تعطیلاتی خانوادگی در هانوی با کودکان

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تعطیلاتی خانوادگی در هانوی با کودکان

هانوی به عنوان دومین شهر پرجمعیت در ویتنام با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفری خانوادگی با تور ویتنام است که کارهای زیادی از گشت و گذار در غذاهای خیابانی گرفته تا نمایش‌های عروسکی را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. جذابیت محله قدیمی، غذاهای شگفت‌انگیز و حال و هوای جذاب آسیای جنوب شرقی هر کسی را عاشق این شهر و ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌کند و برای خانواده‌ها نیز فرصت شگفت‌انگیزی برای کاوش و ماجراجویی فراهم می‌آورد. همچنین بسیاری از کارهای سرگرم کننده به همراه بچه‌ها برای انجام در هانوی پیدا خواهید کرد.

 

تور غذایی هانوی در ویتنام

غذاهای ویتنامی در هانوی از تازه‌ترین و لذیذترین غذاها در همه جای دنیا هستند و بهترین راه برای کاوش در آن، شرکت در یک تور غذایی با راهنمای تور هانوی است. یکی از راه‌های جذاب برای کشف جایی جدید، گشت و گذار در غذاهای منحصر به فرد و محلی آن است و اغلب بچه‌ها نیز عاشق خوردن خوراکی و میان وعده و تنقلات در طول گردش هستند. حالا اگر ماجراجویی‌تان را با راهنمای آشنا به محل انجام دهید او شما را به بهترین قسمت‌ها می‌برد و گزینه‌های بسیار خوبی هم معرفی می‌کند. شما می‌توانید تور غذا را با پیاده‌روی ترکیب کنید و از میان محله‌های قدیمی با کوچه پس کوچه‌های پر پیچ و خم عبور کنید، در کنار خیابان بر روی میز و صندلی‌های پلاستیکی بنشینید و از دریایی از غذاهای رنگی و وسوسه‌انگیز لذت ببرید. از بون چا امتحان کنید و هانوی را بدون امتحان کردن قهوه مخلوط با زرده تخم مرغ ترک نکنید!

 

معرفی ۱۰ کافه ویتنامی جذاب در هانوی

تور دوچرخه سواری در محله قدیمی هانوی (Hanoi Old Quarter)

پیچ و خم دیوانه‌وار خیابان‌های شلوغ محله قدیمی هانوی یکی از جذاب‌ترین چیزهایی است که در اینجا می‌توان دید. محله قدیمی هانوی از ۳۶ خیابان تشکیل شده است که هر خیابان به نام کالاهایی که قبلاً در آنجا تجارت می‌کردند، به عنوان مثال شکر، بامبو، نقره، چرم، نامگذاری شده است. در حالی که نام بسیاری از این خیابان‌ها تغییر کرده و محصولات متنوع‌تری در آن‌ها عرضه می‌شود، اما بسیاری از خیابان‌ها هنوز برخی از ویژگی‌های تاریخ خود را نشان می‌دهند. پیدا کردن مسیر در اطراف محله قدیمی می‌تواند چالش برانگیز باشد، مخصوصا در اولین سفر به عنوان آشنایی گشت و گذار در اینجا آنقدرها راحت نیست بنابراین یکی از بهترین راه‌ها، شرکت در یک تور سیکلو (cyclo tour) است. شما می‌توانید این کار را با تورهای هدایت شده از قبل هماهنگ کنید و یا شانس‌تان را با چانه زدن با رانندگان محلی امتحان کنید. اما اگر تصمیم گرفتید که خودتان پیش بروید و با محلی‌ها دور بزنید از قبل، از نگهبان هتل یا میز تور در مورد قیمت عادلانه بپرسید تا بدانید قیمت‌ها باید تا چه حدودی باشد. سیکلو این فرصت را به شما می‌دهد تا با راندن در خیابان‌های شلوغ و پرهیاهو جو واقعی شهر را تجربه کنید بدون این که پاهایتان را خسته کنید.

نمایش عروسکی آب هانوی در ویتنام

نمایش عروسکی آبی هانوی یکی از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری هانوی است. این شکل سنتی از تئاتر ویتنامی به قرن یازدهم برمی‌گردد و راهی سرگرم کننده برای معرفی برخی از فرهنگ‌های محلی به بچه‌ها است. تئاتر عروسکی Thang Long Water در هانوی یکی از مشهورترین تئاترهای کشور است و به همین دلیل یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در ویتنام برای تماشای نمایش عروسکی آب محسوب می‌شود. این نمایش که فقط یک ساعت طول می‌کشد با رقص و موسیقی همراه است و راهی عالی برای سرگرم کردن بچه‌ها به نظر می‌رسد مخصوصا این که زمان آن هم خیلی طولانی نیست و زود تمام می‌شود. در اینجا با رقص عروسک‌ها سنتی، نوازندگان بومی و تلفیقی از آب، نور، دور و تشویق مردم جوی شاد و به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. این نمایش‌ها همه روزه در ساعت‌های ۱۵، ۱۶:۱۰، ۱۷:۲۰، ۱۸:۳۰ و ۲۰ برگزار می‌شود.

 

بهترین سفرهای روزانه از هانوی

موزه قوم شناسی ویتنام در هانوی (The Vietnam Museum of Ethnology)

این موزه افسانه‌ای هانوی فرهنگ ۵۴ گروه قومی مختلف را که جمعیت ویتنامی را تشکیل می‌دهند را بررسی می‌کند و این یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام در هانوی برای درک فرهنگ محلی است. در اینجا اطلاعات و نمایش‌های زیادی در مورد شیوه زندگی سنتی، از جمله مراسم، آشپزی، پوشاک، صنایع دستی و غیره وجود دارد. این موزه بسیار متنوع و جالب است و بچه‌ها حسابی از گردش در مسیرهای آن لذت می‌برند و سرگرم خواهند شد. این موزه برای ورود بچه‌های زیر ۶ سال رایگان بوده و موزه روزهای دوشنبه تعطیل است. همچنین اگر بچه‌های شما هنوز هم انرژی کافی برای فعالیت بیشتر دارند، می‌توانید به پارک روبروی موزه بروید تا کمی بازی کنند و روزشان تکمیل شود.

خرید در هانوی ویتنام

خرید در هانوی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان انجام و این حتی شامل خانواده‌ها هم می‌شود. سرگردانی در بین خیابان‌های قدیمی و محلات سنتی به شدت جذاب است شما می‌توانید ساعت‌ها در پیچ و خم خیابان‌ها پرسه بزنید و از گشتن بین فروشگاه‌های لوازم سنتی و سوغاتی‌های ویتنام حتی خسته هم نشوید به علاوه این کار برای بچه‌ها هم سرگرم کننده و جذاب است. در کنار خرت و پرت‌های هنری ریز و درشت شما می‌توانید فروشگاه‌های محصولات ارگانیک و محصولات جانبی با کیفیتی را هم پیدا کنید. به علاوه اگر به دنبال خیابانی لوکس با فروشگاه‌ها و بوتیک‌های شیک و گرانقیمت هستید باید به خیابان کیم‌ما بروید، در حالی که بازار دونگ ژوان اقلامی با قیمت پایین را ارائه می‌کند. هر کجا که بروید، مطمئنا موافقید که خرید یکی از بهترین کارها در هانوی است.

 

هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

معبد ادبیات در هانوی ویتنام (Temple of Literature)

معبد ادبیات یکی از زیباترین نقاط دیدنی هانوی است. این بنا در سال ۱۰۷۰ به تقدیم به کنفوسیوس، دانشمندان و حکیمان ساخته شد و هنوز هم محل ملاقات دانشجویان ویتنامی در روز فارغ التحصیلی است. این معبد که در پارک و محیطی سرسبز واقع شده یکی از جاذبه‌های اصلی شهر بوده و بازدید از آن برای همه جذاب و فرح بخش است. علاوه بر باغ‌های زیبا، مجسمه‌های سنگی و بتکده‌ها، پنج حیاط برای کاوش در معبد ادبیات وجود داشته و فضای زیادی برای دویدن بچه‌ها وجود دارد در حالی که شما زیبایی و آرامش محیط اطراف را تحسین می‌کنید به این ترتیب گردشی مناسب برای همه رقم می‌خورد. یکی از کارهایی که اغلب توریست‌های تور ویتنام اینجا انجام می‌دهند عکاسی از محیط و گرفتن سلفی‌های زیبا است. چند عکس یادگاری در اینجا خاطره یک روز شیرین را برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد کرد.

دریاچه هوان کیم و معبد نگوک در هانوی ویتنام

دریاچه هوان کیم (Hoan Kiem Lake) یک دریاچه آب شیرین بزرگ در مرکز هانوی است. اگرچه در فاصله چند قدمی محله قدیمی و احاطه شده توسط جاده‌های شلوغ، این دریاچه محیط نسبتا آرامی را ارائه می‌دهد. این دریاچه بین مردم محلی بسیار محبوب است، آن‌ها برای تمرین تای چی، دورهمی‌های دوستانه و صرفا لذت بردن از محیط و تماشای مردم به این دریاچه می‌روند. همچنین پل چوبی نمادین Rising Sun از دریاچه به جزیره جید می‌گذرد، جایی که معبد معروف Ngoc Son را خواهید دید. این معبد خوش‌منظره پربازدیدترین معبد ویتنام است که آن را تبدیل به یک جاذبه واقعی برای دیدن در هانوی کرده است. البته شما باید برای گذر از پل و رسیدن به معبد هزینه کمی پرداخت کنید که به نظر ما ارزشش را دارد.

 

بهترین نقاط اطراف هانویی برای کمپینگ و طبیعت‌گردی

مقبره و مجموعه هوشی مین در هانوی ویتنام (Ho Chi Minh Mausoleum and Complex)

مقبره هوشی مین در ویتنام، یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی هانوی است. این سازه عظیم بتنی و گرانیتی بر میدان با دین، جایی که هوشی مین استقلال ویتنام را در ۲ سپتامبر ۱۹۴۵ اعلام کرد و حاوی بقایای مومیایی شده هوشی مین است، قرار دارد. این میدان از لحاظ تاریخی و احساسی با قلب مردم ویتنام پیوند خورده و شاید به همین دلیل هم هست که بازدیدکننده‌های خارجی رفتن به این مقبره را در فهرست کارهایشان در هانوی قرار می‌دهند.

بهترین زمان بازدید از هانوی در ویتنام

بسیاری از مردم این تصور را دارند که هانوی به خاطر قرار گرفتن در جنوب شرقی آسیا همیشه آب و هوایی گرم و مرطوب دارد اما این تصوری واقعا اشتباه است. در واقع هانوی هر چهار فصل را تجربه می‌کند و زمستان‌ها دمای هوا کاملا سرد می‌شود و حتی تا ۱۰ درجه کاهش دما را به خودش می‌بیند. اگرچه زمستان هنوز هم می‌تواند زمان خوبی برای بازدید باشد، به شرطی که لباس مناسب داشته باشید. بهار (آوریل/مه) و پاییز (سپتامبر/اکتبر) زمان‌های خوبی از سال برای بازدید از هانوی هستند، چرا که دما گرم و مناسب است و رطوبت زیاد نیست و بارندگی کمی در این زمان اتفاق می‌افتد که شرایط را برای گردشی عالی فراهم می‌آورد. همچنین تابستان (ژوئن تا آگوست) در هانوی گرم و مرطوب است و اقامت در هتل‌های دارای استخر واقعا می‌چسبد مخصوصا اگر بچه‌های کوچک با شما هستند! گردش در روزهای تابستانی و مرطوب هانوی ایجاب می‌کند بعد از گردش خودتان را در استخر کنید و خستگی‌تان را در ببرید. این را هم یادآور شویم که تابستان‌های هانوی فصل بارش هم هست و باید انتظار رگبار را هم داشته باشید پس سعی کنید هر کجا که می‌روید با خودتان چتر داشته باشید. با همه این توضیحات هدف ما این است که اشاره کنیم، هیچ زمان بدی برای رفتن به هانوی وجود ندارد و فقط باید بدانید در انتظار چه چیزهایی هستید تا متناسب با همان برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

 

فعالیت‌های رایگان یا کم‌هزینه در هانویی پایتخت ویتنام

منبع

 

۳۱ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران