بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به روسیه

هر جایی در دنیا برای سفر، فصل مخصوص به خود را دارد و برای خیلی‌ها که تحمل سرما را ندارند، فصل دلخواه برای سفر به روسیه، فصل گرم سال خواهد بود. ما در نوشته امروز، ابتدا در مورد وضعیت این کشور در فصل تابستان و سپس بهترین‌ انتخاب‌ها برای تور روسیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تابستان در روسیه: بهترین زمان برای سفر به این کشور

اگر چه از روی تقویم میلادی، اول ماه جون شروع تابستان به حساب می‌آید، اما تابستان کمی زودتر به روسیه می‌رسد و گرما هوا به مرور از اواسط آگوست کم‌تر می‌شود. این فصل نه تنها شاهد سفرهای بسیار زیادی به روسیه خواهیم بود، بلکه برای مردم خود این کشور نیز، فصل تعطیلات و سفر به حساب می‌آید. اگر این شلوغی در شهرهای مختلف کمی ممکن است شما را آزار دهد، اما آب و هوا شرایطی ایده‌آل خواهد داشت. شما می‌توانید به مناطق زیبای شمالی کشور بروید و از طبیعت فوق‌العاده روسیه در این ناحیه لذت ببرید.

در بسیاری از مناطق روسیه، آفتاب کاملا غروب نمی‌کند و برای گردشگرانی از جاهایی همچون ایران، تجربه‌ای جالب خواهد بود. همچنین نباید فراموش کرد که جشن عید پارک در روسیه به بزرگ‌ترین شکل ممکن برگزار خواهد شد و فستیوال ماسک طلایی که یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های روسیه است نیز در همین ایام تابستان خواهد بود که در کنار هوای مطبوع، شرایطی عالی را برای تور روسیه فراهم می‌کنند.

نکاتی که در مورد سفر به روسیه در ایام تابستان باید بدانید

  • میانگین دمای هوای روسیه در این ایام حدود ۳۰ درجه خواهد بود، اما با وجود وسعت و تنوع جغرافیایی این کشور، نمی‌توان این دما را برای تمامی مناطق کشور در نظر گرفت.
  • کمپ‌های طبیعت‌گردی و همچنین بازدید از نقاط طبیعی به خاطر آب و هوای مطبوع روسیه در تابستان به شدت طرفدار دارند. همچنین بسیاری از گردشگران برای گیر نکردن در شلوغی‌های مسکو و سنت پترزبورگ، چنین سفرهایی را به روسیه انتخاب می‌کنند.
  • سفر به روسیه در تابستان عموما هزینه‌ی بیشتری نسبت به دیگر مواقع سال خواهد داشت

 

بایدها و نبایدهای اولین سفر به روسیه

بهترین انتخاب‌ها برای تور تابستان روسیه

مسکو و سنت پترزبورگ

در هر فصلی از سال که بخواهید به سفر روسیه بروید، تور مسکو و تور سنت پترزبورگ انتخابی عالی برای شما خوهد بود. این دو شهر زیبا در تابستان هوایی گرم و عالی دارند و شما می‌توانید از بسیاری از نقاط دیدنی آن‌ها بازدید کنید. البته سنت پترزبورگ با فستیوال "شب‌های سفید" که در ماه جولای برگزار می‌شود، نگاه‌های گردشگران را بیشتر معطوف به خود می‌کند.البته باز هم نباید فراموش کنید که این دو شهر بیشترین تعداد گردشگران را نیز به خود خواهند دید و در این فصل بسیار شلوغ می‌شوند.

روسکئالا

روسکئالا را به عنوان اینستاگرامی‌ترین نقطه‌ی روسیه می‌شناسند. جایی که چندین مکان زیبا و استثنایی دارد و طبیعتش شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد. در این مکان زیبا شما می‌توانید به دیدن آبشا‌رهای جذاب، دریاچه و خیلی جاهای دیگر بروید، اما معروف‌ترین و محبوب‌ترین جا در روسکئالا دره‌ی مرمرین آن است که دریاچه‌ای با آب کریستالی و بسیار زیبا دارد. شما می‌توانید در هوای عالی تابستان، سوار قایق شده و در آب این دریاچه گردش کنید. بهترین راه برای رفتن به روسکئالا، استفاده از قطار در سفر به سنت پترزبورگ است. این مسیر حدود ۴-۵ ساعت برایتان به طول خواهد کشید، اما حتما ارزشش را دارد.

 

۷ اسپای معروف مسکو؛ سفری گرم به سردترین نقطه جهان

ولیکی نووگورود

ولیکی نووگورود که به اسم "نووگورود بزرگ" نیز شناخته می‌شود، شهری مهم در روسیه است که به عنوان زادگاه این کشور نیز از آن یاد می‌کنند. این شهر از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد و نقاط زیبای بسیاری هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها موزه‌ی Vitoslavlitsi با معماری چوبی است که از جمله مهم‌ترین موزه‌ها در کل روسیه شناخته می‌شود. به طور کلی سازه‌‌های چوبی در این منطقه بسیار پرطرفدار بوده و ساختمان‌های قدیمی زیادی به این شکل می‌بینید. ولیکی نووگورود حدودا سه ساعت از سنت پترزبورگ فاصله دارد و شما در سفر به این شهر می‌توانید از قلعه کرملین که یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های روسیه است، بازدید به عمل آورید.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی مسکو

کازان

یکی از پرطرفدارترین سفرها به روسیه، تور کازان است. شهری در تاتارستان که سال‌ها قدمت دارد و یک ترکیب فرهنگی جالب از اورتودوکس‌های روسی و جمعیت زیاد مسلمانان را در خود میزبانی می‌کند. کازان مجموعه‌ای جذاب از دیدنی‌های تاریخی و مراکز طبیعی بسیار دارد که برای هر مسافری می‌تواند جذاب باشد. همچنین فرهنگ غذایی جذاب مردم این منطقه، خود به نوعی یکی از جاذبه‌های گردشگری کازان به حساب می‌آید. تورهای مستقیم به کازان مسلما انتخابی عالی برای سفر به این شهر هستند، اما اگر به تور مسکو رفته‌اید، می‌توانید در فاصله‌ای ۹۰ دقیقه‌ای به دیدن این منطقه بروید و اگر سفر سنت پترزبورگ را تجربه می‌کنید، تا کازان دو ساعت فاصله خواهید داشت.

دریاچه بایکال

بایکال، عمیق‌ترین دریاچه دنیاست و از جمله دیدنی‌ترین نقاط طبیعی روسیه محسوب می‌شود. دریاچه بایکال در زمستان منظره‌ای خیره کننده و منحصر به فرد دارد اما در تابستان با هوایی مطبوع میزبان شما خواهد بود. بودن در کنار دریاچه بایکال یک تجربه عالی در سفر به روسیه خواهد بود و شما در تابستان حتی می‌توانید تنی به آب زده و در این دریاچه شنا کنید. البته از اوایل آگوست کم کم هوا سرد می‌شود و دیگر برای این کار مناسب نخواهد بود. هتل‌ها و ویلاهای مختلفی نیز در اطراف این دریاچه ساخته شده‌اند که شما می‌توانید برای یک شب اقامت در این نقطه‌ی طبیعی زیبا، از آن‌ها بهره ببرید. ساده‌ترین راه برای رفتن به این دریاچه، پروازهایی است که از مسکو به Irkutsk می‌روند و شما از آن‌جا با ماشین‌های مختلف می‌توانید به دریاچه بایکال بروید.

 

۷ رستوران ویژه سنت پترزبورگ مخصوص گیاهخواران

کالینینگراد

کالینینگراد تکه‌ی کوچکی از روسیه در اروپا به حساب می‌آید. جایی که معماری خانه‌ها، فرم شهر سازی و کلیتش، با آن چه در دیگر شهرهای روسیه می‌بینید کاملا متفاوت است. بخش زیادی از جاذبه‌های این شهر معطوف به دریا و خانه‌های خاصی است که با استایل قرون وسطایی ساخته شده‌اند. با این حال هوای مطبوع تابستان و وجود چند موزه‌ی عالی، کالینینگراد را به انتخابی ارزشمند برای سفر به روسیه در ایام تابستان تبدیل می‌کند.

۲۱ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران