معرفی ۱۰ کافه ویتنامی جذاب در هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی ۱۰ کافه ویتنامی جذاب در هانوی

گاهی نیاز است از شلوغی‌های سفر فاصله بگیرید و خود را به یک نوشیدنی گرم یا یک خوراکی خوشمزه در کافه‌ای دنج مهمان کنید. این مهم مخصوصا در شهرهای شلوغ و توریستی همچون هانوی، از واجبات به حساب می‌آید. در کل، کسانی که به تور ویتنام می‌روند، از کافی‌شاپ‌ها و خوراکی‌های این کشور تعریف می‌کنند، پس شما هم بهتر است از میان کافه‌هایی که در این نوشته به شما معرفی می‌کنیم، یکی را انتخاب کرده و خودتان تجربه‌ای در این زمینه در هانوی داشته باشید و در نهایت، این تجربه را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

کافه لودینگ تی (Loading T Café)، هانوی در ویتنام

یکی از معروف‌ترین کافه‌های محلی هانوی که در قلب منطقه قدیمی شهر و در طبقه دوم یک خانه‌ی فرانسوی قدیمی قرار گرفته است. همین قرارگیری در یک ساختمان زیبا و همچنین محله‌ای جذاب، به جذابیت آن‌جا می‌افزاید، مخصوصا این که از یک دکور کلاسیک برای لودینگ تی استفاده شده است و شما را پرت می‌کند به دوران قدیم.

قهوه مخصوص این کافه، ترکیبی از دانه‌های قهوه ویتنامی سیب شده همراه با کمی دارچین است که یک طعم خاص به آن می‌دهد. منوی این مجموعه متنوع و در آن چیزهایی مثل کا فی تارونگ (cà phê trứng) یا همان تخم مرغ قهوه پیدا می‌کنید که از سفیده تخم مرغ برای ایجاد فوم استفاده می‌شود. در مجموع، از جمله ویژگی‌های لودینگ تی این است که تنها به ظاهر شیک و خاصش توجه نشده و از نظر کیفیت نوشیدنی‌ها و دسرها نیز از جمله بهترین‌ها در هانوی به حساب می‌آید.

 

بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

آدرس: 8 Chan Cam Street, Hoan Kiem

 

کافه آن (An Café)، هانوی در ویتنام

در تور ویتنام، به این موضوع برخواهید خورد که مردم این کشور، خیلی اوقات قهوه را پس از غذا یا حتما همراه با دسر میل می‌کنند. کافه آن که محبوب جوانان محلی است و یک فضای بی‌آلایش و خودمانی دارد، دقیقا این نکته را به شما ثابت کرده و در کنار نوشیدنی‌های بر پایه قهوه فوق‌العاده خوشمزه، چند غذای محلی ویتنام و دسرهای عالی را سرو می‌کند.

این کافه نیز در محله قدیمی شهر قرار گرفته و باریستاهای هنرمند آن، گاهی تصویر مشتری را روی فنجان شکل می‌دهند تا یک خاطره ماندگار را برایتان ثبت نمایند.

آدرس: 15 Phu Doan Street, Hoan Kiem District

 

کافه و بیسترو ژوفا (Xofa Café & Bistro)، هانوی در ویتنام

چشیدن طعم عالی قهوه یکی از لذت‌های زندگی است و ژوفا دقیقا سعی دارد تا در یک محیط مناسب و دوست داشتنی، چنین تجربه‌ای را برایتان به ارمغان بیاورد. دیوارهای آجری، میزهای ساده و کلاسیک و دکور جالب توجه این مجموعه در نوع خود جالب است اما چیزی که آن را از دیگر کافه‌های شهر متمایز می‌کند، نوشدنی‌هایی عالی‌ست که از دانه‌های قهوه ویتنامی که در همین محل رست می‌شوند، درست شده‌اند.

کافه و بریسترو ژوفا یک فضای نسبتا بزرگ و روباز نیز دارد که لذت بودن در این محل را بیشتر می‌کند. البته اگر اهل صرف صبحانه، میان وعده و یا حتی یک غذای سبک ویتنامی باشید هم می‌توانید به این مکان رفته و برای خود چیزی سفارش دهید. این مکان از نوشیدنی گرفته تا دکور داخلی و بیرونی‌اش، یک جای مناسب برای عکس‌های اینستاگرامی را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.

 

جذاب‌ترین بازارهای ویتنام

آدرس: 14 Tong Duy Tan Hoan Kiem

 

بلکبرد کافی (Blackbird Coffee)، هانوی در ویتنام

اگر به دنبال یک کافه ترند در هانوی می‌گردید، بلکبرد کافی از جمله جاهای جالب در شهر است که به شدت در میان جوانان محلی محبوب بوده، در میان ساختمان‌های بلند اطرافش پنهان است و اما جزو جاهای نسبتا گران نیز به حساب می‌آید که در کنار نوشیدنی‌های گرم بسیار خوشمزه، دسرهایی عالی نیز سرو می‌کند و منو غذای نسبتا کاملی هم دارد.

این کافه صاحب یکی از باغ‌های قهوه بوده و دانه‌هایی که در این مکان استفاده می‌شوند، برای این باغ هستند و در همین محل نیز رست می‌شوند. حتما پیشنهاد می‌کنیم آیس کافی ویتنامی این محل را امتحان کنید که طعم بسیار خوبی دارد و اسپرسوها نیز قوی هستند و روزی با نشاط را در طول سفر به ویتنام برایتان فراهم می‌آورند. فضای کافه خیلی بزرگ نیست و در ساعات شلوغ روز، عموما پر است و به همین دلیل، صبح را برای رفتن به این کافه پیشنهاد می‌کنیم. البته خیلی از گردشگران از آن‌جا باخبر نیستند و بیشتر محلی‌ها را آن‌جا می‌بینید، همچنین قدم زدن در این منطقه نیز با توجه به فروشگاه‌ها و خیابان‌های باریکش، لذت بخش خواهد بود.

آدرس: 5 Chan Cam Hang Trong, Hoan Kiem

 

دریم بین کافی (Dream Beans Coffee)، هانوی در ویتنام

یکی دیگر از کافه‌های بسیار خوب هانوی مخصوصا برای اهل قهوه تا بتوانند طعم یک نوشیدنی عالی را در این محل بچشند. دریم بین کافی از آن جاهایی است که به سنت‌های قهوه خوردن در ویتنام بسیار اهمیت داده و تنها از دانه‌های محلی برای تهیه نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کند و روند رست کردن و آماده سازی دانه‌ها نیز در همین محل انجام شده و حتی می‌توانید، پودر قهوه یا دانه قهوه از آن‌جا خریداری کنید و سوغات ببرید.

حتی دانه‌های قهوه عربی که در دریم بین کافی می‌بینید، در سون لا (Son La) از مناطق شمال غربی ویتنام کشت می‌شوند. در کل این مکان یک کافه بی‌آلایش در عین حال با کیفیت است که قیمت‌های خیلی بالایی نیز بر روی نوشیدنی‌های خود نگذاشته است.

 

۱۷ نوشیدنی معروف ویتنامی

آدرس: 79 Ly Nam De Hoan Kiem

 

ترانکوییل بوکز اند کافی (Tranquil Books and Coffee)، هانوی در ویتنام

کافه کتاب‌ها این روزها انتخاب خیلی از افراد هستند و این تنها مربوط به بعد فرهنگی نبوده بلکه اغلب این کافه‌ها، فضای شیک و جالبی هم دارند. ترانکوییل نیز جزو مکان‌های اینستاگرامی و جذاب است اما اگر اهل کتاب باشید، در این‌جا کتاب‌های انگلیسی زیادی پیدا خواهید کرد تا در هنگام صرف انواع نوشیدنی‌ها، کمی از آن‌ها را مطالعه نمایید.

موسیقی ملایم، شیرینی‌ها و نان‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های گرم و سرد عالی و حتی یک منو مختصر برای صبحانه و غذا، ترانکوییل را جزو انتخاب‌های برتر در هانوی بدل می‌کند که حتما در سفر با تور ویتنام و بازدید از این شهر، بهتر است سری به آن‌جا بزنید. مخصوصا این که فضای سرپوشیده آن دارای کولر است و روزهای گرم سال، هوای خنک را برایتان مهیا خواهد کرد.

آدرس: 5 Nguyen Quang Bich, Hoan Kiem

 

کافه فو کو (Café Pho Co)، هانوی در ویتنام

اما به سراغ کافه‌های توریستی نیز برویم و ابتدا کافه فو کو را به شما معرفی کنیم که روفتاپ بوده و از آن بالا می‌توانید، منظر‌ه‌ی زیبایی از دریاچه هوان کیم (Hoan Kiem Lake) را مشاهده کنید. کافه فو کو از آن جاهایی است که نوشیدنی‌های محلی را به بهترین شکل سرو کرده و حتما از سفارش آن‌ها لذت خواهید برد، پس قبل از هر چیز، یک کافه تخم مرغ خوشمزه که قبلا از آن گفتیم، برای خود سفارش دهید.

البته این کافه تنها به قهوه و نوشیدنی‌های گرم محدود نبوده و انواع آبمیوه و حتی منو غذا را نیز پیش روی شما می‌گذارد. در کل کافه فو کو در کنار منظره‌ی زیبایی که در بین کافه‌های شهر تک است، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های با کیفیت و خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

 

آشنایی با مقبره هوشی مین، ویتنام

آدرس: 11 Hang Gai (4th floor)

 

کافه دوی تری (Café Duy Tri)، هانوی در ویتنام

بر خلاف جاهای پر زرق و برق و مدرن و گرانی که در بیشتر موارد این لیست دیده‌اید، کافه دوی تری یک مکان قدیمی و کوچک است که از گذشته‌های دور در هانوی مشغول به کار بوده و آن‌هایی که می‌خواهند، طعم واقعی قهوه‌های ویتنامی را بچشند، باید به آن‌جا مراجعه کنند.

کافه دوی تری از سال ۱۹۳۶ مشغول به کار است و این را روی تابلوی آن‌جا نیز می‌بینید و اگر بخواهید، قهوه خود را در همان جا میل کنید، باید بر روی صندلی‌های پلاستیکی بنشینید. اما یکی از چیزهایی که این کافه به آن معروف هست، نوشیدنی به نام سوا چوا کا فه (sữa chua cà phê) است که به معنی قهوه سرد همراه با ماست یخ زده بوده و بر خلاف چیزی که در تصورتان خلق شده، بسیار خوشمزه هم هست و یک جورایی شبیه به ترکیب قهوه و بستنی است.

آدرس: 43 Yen Phu Ba Dinh, Tay Ho District

 

کافه دین (Đinh Café)، هانوی در ویتنام

تنها دو دقیقه پیاده، دورتر از معبد کوه جید (Jade Mountain) مکانی جذاب به نام کافه دین قرار گرفته که جزو کافه‌های بسیار قدیمی شهر است و محبوبیت بالایی بین محلی‌ها و گردشگران دارد و همیشه میزهای چوبی آن مملو از جمعیت است.

این کافه در واقع یک خانه‌ی قدیمی بوده که به این شکل در آمده و یک بالکن بسیار کوچک هم دارد که از آن‌جا، دریاچه هوان کیم به خوبی پیداست. باریستای این مجموعه هنرمند بوده و روی فنجان‌ها، طرح‌های زیبایی می‌زند که آن‌ها نیز به محبوبیت این مکان می‌افزایند.

 

معرفی برترین سواحل ویتنام

آدرس: 13 Dinh Tien Hoang Street, Hang Bac Ward, Hoan Kiem District 2nd Floor

 

 کافه گیانگ (Café Giảng)، هانوی در ویتنام

و در نهایت باید به یکی دیگر از کافه‌های توریستی و قدیمی هانوی، کافه گیانگ اشاره کنیم که از سال ۱۹۴۶ در این گوشه از شهر به سرو قهوه و نوشیدنی‌های مختلف مشغول است و انواع نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی را سرو می‌کند.

این کافه در خیابان معروف نگوین هون هوان قرار گرفته و درست در مرکز شهر است، پس هیچ بهانه‌ای برای سر نزدن به آن‌جا نخواهید داشت.

آدرس: 39 Nguyễn Hữu Huân, Hoàn Kiếm

 

منبع

۱۵ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران