محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در روسیه

احتمالا با خودتان فکر کرده‌اید که وقتی گردشگران به روسیه سفر می‌کنند، کدام شهرها را برای تور خود انتخاب می‌نمایند. به غیر از انتخاب‌های واضح، نقاطی در روسیه وجود دارند که محبوبیت بالایی دارند و ممکن است شما با آن‌ها آشنا نباشید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم لیست امروز ما را ببینید تا شاید برای تور روسیه، انتخابی غیر از مسکو و سن پترزبورگ داشته باشید.

 

مسکو

 مسکو شکل ظاهری و باطن خاصی دارد که آن را باید از تمامی روسیه جدا کرد. اما با این حال، پایتخت روسیه، مرکز همه چیز است. بسیاری از گردشگران سفر خود به کشور را در این جا آغاز می‌کنند، بسیاری از مراکز مذهبی و سیاسی نیز در آن قرار گرفته و نقاط گردشگری زیادی هم هستند که می‌توانید ازآن‌ها بازدید کنید. در سفر با تور مسکو حتما از میدان سرخ و جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو باید بازدید کنید. پارک زاریادیه، گالری‌های متنوعی همچون ترتیاکوف، سیرک و تئاتر معروف این شهر، باغ وحش و بسیاری جاهای دیگر که سفری فوق‌العاده را برایتان رقم خواهند زد.

منطقه کراسنودار

جمله‌ی معروفی به روسی است که ترجمه آن می‌شود: اگر بهشتی روی زمین وجود دارد، آن کراسنودار است. جایی که در سال ۲۰۱۹ توانست بیش از ۱۶ میلیون گردشگر را به خود جذب کند و یکی از زیباترین نقاط روسیه مشرف به دریای سیاه و دریای آزوف است. کراسنودار برای ایام تابستان مقصدی ایده‌آل در تور روسیه به حساب می‌آید، اما با توجه به آب و هوای معتدل و خوبی که دارد، سفر شما به کراسنودار در ایام زمستان نیز لذت بخش خواهد بود. همچنین در این ایام می‌توانید با طی مسافتی کوتاه به سوشی رفته و از پیس اسکی و اقامتگاه‌های کوهستانی آن‌جا نیز بهره‌مند شوید.

 

۶ جاذبه گردشگری رایگان سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و آن را با آمستردام، ونیز و شهرهای این چنینی در اروپا مقایسه می‌کنند. بیش از ۹ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۹ سفر به سن پترزبورگ را تجربه کردند و از جاذبه‌های دیدنی این شهر از جمله کاخ‌های امپراطوری، مراکز مذهبی و البته مراکز تفریحی متعدد آن بازدید به عمل آوردند. در کنار تمام دیدنی‌های شهر و کارهای تفریحی که می‌توانید انجام دهید، مراکز خرید سن پترزبورگ جایی عالی برای عاشقان خرید نیز به حساب می‌آید.

کریمه

کریمه همیشه یکی از نقاط ساحلی بسیار محبوب در روسیه بوده است. مناظر زیبا، سواحل عالی و موقعیت‌های تفریحی متعدد یک طرف، کریمه دارای تعداد زیادی اقامتگاه عالی ساحلی است که در شکل‌های مختلف ساخته شده و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود، در یکی از آن‌ها اقمت داشته باشید. با این حال یکی از چیزهایی که کریمه را از دیگر جاهای روسیه متمایز می‌کند، مراکز تاریخی متنوع و همچنین ویرانه‌های مربوط به یونانی‌هاست که بعدی متفاوت به تور روسیه شما می‌دهد. کوهستان‌های زیبا و دشت‌های جذاب نیز مسیرهایی عالی برای پیاده‌روی در طبیعت کریمه هستند که در سفر به این منطقه می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

 

پل هزاره، یک شاهکار معماری در قلب شهر کازان روسیه

ولادی‌وستوک

سفر به ولادی‌وستوک برای خود روس‌ها، اندازه سفر به یک مقصد ساحلی ترکی و بودن در یک هتل لوکس هزینه در پی خواهد داشت، با این حال این مکان یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین مردم کشور است و سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر از خود روسیه و بعضا کشورهای دیگر دنیا ازآن بازدید می‌کنند. ولادی‌وستوک زیبایی‌ منحصر به فردی دارد و شما در آرامشی خاص می‌توانید مناظر دیدنی، پل‌های جذاب  و بسیاری جاهای دیگر را دیده و عکس‌هایی عالی بگیرید. البته غذاهای دریایی شرق روسیه نیز مزید بر علت خواهد بود تا خارجی‌هایی که قصد رفتن به سفر روسیه دارند، این مکان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

آب‌های معدنی قفقاز

"آب‌های معدنی قفقاز" مجموعه‌ای از ریزورت‌ها هستند که در منطقه استاوروپول ساخته شده و از چشمه‌های آب گرم منطقه که مملو از مواد معدنی هستند به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری استفاده می‌کنند. هزینه‌ی بودن در این ریزورت‌ها خیلی بالاست، اما در عوض آرامشی بی‌نظیر همراه با دیدنی‌های طبیعی زیاد برایتان به همراه می‌آورد که ارزشش را دارد.

 

بازدید از موزه لنین مسکو

کوهستان آلتای

نقاط طبیعی زیادی در روسیه هستند که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان جاهایی دیدنی به شما معرفی کنیم. اما شکی نیست که یکی از پرطرفدارترین جاها در روسیه کوهستان آلتای است که زیبایی‌های آن تمام نشدنی هستند. جدا از مناظر زیبا، دریاچه‌ها و روخانه‌های متعدد و همچنین آبشارهایی که در نقاط مختلف کوهستان هستند، شما می‌توانید در اقامتگاه‌های خاص سکونت کرده، به اسب سواری بپردازید، مسیرهای پیاده‌روی را به صورت گروهی طی کنید یا فعالیت‌های متنوع دیگر را به انجام برسانید. تورهای متعددی هم از پایتخت به این محل برگزار می‌شود، پس می‌توانید در تور مسکو به دیدن این منطقه بروید.

دریاچه بایکال

در ادامه‌ی نقاط طبیعی زیبای روسیه باید به دریاچه بی‌نظیره بایکال اشاره کنیم. یکی از نقاط خاص در روسیه که گردشگران خارجی زیادی برای دیدنش به این بهشت پنهان می‌آیند. این محل در ایام گرما مملو از انواع جانوران و آبزیانی است که در دل طبیعت فوق‌العاده دیدنی این محل زندگی می‌کنند. در زمستان اما یکی از زیباترین دریاچه‌های یخ‌زده‌ی دنیا، بدون شک دریاچه بایکال خواهد بود. حباب‌هایی که از دل عمق آب بیرون می‌زنند به سطح نرسیده یخ زده و شمایلی زیبا را شکل می‌دهد، گویی روح دریاچه در قلبش یخ زده است. خوشبختانه اگر در ایام زمستان به تور روسیه رفته باشید، در تورهای مقرون به صرفه به این محل شرکت کرده و هزینه‌ی خیلی بالایی نیز برای دیدن آن خرج نکنید.

کامچاتکا

رفتن به این محل سخت است، با این حال گردشگران خارجی که برای دیدن طبیعت به روسیه سفر می‌کنند و دوست دارند حیوانات مختلف محلی از از خرس‌ها و انواع پرندگان تا وال و انواع ماهی‌ها را ببینند، زحمت سفر را به جان خریده و به این منطقه‌ی زیبا سفر می‌کنند. تابستان بهترین موقع برای رفتن به این محل است و شما می‌توانید فعالیت‌های مختلف از جمله کایاک سواری و حتی ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزتر را تجربه کنید. اگر حاضر به هزینه کردن باشید، حتی هلیکوپترهایی هم هستند که شما را بر فراز جنگل‌ها و آبگیرها برده تا نمایی فوق‌العاده از کامچاتکا را تماشا کنید. زمستان نیز در ارتفاعات این محل امکان اسکی سواری و فعالیت‌های مختلف برفی نیز مهیا خواهد بود. البته به طور کلی بودن در کامچاتکا برای شما هزینه در پی خواهد داشت و بهتر است، همراه تورهای جمعی به این محل بروید.

 

گشت و گذار در محله‌های کازان

۱۵ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران