معرفی زیباترین کلیساهای ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی زیباترین کلیساهای ویتنام

ویتنام از کلیساهای جامع سنگی به سبک گوتیک گرفته تا محراب‌های مرمرین و طلایی زیبا و نمای صورتی خیره کننده، برخی از کلیساهای زرق و برق دار را به در خود جای داده است. معماری این کشور مدیون سال‌ها سبک استعماری فرانسه است که با طرح‌های شرقی همراه است و در نتیجه ترکیبی زیبا از دوران باستان و مدرنیته را ارائه می‌دهد. در این مقاله برای مسافران تور ویتنام هیجان‌انگیزترین کلیساهایی که در سراسر ویتنام پیدا خواهید کرد را بررسی کنید.

 

استان نین بین، کلیسای جامع Phat Diem

این کلیسای جامع خیره کننده که در استان نین بین واقع شده و در اواسط دهه ۱۸۸۰ ساخته شده است کاملا از سنگ طبیعی تراشیده شده است. این کلیسای جامع در یک مجتمع آرام با نمای دریاچه، خانه ناقوس و چندین دالان قرار گرفته است. در داخل آن فضای عبادت قرمز رنگی مشاهده می‌کنید که با ظرافت‌هایی زیبا و طلایی و همچنین ستون‌های بزرگ سنگی تزئین شده است. طبق شواهد ساخت این کلیسا ۱۰ سال به طول کشیده و مردم می‌توانستند مستقیما سنگ از کوه استخراج کنند. نتیجه سختکوشی آنان چیزی است که هر بیننده‌ای امروزه مقابل آن مسخ می‌شود.

 

کلیسای نوتردام سایگون در هوشی مین ویتنام

آدرس: Kim Sơn District, Vietnam

 

هانوی، کلیسای Cua Bac

نام رسمی این کلیسا "کلیسای شهدا" است و به عنوان تلفیق سبک‌های معماری اروپا و ویتنام در نظر گرفته شده است. ارنست هبرارد ساختمان را با ویژگی‌های الهام گرفته از آرت دکو، همراه با کاشی‌های ویتنامی طراحی کرده و با فضای سبز زیبایی در محوطه آن تزئین شده است. در نتیجه تمام آن‌ها یک کلیسای باشکوه و التقاطی به وجود آمد که چشم‌ها را به سمت خود معطوف می‌دارد.

آدرس: 56 Phan Đình Phùng, Hà Nội, Vietnam

 

سایگون، کلیسای Tan Dinh

این کلیسای صورتی با الهام از سبک معماری گوتیک در منطقه ۳ سایگون واقع شده است. این کلیسای بی‌نظیر یکی از کم نظیرترین مکان‌های دیدنی شهر است. هر چقدر رنگ صورتی نمای بیرونی خیره کننده است در داخل هم به همان اندازه دیدنی و چشمگیر است. در طول بازسازی این کلیسا در سال ۱۹۲۹، فرانسوا هاسز و همسر ویتنامی اش، سخاوتمندانه قسمت داخلی آن را با سنگ مرمر ایتالیا تزئین کردند و احساسی زیبا و فوف‌العاده‌ای را برای آن ایجاد کردند. برای افزودن یک بعد تاریخی به تن دین، بنیانگذار کلیسا پدر دوناتین اویلارد، در زیر شبستان دفن شده است.

 

گشتی در کافه آپارتمان سایگون در هوشی‌مین

آدرس: 289 Hai Bà Trưng, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam

 

سایگون، کلیسای Hanh Thong Tay

کلیسای Hanh Thong Tay در میان درختان سرسبز و گل‌های ظریف واقع شده و محیطی آرام و روح نواز را درست در مرکز شهر در دسترس قرار داده است. این کلیسای به سبک بیزانس دارای سه محراب تراشیده شده از مرمر طلای ایتالیا و همچنین موزاییک‌های پیچیده در سقف‌ها است که امکان ندارد به آن‌ها نگاهی بیاندازید و برای لحظاتی قفل زیبایی و شکه آن‌ها نشوید. کلیسا دارای معماری جالب و دیدنی است و ارزش فرار از شلوغی شهر را دارد.

آدرس: 53/7B Quang Trung, Hồ Chí Minh, Vietnam

 

نها ترانگ، کلیسای مسیح پادشاه

این کلیسا در سال ۱۹۲۸ از بلوک‌های سیمانی ساده ساخته شد. با این وجود کلیسای دیدنی و شگفت‌انگیزی از آب در آمد. کلیسای مسیح پادشاه که در قسمت بالای ساحلی نها ترانگ واقع شده، نمای بیرونی چشمگیری دارد، اما فضای داخلی آن است که تیر آخر را به شما می‌زند. فضای اخلی این کلیسا با گنبدهای پهن و منحنی، درهای گل‌دار و تعداد زیادی پنجره‌های شیشه‌ای رنگی که مقدسین کاتولیک را به تصویر می‌کشد، بسیار دیدنی است. این کلیسا معمولا "کلیسای جامع کوهستان" نامیده می‌شود، بنابراین اگر از مردم محلی می‌خواهید کلیسا را پیدا کنند، حتما نام مستعار را ذکر کنید.

 

معرفی زیباترین معابد ویتنام

آدرس: 1 Thái Nguyên, Thành phố Nha Trang, Khánh Hòa, 650000, Vietnam

 

هانوی، کلیسای جامع سنت جوزف

کلیسای جامع سنت ژوزف قدیمی‌ترین کلیسای هانوی است که ساخت آن از سال ۱۸۸۶ آغاز شد و در طراحی آن از نمونه پاریسی خود (Notre-Dame de Paris) الهام گرفته شده است. سنت جوزف چندین بار در روز مراسم جمعی دعا برگزار می‌کند، و این منجر به ازدحام جمعیت در زمان خواندن دعا می‌شود. این کلیسای جامع به سبک گوتیک رویوال ساخته شده و در آن از صفحات گرانیت و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و زیبا که از فرانسه به هانوی حمل شدند استفاده شده است. متاسفانه به خاطر آلودگی جدی در پایتخت ویتنام نمای بیرونی کلیسا با خطر جدی فرسودگی مواجه است. از آنجا که سنت جوزف مقصد اصلی گردشگری در هانوی محسوب می‌شود، در این نزدیکی فروشگاه‌های مختلف سوغاتی و رستوران‌های به سبک غربی متعددی وجود دارد که می‌توانید به آن‌‌ها بروید.

آدرس: 40 Nhà Chung, Hà Nội, 100000, Vietnam

۲۱ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران