معرفی بازار بن تان در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی بازار بن تان در ویتنام

بازارهای محلی یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی هستند که توریست‌ها می‌توانند در سفرهای خارجی برای گشت و گذار خود انتخاب کرده و لحظات به یادماندنی را تجربه کنند. به طوری که حتی اگر فردی قصد خرید هم نداشته باشد، بازدید از بازارهای محلی می‌تواند سرگرم‌کننده و لذت بخش باشند؛ چرا که فرصت معاشرت با مردم محلی منطقه را فراهم کرده و شما می‌توانید در آنجا به سبکی آن‌ها خرید کرده و با فرهنگ مردمان آن سرزمین بیشتر آشنا شوید. از آنجایی که ویتنام از جمله کشورهای پرطرفدار توریستی است که با تاریخچه پرفراز و نشیب خود توانسته مورد توجه همگان قرار بگیرد در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از مهم‌ترین بازارهای محلی آن به نام بازار بن تان هوشی مین بپردازیم.

 

آشنایی با بازار محلی بن تان، ویتنام

بازار بن تان هوشی مین (Bến Thành) که در زبان ویتنامی Chợ Bến Thành نامیده می‌شود یکی از جذاب‌ترین بازارهای محلی است که مسافران تور ویتنام فرصت بازدید از آن را خواهند داشت. این بازار یکی از قدیمی‌تری سازه‌های باقی مانده در شهر هوشی مین بوده که امروزه به نمادی از این شهر تبدیل شده است. بازار بن تان مقصدی معروف برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از سراسر جهان به شمار می‌آید که هر روز پذیرای بیش از ۱۰ هزار بازدیدکننده است. این بازار دارای نزدیک به ۱۵۰۰ غرفه با بیش از ۶۰۰۰ کسب و کار کوچک است که اقلام عمده فروشی و خرده فروشی را از مواد مصرفی گرفته تا کالاهای لوکس می‌فروشند. از همین رو توصیه می‌کنیم حتما در سفر به ویتنام سری به این بازار دوست داشتنی بزنید تا در کنار تجربه حال و هوای دوست داشتنی آن فرصت خرید سوغاتی‌های متنوع و قیمت مناسب را نیز داشته باشید.

عکس: vietnamtour.com

 

سبک معماری بازار محلی بن تان، ویتنام

بازار بن تان ویتنام دارای مساحت کل ۱۳۰۵۶ متر مربع است. این ساختمان ۱۰۰ ساله دارای طراحی منحصر به فرد هندو - چینی فرانسوی بوده که در میان ساختمان‌های مدرن و امروزی اطراف مرکز سایگون خودنمایی می‌کند. در طول سال‌ها، بازار تحت بازسازی‌های عمده‌ای هم در نمای بیرونی و هم داخلی قرار گرفته است اما سبک معماری کلی آن حفظ شده است. از آنجایی که این ساختمان در دوران استعمار فرانسه ساخته شده، دارای نفوذ قوی فرانسوی‌ها بوده و در حال حاضر نیز می‌توان متوجه این موضوع در بازدید از آن شد. ادعا می‌کنیم که در بازدید از این بازار به همان اندازه که اجناس متنوع و قیمت مناسب برای خرید توجه شما را به خود جلب خواهند کرد، حس و حال باستانی و سبک معماری خاص آن نیز مورد توجه شما خواهد بود.

 

برترین مراکز خرید در ویتنام

عکس: localvietnam.com

 

تاریخچه بازار محلی بن تان، ویتنام

تاریخ تاسیس بازار بن تان هوشی مین به اوایل قرن هفدهم برمی‌گردد. در آن دوران این مکان با کنار هم قرار گرفتن دستفروشان خیابانی که در نزدیکی رودخانه سایگون گرد هم می‌آمدند و به صورت غیر رسمی به فروش اجناس خود می‌پرداختند کار خود را آغاز کرد. بعدها در سال ۱۸۵۹ این بازار پس از تسلط بر ارگ Gia Định توسط قدرت‌های استعماری فرانسوی به طور رسمی تأسیس شد. متاسفانه بازار بن تان ویتنام در طول سال‌ها تاریخچه پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. به طوری که در سال ۱۸۷۰ در اثر آتش سوزی ویران شد و برای تبدیل شدن به بزرگترین بازار سایگون بازسازی شد. در سال ۱۹۱۲ بازار به ساختمان جدیدی منتقل شد و بازار جدید Bến Thành نامیده شد. این نام از دو کلمه بندر (بن) و ارگ (Thanh) گرفته شده است. هم اکنون این بازار را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و نمادین‌ترین سازه‌های باقی مانده در سایگون نامید.

عکس: localvietnam.com

 

ویژگی بازار محلی بن تان، ویتنام

برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از بازار بن تان هوشی مین بکنید آشنایی با ویژگی‌های آن اهمیت بالایی دارد. در حالت کلی بازار بن تان در دو شیفت روزانه و شبانه فعالیت می‌کند که در هر زمانی ویژگی‌های خاص خود را داشته و بازدیدکنندگان باید با آن‌ها آشنا شوند تا بهترین زمان را برای حضور در آن انتخاب کنند؛ هر چند ما پیشنهاد می‌کنیم تجربه حضور در هر دو تایم را در آن داشته باشید:

۱. بازار روز

بازار بن تان ویتنام دارای چهار دروازه اصلی است که در طول روز همه آن‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که هر دروازه دارای یک منطقه مشخص برای فروش اقلام مخصوص است. به عنوان مثال، دروازه جنوبی به فروش اقلامی همچون سوغاتی‌های ویتنام، پوشاک، منسوجات، کفش، جواهرات و محصولات آرایشی و بهداشتی تعلق دارد. دروازه شمالی جایی است که مردم می‌توانند انواع میوه‌های تازه، ماهی، مرغ و دیگر اقلام خوراکی را پیدا کنند. در طرف مقابل، دروازه غربی عمدتاً محصولاتی نظیر اقلام هنری و سرامیکی را ارائه می‌دهد.

 

برترین مراکز خرید هانوی در ویتنام

عکس: expedia.co.id

 

۲. بازار شب

از ساعت ۶ عصر فروشندگان در بازار بن تان هوشی مین غرفه‌های خود را با نور روشن کرده و فروش محصولات مختلف جای خود را به رستوران‌های خیابانی و سرو غذاهای محلی ویتنام می‌دهند. به طوری که برخی از آن‌ها بر جو مغازه خود میز و صندلی قرار داده و به مکانی عالی برای تست کردن غذاهای خیابانی ویتنام تبدیل می‌گردند.

عکس: localvietnam.com

 

ساعات کاری بازار محلی بن تان، ویتنام

بازار بن تان ویتنام واقع در کلان شهر هوشی مین در تمام طول سال در خدمت گردشگران و مشتریان است. به طوری که بدون هیچ تعطیلی همه روزه از ساعت تقریبا ۶ صبح مغازه‌داران غرفه‌های خود را باز کرده و یا ساعت ۶ عصر به فروش محصولات و اقلام مختلف می‌پردازند. سپس بعد از ساعت ۶ عصر این بار شیفت شبانه بازار کار خود را آغاز کرده و با فروش انواع مختلفی از غذاهای خیابانی و غذاهای محلی ویتنامی تا ساعت ۱۰ شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بنابراین تایم کاری این بازار را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • بازار روز: از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر
  • بازار شب: از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب

عکس: deluxegrouptours.vn

 

نحوه دسترسی به بازار محلی بن تان، ویتنام

بازار Ben Thanh در یک تقاطع شلوغ در شهر هوشی مین واقع شده که گردشگران می‌توانند از هر نقطه شهر به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. به طوری که این بازار یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی هوشی مین بوده و برای همه رانندگان تاکسی شناخته شده است. البته علاوه بر تاکسی توریست‌ها می‌توانند با کرایه موتورسیکلت نیز بدون قرار گرفتن در ترافیک شهر به آن دسترسی پیدا کنند. خبر خوب دیگر اینکه دقیقا روبروی بازار بن تان هوشی مین، ایستگاه اتوبوس سایگون قرار دارد. فرودگاه بین المللی Tan Son Nhat نیز در محدوده شهر و تنها در فاصله ۷ کیلومتری از بازار واقع شده است.

  • آدرس: Le Loi, Ben Thanh, Quan 1, Ho Chi Minh, Vietnam

 

معرفی ۵ مرکز خرید برتر هوشی‌مین

عکس: vespavietnamtour.com

 

در بازدید از بازار محلی بن تان به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه بازار بن تان هوشی مین عمدتاً به مکانی برای گردشگران تبدیل شده است. به طوری که بیشتر از افراد محلی می‌توان شاهد گردشگران در آن بود که از پوشاک سنتی و صنایع دستی گرفته تا ادویه‌جات و سوغات محلی و ... را به فروش می‌رسانند. پس برای اینکه بتوانید بهترین تجربه خرید و گشت و گذار در آن را داشته باشید، بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید:

  • چانه‌زنی بر سر قیمت‌ها را در بازار بن تان ویتنام به هیچ عنوان فراموش نکنید. چانه‌زنی در این بازار امری رایج است و با این کار می‌توانید اجناسی که دوست دارید را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. قیمت ها در بازار بن تان اغلب دو یا سه برابر بیشتر از حد معمول است.
  • اکثر معامله‌گران در این بازار خرافاتی هستند. بنابراین صبح‌ها تایم بسیار مناسب‌تری برای خرید است؛ زیرا آن به به حساب دشت اول گذاشته و بر این باور هستند که در ادامه روز فروش بیشتری خواهند داشت.
  • قبل از تصمیم نهایی توصیه می‌کنیم ابتدا از چندین غرفه مختلف دیدن کنید؛ چرا که گاها قیمت یک جنس مشابه در غرفه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی ارائه ‌می‌شوند و با این کار فرصت پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت خرید را خواهید داشت.
  • اگر قصد خرید ندارید بهتر است به محصولاتی که برای فروش جلو مغازه گذاشته‌ شده‌اند دست نزنید؛ چرا که فروشندگان از این کار اصلا خوششان نمی‌آید.

عکس: vinwonders.com

 

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران