تفریحات ارزان در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تفریحات ارزان در ویتنام

سالیان متمادی است که ویتنام، یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای بازدید بوده و اگر به دنبال گشت و گذار با بودجه‌ای محدود هستید، تفریحات ارزان ویتنام نقطه مناسبی برای شروع است. این خطه با ترکیبی از شهرهای ساحلی، فضاهای روستایی کوچک، مناظر باشکوه، هتل‌ها، غذاهای مقرون به صرفه، روزهایی مفرح و خاطره انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

 

شهر هوئه

در ابتدای آشنایی با تفریحات ارزان ویتنام، سری می‌زنیم به Hue. اینجا شهری ساحلی در مرکز ویتنام است که بیشتر به خاطر مکان‌های تاریخی باستانی بسیاری همانند شهر امپراتوری و مقبره‌های سلطنتی شناخته می‌شود. معماری قدیمی خیره کننده، مناظر طبیعی، و دریا و سواحل زیبا، Hue را به شهری برتر در میان گردشگران تور ویتنام بدل کرده‌اند.

این منطقه نه تنها دارای چندین مکان فرهنگی مانند موزه‌ها، معابد و غیره است، همچنین میزبان فستیوال معروف Hue است که هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود. علاوه بر اینها، هوئه به دلیل فرهنگ غذایی غنی، ترکیبی متنوع از غذاهای منطقه‌ای ارائه می‌دهد. در این میان، توصیه می‌کنیم بازدید از بازار دونگ را از دست ندهید که بهشت غذاهای لذیذ به شمار می‌آید.

عکس: roadaffair.com

 

منطقه هوی آن

Hoi An که در امتداد سواحل مرکزی ویتنام قرار دارد، یک دیگ ذوب تاریخی در این کشور بوده و جاهای دیدنی هوی آن بسیاری از تفریحات ارزان ویتنام را ارائه می‌دهد. نفوذ تاثیرات فرهنگی فرانسوی، ژاپنی و چینی شهر را به راحتی در بناهای این منطقه به نحوی قابل توجه خواهید یافت. با قدم زدن در هوی آن، به طور مداوم با ساختمان‌های رنگارنگ، معابد زیبا، مناظر سرسبز و خیابان‌های روشن شده با فانوس روبرو خواهید شد.

کارهای زیادی برای انجام در هوی آن وجود دارد و می‌توانید به راحتی، از تفریحات ارزان ویتنام برخوردار شوید مانند بازدید از شهر باستانی هوی آن، ساحل آن بنگ، بازار شبانه هوی آن و پل طلایی. اما تور قایق‌های سبدی، محبوب‌ترین کاری است که در هوی آن انجام می‌شود. زیر این قایق‌های دایره‌ای، از مخلوط مخصوص رزین و قیر پوشانده شده که نه تنها قایق را ضد آب می‌کنند، بلکه از آن در برابر عناصر خشن در آب نیز محافظت می‌نمایند.

از طرفی هزینه ورودی شهر قدیمی، حدود ۶ دلار است و این مبلغ، دسترسی به خانه‌ها و موزه‌های تاریخی را فراهم می‌کند. بعلاوه می‌توانید با حدود ۲ دلار، از اجاره روزانه دوچرخه‌های مقرون به صرفه جهت گشت و گذار در شهر لذت ببرید. ضمن اینکه غذاهای محلی و هاستل‌های راحت ارزان نیز، به جذابیت سفرتان می‌افزایند. 

 

۸ اقامتگاه خاص هوی آن در ویتنام

عکس: uk.hotels.com

 

دهکده موی نی

Mui Ne، یک دهکده ماهیگیری جذاب در سواحل جنوبی ویتنام است. این منطقه، تنها ۴ ساعت با قطار از شهر هوشی مین فاصله دارد و با وجود سواحل متعدد، مقصدی برتر برای بسیاری از ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، موج‌ سواری و کایت ‌سرفینگ شناخته می‌شود و تفریحات ارزان ویتنام را رقم می‌زند. اما مهمترین جاذبه‌هایی که موی نی را از سایر مناطق متمایز می‌کنند، تپه‌های شنی قرمز معروف آن است. این تپه‌های شنی، در نزدیکی اقیانوس قرار دارند. و به جرات می‌توان گفت که مکان‌های زیادی در دنیا وجود ندارد که منظره‌ای شبیه به کویر را آنقدر نزدیک به دریا ارائه دهند.

عکس: tripgourmets.com

 

شهر دالات

شهر کوچک Dalat در ارتفاع حدود ۵۰۰۰ فوتی از سطح دریا، در میان کوه‌های سرسبز در منطقه مرکزی واقع شده و جذابیت‌های فراوانی را بعنوان تفریحات ارزان ویتنام ارائه می‌دهد. پارک‌های ملی، مناظر کوهستانی حماسی، آبشارها و به طور کلی مناظر طبیعی غنی، جاذبه‌هایی هستند که دالات به خاطر آنها شهرت دارد. گفتنی است با توجه به موقعیت مکانی، شهر دالات ویتنام به دلیل دمای معتدلش به "شهر بهار ابدی" شناخته می‌شود و آب و هوا در اینجا، به اندازه سایر نقاط ویتنام گرم نیست.

عکس: uk.hotels.com

 

شهر نها ترانگ

Nha Trang، یک شهر ساحلی توسعه یافته است و در چند دهه اخیر، این شهر تفریحی معروف تغییرات زیادی را به خود دیده است. نها ترانگ که در امتداد خط ساحلی جنوب مرکزی قرار دارد، دارای سواحل عالی و بسیاری از امکانات شهری بعنوان تفریحات ارزان ویتنام است.

اما علاوه بر خط ساحلی برجسته و وسیع، این محدوده مملو از ساختمان‌های بلند بوده و همچنین به خاطر چشم‌اندازهای منحصر به‌ فردش شهرت دارد. در طرف دیگر نیز، کوه‌هایی از جنگل‌های سرسبز مخاطبان را به تحسین وامی‌دارند. از دیگر مهمترین جذابیت‌های سفر به نها ترانگ می‌توان به بازدید از جزایر نزدیک، غواصی و اسنورکلینگ ، مسیرهای پیاده ‌روی، آبشارها و مکان‌های تاریخی متعدد اشاره کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم به برج‌های Po Nagar Cham بروید تا یک حمام گلی ارزان را تجربه کنید.

 

آشنایی با خاص‌ترین معابد ویتنام

عکس: uk.hotels.com

 

شهر ساپا

Sapa شهر کوچکی است که در شمال ویتنام، در میان کوه‌های Hoang Lien Son قرار دارد و مناظری مسحورکننده از کوه‌های سرسبز و مزارع برنج را ارائه می‌دهد. ساپا بعنوان جایگاه چندین اقلیت قومی مختلف، مملو از تجربیات فرهنگی منحصر به فرد است و در عین حال، بسیاری از تفریحات ارزان ویتنام را ارائه می‌دهد. در اطراف ساپا نیز، روستاهای کوچک جذابی به چشم می‌خورند.

این شهر دورافتاده و دنج، بیشتر در میان گردشگرانی محبوبیت دارد که از کوهنوردی لذت می‌برند. همچنین آژانس‌های تور بسیاری، سفرهایی را از هانوی به ساپا ترتیب می‌دهند. اما علاوه بر اینها، توصیه می‌کنیم حتما غذاهای بی‌نظیر ساپا را امتحان کنید، در دریاچه ساپا قایق سواری کرده و از روستای گربه‌ها نیز دیدن کنید.

تله‌ کابین سواری در مناظر کوهستانی، پیاده ‌روی به سمت آبشارهای بی ‌نظیر، مسیرهای پیاده ‌روی در میان مناظر آرام  مزارع برنج پلکانی، از دیگر تفریحات ارزان ویتنام در این خطه به شمار می‌آیند.

عکس: tripsavvy.com

 

شهر هانوی

Hanoi که بعنوان دومین شهر بزرگ ویتنام شهرت دارد، بیشتر به خاطر غذاهای خیابانی خوشمزه، معماری قدیمی و فضای شهری پر جنب و جوش و شلوغش شناخته شده است. همانطور که در اطراف شهر قدم می‌زنید، به طور مداوم متوجه رستوران‌های کوچک با چهارپایه‌های رنگارنگ در فضای بیرون می‌شوید که pho و دیگر غذاهای ویتنامی سرو می‌کنند.

در سرتاسر شهر، چندین بازار شبانه وجود دارند که در تمام طول هفته باز بوده و فضای عالی برای برخورداری از تفریحات ارزان ویتنام را ارائه می‌دهند. حتما به تعدادی از آنها سر بزنید. این مکان‌ها، روح شهرهای بزرگ جنوب شرقی آسیا به شمار می‌آیند.

این شهر بزرگ و توسعه یافته همچنین معابد صد ساله، محله فرانسوی، کلیسای جامع سنت جوزف و خانه اپرا را در خود جای داده است. اما محبوب‌ترین کاری که می‌توانید بعنوان یکی از تفریحات ارزان ویتنام در هانوی انجام دهید، تور خلیج هالونگ است. در حقیقت در یک سفر دریایی مقرون به صرفه، می‌توانید به خلیج Ha Long بروید و از تماشای کارست‌های آهکی بی شمار روی آب و آب های زمردین، چشم اندازهایی بی بدیل به مناظر طبیعت، غارها و گذرگاه‌های ایده‌آل برای کایاک سواری لذت ببرید.

گفتنی است هنگام بازدید، ممکن است جامعه اقلیت‌هایی را ببینید که خلیج هالونگ را خانه خود می‌دانند و کلبه‌های شناور روی آب دارند. این خلیج، همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

۱۷ نوشیدنی معروف ویتنامی

عکس: pullman.accor.com

 

شهر هوشی مین

از دیگر فضاهای پرطرفدار برای بهره مندی از تفریحات ارزان ویتنام، می‌توان به جاذبه‌های شهر Ho Chi Minh اشاره کرد. این منطقه که بعنوان توسعه ‌یافته‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام شناخته می‌شود، ترکیبی از جنگل بتنی مدرن و معماری قدیمی است. اطراف شهر را نیز رودخانه وسیع سایگون فرا گرفته است.

غذاهای لذیذ، مراکز خرید بسیار، معماری فرانسوی، کلوپ‌های شبانه، مکان‌های تاریخی، بازار بن تان برای تجربه فرهنگ اصیل ویتنامی و موزه‌های متعدد که محبوب‌ترین آنها موزه بقایای جنگ ویتنام است، از این شهر، فضایی پویا و پرجنب و جوش ساخته‌اند.

در سفر به هوشی مین ویتنام غذاها نیز بسیار پرطرفدارند. اما  اگر زمان محدودی دارید، در یک تور غذایی شرکت کنید تا خوراک‌های اینجا را به بهترین شکل معرفی می‌کنند. از طرفی بازدید از تونل‌های معروف کو چی را، بعنوان یکی از تفریحات ارزان ویتنام پیشنهاد می‌کنیم که شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی ۲۲۰ کیلومتری است که هنوز هم دست نخورده و بکر باقی مانده است.

عکس: tourlane.com

 

شهر دا نانگ

در انتهای گشت و گذار در میان تفریحات ارزان ویتنام، به Da Nang برمی‌خوریم که یک شهر ساحلی پرجنب‌ و جوش در مرکز ویتنام است. اینجا به ‌خاطر خط ساحلی وسیع، تضاد بین آسمان‌ خراش‌های مدرن شهرهای بزرگ و محیط‌های کوهستانی‌اش شهرت دارد. این منطقه، سومین شهر پرجمعیت و از پرجمعیت‌ترین شهرهای ساحلی ویتنام به شمار می‌آید. می‌توانید از زندگی در شهر بزرگ لذت ببرید، یا به ساحل بروید و یا با یک رانندگی کوتاه در میان کوه‌ها حضور یابید.

تفریحات ارزان ویتنام، از گردش در خیابان‌ها و معابد پر جنب و جوش گرفته تا غواصی و سایر تفریحات آبی در سواحل دانانگ در ویتنام را شامل می‌شود. اما محبوب‌ترین جاذبه ، Ba Na Hills SunWorld است. اینجا، یک پارک تفریحی عظیم بوده که در کوه‌های دا نانگ واقع شده است. همچنین پل معروف دست‌های طلایی و کوه‌های مرمر با مجموعه‌ای از تپه‌های آهکی و پاگوداها و غارها، از دیگر جاذبه‌هایی هستند که بازدید از آنها به صرف هیچ هزینه‌ای نیاز ندارد.

 

۱۰ شهر توریستی و مهم ویتنام

عکس: goldendestinations.com

 

در نهایت بعنوان نتیجه گیری، همانطور که اشاره شد ویتنام مقصدی عالی برای مسافرت‌های مقرون به صرفه بوده و تجربیات زیادی را بدون افت کیفیت ارائه می‌دهد. می‌توانید هتل‌های مقرون به صرفه را انتخابی‌کنید، از غذاهای خیابانی لذت ببرید و در میان تفریحات ارزان ویتنام، ساعاتی مفرح را همراه عزیزانتان سپری نمایید.  

 

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران