معرفی پاگودا تران کوک در هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی پاگودا تران کوک در هانوی

هانوی به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار ویتنام در بین گردشگران شهرت بسیار زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و چشم اندازهای زیبای آن راهی ویتنام می‌شوند. از جمله اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور ویتنام بازدید از معبدهای زیبای این کشور است. یکی از زیباترین و معروف‌ترین معبدهای آن با نام پاگودا تران کوک در شهر هانوی پایتخت این کشور زیبا قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی پاگودا تران کوک یکی از زیباترین معبدهای هانوی می‌پردازیم.

 

پاگودا تران کوک در هانوی

پاگودا تران کوک قدیمی‌ترین معبد پاگودا در هانوی است. به طوری که طبق گفته تاریخ شناسان قدمت آن به قرن ششم میلادی و زمان سلطنت امپراتور لای باز می‌گردد. این معبد پاگودا که محلی برای زیارت بودایی‌ها بود در طول سال‌ها دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این تغییرات به غیر از ظاهر در نام‌های مختلف آن که در طول تاریخ به خود گرفته است نیز دیده می‌شود. در ابتدا ااین معبد با نام An Quoc  شناخته میشد. بعدها در قرن ۱۷ام امپراتور لو هوی تانگ نام آن را به پاگودا تران کوک تغییر داد.

 

۵ پیشنهاد برای گردش یک روزه در هوی آن ویتنام

پاگودا تران کوک در هانوی

 

پاگودا تران کوک به دلیل فضای سرسبز و محوطه زیبایی که دارد در طول تاریخ مکان مورد علاقه پادشاهان و خانواده‌های سلطنتی بوده است. به خصوص در روزهای خاص سال جشن‌ها و فستیوال‌های باشکوهی در آن برگزار میشد.

 

ساعات کاری پاگودا تران کوک در هانوی

 گردشگرانی که به بازدید از پاگودا تران کوک علاقه  دارند می‌توانند در تمامی ایام هفته از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۶ عصر از این مکان بی‌نظیر دیدن کنند. خبر خوب اینکه برای بازدید از این معبد زیبا نیازی به تهیه بلیط ندارید و می‌توانید به صورت کاملا رایگان از آن دیدن کنید. البته ناگفته نماند که معبد در روزهای خاص تقویم ویتنامی‌ها به محلی برای برگزاری جشن‌ها و مراسم باشکوه تبدیل می‌شود. از این رو قبل از اینکه از این بنای تاریخی دیدن کنید از باز بودن آن اطلاع کسب کنید. در این بازدید شاهد موزه آثار تاریخی، مجسمه‌های پیچیده و زیبای حک شده بر روی دیوارهای آن با قدمتی چند صد ساله و  ویژگی‌های منحصر خواهید بود.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

 پاگودا تران کوک در هانوی

 

چرا بازدید از پاگودا تران کوک در هانوی برای گردشگران ویتنام توصیه می‌شود؟

همیشه بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشوری خارجی برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد. چرا که می‌توانند سبک معماری و گذشته آن کشور را در این جاذبه‌های تاریخی مشاهده کنند. علاوه بر این موارد دلایل دیگری برای بازدید از پاگودا تران کوک وجود دارند. از جمله اصلی‌ترین موارد عبارتند از:

  • پاگودا تران کوک در هانوی در فهرست Wanderlust به عنوان یکی از ۱۰ معبد برتر جهان شناخته می‌شود. رتبه این پاگودای زیبا در این لیست سوم می‌باشد. همین مورد کافی است تا گردشگران برای دیدن آن هیجان زده شوند.
  • قرار گرفتن درخت مشهور هندی در محوطه پاگودا تران کوک در هانوی باعث شده است تا افراد زیادی به غیر از بازدید از پاگودا به دیدن این درخت هندی بروند. محل رشد این درخت در اصل جایی است که بیش از ۲۵ قرن پیش بودا شاکیامونی در آن مناجات می‌کرد. این درخت هدیه‌ای از رئیس جمهور هند در سفر خود به ویتنام در سال ۱۹۵۹ بود. همچنین این درخت به عنوان "درخت دیپلماتیک" نیز شناخته می‌شود. بسیاری از افراد معتقدند که برگ این درخت بر روی هر کسی که بیافتد باعث شانس و خوشبختی او می‌شود. پس اگر فرصتی برای بازدید از پاگودا تران کوک دارید می‌توانید در زیر این درخت بزرگ بایستید تا زیبایی آن را مشاهده کنید و منتظر برگ شانس باشید.

 

قدم زدن بر روی پل طلایی ویتنام

پاگودا تران کوک در هانوی

 

  • با بازدید از پاگودا تران کوک می‌توانید آداب و رسوم و اعتقادات مردم ویتنام را از نزدیک ببینید. ویتنامی‌ها برای مناجات و دعا به سمت این معبد پاگودا می‌آیند و طبق مراسم خاص و جالب به راز و نیاز می‌پردازند. دیدن این مراسم برای هر گردشگری می‌تواند جذاب باشد.
  • چشم‌انداز و منظره‌ای که این معبد پاگودا دارد این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا عکس‌های خیره کننده‌ای را در آن بگیرند. شما نیز قطعا مبهوت منظره فوق‌العاده زیبای این معبد خواهید شد. همچنین فرصت گرفتن عکس‌های پر زرق و برق و به اشتراک گذاری آن‌ها در دنیای مجازی را خواهید داشت.
  • زیباترین مجسمه نیروانا در ویتنام در پاگودا تران کوک واقع شده است. لذا با بازدید از این معبد زیبا این فرصت برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید از این مجسمه و همچنین سایر مجسمه‌های مختلف بودایی و بدیشتاتوا دیدن کنید. این مجسمه‌های هنری با ارزش با زیبایی‌های متمایزی ساخته شده‌اند. صنعتگران این مجسمه‌ها را بطور پیچیده و کم نظیری ساخته‌اند که اهمیت مذهبی و اسرارآمیزی را برای ترن کوک پاگودا به ارمغان می‌آورد.
۰۶ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران