترین گالری‌های شهر، هم در نمایش و هم در فروش آثار هنری به شمار می‌آید. جاییکه شما را با آثار هنرمندان تجسمی ویتنام آشنا می‌کند و آثار آنها را برای فروش به شما عرضه می‌کند. در این گالری هم می‌توانید آثار مفهومی هنرمندان امروزی ویتنامی را ببینید و هم آثار سنتی این کشور را. به شما توصیه می‌کنیم در سفر به هانوی اگر قصد خرید آثار هنری را در سر دارید حتما به این گالری مراجعه کنید. جاییکه دسترسی بسیار مناسبی دارد و اصالت آثارش تضمین شده است.

۱۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران