تفریحات خاص ویتنام (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تفریحات خاص ویتنام (قسمت دوم)

تفریحات خاص ویتنام بسیار گسترده بوده و گردشگران این مقصد در طول سفر خود وقت خالی نخواهند داشت. پس اگر قصد سفر با تور ویتنام را دارید خود را برای یک مسافرت پرجنب و جوش آماده کنید. تفریحات متنوع ویتنام آن را به مقصدی ایده‌آل برای سفر خانوادگی تبدیل کرده است. به طوری که در این سفر هر فردی بسته به سلیقه و علاقه خود کارهای متنوعی را برای انجام دادن پیدا خواهد کرد. همان طور که در قسمت اول این مقاله همراه ما بودید در این بخش نیز شما را به خواندن ادامه مطالب دعوت می‌کنیم تا با هر آنچه که در سفر به ویتنام در انتظار شما خواهد بود آشنا شوید.

 

بازدید از کلیساهای منحصر به فرد ویتنام

ویتنام به عنوان کشوری تاریخی و قدیمی کلیساهای منحصر به فرد و باشکوه متعددی را در خود جای داده است. بنابراین جای تعجب نخواهد بود که بازدید از این کلیساها را جز تفریحات فراموش نشدنی آن معرفی کنیم. یکی از بهترین جاها برای بازدید از کلیساهای جذاب ویتنام، تای نین است. تای نین شهری شلوغ در دلتای مکونگ بوده که عبادتگاه‌های متنوعی را در خود جای داده است. معبد کائو دای (Cao Dai temple)، مقر مقدس مذهب کائو دای بوده که بازدید از آن برای هر فردی جذاب خواهد بود. کائودائیسم یک دین ترکیبی ویتنامی است که در دهه ۱۹۲۰ تأسیس شد. این دین مسیحیت، بودیسم، تائوئیسم و اسلام را با هدف نهایی رهایی از چرخه زندگی و مرگ در هم می‌آمیزد. این فرقه، به تمامی پیامبرها احترام می‌گذارد.

 

دوچرخه‌سواری در هو، ویتنام

در نیمه راه بین هانوی و شهر هوشی مین، رودخانه‌ای به نام هو (Hue) وجود دارد که نشان دهنده شکاف بین شمال و جنوب در طول جنگ ویتنام است. این رودخانه همیشه نقش مهمی در تاریخ ویتنامی ایفا کرده و مملو از مکان‌های تاریخی مهم است. همچنین مکانی عالی برای دوچرخه سواری به حساب می‌آید. پس اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید در خنکای صبح به راه افتاده و به سمت این رودخانه حرکت کنید. همچنین شما در این مسیر فرصت تماشای چشم‌اندازهای زیبا از طبیعت ویتنام را خواهید داشت. در همین حوالی مکانی به نام تپه وونگ کان وجود دارد که با رفتن به سمت آن امکان بازدید از یکی از بتکده‌های معروف به نام تو هیو را که در جنگلی آرام و دیدنی قرار دارد، خواهید داشت. قبل از بازگشت به شهر نیز توصیه می‌کنیم به سمت مقبره مین مانگ، دومین امپراتور سلسله نگوین، رفته و این سفر نیم روزه خود را به اتمام برسانید.

 

۱۵ نقطه جذاب در شمال ویتنام

 

خرید در بازار عشق ساپا، ویتنام

خرید کردن در هر سفری جز تفریحات محبوب به حساب می‌آید. این موضوع در خصوص تور ویتنام نیز صادق بوده و علاقه‌مندان به خرید می‌توانند با در پیش گرفتن بازارهای محلی ویتنام لذت خرید را دوچندان کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش و البته خرید در ویتنام بازار عشق ساپا (Sapa’s love market) است. ساپا شهری در سمت شمال ویتنام بوده و برای اولین بار به عنوان یک ایستگاه تپه فرانسوی در دهه ۱۹۳۰ در بین گردشگران محبوب شد.

این شهر که بر روی خط الراس کوهی به ارتفاع ۱۶۵۰ متر قرار دارد، دارای مناظر شگفت‌انگیزی از کوه‌های Hoang Lien و بازاری رنگارنگ است که هر شنبه قبایل تپه‌ای از حومه اطراف برای خرید به آنجا می‌آیند. هر چند که این شهر به طور فزاینده‌ای در بین گردشگران محبوب شده، اما هنوز سنت‌های قدیمی در آن به چشم می‌خورند. علت آنکه به این مکان بازار عشق می‌گویند این است افراد محلی در گذشته به این بازار می‌آمدند تا با معشوق‌های خود دیدار کنند. البته که امروز دیگر خبری از قرارهای عاشقانه نیست اما نام آن بازار عشق ساپا باقی مانده است.

 

تماشای مزارع برنج تام کوک، ویتنام

از دیگر تفریحات خاص ویتنام رفتن به سمت مزارع برنج تام کوک (Tam Coc rice fields) و تماشای چشم‌انداز زیبای آن است. در سال ۲۰۱۴، مجموعه منظره ترانگ آن در شمال استان نین بین (Ninh Binh) ویتنام به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این منطقه دارای منظره‌ای بسیار زیبا و دیدنی از رودخانه و دره‌های سبز عمیق اس که اغلب شاهد افرادی خواهید بود که با قایق‌ در امتداد آن شناور هستند. روستای Tam Cốc-Bích Động که اغلب"Tam Coc"  نامیده می‌شود در زیر مجموعه این مکان زیبا قرار داشته و شالیزارهای معروف آن در یونسکو ثبت شده‌اند. توصیه می‌کنیم در صورت امکان حتما در سفر خود به ویتنام سری به این شالیزارها زده و با کرایه یک قایق به تماشای زیبایی‌های آن بپردازید. به دلیل استقبال زیاد توریست‌ها از این مکان امروزه راه‌های دسترسی اسانی به آن تعبیه شده است. به طوری که می‌توان به کمک قطار از هانوی به نین بین در حدود سه ساعت رسید.

 

۱۷ نوشیدنی معروف ویتنامی

 

بازدید از پارک ملی کت تین، ویتنام

پارک ملی کت تین (Cat Tien National Park) در جنوب ویتنام قرار داشته و مکانی فوق‌العاده برای تماشای حیات وحش این کشور است و یکی از زیباترین پارک‌های ملی ویتنام به شمار می‌رود. این پارک دارای مساحتی در حدود ۷۲۰ کیلومتر مربع بوده و متشکل از باغ‌های گیاه‌شناسی و جنگل‌های پست، موجودات کمیاب و حیات پرندگان است که همگی در تعدادی از پناهگاه‌ها و مراکز امداد و نجات نگهداری می‌شوند. از جمله گونه‌های حیوانی که می‌توانید در پارک ملی کت تین تماشا کنید گیبون‌های گونه طلایی، گونه‌های پستانداران در خطر انقراض، ده‌ها خرس، فیل‌های آسیایی و پلنگ‌های ابری هستند. این مکان تا شهر هوشی مین تقریباً سه ساعت و ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد. بنابراین علاقه‌مندان با سفری یک روزه به آن دسترسی خواهند داشت.

 

طبیعت‌گردی در میان آبشار باشکوه بان گیوک، ویتنام

یان گیوک (Ban Gioc) نام نه یک، بلکه دو آبشار در امتداد رودخانه گوآن سان (Quay Son) در ویتنام است. این رودخانه راهی نمادین برای علامت گذاری مرز ویتنام و چین است. گردشگران با رفتن به این مکان فرصت تماشا یکی از خیره کننده‌ترین مناظر طبیعی جنوب شرق آسیا را خواهند داشت. اندازه آبشار بان گیوک در ویتنام چیزی در حدود ۷۰ متر ارتفاع و ۲۰۸ متر عرض است که هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. پس از تماشای مناظر بی‌نظیر آبشار، در منطقه کائو بنگ، که در ارتفاعات کوهستانی شمال شرقی کشور قرار دارد، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به غارهایی برای کاوش، اقامتگاه‌های محلی برای تجربه و آبشارهای دیگر اطراف اشاره کرد.

 

استراحتی گرمسیری در سواحل نها ترانگ

 

پیاده‌روی بر روی پل دست‌های طلایی در دا نانگ، ویتنام

یکی از خاص‌ترین و البته مهم‌ترین تفریحات ویتنام، پیاده‌روی بر روی پل دست‌های طلایی در ویتنام (Golden Hands Bridge) دا نانگ است. چرا که بدون شک در هیچ نقطه دیگری از کره زمین مشابه این پل را ندیده‌اید. این پل در نوع خود بی نظیر بوده و عابران پیاده می‌توانند در مسیری به طول ۱۵۰ متر قدم بزنند و از ارتفاعات آن نظاره‌گر طبیعت سر سبز و زیبای اطراف باشند. این پل طوری طراحی شده که گویا دو دست غول پیکر آن را در میان آسمان نگه داشته است. اگر به ویتنام رفتید و تصویری از پل دست‌های طلایی را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک نگذاشتید به این معنا است که اصلا سفری به ویتنام نداشته‌اید!

 

ریلکس کردن در سواحل آرام جزیره فو کوک، ویتنام

قطعا یکی از تفریحاتی که توریست‌ها در سفر به ویتنام باید از آن بهره ببرند، لذت بردن از تفریحات ساحلی است. از جمله بهترین مکان‌ها برای این منظور سواحل آرام و زیبای جزیره فو کوک (Phu Quoc Island) است. این جزیره بهشتی برای مسافرانی است که دوست دارند از شلوغی شهرهای ویتنام دور شوند. در این جزیره می‌توانید لیستی از تفریحات دریایی و ساحلی را پیدا کرده و در عین حال حیات وحش ویتنام را کشف کنید. چرا که این جزیره زیستگاه حیواناتی از قبیل فیل‌ها، ببرهای سفید بنگال، ماکاک‌ها و ... بوده و فرصتی عالی برای عاشقان سافاری فراهم می‌کند. همچنین در این جزیره فرصت پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه پارک ملی آن و تماشای آبشار Suoi Tranh را خواهید داشت. در انتها نیز توصیه می‌کنیم سوار بر تله‌کابین طولانی جزیره شده و از بالا نظاره‌‌گر سواحل دور افتاده و بکر، نخل‌های سر به فلک کشیده، طبیعت زیبا و ... باشید.

 

معاشرت با مردم محلی در مای چاو، ویتنام

اگر اهل ماجراجویی هستید، توصیه می‌کنیم سفر به استان روستایی هوآ بینه در شمال غربی ویتنام را از دست ندهید. در اینجا، شما این فرصت را خواهید داشت که دره مای چاو (Mai Chau) را که در میان کوه‌ها محصور شده و در میان مزارع برنج قرار دارد را کاوش کنید. این مکان به عنوان گوهر پنهان ویتنام شناخته می‌شود. البته که تفریحات این منطقه محدود به این موارد نبوده و برای داشتن حسی کوچک از زندگی روزمره در این بخش از کشور، می‌توانید مهمان خانه یک خانواده محلی باشید. مردم این روستا فوق‌العاده مهمان نواز بوده و به بهترین نحو از شما استقبال خواهند کرد. به عنوان تفریح بعدی نیز می‌توانید دوچرخه‌ای پیدا کرده و در کوچه پس کوچه‌های مای چاو بچرخید و یا سری به بازارهای محلی آن بزنید. در صورت داشتن زمان کافی می‌توانید سفری کوتاه به دریاچه پر زرق و برق هوآ بین (Hoa Binh) زده و لحظات بسیار خاص و به یادماندنی را برای خود در ویتنام رقم بزنید.

 

آشنایی با فرهنگ و سنت ویتنام در سفر

 

منبع

 

۱۱ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران