پیاده‌روی در هانوی پایتخت ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
پیاده‌روی در هانوی پایتخت ویتنام

هانوی دومین شهر بزرگ ویتنام و پایتخت این کشور است که تا اواسط دهه ۱۹۵۰ تحت حاکمیت فرانسه بود همین فرهنگ استعماری هنوز هم در این شهر باقی مانده و همگرایی جذابی از فرهنگ شرقی و غربی را به وجود آورده است. امروزه هانوی به عنوان فرهنگ ویتنام در نظر گرفته می‌شود این شهری است که چهره قدیم و جدید آن در کنار هم قرار می‌گیرد و تخیلی کاملا داستانی را به واقعیت تبدیل می‌کند. برای کشف دقیق و خاطره‌انگیز هانوی در تور ویتنام، گردش پیاده‌روی را توصیه می‌کنیم.

 

دریاچه Hoan Kiem و معبد Ngoc Son

تور پای پیاده ما در صبح از این نقطه آغاز می‌شود. دریاچه هوان کیم و معبد Ngoc Son (که به نام معبد کوه یشم شناخته می‌شود) از جاذبه‌های دیدنی و اصلی هانوی هستند. این معبد پربازدیدترین معبد بودایی هانوی است که در یک جزیره در مرکز دریاچه Hoan Kiem واقع شده که توسط یک پل قرمز آتشین به سرزمین اصلی متصل می‌شود و در تضاد با طبیعت اطراف به شدت خودنمایی می‌کند. این معبد به افتخار رهبر نظامی قرن سیزدهم ترن هونگ دائو و به سبک کلاسیک ویتنامی ساخته شده است. فراتر از بازدید از معبد و دریاچه Hoan Kiem، این منطقه مکانی محبوب برای تماشای مردم محلی و طعم زندگی هانویان است. سپس به میدان Dong Kinh Nghia Thuc بروید که از آنجا می‌توانید چهره قدیمی هانوی را ببینید.

 

تجربه ۱۰ فعالیت جذاب در هانوی

 

خیابان Hang Gai و Bún Chả

خیابان Hang Gai یک مسیر پر رفت و آمد با مغازه‌های صنعتگران، گالری‌ها و خیاطی‌های ابریشم است. در این خیابان شما درخت بزرگ و قدیمی انجیر را پیدا خواهید کرد. در اینجا رستوران‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید در حین گردش به یکی از آن‌ها بروید و از غذاهای بومی ویتنامی بسیار خوشمزه‌ای که سرو می‌کنند سفارش دهید.

خیابان ین تای

خیابان ین تای در واقع بازاری محلی و هوای آزاد است که به عنوان رویای عکاسان با آن همه طوفان رنگ در نظر گرفته می‌شود. برای رسیدن به بازار می‌توانید در کوچه آرام Tam Thuong قدم بزنید که در خیابان ین تای از بن بست به سمت چپ حرکت کرده و به بازار می‌رسد. توصیه می‌کنیم صبح به این بازار بروید که روشنایی نور خورشید صبحگاهی فضا را برای عکاسی بی‌نظیر می‌کند.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

Bun Bo Nam Bo

با تور پیاده‌روی در محله قدیمی هانوی می‌توانید غذاهای محلی و میان وعده‌های خیابانی را امتحان کنید. توصیه می‌کنیم برای ناهار حتما در Bun Bo Nam Bo، واقع در خیابان Hang Dieu 67، توقف کنید. این گوهر محلی به دلیل سرو غذاهای کلاسیک و اصیل ویتنامی مشهور است.

خیابان Lan Ong

بعد از ناهار، به خیابان Lan Ong بروید که در آن مجموعه‌ای از عجایب را پیدا خواهید کرد. خیابان Lan Ong جایی است که مهاجران چینی گیاهان و داروهای سنتی را از ویترین فروشگاه‌های کوچک به فروش می‌رسانند. در اینجا شما می‌توانید ریشه و فرهنگ چینی و اعتقاد محکم‌شان به طب سنتی را از نزدیک لمس کنید که باعث شده تا ارزش بازدید را داشته باشد. اگرچه برخلاف قانون در اینجا نوع خاصی از پنجه میمون در بازار سیاه آن یافت می‌شود اما همچنان ارزش کنجکاوی را دارد.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

خیابان Cha Ca

در خیابان Cha Ca (ملقب به خیابان ماهی) جایی پر از رستوران‌های مناسب و پیشنهادی بیشتری است که برای گشت و گذار در طول پیاده روی می‌توانید به هر کدام که توجه‌تان را جلب کرد بروید و از غذاهای خوشمزه‌ای بخورید که هرگز اسمشان را هم نشنیده‌اید. یکی از رستوران‌های پیشنهادی اینجا Cha Ca La Vong است که از غذاهای کلاسیک هانویی سرو می‌کند.

Hang Chieu

اگر هانگ چیئو را دنبال کنید به دروازه Quan Chuong می‌رسید که تنها درباره باقی مانده از ارگ Thang Long (پرواز اژدها) است. اگر حرکت در سمت راست را ادامه دهید به خانه مشترک Huong Nghia واقع در خیابان Dao Duy Tu خواهید رسید. خانه‌های مشترک هانوی در قرن ۱۷ و ۱۸ ساخته شده‌اند و نمونه‌های برجسته هانوی دهه‌های گذشته هستند.

 

هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

معبد Bach Ma

معبد Bach Ma که به معبد اسب سفید معروف است، در قلب محله قدیمی هانوی قرار دارد و گفته می‌شود قدیمی‌ترین معبد شهر است. این معبد یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری برای بازدیدکنندگان هانوی در تور ویتنام است که در آن مجسمه اسب سفید نظرها را به خود جلب می‌کند. قدمت معبد به قرن ۱۸ام می‌رسد و در سال ۱۸۳۹ معبد کنفسیوس نیز به آن اضافه شد. بق گفته‌ها در ابتدا این معبد توسط امپراطور Ly Thai To در قرن ۱۱ به احترام اسب سفیدی که او را به این سمت راهنمایی کرد ساخته شد. معبد در جایی قرار گرفته که او تصمیم گرفت دیوارهای شهر مورد نظرش را در آن ایجاد کند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران