تجربه ۱۰ فعالیت جذاب در هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تجربه ۱۰ فعالیت جذاب در هانوی

وقتی تور ویتنام را برای سفر انتخاب می‌کنید، از این مطمئن خواهید بود که هیچ وقت برای فعالیتی جدید یا تجربه‌ای نو، گزینه‌ای کم نخواهید آورد. شهری تاریخی اما در عین حال مدرن که همین سبب شده جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادش، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

هانوی بیش از هزار سال قدمت دارد و همین تاریخ کهن سبب گشته تا معابد، ابنیه تاریخی و دیدنی‌های متفاوتی در آن باشد که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید. همچنین برای تفریح نیز مراکز زیادی پیدا خواهید کرد تا در سفر به هانوی، در آن مکان‌ها خوش بگذرانید. بر همین اساس با هم مروری داشته باشیم به برترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در این شهر داشته باشید.

 

ارگ شاهنشاهی تانگ لونگ

ارگ شاهنشاهی تانگ لونگ، جایگاهی ارزنده در تاریخ ویتنام دارد و درحال حاضر نیز با شکوه و جلالی مثال زدنی در هانوی خوش می‌درخشد. این مکان که یکی از میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می‌شود، یکی از زیباترین نقاطی است که در هانوی می‌توانید به دیدنش بروید. در کنار زیبایی خیره کننده کل این مجموعه، بنای اصلی با ۴۰ متر ارتفاع نیز جذابیتی مضاعف به این منطقه داده است.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

آدرس: Quan Thanh, Ba Dinh

زمان بازدید: 8 تا 12:30 و از 13:30 تا 19:30

 

تماشای نمایش عروسکی آبی

این هنر ارزشمند باستانی در هانوی به خوبی گرامی داشته شده و حالا نیز یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری هانوی برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. چند تئاتر مختلف در شهر هستند که این نمایش زیبا را اجرا می‌کنند، اما قدیمی‌ترین تئاتر شهر تئاتر عروسکی تانگ لانگ است که نمایش آن‌ها نیز کاملا طبق اصول قدیمی انجام می‌گیرد. در این نمایش، عروسک گردان‌ها، عروسک‌ها را در آب به حرکت در آورده و حماسه‌ای را برایتان بازگو می‌کنند.

آدرس: 57B, Dinh Tien Hoang Street, Hoan Kiem District

زمان نمایش: هر روز ساعات 15، 16:10، 17:20، 18:30 و 20:00

 

بازدید از مقبری هوشی مین

هوشی مین تاثیری شگرف در تاریخ ویتنام داشته است. یکی از بزرگ‌ترین رهبران در میان کشورهای مدرن که به او "عمو هو" می‌گفتند و حال پیکر وی در مقبره‌ای زیبا و دیدنی در هانوی قرار گرفته است. بازدید از این مقبره هم از نظر زیبایی بصری هم از نظر بازدید از مکانی تاریخی ارزشمند است.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

آدرس: 8 Hung Vuong, Dien Bien, Ba Dinh

زمان بازدید: سخ شنبه تا پنج شنبه از 7:30 تا 10:30،شنبه و یکشنبه از 7:30 تا 11

 

Perfume Pagoda

"معبد عطر" یک مجموعه زیبا و دراماتیک است که موقع بازدید از آن، احتمالا باور نمی‌کنید که آن را در قرن ۱۵ میلادی ساخته‌اند. چندین معبد بودایی در یک هزار توی دیدنی که نمایی فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند. البته این مکان ۶۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و برای بازدید از آن باید نیم روز را به آن اختصا دهید، اما بازدید از این مکان، کاملا ارزشش را خواهد داشت.

آدرس: Huong Son, My Duc

زمان بازدید: 6:30 تا 17:00

 

دریاچه هوان کیم

"دریاچه لاکپشت" در مرکز هانوی قرار گرفته و یکی از زیباترین مکان‌های توریستی هانوی محسوب می‌شود. جدا از زیبایی طبیعی، معبد Ngoc Son نیز در مرکز یک جزیره‌ی کوچک در این برکه واقع شده و به جذابیت‌های این مکان اضافه می‌کند. ترکیب آب دریاچه، یک پل قدیمی و زیبا و این معبد، ترکیبی عالی برای عکس گرفتن در تور هانوی است و هر گردشگری باید در این مکان عکسی برای خود به یادگار بگیرد.

آدرس: Old Quarter

 

خرید در بازار Dong Xuan

بازار Dong Xuan بزرگ‌ترین بازار در هانوی محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم، حتما یک شب در آن به گردش و خرید بپردازید. همه چیز در این بازار پیدا می‌شود، از پوشاک و تی شرت ارزان و زیورآلات تا انواع وسایل تزیینی و ... . یکی از بخش‌های جذاب این بازار، غذاهای خیابانی آن است. دکه‌های مختلف با انواع غذاها در این بازار انتظار شما را می‌کشند.

 

هانوی یا هوشی مین؛ اول باید از کدام دیدن کرد

مکان: Dong Xuan Street, Hoan Kiem District

زمان بازدید: 6:00 تا 19:00

 

محله قدیمی هانوی

بخش قدیمی شهر، جایی بسیار دیدنی است که گردشگران از بودن در آن، لذت زیادی خواهند برد. محله‌ی قدیمی هانوی مملو از خیابان‌ها و کوچه‌های باریک و قدیمی است و مردم زیادی با گاری و موتورسیکلت در آن حرکت می‌کنند و فروشنده‌ها در کنار خیابان به فروش انواع محصولات می‌پردازند. این محله نمایی جالب از بافت چند ده سال پیش هانوی را برایتان به تصویر می‌کشد و شما می‌توانید در جاهای مختلف آن به گرفتن عکس و حتی خرید بپردازید.

پارک ملی "با وی"

پارک ملی "با وی" حدود دو ساعت با مرکز شهر فاصله دارد، اما برای کسانی که می‌خواهند در سفر به هانوی، از یک فضای طبیعی زیبا لذت ببرند، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آِد. این پارک ملی سه قله‌ی بلند، منطقه جنگلی زیبا و فضایی فوق‌العاده دارد. همچنین معبدی دیدنی در کوهستان وجود دارد که مربوط به قرن ۱۱ بوده و موقع بازدید از آن، می‌توانید نمایی بسیار زیبا از پارک ملی را نیز مشاهده کنید.

خانه اپرا هانوی

خانه‌ی اپرای هانوی با آن معماری زیبا در قلب محله‌ی فرانسوی واقع شده است. این بنای جذاب در سال ۱۹۱۱ و با الهام از خانه‌ی اپرای فرانسه طراحی و اجرا شد. طراحی آن کاملا شما را به یاد ساختمان‌های آن دوره پاریس که هنوز هم پا بر جا هستند خواهند انداخت. ساختمان‌هایی با رنگ‌بندی چشم‌نواز و گنبدهای گوتیک. شما می‌توانید در این بنا اپرا کلاسیک زیبایی را هر شب به تماشا بنشینید و کنسرت‌هایی که در این محل برگزار می‌شود، لذت ببرید.

 

۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

آدرس: 1 Trang Tien, Hoan Kiem District

 

معبد ادبیات

معبد ادبیات در ابتدا به عنوان جایگاهی برای آموزش چینی‌ها و کسانی که پیرو کنفسیوس بودند، ساخته شده بود. اما طی بیش از هزار سال، ساختمان‌های متعددی به آن اضافه گشت تا در این منطقه‌ی زیبا، شاهد مجموعه‌ای فوق‌العاده جذاب باشیم که دیدنش را به هر کسی که سفر هانوی را برای تعطیلا انتخاب می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

۲۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران