زیباترین جزایر ویتنام را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
زیباترین جزایر ویتنام را بشناسید

ویتنام کشوری بسیار زیباست که بیش از ۳ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. سرزمینی زیبا با جنگل‌های بارانی فوق‌العاده، دهکده‌های باستانی، طبیعت دست نخورده و سواحلی دیدنی که همه چیز را برای تبدیل شدن به یک مقصد ایده‌آل گردشگری در خود دارد. یکی از نکاتی که خیلی‌ها در مورد تور ویتنام در نظر نمی‌گیرند، این است که این کشور چندین جزیره‌ی فوق‌العاده جذاب در خود دارد. جزایری که در نوشته‌ی امروزمان در مقتدرسیر تابان، قصد معرفی ۱۰ مورد از بهترین‌هایشان را داریم.

 

جزیره فو کوک (Phu Quoc)

جزیره فو کوک یک مقصد ایده آل برای آن‌هاست که دوست دارند به جزیره‌ای زیبا با سواحل دوست داشتنی سفر کنند. فو کوک منطق جنگلی فوق‌العاده داشته و فضای آن برای سر کردن تعطیلا واقعا عالی است. از همین روست که این جزیره جزو مقاصد مهم و گردشگر پذیر ویتنام به حساب می‌آید.

با توجه که فو کوک پارکی ملی و یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آِد، بخش زیادی از طبیعت آن دست نخورده و تنها چند ریزورت لاکچری و بسیار زیبا در آن واقع شده تا گردشگران در آن‌جاها اقامت داشت هباشند. فو کوک زیبایی‌های بسیاری در خود دارد که سواحل فوق‌العاده، جنگل‌های جذاب، دهکده‌های سنتی و چند معبد کوچک بودایی بخشی از آن‌هاست. پیشنهاد ما این است که اگر در تور ویتنام به فو کوک رفتید، یک موتور کرایه کنید و به گوشه کنار این جزیره سرک بکشید و زیبایی‌های آن را تا جای ممکن از نظر بگذرانید.‌

جزیره کان دائو (Con Dao)

کان دائو نیز یکی دیگر از جزایر بسیار معروف ویتنام محسوب می‌شود که غیر از بخش شهری، قسمت بزرگی از آن به عنوان پارک ملی به حساب آمده و ۱۶ جزیره‌ی کوچک غیر مسکونی نیز در نزدیکی خود دارد. این مجموعه جزایر، در کنار هم زیبایی منحصر به فردی را پدید می‌آورند که در کم‌تر جایی از این کشور مشاهده خواهید کرد.

نکته‌ی جذاب درباره سفر به کان دائو این است که شما می‌توانید در ریزورت‌ها و هتل‌های متنوعی که در بخش گردشگر پذیر کان دائو در نظر گرفته شده اقامت داشته باشید و در سواحل عمومی به آبتنی و انجام فعالیت‌های آبی بپردازید و از طرف دیگر به سراغ نقاط دست نخورده، طبیعت فوق‌العاده زیبا و جزایر کوچک‌تر نیز بروید. کان دائو از آن جاهایی است که هم طبیعت آن در خشکی و هم در زیر آب فوق‌العاده دیدنی است و به هر سمتش که بروید یک شگفتی طبیعی انتظار شما را می‌کشد.

 

۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی

جزایر چام (Cham)

چام از ۸ جزیره‌ی کوچک تشکیل شده که در فاصله‌ی بسیار کمی از هوی آن قرار دارد و همین نزدیکی به یکی از شهرهای بزرگ ویتنام باعث شده تا توریست‌های زیادی از آن‌ها دیدن کنند. این ۸ جزیره در کنار هم یک پارک ملی دریایی را تشکیل می‌دهند که گردشگران برای بودن در سواحل زیبا و آرامش بخششان و البته غواصی به آن‌جا می‌روند.

در مجموع جزایر چام برای فعالیت‌های آبی جایی ایده‌آل به حساب می‌آیند زیرا شما هم می‌توانند غواصی عمیق هم اسنورکلینگ را در آن‌جا تجربه کرده و هم دیگر فعالیت‌های تفریحی آبی را امتحان کنید. رفتن به این منطقه نیز خیلی راحت بوده و شما از هوی آن حدودا نیم ساعت با فری‌های عمومی یا قایق مسیری را باید طی کنید تا به آن‌جا برسید.

جزیره وونگ تائو (Vung Tau)

وونگ تائو در جنوب ویتنام و در نزدیکی کان دائو واقع شده است و یکی از جزایر آرام و بسیار زیبایی به حساب می‌آید که می‌توانید در آن حوالی به سراغش بروید. وونگ تائو جاذبه‌های زیادی در خود دارد که مهم‌ترین آن‌ها ساحل نمادین و بسیار معروف هو ترام است. این ساحل بسیار بزرگ با داشتن شنی نرم و روشن و آبی کریستالی و البته حضور چندین ریزورت لاکچری در اطرافش، خیلی معروف است و حتی آن‌هایی که در تور ویتنام در وونگ تائو اقامت ندارند، برای یک گردش یک روزه به این جزیره می‌روند.

از جاذبه‌های دیگر جزیره وونگ تائو می‌توان به چشمه‌ی آب گرم، تندیس مسیح، معبد باستانی و ... اشاره کرد.

 جزیره کت با (Cat Ba)

حتما درباره خلیج زیبا هالونگ شنیده‌اید که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ویتنام محسوب می‌شود. کت با بزرگ‌ترین جزیره در این خلیج محسوب شده و به خاطر وجود رستوران‌ها، هتل‌ها، بارها و دیگر امکاناتی که دارد، گردشگرانی که به دیدن این خلیج می‌روند، از جزیره‌ی کت با نیز دیدن می‌کنند.

کت با بخشی از یک پارک ملی بزرگ به همین نام است و دارای دو ساحل بسیار زیباست که کت کو یک و کت کو دو نام گذاری شده‌اند. اما اگر نمی‌خواهید جمعیت بالایی که در این دو ساحل حضور پیدا می‌کنند را تحمل کنید، می‌توانید با قایق‌های تند رو به جزیره میمون در همان نزدیکی بروید و از زیبایی‌های آن جزیره و سواحل خلوت‌ترش استفاده کنید. کت با به واقع جزیره‌ای زیبا و دوست داشتنی است اما بیشتر به عنوان یک ایستگاه در خلیج هالونگ به آن نگاه می‌شود تا یک مقصد اصلی که بخواهید روزهایی را در آن‌جا سر کنید.

 

معرفی ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری دا نانگ در ویتنام

جزیره هون تری (Hon Tre)

این جزیره در مرکز ویتنام واقع شده و از جمله جزایر کوچک اما خیلی زیبا ویتنام بوده که طبیعت جنگلی و سواحلی فوق‌العاده‌ای دارد. هون تری یک مقصد مفرح در این کشور نیز محسوب شده و شما روزها می‌توانید به تفریح در جزیره بپردازید. هون تری یک پارک بازی فوق‌العاده با نام Vinpearl در خود داشته و این مجموعه آکواریوم بسیار بزرگ، مرکز خرید، انواع سواری‌ها و سینما و خیلی چیزهای دیگر را در خود دارد. همچنین آمفی تئاتر بزرگ Vinpearl جایی است که کنسرت‌ها و برنامه‌های نمایشی متنوع در آن‌جا برگزار می‌شود.

تفریحات مختلف دریایی را نیز به این مجموعه اضافه کنید تا ببینید هون تری چه جای جذابی برای سفر در ویتنام به حساب می‌آید. اما کماکان در این سفر باید به سراغ مراکز طبیعی زیبای جزیره از جمله خلیج فوق‌العاده‌ی آن و البته تپه‌های جنگلی و سرسبزش نیز بروید. هتل‌ها و ریزورت‌های جذاب، مراکز تفریحات شبانه و پارتی‌های متنوعی که تا پاسی از صبح ادامه پیدا می‌کنند از دیگر جاذبه‌های هون تری به حساب می‌آیند.

جزیره لی سون (Ly Son)

یکی دیگر از جزایر زیبای مرکز ویتنام که در استان کونگ نگای (Quang Ngai) واقع شده و از جذابیت‌های آن می‌توان به وجود بیش از ۵۰ معبد کوچک و بزرگ بودایی در آن‌جا اشاره کرد. جزیره‌ای که بر خلاف دیگر گزینه‌های لیست ما مملو از مزرعه بوده و سواحل زیبای شنی دارد که می‌توانید در آب کریستالی آن‌ها به شنا بپردازید.

لی سون نسبت به ساحل خیلی نزدیک نبوده و رفتن به آن‌جا یک سفر دریایی یک و ساعت و نیمه را می‌طلبد اما بازدید از این محل صدر درصد ارزشش را خواهید داشت. این سفر اگر چه هزینه‌ی نسبتا بالایی برایتان خواهد داشت اما وقتی به آن جا برسید، می‌توانید در هتل‌های مقرون به صرفه‌ی لی سون اقامت داشته باشید، فعالیت‌های رایگان انجام دهید و کلی خوش بگذرانید. بازدید از معابد پر تعداد جزیره، رفتن به بالای صخره‌های سرسبز و تماشای منظره‌ی دریا، اسنورکلینگ و شنا در آب کریستالی و ... از جمله فعالیت‌هایی هستند که در لی سون می‌توانید تجربه کنید.

جزایر با لوا (Ba Lua)

با لوا مجموعه‌ای از ۴۵ جزیره‌ی کوچک است که البته بعضی از آن صخره‌ی سنگ آهک هستند که از آب بیرون زده‌اند. اما ۱۰ مورد از جزیره‌های با لوا، میزبان دهکده‌های ماهیگیری هستند که برای منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و گردشگران نیز از آن‌جاها بازدید به عمل می‌آورند. یکی از فعالیت‌های مورد توجه گردشگران، راه رفتن بین این جزیره‌ها در زمان پایین آمدن سطح آب است. در این مواقع مسیرهای خشکی باریکی بین بعضی از جزایر پدید می‌آید که می‌توانید قدم زدن از یکی به دیگری بروید.

جزایر با لوا آبی کریستالی و شفاف دور خود دارد که برای اسنورکلینگ و شنا عالی هستند. همچنین از فعالیت‌هایی که عموما همه‌ی توریست‌ها در آن‌جا امتحان می‌کنند، گشت‌های دریایی و گشت و گذار در میان جزایر و البته تفریحات آبی‌ست. همچنین این خشکی‌ها، لوکیشن‌هایی عالی برای عکاسی نیز به حساب می‌آیند و زوج‌های جوان می‌توانند، تصاویری عالی از خود در این محل ثبت کنند.

 

بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

جزایر نام دو (Nam Du)

نام دو، در جنوب ویتنام واقع شده و حدودا ۴۰ کیلومتر از فو کوک فاصله دارد و شما در سفر به این مقصد گردشگری محبوب، می‌توانید از این جزایر نیز دیدن کنید. نام دو مجموعا از ۲۱ جزیره تشکیل شده و یکی از نقاط خاص ویتنام از نظر محیط زیست دریایی و مرجان‌های دریایی رنگارنگ بوده و غواصی در آن‌جا یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها به حساب می‌آید.

 یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری نام دو، فانوس دریایی آن است که در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و تقریبا همه از آن‌جا بازدید می‌کنند. با این حال همان طور که قبلا گفتیم، دلیل اصلی برای بازدید از نام دو، غواصی یا اسنورکلینگ در آب اطراف این جزایر و تماشای ماهی‌ها و مرجان‌های دریایی رنگارنگی است که این طبیعت بی‌نظیر را در زیر دریا شکل داده‌اند.

بین با (Binh Ba)

و در نهایت معرفی کوتاهی داشته باشیم از یکی دیگر از جزایر جنوبی ویتنام که با تپه‌های سرسبز، قایق‌های ماهیگیری کوچک و بزرگ رنگارنگ و سواحل زیبای شنی و صخره‌ای خود، جایی دلپذیر برای یکی دو روز سفر آرامش بخش به حساب می‌آید.

البته این جا نیز از آن دست جزیره‌هایی محسوب می‌شود که عموما مردم اول صبح با قایق به آن‌جا می‌روند، انواع تفریحات را امتحان کرده و سپس غروب به محل اصلی اقامت خود باز می‌گردند. بین با یک خلیک زیبا و آرام دارد که در هر زمانی می‌توانید در آن‌جا شنا کنید و از آب شفاف و کریستالی‌اش لذت ببرید. در کنار طبعیت جنگلی و طبیعت گردی بر روی تپه‌ها، محیط شهری نیز امکانات خوبی را برای شما پدید آورده و می‌توانید غذاهای دریایی و محلی خیلی خوبی در کافه‌ها و غذا خوری‌هایش میل کنید.

۲۰ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران