گشت و گذار در زیباترین معابد هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
گشت و گذار در زیباترین معابد هانوی

ویتنام کشوری بی‌نهایت زیبا و مقصدی هزار چهره است که با طبیعت زیبا و گرمسیری، سنت‌های قدیمی و آداب و رسوم کهن، معماری‌هایی از دوره استعماری و زندگی مدرن امروزی احاطه شده است. با این که آنقدر جاذبه در تور ویتنام زیاد است که محال است همه آن‌ها را در یک سفر کشف کنید اما جاذبه‌های فرهنگی آن در صدر فهرست دیدنی‌ها قرار دارند. در اینجا زیباترین معابد مورد تایید ما در هانوی فهرست شده است.

 

معبد ادبیات

معبد ادبیات به افتخار کنفوسیوس، پیروانش و چو وان آن، شخصیت برجسته در آموزش ویتنام، در سال ۱۰۷۰ زیر نظر سلطنت امپراطور لی تانه تانگ ساخته شد. این معبد در سال ۱۰۷۶، اولین دانشگاه ویتنام شد. در ابتدا به اعضای خانواده‌های نجیب‌زاده خدمت می‌کرد و بعدها طرفدار پذیرش برابری ‌شد و بدون توجه به سابقه دانشجویان با استعداد را پذیرش کرد. معبد ادبیات نمونه‌ای نادر از معماری سنتی ویتنامی است که تقریباً بیشتر آن از چوب و کاشی ساخته شده است. این معبد یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری هانوی است و روی اسکناس ۱۰۰.۰۰۰ دونگ ویتنامی به تصویر کشیده شده است.

این معبد به پنج حیاط تقسیم شده است که هر کدام با درختان صد ساله تزئین شده‌اند که شاهد فراز و نشیب‌های تاریخ هانوی تا به کنون بوده‌اند. در داخل این معبد شما بتکده‌ها، محراب‌ها، برکه‌ها، باغ‌ها و سنگ قبرها را پیدا خواهید کرد. کتیبه‌ای که در بالای مجسمه‌های لاک پشت نصب شده نام، محل تولد و دستاوردهای دانشمندان برجسته را به نمایش گذاشته است. اگر در ابتدای سال یا در ماه مه، اساسا در فصل امتحانات به معبد بروید، دانشجویان زیادی را می‌بینید که فقط برای نوازش سر لاک پشت‌ها می‌آیند، عملی که تصور می‌شود آن‌ها را در امتحانات به موفقیت می‌رساند. به علاوه دانش‌آموزان دور محراب جمع می‌شوند و برای شانس‌شان در آزمون‌ها دعا می‌کنند. همچنین در پایان فصل امتحانات  بسیاری از دانشجویان به معبد می‌آیند تا در اینجا عکس فارغ‌التحصیلی خود را بگیرند.

 

گشت و گذار هنری در هانوی، ویتنام

Tran Quoc Pagoda

معبد Tran Quoc ویتنام، واقع در جزیره‌ای در غرب دریاچه، یکی از قدیمی‌ترین بتکده‌های کل ویتنام است که در زمان امپراتور لی نام ده (۵۴۱–۵۷۴ ) ساخته شده است. این بتکده که با محوطه‌ای سرسبز و گل‌کاری شده سرسبز احاطه شده بود، مورد علاقه شاهان و خانواده‌های سلطنتی برای جشنواره‌ها، مراسم ماه کامل و جشنواره‌های Tet قرار داشت. استوپای (گنبد) اصلی بتکده از ۱۱ طبقه تشکیل شده و تقریبا ۱۵ متر ارتفاع دارد. در بالای این گنبد یک نیلوفر آبی ۹ طبقه و یک سنگ قیمتی قرار دارد که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. در اطراف استوپا اتاق‌های سوزاندن، یک زیارتگاه بودایی و یک موزه وجود دارد که بسیاری از اشیا عتیقه گران قیمت که صدها و حتی برخی از آن‌ها تقریبا هزار سال قدمت دارند را در خود جای داده است. از آنجایی که اینجا محلی مذهبی و جایی برای عبادت است توصیه می‌کنیم برای احترام به زیارت کنندگان و راهبان لباس بلند بپوشید.

One Pillar Pagoda

این معبد که زمانی به نام بتکده Dien Huu شناخته می‌شد به معنای واقعی کلمه به معنای "خوشبختی طولانی مدت و خوش شانسی" ترجمه می‌شود. این معبد برجسته توسط امپراطور Ly Thai Tong در سال ۱۰۴۹ به عنوان ادای احترام به بودا ساخته شد. افسانه‌ها می گویند که یک شب امپراطور Ly Thai Tong که آرزوی داشتن فرزندی را داشت رویایی دید که در آن روشنفکر Avalokiteshvara پسری که روی گل نیلوفر استراحت می‌کرد هدیه داد. وی به عنوان ادای احترام، بتکده را شبیه به این گل نیلوفر آبی ساخت و همچنین به دنبال تولد پسرش، زیارتگاهی را برای الهه Quan Am، الهه رحمت ساخت.

این بتکده چوبی مربع شکل بر روی یک ستون سنگی بنابراین شبیه گل شکوفه نیلوفر آبی ساخته شده است. در طول سال‌ها، این معبد چندین بار در سلسله‌های ترن، اواخر لو و نگوین بازسازی و مرمت شده است. آخرین مرمت پس از آن بود که نیروهای اتحادیه فرانسه در سال ۱۹۵۴ بتکده را تخریب کردند.

 

بهترین سفرهای روزانه از هانوی

Ngoc Son Temple

معبد Ngoc Son به دلیل موقعیت مرکزی و دسترسی آسان احتمالا پر بازدیدترین معبد هانوی و یکی از زیباترین معابد ویتنام است. این معبد در جزیرک Ngoc Son Islet در زیباترین دریاچه شهر Hoan Kiem ساخته شده است. این جزیرک توسط یک پل مایل به قرمز قرمز رنگ و به سبک کلاسیک ویتنامی به رزمین اصلی متصل می‌شود. دریاچه و پل متصل به معبد، منظره‌ای فوق العاده فوتوژنیک ایجاد کرده‌اند. معبد Ngoc Son در قرن نوزدهم بر روی دریاچه برای وقف ون ژئونگ، شخصیت مهم محافل ادبی و فکری ویتنام، La To حامی پزشکان و Tran Hung Dao  قهرمان ملی که در قرن سیزدهم باعث پیروزی ویتنام بر مهاجمان مغول شد، ساخته شده است.

Perfume Pagoda

طبق افسانه‌ها قدمت این معبد به قرن ۱۵ برمی‌گردد اما برخی روایات حاکی از این است که بخش‌های اولیه آن ۲ هزار سال قدمت دارند. این مجموعه‌ای از معابد بودایی است که در یک رشته کوه در پیچ و خم تراشیده شده در سنگ آهک، با جنگل‌های غنی، غارها و جریان‌های روان آب و با گیاهان گرمسیری در همه جا پراکنده شده‌اند. بتکده‌های زیادی در اطراف وجود دارد که هر کدام دارای یک حرم متفاوت هستند. کسانی که علاقه مند هستند حتما باید از معبد وونگ، غار Thuyet Kinh و بتکده Thien Son دیدن کنند. رسیدن به این مجموعه به خودی خود یک سفر جذاب محسوب می‌شود. این معبد که در نزدیکی هانوی واقع شده با یک سفر دو ساعته جاده‌ای در دسترس قرار دارد.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

۲۰ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران