بهترین مقاصد گردشگری تور نوروزی روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بهترین مقاصد گردشگری تور نوروزی روسیه

روسیه سرزمینی شگفت‌انگیز است که تا به آن‌جا سفر نکنید، با زیبایی خاص و منحصر به فرد این کشور آشنا نخواهید شد. البته ایام نوروز حال و هوا روسیه مثل خیلی جاهای دیگر، کاملا بهاری نخواهد بود و اگر برف‌ها شروع به آب شدن می‌کنند اما هنوز هوا سرد است و باید با لباس گرم به این کشور سفر کرد. اما با مروری بر وضعیت آب و حوایی و دیگر مشخصه‌های مقاصد مختلف گردشگری در روسیه، موارد زیر را برای تور روسیه نوروز ۱۴۰۱ به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

آب و هوای روسیه در ایام نوروز

روسیه کشوری بسیار بزرگ است و نمی‌توان یک نسخه کلی برای آب و هوای آن در ایام مختلف سال پیچید. این سرزمین زیبا هم نقاط گرم‌سیری دارد و هم مناطق سردسیر که تقریبا هیچ زمانی از سال، گرمایی دلپذیر را به خود نمی‌بیند. اما با توجه به این که اکثر تورهای نوروزی روسیه به مقصد مسکو و سنت‌پترزبورگ انجام می‌شود ما بیشتر به این دو شهر می‌پردازیم که اگر چه سرمای طاقت فرسای زمستان از سرشان گذشته با این حال اصلا هوا در این شهرها بهاری نیست.

دما هوا در مسکو به صورت میانگین حدود ۵ درجه خواهد بود و با طلوع آفتاب کم کم شهر گرم می‌شود. شب‌ها همگی به سراغ کلاب‌های مختلف می‌روند و تفریحات خود را در محیط‌های سرپوشیده سر می‌گیرند. در سنت پترزبورگ اوضاع خیلی متفاوت نیست با این تفاوت که هر چه در فروردین پیش می‌رویم، دمای هوا با شیب نسبتا تندی گرم‌تر می‌شود. با این حال حتما لباس‌های گرم خود را برای تور نوروزی روسیه همراه داشته باشید.

 

عکس‌هایی از گذشته و حال سنت پترزبورگ

 

بهترین مقاصد گردشگری روسیه برای تور‌های نوروزی 1401

مسکو

خیلی از مسافران تور روسیه، مسکو -پایتخت این کشور- را برای سفر انتخاب می‌کنند و برای تعطیلات نوروز نیز این مهم به همین صورت خواهد بود. این شهر با جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در خود دارد، بدون شک برای این سفر مناسب بوده و شما می‌توانید تفریحات متنوعی را در آن‌جا تجربه کرده، روزها به سراغ جاذبه‌های مختلف شهری بروید و شب‌ها را در کلاب‌های شبانه و مراکز تفریحی بسیار معروف مسکو سر کنید.

اول بهار هنوز ممکن است شهر را سفید پوش ببینید و همین سرما باعث می‌شود که مسکو شبیه به دیگر روزهای سال، شلوغ و مملو از گردشگر نبوده و به همین دلیل خیلی از مراکز گردشگری و خرید، خلوت‌تر از حالت معمول هستند و خیلی راحت‌تر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در این میان بازدید از کلیسای جامع سنت باسیل، کرملین، تئاتر بولشویی و موزه‌های این شهر شدیدا توصیه می‌شود و متاسفانه امکان گشت و گذار در کانال‌های آبی را نخواهید داشت و خیلی از شرکت‌های کروز سواری در این روزها فالیت نمی‌کنند. همچنین خرید از مراکز متنوع شهر را از دست ندهید. مسکو دارای مراکز فوق‌العاده‌ای است که در خود انواع بخش‌های تفریحی از جمله پارک‌های بازی سرپوشیده و سینماهای مدرن را دارند. از جمله این مراکز می‌توان به Gum، Aviapark و Atrium اشاره کرد. از میان موزه‌ها و گالری‌های هنری، حتما سری به به موزه گاراژ بزنید که از جمله گالری‌های هنری مدرن و فوق‌العاده‌ی مسکو به حساب می‌آید که در فضایی بسیار بزرگ تاسیس شده است.

همچنین تفریحات خانوادگی زیادی است که می‌توانید در تور مسکو به انجام برسانید. برای مثال Fantasy Park با پارک آبی سرپوشیده و بازی‌های متنوعش، در تمام طول سال از جمله ایام نوروز در دسترس خواهد بود یا فرزنان خود را به پارک بازی Happylon برده تا در آن‌جا به انجام بازی‌های متنوع بپردازند. دلفیناریوم مسکو و همچنین موزه هوا فضای این شهر نیز انتخاب‌های خوبی برای تور نوروزی مسکو خواهد بود. اگر بخواهید فعالیتی متفاوت را در مسکو تجربه کنید، بهترین کار این است که سری به پلنتاریوم شهر بزنید که هر شب، نمایش‌های فوق‌العاده‌ای در آن‌جا برگزار می‌شود. همچنین فراموش نکنید که باغ وحش مسکو نیز در ایام نوروز فعال است و در آن‌جا می‌توانید به تماشای حیوانات مختلف بنشینید. این مجموعه‌ی تو در تو، تعداد زیادی حیوانات مختلف را در خود جای داده و مسلما برای کوچک‌ترهای خانواده نیز جذاب خواهد بود.

سنت پترزبورگ

خیلی‌ها تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند تا بتوانند، زیبایی‌های هر دو شهر محبوب و بزرگ روسیه را ببینند. اما چه بخواهید مستقیما به سنت پترزبورگ بروید یا در این تور ترکیبی شرکت کنید، باید در نظر بگیرید که از نظر آب و هوایی، این دو شهر در اول بهار، خیلی تفاوتی با هم ندارند و حتی ممکن است بارش برف را نیز در روزهای سفر خود شاهد باشید که البته این شهر زیبای روسی را به شدت زیبا می‌کند. در این‌جا نیز خبری از گشت‌های آبی نیست و باید از دیگر جاذبه‌های شهری دیدن کنید که البته سنت پترزبورگ در این زمینه هیچ چیزی کم ندارد.

 

۸ دلیل برای انتخاب روسیه برای سفر

شما می‌توانید ساعت‌ها در موزه آرمیتاژ بگردید و باز هم تنها موفق به دیدن بخشی از این مجموعه جذاب شوید که از بهترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید. موزه‌ای که برآورد می‌شود، بیش از ۳ میلیون اثر هنری را در خود جای داده است. بازدید از ابنیه مهم شهر همچون‌ کلیسای ناجی در خون، کلیسای سنت آیساک، قلعه پیتر و پائول و قصر پیترهوف را نیز از یاد نبرید. البته این روزها باغ این قصر سرسبزی روزهای گرم سال را ندارد اما بازدید از خود بنا به شدت پیشنهاد می‌شود. یکی دیگر از چیزهایی که به اهل هنر در سفر به سنت پترزبورگ پیشنهاد می‌کنیم، رفتن به سالن باله Tchaikovsky این شهر و تماشای یک نمایش باله است. هنرمندان بسیار خوبی در زمینه باله در این سالن به اجرا می‌پردازند که اگر خوش شانس باشید و در ایام نوروز، نمایشی در این محل برگزار شود، اصلا نباید آن را از دست بدهید.

سنت پترزبورگ نیز چندین مرکز خرید فوق‌العاده همچون Au Pont Rouge، DLT، Kolpinskiy و Galeria Shopping Mall را در خود دارد که این مراکز عموما دارای بخش‌های تفریحی سرپوشیده و البته سینماهای بسیار خوب هستند. البته سنت پترزبوگر مراکز تفریحی سر پوشیده برای ایام نوروز کم ندارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز تفریحی Treasure Island، بخشی از Tampa Bay که در این ایام فعال است و البته پارک آبی بسیار بزرگ و جذاب Piterland اشاره کرد. اگر تور نوروزی سنت پترزبورگ را برای تعطیلات خود انتخاب کردید، حتما سری به این پارک آبی بزنید که از بهترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در روسیه و جهان به حساب می‌آید.

نووگورود

نووگورود در ایام نوروز کمی سردتر از مسکو و سنت پترزبورگ است اما به جز دو شهر بالا، می‌توان این مکان را برای سفر در این روزها پیشنهاد کرد و آن هم به خاطر زیبایی کم‌نظیر شهر بوده که مخصوصا در روزهای برفی، این زیبایی به شکلی متفاوت خود را نشان می‌دهد.

نووگورود جاهای زیادی برای دیدن دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کرمیل نووگورود، چندین کلیسای زیبای شهر از جمله  صومعه ییوریف که جزو میراث جهانی یونسکو است، شهر چوبی و ... اشاره کرد. همچنین نباید از کنار غذاهای محلی این شهر به راحتی گذشت که خوردن آن‌ها مخصوصا در سرمای اول بهار، لذتی دو چندان دارد.

 

بهترین محلات سن پترزبورگ برای اقامت

این شهر نیز مراکز خرید جذاب و بزرگی دارد. جاهایی همچون Sedmoye Nebo، Respublika یا Muravey‌ که هر کدام با فروشگاه‌های متعددی که دارند، جاهایی عالی برای خرید محسوب می‌شوند. اما ضعف مهم نووگورود در زمینه‌ی مراکز تفریحی در فضای بسته است. برای این مهم غیر از موزه‌های تاریخی شهر می‌توان پارک گالیله را پیشنهاد کرد که جایی جذاب برای کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها به حساب می‌آید. همچنین اگر با فرزندان دختر خود به سفر رفته‌اید یا خود به عروسک‌های زیبای روسی علاقه‌ دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به گالری فوق‌العاده و خاص Khrupkiye Mechty بروید که در آن‌جا عروسک‌های پر تعداد و بسیار زیبایی به نمایش گذاشته شده است.

مورمانسک

مورمانسک یک انتخاب معمول برای تور نوروزی روسیه به حساب نمی‌آید اما دلیل اضافه کردن آن‌جا در لیستمان این است که ایام نوروز، یکی از بهترین زمان‌های سال برای دیدن شفق قطبی در روسیه بوده و یکی از اولین جاهایی که برای این کار توصیه می‌شود، مورمانسک است. این شهر با جمعیت بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر، سال‌های سال است که به عنوان مقصدی مهم در روسیه برای توریست‌هایی که می‌خواهند به دیدن شفق قطبی بروند، شناخته می‌شود.

این شهر در مرز روسیه و فندلاند واقع شده و سفر شما کاملا به یک مقصد سردسیر خواهد بود و باید گرم‌ترین لباس‌های خود را همراه داشته باشید. تماشای مناظر زیبای برفی و شفق قطبی، انجام تفریحات برفی و سورتمه سواری، سر زدن به دهکده‌های قدیمی و کارهایی از این دست، فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به مورمانسک تجربه کنید.  از دیگر شهرهای روسیه که برای تماشای شفق قطبی در تور نوروزی روسیه مناسب هستند می‌توان به سالخارد و شبه جزیره تامیار اشاره کرد.

آیا روسیه مقصدی مناسب برای تور نوروزی است؟

این بسته به سلیقه شما دارد. خیلی‌ها تور نوروزی تایلند را انتخاب می‌کنند تا در سواحل گرم و آفتابی تعطیلات خود را سر کنند اما بعضی به دنبال تجربه‌های ناب هستند و می‌خواهند زیبایی‌های روسیه را در شرایطی جذاب مشاهده کنند. بخش زیادی از این کشور هنوز پوشیده از برف است اما سرمای طاقت فرسای زمستانی در آن‌جا جاری نبوده و به راحتی می‌توانید از جاهای مختلف دیدن کنید. در مجموع پیشنهاد ما این است که تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ را برای سفر نوروزی روسیه انتخاب کنید تا بهترین تجربه ممکن را در این تعطیلات داشته باشید.

 

گردش در بهترین خیابان‌های مسکو

۰۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران