بهترین نقاط روسیه برای تعطیلاتی به یادماندنی

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین نقاط روسیه برای تعطیلاتی به یادماندنی

در کشوری به بزرگی روسیه، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد در حالی که اکثر گردشگران به مسکو یا سن پترزبورگ می روند، بیشتر نقاط این کشور بزرگ به طور گسترده‌ای ناشناخته باقی مانده است. البته این واقعیت که اکثر مردم از این دو شهر دیدن می‌کنند به هیچ وجه این معنی را نمی‌دهد که هیچ نقطه دیگری در روسیه وجود ندارد که ارزش بازدید داشته باشد. هدف ما از این مقاله این است که به شما نشان دهیم در تور روسیه مکان‌های دیگری هم فراتر از مسکو و سن پترزبورگ وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. نقاطی که نگاهی اجمالی از روسیه به شما می‌دهند.

 

ذخیره‌گاه طبیعی استولبی

بیایید این لیست را با استولبی آغاز کنیم. این ذخیره‌گاه طبیعی در سیبری واقع شده و یکی از برجسته‌ترین صخره‌های جهان را در خود جای داده است. حتی کوچک‌ترین صخره‌ها ۵۵ متر ارتفاع دارند و بلندترین آن‌ها به ۶۰۰ متر می‌رسد. نیازی به گفتن نیست که صخره‌نوردی و پیاده‌روی محبوب‌ترین فعالیت‌های این منطقه حفاظت شده هستند، اما می‌توانید گیاهان و جانوران محلی غنی و متنوع را نیز کشف کنید. یکی دیگر از تجربه‌های منحصر به فرد دیگری که می‌توانید در اینجا داشته باشید اقامت در کابین‌های چوبی جذاب در جنگل است.

 

۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

راسکالا، کارلیا

جمهوری کارلیا در شمال غربی که تصور می‌شود یکی از زیباترین مکان‌های روسیه است، گستره بی‌پایانی از جنگل‌های سرسبز، آبشارهای دیدنی، دریاچه‌ها و درختانی است که روی صخره‌های غول‌پیکر رشد می‌کنند. این جمهوری همچنین یکی از زیباترین پارک‌های ملی روسیه را در خود جای داده است. پارک کوهستانی راسکالا که دارای دریاچه‌ای زیر آب، فضای سبز بی‌پایان، دریاچه‌های شفاف کریستالی فراوان، و البته گوهر واقعی منطقه معادن سنگ مرمر راسکالا است. همچنین راسکالا مقصدی عالی در تمام طول سال با فعالیت‌های زیادی است که می‌توانید انجام دهید. در طول تابستان، می‌توانید قایق کرایه کنید، در ساحل استراحت کنید، و غواصی کنید، در حالی که در زمستان، می‌توانید پیاده‌گردی و اسکی کنید یا فقط از حال و هوای زمستانی لذت ببرید.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکی، کامچاتکا

پتروپاولوفسک-کامچاتسکی یکی از شرقی‌ترین شهرهای روسیه و یکی از منزوی‌ترین شهرهای جهان است. این شهر که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است و برای دوستداران طبیعت مکانی عالی برای بازدید در تور روسیه است. این منطقه برای ماهیگیری، شکار، کایاک سواری، قایقرانی و البته آتشفشان غول پیکر بر فراز شهر مشهور است. اگر همه این‌ها دلیل کافی برای بازدید نیست، باید بدانید که پتروپاولوفسک-کامچاتسکی مقصدی عالی برای غذا خوردن مخصوصا غذاهای دریایی است.

 

زیباترین جزایر روسیه را بشناسید

ولیکی نووگورود، نووگورود

ولیکی نووگورود که اغلب به عنوان هسته اولیه روسیه و نووگورود بزرگ شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی این کشور است. به این ترتیب، این شهر مکان‌های زیادی دارد که عاشقان تاریخ آن‌ها را دوست خواهند داشت، که از بین آن‌ها می‌توان به قلعه قرن یازدهمی، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای روسیه و موزه معماری چوبی Vitoslavlitsiis. اشاره کرد. این شهر قرن‌ها قبل از اینکه با روسیه در دهه ۱۴۰۰ متحد شود، یک حاکمیت جداگانه‌ای بود. به همین دلیل است که معماری و ظاهر شهر کمی با اکثر دیگر نقاط روسیه متفاوت است. همه این‌ها ولیکی نووگورود را به یکی از بهترین مکان‌های تعطیلات در روسیه تبدیل می‌کند.

کازان، تاتارستان

در شهری که قدمت آن به بیش از هزار سال پیش می‌رسد، تعادل کاملی بین فرهنگ‌های مسلمان و ارتدوکس روسی پیدا خواهید کرد. کازان یکی از مکان‌های کمیاب در روسیه است که در آن می‌توانید کلیساهای مسیحی ارتدکس را در مجاورت مساجد ببینید. این باعث می‌شود کازان یکی از متنوع‌ترین شهرهای روسیه از نظر فرهنگی باشد و درست مانند هر چیز دیگری در این شهر، غذاهای کازان نیز ترکیبی لذیذ از غذاهای روسی و تاتاری و یکی از نکات برجسته شهر است. با در نظر گرفتن همه این موارد، جای تعجب نیست که تعداد گردشگران در کازان روسیه به طور چشمگیری در حال افزایش است و این شهر اخیرا خود را به عنوان سومین پایتخت روسیه به دنیا معرفی کرده است.

 

معرفی لذیذترین غذاهای خیابانی روسیه

یسنتوکی، استاوروپل

این شهر به خاطر داشتن چشمه‌های آبگرم بسیار معروف بوده و باعث شده تا مردم از سراسر روسیه و حتی کشورهای اطراف به این شهر سفر کنند. همچنین آب معدنی این شهر در فروشگاه‌های محصولات سلامتی در سراسر جهان موجود است. چشمه‌های معدنی طبیعی یسنتوکی را به یک مکان بسیار محبوب برای تعطیلات در میان افراد برجسته روسی تبدیل کرده و تقریبا این شهر از اواخر قرن نوزدهم به یک شهر تفریحی تبدیل شده است.

دریاچه بایکال

بایکال از آن دسته از نقاط زیبایی است به سختی بتوان وصف شکوه آن را با کلمات ادا کرد این دریاچه جایی است که واقعا باید از آن دیدن کنید. بایکال بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان است که همیشه خدا آب سردی دارد در واقع حتی تابستان‌ها نیز خیلی سرد است بنابراین اگر هوس شنا به سرتان زد جدا باید مراقب باشید. با این حال، این مانع از بازدید گردشگران و تبدیل دریاچه بایکال به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیبری در تمام طول سال نمی‌شود. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در فصل زمستان از این دریاچه دیدن کنند زیرا دریاچه کاملا یخ زده و اطراف آن را فضای بی‌پایانی از رنگ سفید احاطه کرده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت روی آن قدم بزنند و حتی با سورتمه سواری از دریاچه عبور کنند.

 

زیباترین نقاط روسیه (بخش اول)

سوچی، منطقه کراسنودار

سوچی پس از میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ بسیار معروف شد و به یکی از بهترین مقاصد زمستانی تور روسیه تبدیل شد. با این حال، بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که سوچی سواحل شگفت‌انگیزی نیز دارد و بی‌شک می‌تواند یک استراحتگاه تابستانی عالی باشد. در واقع سوچی بیش از ۱۴۵ کیلومتر در امتداد ساحل قرار دارد و دومین شهر طولانی جهان است. آیا می‌خواهید در مورد این شهر زیبا بیشتر بدانید؟ ما مقاله‌های مختلفی در مورد تور سوچی داریم که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

ولادی وستوک، منطقه پریمورسکی

ولادی وستوک که در شرق دور روسیه قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر اقیانوس آرام است که روزگاری، یکی از شهرهای بسته روسیه بود و قبل از سال ۱۹۹۱ بازدید خارجی‌ها از آن ممنوع بود. خوشبختانه، دیگر اینطور نیست. امروزه این شهر آخرین ایستگاه طولانی‌ترین راه آهن جهان و شهری است که فعالیت‌های فرهنگی فراوانی را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از دلایل سفر به ولادی وستوک، غذاهای شگفت‌انگیز است! این شهر بسیار نزدیک به مرز کره شمالی و چین واقع شده است و غذاهایی که در اینجا پیدا می‌کنید ترکیبی از غذاهای روسی و شرقی است.

 

انتخاب بهترین زمان برای سفر به روسیه

نیژنی نووگورود، استان نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود روسیه یکی از بزرگ‌ترین اما در عین حال دست کم گرفته شده‌ترین شهرهای این کشور از نظر گردشگری است. این شهر با تاریخ و میراث غنی و بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی و ۲۰۰ موزه برای اثبات این ادعا همچنان ناشناخته باقی مانده است. برخی از دیدنی‌ترین مناظر دیگر در شهر عبارتند از کرملین با آجر قرمز نیژنی نووگورود، کلیسای جامع فرشته قرن سیزدهمی، و بسیاری از قطعات چشمگیر معماری احیای روسیه که در سراسر شهر یافت می‌شوند.

حلقه طلایی روسیه

منطقه حلقه طلایی شامل چندین شهر در شمال شرقی مسکو می‌شود که یک "حلقه" را روی نقشه تشکیل می‌دهند. نام حلقه طلایی اولین بار در مقاله‌های سفر یوری بیچکوف در دهه ۱۹۷۰ ذکر شد و از آن زمان به یک مقصد گردشگری محبوب برای افرادی تبدیل شده که می‌خواهند بهترین مناطق روستایی روسیه را ببینند. این منطقه شامل برخی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه، مانند روستوف ولیکی، یاروسلاول، دربنت، و ولادیمیر، انبوهی از گنبدهای طلایی زیبا، کلیساهای قدیمی، قلعه‌های باستانی، طبیعت زیبا، و حومه شهر جذاب است. حلقه طلایی بدون شک یکی از زیباترین مناطق روسیه است.

 

زیباترین سواحل روسیه را بشناسید

کوه‌های آلتای

روسیه به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان، مطمئنا چیزهای زیادی برای ارائه از نظر طبیعت بکر و دست نخورده دارد، اما تنها چند مکان می‌توانند با کوه‌های آلتای مقایسه شوند. کوه‌های آلتای که در قلب آسیا واقع شده‌اند، مرتفع‌ترین کوه‌های سیبری هستند و دو پارک طبیعی کاملا خیره‌کننده را در خود جای داده‌اند. ذخیره‌گاه ملی آلتای و ذخیره‌گاه ملی کاتونسکی. ظاهرا مادر طبیعت نسبت به منطقه آلتای بیش از حد سخاوتمند بوده است. با وجود اینکه این منطقه دورترین خشکی دنیا از آب شور است، اما یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های روسیه نیز محسوب می‌شود. آلتای پر از استپ‌های نیمه بیابانی، جنگل‌های مخروطی طولانی، دریاچه‌ها و آبشارهای فراوان و بیش از ۴۰۰ غار است.

آناپا

آناپا که در ساحل دریای سیاه قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌های تعطیلات تابستانی در روسیه است. بیشتر بازدیدکنندگان تور روسیه به آناپا می‌آیند تا در سواحل زیبای آن استراحت کنند، اما این شهر چیزهای دیگری نیز برای ارائه دارد. این منطقه همچنین به‌خاطر گیاهان و جانوران متنوع و تعدادی مکان‌های باستان‌شناسی معروف است، زیرا بخشی از هفت امپراتوری مختلف در طول سال‌ها بوده است.

 

آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم روسیه

ولوگدا

این شهری کوچک اما معتبر و تاریخی است که هنوز توسط گردشگران کشف نشده است. آغاز ولوگدا به قرن یازدهم برمی‌گردد و امروزه یکی از ۴۱ شهر روسیه است که به عنوان مقاصد تاریخی معرفی شده‌اند. این شهر کوچک دارای ۲۲۴ ساختمان است که به طور رسمی به عنوان آثار میراث فرهنگی به رسمیت شناخته شده‌اند. اگر در نظر بگیریم که مساحت شهر ۱۱۶ کیلومتر مربع باشد به این معنی که ولوگدا بیش از دو اثر میراث فرهنگی در هر کیلومتر مربع دارد! اگر این دلیل کافی برای بازدید نیست، پس چه چیزی می‌تواند باشد؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران