زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید

ویتنام از کشورهای غنی دنیاست که گردشگران را با میراث کهن و زیبایی‌های طبیعی‌اش شگفت‌زده می‌کند. این کشور که با کوه‌ها و دریای جنوب چین در غرب، و رودخانه سرخ و مکونگ به سمت شمال و جنوب محاصره شده مناظر متنوع و زیبایی از سواحل ماسه سفید، تراس‌های برنج دل‌ربا، و جنگل‌های سرسبز را ارائه می‌دهد که بر چهره کلی شهرها تاثیر گذاشته‌اند. ما در این پست زیباترین شهرهای ویتنام که باید آن‌ها را بشناسید معرفی می‌کنیم.

 

هوی آن

هوی آن از میراث‌های جهانی و از مقاصد مهم ویتنام است. با غذاهای فوق‌العاده، زیبایی‌های چشمگیر و فرهنگ محلی این شهر انتخابی غیرقابل چشم‌پوشی است. هوی آن از بنادر بزرگ قرن‌های ۱۶ تا ۱۸ بوده و زیبایی فعلی خود را مدیون  تأثیرات فرهنگ‌های چینی، ژاپنی و اروپایی است. خیابان‌های سبک کلاسیک، معابد و بازارهای پر جنب و جوش از اصلی‌ترین دیدنی‌های شهر هستند. به علاوه گالری‌های هنی و کافه‌های روباز که آثار هنری به فروش می‌رسانند از عناصر جذاب این شهر هستند.

 

 ۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن که در سفر به ویتنام باید از آنها بازدید کنید

Hoi An

 

موی نه

موی نه سابقا روستایی ماهی‌گیری و آرام بود اما حالا به یکی از مقاصد تفریحی برای آخرهفته‌ها مخصوصا برای مردم هوشی مین تبدیل شده است. ساحل این روستا با استراحگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های محلی پرشده و به لطف وزش باد جایی عالی برای رقصاندن بادبادک‌هاست. اگر می‌خواهید گردشی آرام داشته باشید از تپه‌های جذاب اطراف دیدن کنید. وجود این تپه‌ها برای اقلیم منطقه بسیار مهم هستند و بر میزان بارش باران تاثیر مستقیم دارند.

 

موی نه

 

دالات

دالات در ارتفاع ۱۵۰۰ متری بالاتر از سطح دریا واقع شده و همیشه آب و هوایی خنک و یا سرد دارد. به همین دلیل هم مناظر آن در بیشتر مواقع زمستانی است. این شهر تاریخی باشکوه روزگاری مقصد مورد علاقه امپراطوران و فرانسوی‌ها برای فرار از گرما بوده است. این تاثیرات اروپایی که از فرهنگ فرانسوی وارد شده‌اند را هنوز می‌توانید بر معماری مرکز شهر ببینید. این شهر با داشتن کلیساهای زیبا، بازارها، خیابان‌های پر پیچ و خم و باغ‌های رنگارنگ، مکانی عالی برای قدم زدن محسوب می‌شود. محیط اطراف دریاچه‌ها، جنگل‌ها و آبشارها فرصت خوبی برای انجام دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و کاوش می‌دهند.

 

 ۱۰ رستوران برتر دالات ویتنام برای خوردن بهترین غذاهای سنتی 

دالات

 

نها ترانگ

نها ترانگ یکی از محبوب ترین شهرهای تفریحی و ساحلی ویتنام است که چند ساحل برجسته تفریحی کل کشور و برخی از مهم‌ترین نقاط غواصی را در خود جای داده است. به علاوه ساحل هلالی شکل آن شهر را در پس زمینه‌ای کوهستانی قرار داده که زیبایی‌اش را دوچندان کرده است. ده‌ها شرکت گردشگری سفرهای روزانه‌شان را به بیش از ۲۰ جزیره این منطقه ترتیب داده و امکاناتی مثل غواصی و صعود را در دسترس گردشگران بین‌المللی قرار می‌دهند.

 

نها ترانگ

 

کان تو

کان تو مهم‌ترین شهر در دلتای مکونگ و محل تلاقی چندین آبراه است. کان تو جایی عالی برای تماشای بازارهای شناور و انواع قایق‌ها در کانال‌های آبی‌ست. منطقه جلوی رودخانه کان تو با باغ‌های زیبا و رستوران‌ها پر شده و مناظری زیبا پدید آورده است. مخصوصا که تصویر معابد در پشت آن عمق مسحورکننده‌ای به آن بخشیده. برای سفری کوتاه به اطراف شهر حتما از زمین‌های برنج درخشان دیدن کنید.

 

 از جنگل‌های مانگرو تا بازارهای متفاوت ؛ ۵ گردش یک روزه از هوشی مین

کان تو

 

ساپا

ساپا از مشهورترین نقاط گردشگری ویتنام شمالی است که در لبه غربی فلاتی مرتفع قرار دارد. در واقع به دلیل جغرافیای منحصر به فردش ساپا مناظری از زمین‌های برنج که غالبا در مه فرو رفته‌اند به نمایش می‌گذارند که نفس‌ها را می‌برد. این مقصد برای پیاده‌روی در کوهستان هوآنگ لین سُن، بازدید از شالیزارها و اقلیم‌های روستایی محبوبیت زیادی دارد. ساپا برای صدهاها سال است محل زندگی اقوام بومی در تپه‌هایش است و از لحاظ تاریخی نیز دارای قدمت است. با این که بازارهای شهر به خاطر گردشگران غیربومی تغییر کرده‌اند اما در فروشگاه‌های تپه‌ای شما می‌توانید لباس‌ها و سوغاتی‌های محلی ویتنام را برای خریدن پیدا کنید.

 

ساپا

 

باک ها

اگر در ساپا هستید می‌توانید سفری روزانه را به باک ها ترتیب بدهید که گرچه از لحاظ توریستی کم اهمیت‌تر از ساپا است اما هیچ چیزی از زیبایی کم ندارد. این شهر که در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا واقع با کوه‌های سرسبز مخروطی محاصره شده و منظره‌ای زیبا دارد. یعنی به هر طرف که بچرخید چیزی برای دیدن توجه شما را به خود جلب می‌کند. روزهای یکشنبه مردم محلی شهرهای نزدیک اطراف بساط خود را جمع می‌کنند و برای برپایی بازار هفتگی به باک ها می‌آیند. بنابراین اگر خوش شانس باشید و برنامه سفرتان درست به یکشنبه بیافتد می‌توانید در بازاری شامل محصولات بومی و سنتی و سوغاتی‌ها شرکت کنید.

 

باک ها

 

هوی

هوی از شهرهای تاریخی و شاهنشاهی ویتنام است که بعدها پایتخت امپراتورهای نگوین شده بود. این شهر که حالا در دریف میراث جهانی یونسکو در ویتنام قرار گرفته از مقاصد برجسته و زیبای این کشور است. متاسفانه طی جنگ‌های قرون ۱۹ و ۲۰، که در پی حمله فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها به این شهر صورت گرفت بخش‌های زیادی از آن ویران شد. اما هنوز این منطقه پر از مقبره‌ها، معابد و کاخ‌های جذاب است. رودخانه عطر که به زبان محلی Song Huong خوانده می‌شود در سراسر شهر می‌چرخد و تا شهر ممنوعه بر بالای ساحل شمالی می‌رود. این رودخانه به خودی خود دارای زیبایی‌های فراوان و جوی آرامشبخش است. شما در طول این رودخانه می‌توانید انواع مختلفی از قایق‌های سنتی را ببینید.

 

هوی

۳۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران