تفریحات خاص ویتنام (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تفریحات خاص ویتنام (قسمت اول)

ویتنام به عنوان یکی از مقاصد توریستی آسیایی سالانه گردشگران بسیاری را از اروپا و دیگر کشورهای آسیایی به سمت خود جذب می‌کند. چرا که ویتنام در طول تاریخ به عنوان یکی از کشورهای پر فراز و نشیب شناخته می‌شود. بنابراین جاذبه‌های گردشگری به جا مانده از دوران جنگ جهانی و همچنین دوران استبداد را می‌توان در آن کاوش کرد. علاوه بر آن ویتنام دارای طبیعتی فوق‌العاده زیبا بوده و مقصدی بسیار مناسب برای عاشقان طبیعت‌گردی است. پس می‌توان ادعا کرد که تور ویتنام بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال مقصدی با تفریحات متنوع می‌گردند. چنانچه ایده سفر به ویتنام برای شما جذاب است در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تفریحات خاص ویتنام که در انتظار گردشگران است آشنا کنیم.

 

شرکت در جشن سال نو در هوی آن، ویتنام

هر سال تات (Tết)، سال نوی ویتنامی، با نهایت شکوه و عظمت در شهر هوی آن با رها کردن فانوس‌ها به رودخانه برگزار می‌شود. به طوری که کل شهر زیر نور و رنگ‌های متنوع غرق شده و منظره‌ای بسیار زیبا پدید می‌آید. این جشن به مدت هفت روز ادامه دارد و جاده اصلی شهر از پل هوی آن به میدان رودخانه با هزاران فانوس رنگارنگ تزئین می‌شود. فانوس‌ها به شکل‌ها و رنگ‌های متنوع و با الهام از طرح‌های کاملا سنتی تزیین می‌شوند. همچنین خیابان‌ها نیز بسیار شلوغ و پر هرج و مرج بوده و صدای رقص و آواز از هر گوشه آن شنیده می‌شود. توجه داشته باشید که تاریخ برگزاری جشن سال نو ویتنام در هر سال متفاوت بوده و اگر قصد شرکت در آن را دارید حتما از قبل تقویم ویتنامی را بررسی کنید. در سال ۲۰۲۲، سال نو ویتنامی در ۱ فوریه بود و در سال ۲۰۲۳ مصادف با ۱۰ فوریه است.

 

سفر به شهر تاریخی هوئه: تور ویتنام

 

تفریحات آبی و طبیعت‌گردی در خلیج هالونگ، ویتنام

خلیج هالونگ (Halong Bay)، با ۱۶۰۰ صخره آهکی که از آب‌های فیروزه‌ای آن برمی‌خیزد، بدون شک یکی از زیباترین نقاط ویتنام محسوب می‌شود. به طوری که ترک ویتنام بدون بازدید از خلیج هالونگ امری نشدنی است. در این خلیج شاهد صدها قایق خواهید بود که سفرهای دریایی را ارائه می‌دهند و همراه شدن با آن‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات ویتنام است. چنانچه به تفریح و سرگرمی در خلیج هالونگ رفتید توصیه می‌کنیم حتما سری به خلیج بای تو لانگ نیز بزنید که تنها چند مایل دورتر از آنجا قرار گرفته است. از جمله تفریحاتی که در این منطقه در انتظار شما هستند می‌توان به بازدید از غارهای شلوغ و سواحل اطراف اشاره کرد. همچنین توصیه می‌کنیم رفتن به رستوران‌های ساحلی و چشیدن طعم لذیذ غذاهای دریایی آبدار را فراموش نکنید.

 

گشت و گذار در جزیره کت با، ویتنام

قطعا یکی از تفریحات فوق‌العاده لذت بخشی که در تور ویتنام در انتظار شما خواهد بود، گشت و گذار در جزیره کت با (Cat Ba Island) است که جز زیباترین جزایر ویتنام محسوب می‌شود. این جزیره با دارا بودن مناظر تماشایی و تفریحات آبی متنوع به بهشت گردشگران در سفر به ویتنام تبدیل شده است. همچنین در جزیره کت با فرصت پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی بکر را که بخشی از پارک ملی را تشکیل می‌دهد، خواهید داشت ببرید. به صورت خلاصه‌وار جزیره کت با ویتنام هر آنچه را که از یک سفر و تفریح انتظار دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد. پس اگر قصد رفتن به این جزیره را گرفته‌اید کفش‌های راحت خود را پوشیده و آماده یک روز پر جنب و جوش و هیجان‌انگیز در میان طبیعت بکر و موج‌های دریا باشید.

 

۱۰ مورد از توریستی‌ترین شهرهای ویتنام

 

بازدید از دلتای مکونگ، ویتنام

دلتای مکونگ (Mekong Delta) با در بر داشتن جزایر، شالیزارهای برنج، دهکده‌های سرسبز و شیوه‌ای از زندگی که قرن‌ها تغییر نکرده است یکی از مکان‌های بسیار زیبا برای گشت و گذار و تفریح در ویتنام است. از جمله اصلی‌ترین تفریحاتی که در بازدید از دلتای مکونگ در انتظار گردشگران است می‌توان به سوار شدن به قایق‌های حمل بار که  کیسه‌های میوه و برنج را حمل می‌کنند اشاره کرد. همچنین می‌توانید با سفرهای دریایی که ازCai Be به Can Tho راهی می‌شوند اشاره کرد. این سفر دریایی برای تجربه یک شب به یادماندنی در بستر رودخانه عالی است. در طول سفر خود که در امتداد رودخانه مانگ تیت که سیستم‌های تین گیانگ و باساک را به هم متصل می‌کند، به سمت جنوب حرکت خواهید کرد. در این مسیر کانال به قدری باریک می‌شود که می‌توانید به خانه‌های مستقر در ساحل رودخانه نگاه کذده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

 

بهترین سواحل جزیره فو کوک در ویتنام

 

بازدید از بزرگترین غار جهان در پارک ملی فونگ نها، ویتنام

از دیگر تفریحاتی که در تور ویتنام در انتظار گردشگران است، می‌توان به بازدید از بزرگترین غار جهان در پارک ملی فونگ نها (Phong Nha National Park) اشاره کرد. این منطقه در استان کوانگ قرار گرفته و طبیعتی فوق‌العاده زیبا و دیدنی دارد. در میان بافت طبیعی زیبا و درختان سرسبز و باشکوه غاری به نام هانگ سون دونگ به چشم می‌خورد که به عنوان یکی از بزرگترین غارهای جهان شناخته شده و بازدید از آن از واجبات هر گردشگری در این محدوده است. این غار به قدری عظیم و بلند است که یک آسمان خراش می‌تواند درون آن قرار بگیرد. اگر رفتن به زیر زمین جذابیتی برای شما ندارد باز هم گزینه‌های تفریحی متعددی را پیش رو خواهید داشت. به عنوان مثال می‌توانید به کوهنوردی مشغول شده و یا به گشت و گذار در جنگل‌های اطراف که پر از آبشارهای خیره کننده، میمون‌ها، خفاش‌ها و دیگر انواع حیوانات است بروید.

 

بازدید از بوعا ما ثوت مرکز تولید قهوه، ویتنام

بوعا ما ثوت (Buon Ma Thuot)، منطقه‌ای باشکوه از آبشارها عظیم و روستاهای سنتی در ویتنام است که اغلب بومیان آن در صنعت کشت، برداشت و تولید قهوه فعالیت می‌کنند. به طوری که بوعا ما ثوت به عنوان قلب صنعت پر رونق قهوه ویتنام شناخته می‌شود. شرکت قهوه Trung Nguyen از بزرگ‌ترین برندهای تولید قهوه در این منطقه بوده و در هر نقطه شهر شاهد شالیزارها  و قسمت‌های صنعتی این شرکت خواهید بود. همچنین علاقه‌مندان در این شهر فرصت بازدید از موزه جهانی قهوه با صنایع قهوه کشور و جهان را خواهند داشت. احتمالاً در طول بازدید خود با قهوه «راسو» روبرو خواهید شد که به آن قهوه کوپی لواک یا سیوت نیز می‌گویند. به ادعای برخی از عاشقان قهوه این بهترین نوع قهوه در جهان است. با توجه به این صحبت‌ها می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن یک فنجان قهوه از جمه بایدهایی است که در سفر خود به ویتنام باید تجربه کنید و به نحوی می‌توان آن را در دسته تفریحات خاص ویتنام قرار داد. پس حتی اگر فرصت بازدید از بوعا ما ثوت مرکز تولید قهوه در ویتنام را نداشتید حتما کافه‌ای را در نزدیکی‌های خود پیدا کرده و سفارش یک فنجان قهوه ویتنامی بدهید.

 

خوردن غذاهای محلی در هانوی، ویتنام

همانند هر مقصد گردشگری دیگر، در ویتنام نیز خوردن غذاهای محلی و مخصوص منطقه از جمله تفریحات مخصوصی است که گردشگران علاقه بسیار زیادی به آن دارند. یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی در ویتنام، فو (pho) نام دارد که یک غذای اصلی ویتنامی است. فو به عنوان یک وعده غذایی سریع و خوشمزه که از گوشت گاو آب پز، رشته فرنگی برنج و سبزیجات یا پیاز تهیه شده و در ویتنام، می‌توانید آن را در گوشه و کنار خیابان‌ها و رستوران‌های مجلل میل کنید. به خصوص اگر در شهر هانوی باشید در هر رستورانی می‌توانید به راحتی فو را پیدا کنید. یکی از بهترین رستوران‌ها برای سفارش دادن و امتحان کردن خوشمزه‌ترین فو، Lo Duc است که در محله فرانسوی هانو قرار دارد. این رستوران با نیمکت‌های چوبی محیطی بسیار دوست داشتنی داشته و با سبک خاصی که در طبخ فو دارد، خوشمزه‌ترین حالت آن را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این رستوران در اغلب روزها شلوغ بوده و برای نشستن در آن باید کمی منتظر بمانید که قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

 

۱۴ فعالیت‌ جذاب در هوشی‌مین

 

بازدید از موزه‌های تاریخی هوشی مین، ویتنام

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ویتنام پس از پایان جنگ ویتنام در سال ۱۹۷۵ به دنیا آمده‌اند. اما این بدان معنا نیست که تاریخ جنگ‌زده آن نادیده گرفته شود. به عنوان یک ملت، مردم ویتنام همواره سعی داشته‌اند تا فداکاری‌های انجام شده در طول جنگ توسط سربازان را زنده نگه‌ دارند. بنابراین امروزه موزه‌ها و آثار متعددی که از آن دوران به جا مانده است در جای جای این کشور به نمایش گذاشته می‌شوند. این موضوع باعث شده تا بازدید از موزه‌های تاریخی ویتنام مورد توجه اغلب توریست‌ها قرار گرفته و به عنوان تفریحات خاص ویتنام شناخته شوند. در راستای این صحبت‌ها موزه شهر هوشی مین (Ho Chi Minh City Museum)، یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که تاریخ آن دوران را به وضوح به نمایش می‌گذارد. این موزه گذشته خونین کشور را از طریق عکس‌ها، آثار باستانی و یادگاری‌ها توضیح می‌دهد. موزه تاریخی هوشی مین در کاخ گیا لانگ (Gia Long Palace) واقع شده و بدون کوچکترین پنهان‌کاری درباره جنایات انجام شده در آن دوران و به طور طعنه آمیزی کل تاریخ را به نمایش می‌گذارد. پس اگر کنجکاو هستید تا با تاریخ ویتنام آشنا شده و از آنچه در سال‌های جنگ بر آن‌ها تحمیل شده مطلع شوید حتما بازدید از موزه‌های تاریخی ویتنام را در لیست تفریحات خود در این سفر قرار دهید.

 

در این مقاله سعی کردیم تا تفریحات خاص ویتنام را برای علاقه‌مندان سفر به این کشور گردآوری کنیم. البته که تفریحات ویتنام تنها محدود به این موارد نبوده و گردشگران فرصت لذت بردن از گزینه‌های متعددی را خواهند داشت. چنانچه مطالب این مقاله برای شما جذاب بود و دوست دارید تا بیشتر با تفریحات خاص ویتنام که در این سفر در انتظار شما هستند آشنا شوید، در قسمت دوم این مقاله نیز همراه ما باشید.

 

منبع

۰۲ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران