تفریحات خانوادگی با کودکان در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تفریحات خانوادگی با کودکان در ویتنام

ویتنام از جمله مقاصد گردشگری است که خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنند. چرا که ویتنامی‌ها مردمی فوق‌العاده دوستانه، صمیمی و به‌طور شگفت‌انگیز سرگرم‌کننده هستند و کودکان را دوست دارند. از طرفی دیگر این کشور توریستی تفریحات و جاذبه‌های متنوع بسیار زیادی دارد که اغلب آن‌ها می‌توانند برای کودکان نیز سرگرم‌کننده و جذاب باشند. پس اگر تور ویتنام را برای سفر با کودکان خود انتخاب کرده‌اید اصلا نگران نباشید؛ چرا که سفری خاص و خاطره‌انگیز در انتظار شما است. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفریحات خانوادگی به همراه کودکان در ویتنام آشنا کنیم.

 

خزیدن در تونل‌های به جا مانده از زمان جنگ در ویتنام

تونل‌های معروف جهانی چو چی (Cu Chi) واقع در شهر هوشی‌مین یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که نظیر آن را در هیچ مقصد گردشگری پیدا نخواهید کرد. این تونل تاریخی با طول ۱۸ مایلی یک خاطره به یادماندنی را برای شما در کنار کودکانتان در تور ویتنام رقم می‌زند. این شبکه عظیم تونل‌های زیرزمینی مقر و پایگاه مخفی عملیات نظامی ارتش ویت کنگ شمالی (ویت کنگ) در طول جنگ ویتنام و هند/چین بود. گفته می‌شود در آن دوران این تونل پیچ در پیچ سهم زیادی در پیروزی ویتنامی‌ها داشته است.

 

۱۰ مکان ایده‌آل تابستانی در ویتنام

تونل‌های کو چی موفق شده‌اند در طول این سال‌ها به خوبی حفظ شوند و اکنون به یک جاذبه توریستی محبوب در ویتنام تبدیل گردیده‌اند. در بازدید از این تونل کودکان به همراه شما سفری در زمان داشته و وارد دوران جنگ ویتنام خواهند شد. از جمله چیزهایی که در این تونل فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت می‌توان به امکانات زیرزمینی سابق مانند محل زندگی سربازان و خروجی‌های اضطراری اشاره کرد. همچنین جاذبه‌های دیدنی در بالای زمین وجود دارند که عبارتند از: یک میدان تیراندازی عالی، نمایش تله‌های جنگی و تانک‌های سوخته، نمونه‌برداری از وعده‌های غذایی پناهگاهی.

سفالگری در روستای بات ترانگ ویتنام

شهر هانوی به عنوان پایتخت باستانی ویتنام شناخته می‌شود و مملو از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذابی است که برای توریست‌ها در هر گروه سنی جذابیت دارد. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در حوالی هانوی، روستایی تاریخی به نام بات ترانگ است که با صنعت سفالگری شهرت دارد. برای دسترسی به این روستای دیدنی می‌توانید با تورهای نیم روزه خانوادگی که از هانور برگزار می‌شوند، همراه شوید. بات ترانگ، دهکده‌ای سنتی از سرامیک است که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد.

 

معرفی زیباترین کلیساهای ویتنام

در بازدید از این دهکده عجیب و جذاب فرصت قدم زدن در کنار رودخانه، ده‌ها نمایشگاه و فروشگاهی که مجموعه وسیعی از قطعات سفال و سرامیک به نمایش می‌گذارند را خواهید داشت. همچنین می‌توانید به کارگاه‌های سنتی رفته و مراحل مختلف تولید سفال‌ها را تماشا کنید. چنانچه وقت کافی برای بازدید از این روستای دیدنی را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً در کارگاه‌های سفالگری به همراه کودکانتان شرکت کنید. چرا که لحظات شاد و جذابی را به همراه آن‌ها تجربه خواهید کرد.

شرکت در کلاس‌های آشپزی ویتنامی

ویتنام دارای برخی از خاص‌ترین غذاهای جهان است که بچه‌ها معمولا عاشق آن‌ها هستند. همچنین غذاهای ویتنامی در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی کمتر تند هستند. به همین دلیل کودکان نیز می‌توانند آن‌ها را به راحتی بخورند. در کنار رستوران گردی و تست کردن غذاهای خیابانی ویتنام علاقه‌مندان می‌توانند به همراه کودکان خود در کلاس‌های آشپزی توریستی در این کشور شرکت کنند. آنچه که کلاس‌های آشپزی ویتنام را جذاب‌تر می‌کند آغاز آن‌ها با گشت و گذار در یک بازار محلی است.

 

معرفی ۹ صبحانه اصلی ویتنام

سطح مشارکت شرکت‌کنندگان به توانایی و گروه سنی‌ آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال در بیشتر موارد، کودکان کارهای ساده‌ای مانند آسیاب کردن ادویه‌ها و مخلوط کردن سس‌ها و ایجاد غذاهای منطقه‌ای ساده مانند رول‌های کاغذ برنج تازه، سالادها و رشته‌های سرد را انجام می‌دهند که نیاز به پخت و پز زیادی ندارند. کلاس‌ها همیشه با یک ناهار گروهی همراه بوده و در انتها گواهینامه، کتاب دستور غذا و سوغاتی به شرکت‌کنندگان می‌دهند.

کلاس‌های آشپزی خانواده محور در همه مقاصد گردشگری اصلی ویتنام به خصوص هانوی، هوه، دانانگ و حتی کشتی‌های تفریحی خلیج هالونگ در دسترس هستند. با این حال، محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین انتخاب کلاس‌های خانوادگی، در هوی آن است. هوی آن به خاطر محصولات تازه و دستورالعمل‌های سنتی منحصر به فرد منطقه‌ای، به‌علاوه کلاس‌های بسیاری که در حومه سرسبز اطراف برگزار می‌شوند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. برخی از فعالیت‌های آشپزی سرگرم‌کننده از جمله کاشت برنج، چیدن محصولات تازه در باغ‌های ارگانیک، صید خرچنگ و پارو زدن در یک قایق سنتی «کوراکل» را شامل می‌شوند که می‌توانند برای کودکان بسیار جذاب باشند.

دوچرخه سواری در خیابان‌های ویتنام

یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های خانوادگی، سفرهای تفریحی دوچرخه‌سواری در حومه شهر است که گردشگران در تور ویتنام می‌توانند از آن لذت ببرند. کرایه دوچرخه در ویتنام بسیار آسان بوده و شما مردم محلی و همچنین گردشگران بسیاری را خواهید دید که در خیابان‌های پرترافیک ویتنام در حال دوچرخه‌سواری هستند. چنانچه دوچرخه‌ای را کرایه کردید این فرصت را خواهید داشت تا آزادانه در کوچه پس کوچه‌های ویتنام به گشت و گذار بپردازید. همچنین می‌توانید به همراه کودکان خود توقفی در باغ‌های میوه و دهکده‌های خوش آب و هوای اطراف داشته باشید. یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای لذت بردن از تور دوچرخه‌سواری در ویتنام مای چاو (Mai Chau) است. البته برای دسترسی به آن ابتدا باید حدود دو ساعت رانندگی از هانوی را داشته باشید.

 

بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

تماشای تئاتر عروسکی روی آب ویتنام

نمایش عروسکی در آب یک فعالیت کاملاً ضروری در تعطیلات خانوادگی شما در ویتنام است. چرا که این نمایش نه تنها منحصر به ویتنام است بلکه شما را با فرهنگ سنتی این کشور نیز آشنا می‌کند. از طرفی دیگر تماشای نمایش مطمئنا برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده و لذت بخش خواهد بود. عروسک‌های آبی قرن‌ها پیش در دلتای رودخانه سرخ در شمال ویتنام، زمانی که کشاورزان این هنر تفریحی را در شالیزارهای سیل‌زده انجام می‌دادند، به وجود آمد. عروسک‌بازان در پشت صفحه‌ای از بامبو که با آب پر شده قرار می‌گیرند و با حرکت عروسک‌ها نمایشی بسیار جذاب و دیدنی را به نمایش می‌گذارند. این نمایش‌ها معمولا به صورت یک ساعته بوده و با موسیقی‌های محلی همراه هستند. بهترین نمایش‌های عروسکی آب در سالن‌های تئاتر اختصاصی در HCMC، هوی آن و هو اجرا می‌شوند.

لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی ویتنام

ویتنام به داشتن سواحل زیبا و منحصر به فرد شهرت دارد. از آنجایی که تمامی کودکان عاشق آبتنی و تفریحات آبی هستند در سفر با تور ویتنام به همراه خانواده نمی‌توان از رفتن به سواحل زیبای آن چشم‌پوشی کرد. اغلب استراحتگاه‌ها در سواحل ویتنام پنج ستاره بوده و مقرون به صرفه هستند. در این سفر شما می‌توانید در خط ساحلی ویتنام بهترین انتخاب‌ها را با توجه به سلیقه خود داشته باشید. از جمله محبوب‌ترین مقاصد برای تفریحات ساحلی در ویتنام می‌توان به فو کوک (Phu Quoc) اشاره کرد. فو کوک یک جزیره استوایی ایده‌آل با یک ساعت پرواز مستقیم از HCMC است که دارای زیباترین سواحل ماسه سفید ویتنام و تفریحات هیجان‌انگیزی مثل غواصی و ... است. توصیه‌های دیگر برای بهره بردن از تفریحات آبی به همراه کودکان در ویتنام نها ترانگ (Nha Trang) است.

 

جذاب‌ترین بازارهای ویتنام

سرگرم شدن با فانوس‌های سنتی ویتنام

فانوس‌های رنگارنگ نمادی از ویتنام و به خصوص شهر هوی آن هستند. به طوری که حتی در شب‌های عادی سال نیز می‌توان در خیابان‌های این شهر باستانی فانوس‌های رنگی روشن شده‌‌ای که از سقف مغازه‌ها آویزان شده‌اند را دید. به ‌ویژه در طول جشنواره فانوس‌های ماه کامل ویتنام، این فانوس‌ها در قدم به قدم قابل مشاهده هستند. همین موضوع باعث شده تا کلاس‌های فانوس سازی در ویتنام به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها تبدیل شود. بنابراین شما می‌توانید به همراه کودکانتان در این کلاس‌ها شرکت کرده و صنایع دستی سنتی که قرن‌ها در این بندر تجاری باستانی وجود داشته‌اند را برای خود تهیه کنید.

بسیاری از کارگاه‌های صنایع دستی خانوادگی میزبان کلاس‌های جذاب و ارزشمندی هستند که یاد می‌دهند چگونه فانوس‌های ویتنامی را با قاب‌های لامپ بامبوی آماده و روکش پارچه‌های ابریشمی یا کاغذهای دست‌ساز درست کنند. این فانوس‌ها یک سوغاتی ویتنامی فوق‌العاده هستند که می‌توان به عنوان یک قطعه دکور خانه از آن‌ها استفاده کرد.

 

بازدید از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام

گشت و گذار در ارتفاعات ساپا ویتنام

برای خانواده‌هایی که عاشق فضای باز و طبیعت هستند، ارتفاعات ساپا در ویتنام همیشه به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته می‌شود. ساپا یک ایستگاه تپه فرانسوی سابق شبیه یک شهر کوهستانی جذاب، احاطه شده توسط کوه‌های بلند و پایگاهی لذت بخش برای فعالیت‌های شگفت‌انگیز است. به طوری که تورهای مخصوصی برای گشت و گذار و بازدید از شالیزارهای سرسبز برنج، دره‌های وسیع، تپه‌های جنگلی و حتی روستاهای دورافتاده اقلیت‌های قومی ترتیب داده می‌شوند و خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

از دیگر تفریحاتی که در ارتفاعات ساپا فرصت بهره‌مندی از آن‌ها را خواهید داشت می‌توان به تله‌کابین سواری اشاره کرد. این تله‌کابین شما را به بالای کوه فنسیپان، بلندترین قله ویتنام، می‌برد. گفته می‌شود این تله‌کابین بلندترین، طولانی‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم سه سیمی است که تا به حال در آسیا نصب شده است. از جمله مناظری که در این ارتفاعات شاهد آن خواهید بود قله‌های سرسبز و دامنه‌های جنگلی زیبا هستند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید سری به کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های اطراف زده و نیازهای کودکانتان را برآورده کنید.

 

کروز سواری در خلیج بای تو لانگ، ویتنام

بازدید از تم پارک‌های ویتنام

قطعا یکی از تفریحات خانوادگی پرطرفداری که با کودکان در ویتنام فرصت انجام آن را خواهید داشت، بازدید از تم‌ پارک‌های جذاب است. به خصوص اینکه در سال‌های اخیر، ویتنام تعداد پارک‌های تفریحی و موضوعی خود را با استانداردهای بین‌المللی افزایش داده و تقریباً همه آنها به راحتی از مقاصد گردشگری اصلی قابل دسترسی هستند. از جمله محبوب‌ترین این پارک‌ها می‌توان به Sun World Danang Wonders اشاره کرد که در شهر دانانگ قرار داشته و یک پارک تفریحی و فرهنگی با تم آسیایی است. این پارک "چرخ خورشید" که یکی از مرتفع‌ترین چرخ‌های فلک جهان به شمار می‌آید را در خود گنجانده است.

Sun World Ba Na Hills از دیگر پارک‌های موضوعی و مجتمع تفریحی عظیم با الهام از اروپا است که توسط سه سیستم تله کابین به هم متصل شده است. بچه‌ها همچنین عاشق پل طلایی در ویتنام یا همان پل دستان خدا (Cau Vang bridge) خواهند شد که امروزه به نماد ویتنام در اینستاگرام تبدیل شده است. تعداد مکان‌های تفریحی و پارک‌های موضوعی در ویتنام زیاد بوده و در صورت تمایل می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و کودکان خود را راضی و سرگرم نگه‌ دارید.

 

هزینه سفر به ویتنام چقدر است؟

قایق سواری در رودخانه‌های زیبای ویتنام

مورد بعدی از تفریحات دوست داشتنی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در ویتنام، قایق سواری در رودخانه‌های زیبای آن است. ویتنام رودخانه‌های زیبای بسیار زیادی را در خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها مناظر بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارند. پس توصیه می‌کنیم حتما برای یک ماجراجویی سرگرم‌کننده سوار بر قایق یا یک کشتی تفریحی لوکس شده و به همراه خانواده از لحظه به لحظه خود لذت ببرید. شما می‌توانید در مسیر اغلب رودخانه‌ها شاهد بناهای باستانی یا معابد باشکوه باشید. همچنین اگر زمان غروب خورشید را برای گشت و گذار خود در تور ویتنام انتخاب کنید فرصت تماشا و لذت بردن از منظره زیبای غروب را نیز خواهید داشت.

 

منبع

۱۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران