۱۰ مورد از جذاب‌ترین کارها در هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ مورد از جذاب‌ترین کارها در هانوی

اغلب شهر زیبای هانوی به عنوان مهد تاریخ و فرهنگ ویتنام شناخته می‌شود. چرا که این شهر زیبای ویتنامی قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد. بنابراین اکثر تفریحات ویتنام به گشت و گذار در مکان‌های باستانی و فرهنگی از قبیل بناهای تاریخی، معابد باشکوه، موزه‌ها و ... گره خورده است. البته که همه چیز در هانوی محدود به این موارد نبوده و گردشگران گزینه‌های تفریحی متنوعی برای لذت از سفر خود خواهند داشت. پس در این نوشته همراه ما باشید تا با جذاب‌ترین کارهایی که در سفر با تور ویتنام به هانوی در انتظار شما خواهند بود آشنا شوید.

 

۱. بازدید از ارگ امپراتوری تانگ لانگ در هانوی

ارگ امپراتوری تانگ لونگ (Imperial Citadel of Thang Long) یادگاری جذاب از تاریخ ویتنام بوده و به‌علت اهمیت تاریخی و فرهنگی آن، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. برج پرچم مرکزی با ۴۰ متر ارتفاع، بارزترین ویژگی این ارگ امپراتوری است و اغلب به عنوان نماد هانوی شناخته می‌شود. پس یکی از کارهایی که نمی‌توان در سفر با تور ویتنام به شهر هانوی از آن غافل شد، بازدید از این سازه نمادی معروف است. جالب است بدانید کهک این مکان مرکز هانوی باستانی بوده و به مدت ۸ قرن به عنوان مرکز سیاسی خدمت کرده است. قلعه امپراتوری Thang Long در منطقه با دین واقع شده است و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری هانوی نزدیک است.

 

معرفی ۱۰ کافه ویتنامی جذاب در هانوی

  • آدرس: Quan Thanh, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam

 

۲. تماشای تئاتر عروسکی آب در هانوی

تئاتر عروسکی آبی هانوی (Water Puppet Theatre) شکل هنری باستانی عروسک‌های آبی ویتنامی را به شیوه‌ای بسیار جذاب حفظ کرده است. این نمایش که به کمک عروسک‌های خیمه شب بازی بر روی آب برگزار می‌شود، برای ساعت‌ها می‌توانند گردشگران تور ویتنام را در سفر به هانوی سرگرم کنند. چنانچه دوست دارید نمایشی جذاب و دوست داشتنی در سفر به پایتخت ویتنام تماشا کرده و در عین حال با فرهنگ و تاریخچه این کشور جذاب آسیایی نیز آشنا شوید هرگز رفتن به تئاتر عروسکی آبی هانوی را فراموش نکنید. در طول این نمایش عروسک‌ها با نهایت ظرافت روی صحنه مملو از آب می‌رقصند. این عروسک‌ها در پشت صحنه توسط گروهی از استادان کنترل می‌شوند. بیشتر نمایش‌ها افسانه معروف شمشیر بازسازی شده پادشاه لی را نشان می‌دهند که داستان دریاچه Hoan Kiem و لاک پشت غول پیکر را روایت می‌کند.

  • آدرس: 57B, Dinh Tien Hoang Street, Hoan Kiem District, Hanoi, Vietnam

 

۳. بازدید از مقبره هوشی مین در هانوی

مقبره هوشی مین ویتنام (Ho Chi Minh Mausoleum) یک مکان بسیار ارزشمند در هانوی است که در بین مردم محلی مورد احترام قرار می‌گیرد. این مکان مقبره یکی از مهم‌ترین اشخاص تاثیر گذار در تاریخ ویتنام را که توسز مردم محلی با نام «عمو هو» نامیده می‌شود، در خود جای داده است. هوشی مین در هانوی به عنوان بزرگترین رهبر کشور مورد احترام بوده و اکنون بدن او در یک محفظه شیشه‌ای در این مکان نگه‌داری می‌شود. این مقبره جایی فراتر از یک جاذبه گردشگری در ویتنام است. چرا که بخشی از تاریخ باشکوه این کشور را در خود نگه‌داری می‌کند. به عنوان نکته این ساختمان با الگوبرداری از مقبره لنین در مسکو ساخته شده است. برای بازدید از مقبره هوشی مین باید در روزهای شنبه و دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ صبح در آن حضور داشته باشید. جمعه‌ها و یکشنبه‌ها بازدید از این مکان ممکن نیست.

 

تجربه کارهای غیرتوریستی در هانوی

  • آدرس: 8 Hung Vuong, Dien Bien, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam

 

۴. گشت و گذار در معبد پاگودا پرفیوم در هانوی

معبد پاگودا پرفیوم (The Perfume Pagoda) یک مجموعه مذهبی ارزشمند در هانوی است که تخمین زده می‌شود تاریخ ساخت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد. این مجموعه از معابد بودایی در یک رشته کوه در پیچ و خم و کوچه‌های بیرون آمده از دل صخره‌ها و جنگل‌های سرسبز ساخته شده است. علاوه بر زیبایی این معبد فضای اطراف آن نیز در سایه جنگل‌ها و نهرهای جاری در اطراف از زیبایی قابل توجهی برخوردار است. این معبد دیدنی در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب هانوی و در کوهستان سون واقع شده که سفر به آن به خودی خود یک تجربه هیجان‌انگیز و به یادماندنی در سفر به هانوی خواهد بود. توجه داشته باشید که برای دسترسی به آن ابتدا باید قبل از اینکه با قایق به دامنه کوه بروید، یک سفر ۲ ساعته با ماشین یا اتوبوس از هانوی داشته باشید.

  • آدرس: Huong Son, My Duc, Hanoi, Vietnam

 

۵. گشت و گذار در مناطق اطراف دریاچه هوآن کیم و معبد نگوک سان در هانوی

از دیگر کارهای جذابی که هرگز نباید در سفر به هانوی از دست داد، گشت و گذار در مناطق اطراف دریاچه هوآن کیم و نگوک سان (Hoan Kiem Lake and Ngoc Son) است. این مکان یک پاتوق محبوب برای گذراندن یک روز کامل در دل طبیعت در هانوی بوده و شما در بازدید از آن شاهد مردم محلی و گردشگران بسیاری خواهید بود که در حال خوشگذرانی و لذت از طبیعت هستند. معبد Ngoc Son در یک جزیره کوچک در مرکز دریاچه قرار دارد که دسترسی به آن از طریق یک پل ممکن می‌شود. یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در این مکان عکاسی با پیش‌زمینه دریاچه به خصوص در حوالی طلوع و غروب خورشید است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با تفریحاتی نظیر پیاده روی و دویدن در اطراف دریاچه، استراحت و تماشای مناظر آرامش‌بخش دریاچه، پیک نیک و ... مشغول شوند. همچنین شما در این بازدید شاهد سالمندانی خواهید بود که در حال رقص تای چی هستند. ناگفته نماند که بازدید از دریاچه Hoan Kiem رایگان بوده اما برای بازدید از معبد Ngoc Son باید هزینه ورودی پرداخت شود. ساعات بازدید از این معبد همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

 

گشت و گذار در زیباترین معابد هانوی

  • آدرس: Hanoi Old Quarter, Dinh Tien Hoang, Hang Trong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam

 

۶. خرید از بازار دونگ ژوان در هانوی

مراکز خرید هانوی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. اما در این میان خرید کردن از بازارهای محلی و سنتی آن جذابیت دوچندانی دارند. یکی از پرطرفدارترین این مکان‌ها بازار دونگ ژوان (Dong Xuan Market) است. این بزرگترین بازار در نوع خود در هانوی بوده و در ساختمانی ۴ طبقه به سبک شوروی قرار دارد. علاقه‌مندان به خرید می‌توانند در این بازار مجموعه گسترده‌ای از انواع پوشاک و بهترین سوغاتی‌های ویتنام را با بهترین قیمت‌ها تهیه کنند. حتی اگر علاقه‌ای به خرید ندارید توصیه می‌کنیم باز هم رفتن به این مکان را در لیست تفریحات خود در هانوی قرار دهید. چرا که حس و حالی متفاوت داشته و برای تماشای فرهنگ مردم محلی از نزدیک گزینه‌ای بسیار مناسب است. این بازار همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۷ عصر باز است.

  • آدرس: Dong Xuan Street, Hoan Kiem District, Hanoi, Vietnam

 

۷. گشت و گذار در محله قدیمی هانوی

محله قدیمی هانوی (Hanoi Old Quarter) منطقه‌ای جذاب از شهر است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند از نمونه‌های زیبای معماری استعماری در کنار خیابان‌های باریک لذت ببرند. برای گشت و گذار در این مکان می‌توان اسکوتر، موتور سیکلت و یا دوچرخه‌ای را کرایه کرده و ساعت‌ها به کشف گوشه کنار آن پرداخت. علاوه بر قدم زدن در این محله باستانی، گردشگران فرصت خرید سوغاتی‌های متنوعی را نیز در این مکان خواهند داشت. همچنین محله قدیمی هانوی بهترین مکان برای لذت بردن از غذاهای محلی ویتنامی با قیمتی بسیار پایین است.

 

بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

  • آدرس: Hanoi Old Quarter, Hoan Kiem District, Hanoi, Vietnam

 

۸. استراحت در پارک ملی با وی در هانوی

پارک ملی با وی (Ba Vi National Park)  یک ذخیره‌گاه طبیعی با زیبایی خیره‌کننده است که در حدود ۴۸ کیلومتر از مرکز شهر هانوی فاصله دارد. پارک ملی با وی بیشتر به خاطر کوه ۳ قله‌اش که با شیب تند به آسمان می‌رود و اغلب منظره‌ای از ابرهای حلقه زده در اطراف قله را به نمایش می‌گذارد، شهرت دارد. همچنین این پارک ملی زیبا و دیدنی مناظر شگفت‌انگیزی از طیف متنوع گیاهان و حیوانات را نیز در خود جای داده که گردشگران فرصت بازدید از آن‌ها را خواهند داشت. جالب است بدانید که در قله بلندترین کوه پارک، معبدی متعلق به قرن یازده وجود دارد که مناظر وسیعی از حومه اطراف شهر را به نمایش می‌گذارد.

  • آدرس: Van Hoa, Ba Vi, Hanoi, Vietnam

 

۹. حضور در اجرایی بی‌نظیر در خانه اپرای هانوی

خانه اپرای هانوی (Hanoi Opera House)، واقع در قلب محله فرانسوی، مسلما یکی از زیباترین ساختمان‌ها در کل شهر است. این بنای تاریخی که در سال ۱۹۱۱ با الگوبرداری از خانه اپرای پاریس ساخته شده از ستون‌های عاج‌رنگ، نرده‌های پرآذین و گنبدهای گوتیک خود جذابیتی وصف نشدنی را به تصویر می‌کشد. از همین رو توصیه می‌شود حتما گوش دادن به یک اجرای کلاسیک اپرا و رقص ویتنامی در این مکان را در لیست تفریحات سفر به هانوی قرار دهید.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

  • آدرس: 1 Trang Tien, Hoan Kiem District, Hanoi, Vietnam

 

۱۰. بازدید از معبد ادبیات در هانوی

معبد ادبیات (Temple of Literature) یک مجموعه فوق‌العاده جذاب در مرکز هانوی است. این معبد برجسته در ابتدا برای تبدیل شدن به یک مرکز یادگیری ساخته شد و امروزه به عنوان موزه‌ای باشکوه برای آشنایی با تاریخ ویتنام درهای آن به روی گردشگران باز شده است. البته بنای امروزه با ساختمان ابتدایی تفاوت‌های بسیاری دارد. چرا که در طول ۱۰۰۰ سال پیش، ساختمان‌های بسیار بیشتری به آن اضافه شده‌اند. این منطقه بزرگ اکنون مملو از آلاچیق‌های مزین، زیارتگاه‌ها و باغی سرسبز است. اگر خوش شانس باشید در این مکان شاهد دانشجویان پزشکی خواهید بود که در حال جشن فارغ التحصیلی و عکاسی هستند. در صورتی که قصد دارید بازدید از این مکان را در لیست تفریحات خود در هانوی قرار دهید، می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر در آن حضور داشته باشید.

  • آدرس: 58 Quoc Tu Giam, Van Mieu, Dong Da, Hanoi, Vietnam

 

منبع

 

۰۹ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران